וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח בירכא: צעיר בן 25 מטמרה נורה למוות

24.2.2021 / 8:16

הצעיר פונה באורח אנוש אל המרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך ביצוע פעולות החייאה, שם נקבע מותו. לאחר מכן החלה התפרעות של בני משפחה וחברים של הנרצח, במהלכה הותקפו שוטרת ושלושה ממאבטחי בית החולים, שנאלצו לקרוא לתגבורת. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע

תושב טמרה נורה למוות בכפר ירכא. מרכז רפואי חיאן בכפר יאסיף. 24 בפברואר 2021. ., צילום מסך
הצעיר נורה למוות בכפר ירכא. מרכז רפואי חיאן בכפר יאסיף/צילום מסך, .

תושב טמרה בן 25 נורה הלילה (רביעי) למוות בירכא. הצעיר, לואי אדריס, פונה תחילה למרכז הרפואי חיאן בכפר יאסיף, ומשם פונה באורח אנוש אל המרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך ביצוע פעולות החייאה, ושם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

במרכז הרפואי לגליל הייתה התגודדות גדולה של בני משפחה וחברים כשהובהל לשם המנוח. לאחר שנקבע מותו החלה במקום התפרעות, במהלכה הותקפו שוטרת ושלושה ממאבטחי בית החולים, שנאלצו להשתמש בגז פלפל ולהזעיק תגבורת של שוטרים כדי להשיב את הסדר על כנו. המאבטחים קיבלו אחר כך טיפול רפואי בחדר המיון. נגרם נזק לציוד בבית החולים, והוגשו תלונות במשטרה.

מנתוני מרכז אמאן למאבק באלימות בחברה הערבית עולה כי מדובר בקורבן הרצח והאלימות ה-21 לשנת 2021. בשנה שעברה נרצחו ונהרגו 113, כשברוב ממקרי הרצח, הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה.

לואי אדריס, תושב טמרה שנורה למוות בכפר ירכא. 24 בפברואר 2021. ., צילום מסך
קרבן הרצח ה-21 לשנת 2021. לואי אדריס/צילום מסך, .

לפי נתוני המעקב של יוזמות אברהם, 21 ערבים נרצחו מתחילת השנה בנסיבות של אלימות ופשיעה, בהם 15 אזרחי המדינה ועוד 6 שאינם אזרחים. ב-18 ממקרי הרצח, הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה. ב-3 מהמקרים היו מעורבים בירי שוטרים. 12 ממקרי הרצח לא פוענחו, ובוצעו מעצרים בגין 8 מהאירועים הללו.

בשבוע שעבר הוצת למוות תושב ג'סר-זרקא בן 77 במהלך סכסוך בין צעירים ביישוב. המשטרה הודיעה כי שני חשודים תושבי המקום נעצרו בחשד למעורבות באירוע, בו נרצח חילמי ג'ורבאן.

ככל הידוע, ג'ורבאן נפצע באורח אנוש לאחר שניסה להתערב בסכסוך בין צעירים תושבי המקום. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא אותו כשהוא פצוע עם כוויות קשות. הוא פונה לבית חולים רמב"ם בחיפה כשהוא במצב קשה אבל בהכרה מלאה, עם 80% כוויות בדרגות ב' וג' בכל חלקי גופו. בשבוע שעבר מת מפצעיו.

אתמול במהלך טקס חנוכת נקודת השיטור העירוני בעכו נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר כי הממשלה תעביר תקציב מיוחד כדי להגביר את האכיפה בחברה הערבית. "בלי חוק וסדר אין כלום. אין חיים, אין ביטחון, אין כלכלה, אין מסחר, אין יזמות, אין חוזים - יש פרוטקשן, יש טרור ויש אימה. את הדבר הזה אנחנו עוקרים מן היסוד", אמר. גם השר לבטחון פנים, אמיר אוחנה, נכח באירוע ואמר כי הציב לעצמו את אכיפת הפשיעה והאלימות בחברה הערבית ליעד מרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully