וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער בן 15 נורה למוות בג'לג'וליה, בן 12 נפצע באורח קשה

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 23:39

השניים נורו בעיר ופונו לבית החולים מאיר שבכפר סבא, שם נקבע מותו של הנער, מוחמד עדס. בן ה-12 ספג פציעות ירי רבות ועובר כעת ניתוח. "הייתה המולה גדולה, שני הפצועים שכבו על הכביש", אמרו במד"א. לפי נתוני אמאן, הנער הוא קורבן האלימות ה-23 בחברה הערבית ב-2021

בווידאו: זירת אירוע הירי בג'לג'וליה/מערכת וואלה NEWS

נער בן 15 נהרג וילד בן 12 נפצע קשה מאוד הערב (שלישי) מירי בג'לג'וליה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים מאיר שבכפר סבא, שם נקבע מותו של הנער, מוחמד עדס, לאחר מאמצי החייאה. בן ה-12 הובא עם פציעות ירי מרובות, מחובר למכונות הנשמה בחדר טראומה ועובר כעת ניתוח.

"כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה", סיפר חובש מד"א עאטף סאלם. "שני הפצועים שכבו על הכביש כשהם סובלים מפצעי ירי. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה בצעיר שהיה ללא דופק וללא נשימה".

זירת אירוע הירי בג'לג'וליה 9 במרץ 2021. במת החדשות, אתר רשמי
"המולה גדולה". זירת האירוע, הערב/אתר רשמי, במת החדשות
מוחמד עדס הנרצח בג'לג'וליה 9 במרץ 2021. תמונות גולשים
הנער שמת מפצעיו, מוחמד עדס בן ה-15/תמונות גולשים

אירוע ירי נוסף במגזר הערבי התרחש בסכנין במקביל. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר בן 29 שנפצע בינוני, ופינו אותו לבית החולים לגליל בנהריה.

התקרית באה ברקע גל מחאה נגד האלימות בחברה הערבית. בשישי השתתפו אלפים בהפגנת ענק באום אל-פחם, בשבוע השמיני ברציפות. בין המפגינים היו יהודים שהגיעו להביע הזדהות עם מאבק תושבי העיר ולמחות נגד האלימות המשטרתית, לאחר שבהפגנה שנערכה בשבוע שעבר נפגע ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) מירי משטרתי.

לפי נתוני מרכז אמאן, הנער הוא קורבן האלימות ה-23 בחברה הערבית בשנת 2021. בשנה שעברה נרשמו מספרי שיא של נרצחים, ומספר הקורבנות הגיע ל-113.

עו"ד רדא ג'אבר, מנהל מרכז אמאן, אמר כי "רצף האירועים בחברה הערבית מאז ההצהרות על הכוונה לפעול בנחישות נגד הפשיעה הוא מטורף. רצח הנער בג'לג'וליה ופציעתו של הילד, ימים אחרי נסיון הרצח של מנכ"ל עיריית קלנסווה, הם עוד עדויות למדיניות הכושלת של המדינה, העומד בראשה והמשטרה שהוא אחראי עליה. מי לוקח אחריות? מי יתן תשובות לאם השכולה? דמם של הקורבנות זועק לתשובות אמיתיות, לא לפוליטיקה קטנה המספסרת בדמם".

ממרכז מוסאווא נמסר: "המציאות המטורפת של החיים בחברה הערבית בה ילד בן 15 נרצח טחברו במצב קשה. לפני שבוע שלושה ילדים מצאו את מותם בנגב. ראש הממשלה לא מצא לנכון להתייחס למציאות הזאת. המשטרה דווקא התפארה היום בתפיסת טלה גנוב, והפיצה תמונות של השוטרים המוצלחים. יחידת יואב בנגב עסוקה בהריסת פחונים והשמדת יבולים. הגיע הזמן שהממשלה תתפטר על רקע אוזלת ידה המכוונת".

זירת אירוע הירי בג'לג'וליה 9 במרץ 2021. אנשי הדממה, אתר רשמי
נעשו מאמצי החייאה בדרך לבית החולים. זירת האירוע, הערב/אתר רשמי, אנשי הדממה

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה בתגובה כי "כבר שנים שהחברה הערבית מתחננת לממשלה שתשליט סדר ברחובות, אבל דבר לא נעשה, והפעם שילם על כך בחייו ילד בן 15. הפשיעה בחברה הערבית אוכלת כל חלקה טובה ופוגעת בחייהם של חפים מפשע. דרושה תכנית לאומית שתגן על ביטחונם של מיליוני אזרחים - כדי שהמקרים הקשים האלה לא יחזרו שוב ושוב. המדינה חייבת להתעורר ולקחת אחריות".

"אין מילים לתאר את גודל הזוועה והאובדן הכבד", אמר יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, "הפושעים הנתעבים הם אלה שלחצו על ההדק, אבל מדיניות ההזנחה הנפשעת של הממשלה אשמה לא פחות."

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) אמרה כי "הלב נשבר מכאב. בן 15 נורה מספר פעמים למוות בג'לג'וליה הערב. עוד ילד בן 12 במצב קשה. הדם על ידי העבריינים אבל האשמה היא גם על ממשלת ישראל והמשטרה שמפקירות את ילדינו".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) הגיב גם הוא ואמר כי "מדינה שמפקירה כך את ילדיה היא מדינה פושעת. כולם יודעים איפה הנשק, כולם יודעים מי הם ארגוני הפשע - המשטרה פשוט בוחרת שלא להגן על אזרחים ערבים".

ח"כ ויו"ר בל"ד לשעבר ד"ר ג'מאל זחאלקה אמר כי "הרצח המזעזע בג'לג'וליה של נער בן 15 ופציעתו הקשה של ילד בן 12, היא עליית מדרגה של הפושעים המטילים אימה על חברה שלמה. האפליה במלחמה בפשיעה זועקת לשמיים. מאז שנתניהו בשלטון מספר הנרצחים השנתי בחברה הערבית בעליה מתמדת. הוא לא יביא פתרון, הוא הבעיה וצריך להסתלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully