וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיוון לעבר חבריו שוב ושוב: שוטר מג"ב הואשם בהמתה בקלות דעת של שותפו לחדר

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 21:10

ביהמ"ש בחיפה קבע כי אפיק טויבי בן ה-20 יעמוד לדין על הירי בנעים מאדי, לאחר שהופלל על ידי מדובב. מהחקירה עלה כי נהג לדרוך את האקדח שברשותו, ללחוץ על ההדק ולאיים על שוטרים: "אני אשחט אותך". הוא יואשם גם בשיבוש הליכי משפט, תקיפה ואיומים ועבירות מין

בווידאו: שוטר מג"ב, אפיק טויבי החשוד בהמתה בקלות דעת של נעים מאדי/מערכת וואלה!

אפיק טויבי, תושב נוף הגליל בן 20, הואשם היום (רביעי) בהמתה בקלות דעת של שוטר מג"ב שהיה שותפו לחדר. שופטי בית משפט השלום בחיפה קבעו כי יואשם גם בעבירות חמורות נוספות, בהן שיבוש הליכי משפט, פזיזות ורשלנות בשימוש בנשק, תקיפה, איומים, ואף שתי עבירות מין - מעשה מגונה ומעשה מגונה בכוח בחבריו השוטרים. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ביקשה את הארכת מעצרו עד תום ההליכים.

האירוע התרחש בחודש שעבר במגורי הפלוגה בתחנת עכו, כשנעים מאדי, בן 21 מג'וליס, נמצא ירוי בחדרו. תחילה, טויבי טען כי חברו התאבד, וכך הודיעו לאביו, בעצמו קצין משטרה בדימוס בדרגת רב-פקד. אולם בתוך זמן קצר הוזעקו למקום חוקרי מח"ש, ועלה חשד כי מאדי נורה מנשקו של טויבי, ששיבש את הזירה טרם הזעיק עזרה.

הארכת מעצר לאפיק טויבי, שוטר מג"ב החשוד בהמתה בקלות דעת של נעים מאדי. יואב איתיאל
מואשם בעבירות שונות. טויבי/יואב איתיאל

בהמשך, עם התפתחות החקירה עלו גם החשדות הנוספים לעבירות לאורך תקופה ארוכה. באמצעות סנגוריו, עורכי הדין תמי אולמן, שאגי סרוג'י, שחף אולמן ועינת תוסיה כהן הוא הכחיש את החשדות המיוחסים לו מכל וכל. חוקרי מח"ש הצליחו להפלילו באמצעות מדובב אחר מדובב שהשתילו בתא המעצר בו שהה. לטענת החוקרים, כשעומת עם המדובב שגבה ממנו עדות מפלילה, הוא שתק.

"מדובר באירוע טרגי מאוד", אמרו הסנגורים לוואלה! עם הגשת כתב האישום. "טרם קראנו את חומר הראיות, ולאחר קריאת החומרים נוכל לטעון את טענתנו בבית המשפט".

בעדה הדרוזית, ובכפר ג'וליס, זועמים ורואים את אי-נטילת האחריות לכאורה כלא פחות חמורה מההמתה המיוחסת לשוטר. "עד כמה שאנחנו יודעים, הוא רצח אותו בדם קר", אמר ח"כ לשעבר אמל נסראלדין, יו"ר יד לבנים הדרוזים שהגיע לדיון האחרון. "אנחנו מצפים שבית המשפט ייתן לו את העונש המגיע לו".

נעים מאדי. ללא, אתר רשמי
התוצאה של סדרת מקרי רשלנות בנשק. מאדי/אתר רשמי, ללא
סניגוריו של אפיק טויבי, עורכי הדין תמי אולמן, שחף אולמן, שאדי סרוג׳י ועינת תוסיה כהן, בימ"ש השלום חיפה, 10 במרץ 2021. יואב איתיאל
סניגוריו של אפיק טויבי. בימ"ש השלום חיפה, היום/יואב איתיאל

ביום האירוע, סמוך לשעה 18:30, חזרו טויבי ומאדי לבסיס, יחד עם שוטרים נוספים בתום פעילות משטרתית שביצעו החל משעות הבוקר של אותו יום. נעים איפסן את נשקיו בארונו האישי, נעל אותו והתכונן לשינה: הוא נכנס למיטתו, הממוקמת בקומה התחתונה של מיטת קומתיים, והחל להשתמש בטלפון הנייד שלו.

מכתב האישום עולה כי אותה עת, עמד הנאשם בחדר המגורים, שלף את אקדחו האישי, לחץ על תפס המחסנית, הוציאה מעט ממקומה, בניסיון שכך לא ייגרף כדור אל בית הבליעה, ומיד דרך את האקדח. הוא כיוון את האקדח ממרחק של כמטר היישר לעבר ראשו של נעים, אמר לו 'תראה' - ולחץ על ההדק. כתוצאה מכך, נורה קליע אשר פגע ישירות בפניו של נעים, מתחת לאפו, חדר לראשו, פצע אותו אנושות, ובהמשך הביא למותו.

לטענת מח"ש, במקום "להגיש לו טיפול רפואי ראשוני או לחילופין להזעיק עבורו בטלפון עזרה רפואית מידית, (טויבי) הניח את האקדח על בטנו של נעים, וזאת כדי להרחיק עצמו מהאירוע וכדי ליצור מצג שווא לפיו נעים שם קץ לחייו, ומיד רץ החוצה לעבר המועדון".

במח"ש עוד טוענים כי כשנכנס בריצה למועדון, שאל הנאשם את השוטרים ששהו שם אם שמעו ירייה, ואמר להם בכזב כי נעים ירה בעצמו, אז רץ איתם לעבר החדר בו נעים דימם במיטתו. בנוסף לכך, ביקש טויבי משוטרת נוזל לחיטוי והיא נעתרה לבקשתו: הוא הפשיל את שרווליו והחל לשפשף במרץ את כפות ידיו ומקומות שונים בגוף, תוך שהמשיך להפיץ את גרסתו לפיה נעים שם קץ לחייו בזמן שהוא עצמו כלל לא שהה בחדר המגורים. כך גם מסר במסגרת חקירה רשמית בפני חוקר משטרה שהגיע לזירה.

הפגנה מחוץ להארכת מעצר של אפיק טויבי, שוטר מג"ב החשוד בהמתה בקלות דעת של נעים מאדי, 7 במרץ 2021. יואב איתיאל
הפגנה שהתקיימה מחוץ להארכת המעצר של טויבי, 7 במרץ/יואב איתיאל

לטענת מח"ש, טויבי נהג לשחק עם האקדח המשטרתי שברשותו לעתים קרובות, תוך סיכון ממשי לחיי אדם. לפי כתב האישום הוא היה שולף את אקדחו ללא סיבה או הצדקה, ומכוון הישר לעבר אחרים מטווח קצר, כפי שעשה גם במקרה האחרון.

במח"ש טוענים כי בחלק מהפעמים שכיוון את האקדח על חבריו אף איים, בין היתר, "אני אירה בך" ו"אני אשחט אותך". לעתים הוא אף דרך את האקדח ולחץ על ההדק, והכל במקומות שונים בבסיס ומחוצה לו, לרבות בחדרי המגורים של השוטרים בבסיס ובמטווחי הירי. מחקירת מח"ש עלה כי חבריו לפלוגה ועדים אחרים הזהירו אותו מפורשות מפני התוצאות האפשריות שוב ושוב, לרבות סמוך לירי במאדי - ללא הועיל.

ממשטרת ישראל נמסר כי "אנו רואים בחומרה רבה את המעשים המיוחסים ללוחם שעומדים בניגוד מוחלט לחוק, לנורמות ההתנהגות המצופות מכל לוחם ולערכי החיל". עוד הוסיפו כי "מפקד מג"ב הורה על הקמת קצין בודק לבחינת המקרה הטראגי, והתנהלות היחידה לפניו ובמהלכו. אנו משתתפים בצערה של משפחת מאדי על אובדנם ונמשיך לחזקם ולעמוד לצידם כל העת".

  • עוד באותו נושא:
  • מג"ב
  • מח"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully