וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזר ממחאה נגד היעדר אכיפת הפשיעה: צעיר בן 21 נרצח באום אל-פחם

עודכן לאחרונה: 22.1.2021 / 17:23

עשרות בני אדם הפגינו מול תחנת המשטרה בעיר במחאה על אזלת ידן של הרשויות במאבק באלימות בחברה הערבית. צעיר תושב העיר נורה למוות ופונה למרכז רפואי, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה ונבדק חשד לרצח. מתחילת השנה נרצחו 12 אזרחים ערבים

בווידאו: זירת רצח הצעיר באום אל-פחם/מערכת וואלה! NEWS

צעיר בן 21 נרצח היום (שישי) באום אל-פחם. הצעיר, מוחמד אגבאריה תושב העיר, פונה למרכז רפואי עם פצעי ירי ושם נקבע מותו. המשטרה סורקת אחר חשודים.

הירי אירע לאחר שאגבאריה חזר ממחאה בהשתתפות עשרות בני אדם בסמוך לתחנת המשטרה בעיר במחאה על אזלת יד הרשויות במיגור הפשיעה בחברה הערבית. המשטרה נערכה בכוחות גדולים, כולל פרשים ואמצעים מיוחדים. מנתוני "מרכז אמאן" למאבק באלימות בחברה הערבית, עולה כי מתחילת השנה נרצחו 12 אזרחים ערבים.

מוחמד אגבאריה שנורה למוות באום אל-פחם. ללא, אתר רשמי
מוחמד אגבאריה/אתר רשמי, ללא

הרצח התרחש סמוך לבית המשפחה בשכונת אל-מידאן בעיר. לפי עדי ראיה, המתנקשים הגיעו ברכב ופתח באש לעבר אגברייה שהיה מחוץ לבית ונפצע באורח אנוש. הוא הובהל מחוסר הכרה למרפאה מקומית, שם נאלץ רופא לקבוע את מותו. בעיר אומרים כי זה קורבן הרצח הרביעי במשפחה הזו תוך שנה וחצי.

הרכב ובו היורים נמלט מהמקום ונמצא עולה באש לא הרחק מזירת הירי. סגן מפקד מחוז חוף, תת-ניצב שוקי תחאוכה, הגיע לזירה. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של המחוז, וטרם נעצרו חשודים.

מחאה באום אל-פחם נגד האלימות בחברה הערבית, 22 בינואר 2021. ללא, אתר רשמי
מוחים באום אל-פחם, היום/אתר רשמי, ללא

גם בשבוע שעבר נערכה באום אל-פחם הפגנה על הפשיעה והאלימות הרצחנית בחברה הערבית ונגד המשטרה, בהשתתפות מאות בני אדם. זאת, ברקע ניסיון הרצח של ראש העיר לשעבר, בכיר התנועה האסלאמית, ד"ר סלימאן אגברייה בן ה-63.

ראש העיר אום אל פחם, ד"ר סמיר מחאמיד, אמר לוואלה!NEWS כי אגבאריה אותו כינה "מלח הארץ", שהה לידו בהפגנה שאירעה מוקדם יותר היום בעיר. " זה אבסורד. חמישה בני דודים שנרצחו. זו משפחה טובה של אנשים טובים, שרוצים לחיות בשקט, אנשים שחיים בין הבית למסגד לעבודה ובחזרה הביתה", סיפר.

"אחד נרצח במסגד, אחד בדרך לעבודה, אחד ישב בעסק. בינתיים אפס פענוחים בגזרה הזו. אולי מפענחים במקומות אחרים", הוסיף. "דוד של הנרצח היום אמר לי שהוא רוצה לשבת עם מפקד התחנה, כדי לראות מה עם התיק של רצח הבן שלו משנה שעברה שעוד לא מצאו את הרוצח שלו. הוא קבע איתי השבוע שבשבוע הבא נלך, והנה, כבר יש עוד רצח", מסר.

הפגנה נגד הפשיעה בחברה הערבית באום אל-פחם, 15 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
הפגנה נגד הפשיעה במגזר הערבי באום אל-פחם/דוברות משטרת ישראל

לדבריו, זהו דבר מקומם שבחור צעיר נרצח על יד ביתו בזמן שחנה את מכוניתו. "זו עזות מצח בלתי נתפסת. ואפילו חוצפה. הרי הפושעים שביצעו את הרצח ידעו שהמשטרה נמצאת באותו זמן בעיר בכוחות גדולים ועם יחידות מיוחדות ומסתבר שהם לא מפחדים מכלום", טען.

"אני קורא למשטרה לפעול מיידית כי באמת הגיעו כבר מים עד נפש. קחו את ארגז הכלים שלכם בו אתם משתמשים בחברה היהודית ותשתמשו בו. בסוף אני חוטף את התרעומת מהתושבים. אני כנראה צריך לעשות חישוב מסלול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully