וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהפגנה באום אל-פחם נגד הפשיעה בחברה הערבית; 4 נעצרו

15.1.2021 / 16:03

מאות מפגינים חסמו צומת בכניסה לעיר, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר שוטרים. כוחות יס"מ ומג"ב פיזרו את המחאה עם רימוני הלם וגז, ועצרו כמה מהנוכחים בחשד להפרות סדר. מחאה נוספת נערכת בוואדי ערה. ח"כ ג'בארין: "לא נשתוק בזמן שהחברה שלנו מדממת"

בווידאו: 4 עצורים בהפגנה באום אל פחם על האלימות במגזר הערבי/צילום: משטרת ישראל

מאות בני אדם הגיעו היום (שישי) לאום אל-פחם והפגינו במחאה על הפשיעה והאלימות הרצחנית בחברה הערבית וכנגד המשטרה שאינה עושה די למיגורן והכל גם על רקע ניסיון הרצח של ראש העיר לשעבר, בכיר התנועה האיסלאמית, ד"ר סלימאן אגברייה בן ה-63, בשבוע שעבר. האירוע טרם פוענח.

עימותים התפתחו בין המוחים לבין המשטרה. המפגינים חסמו את צומת הכניסה לעיר, יידו אבנים לעבר השוטרים סמוך לתחנת המשטרה והבעירו צמיגים. המשטרה, מנגד, ניסתה לפזר את ההפגנה תוך שימוש ברימוני הלם וגז. ארבעה מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר.

כעבור כמה שעות הצליחו כוחות יס"מ ומג"ב שהיו ערוכים במקום לפזר את המחאה, וצירי התנועה נפתחו חזרה לתנועה. שוטרים נותרו במקום גם לאחר מכן כדי להבטיח שהמפגינים לא ישובו. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה וחופש הביטוי, אך לא תאפשר התפרעויות וונדליזם", נמסר.

הפגנה נגד הפשיעה בחברה הערבית באום אל-פחם, 15 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
"לא נשתוק". מפגינים באום אל-פחם, היום/דוברות משטרת ישראל

ארבעת החשודים שנעצרו הובאו לחקירה בתחנת המשטרה בעיר. בתום חקירתם, בהתאם לראיות שייאספו, תחליט המשטרה אם לקיים מחר דיון בבית משפט השלום חיפה בבקשה להאריך את מעצרם.

מחאה נוספת החלה עם שיירת מכוניות בוואדי ערה. עתה מתכנסים משתתפיה לעצרת בכפר קרע, בעקבות הרצח הכפול שאירע שם לפני עשרה ימים, בו נורו למוות סלימאן מסארווה, בנו של ראש המועצה לשעבר, ופלסטיני שעובד בישראל. שלשום מסרה המשטרה כי מת מפצעיו, וגופתו נשלחה למכון הלאומי לרפואה משפטית אבו כביר.

הפגנה נגד הפשיעה בחברה הערבית באום אל-פחם, 15 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
שוטרים במחאה, היום/דוברות משטרת ישראל
הפגנה נגד הפשיעה בחברה הערבית באום אל-פחם, 15 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
המשטרה תחליט אם לקיים מחר דיון בבית המשפט. מעצר באום אל-פחם, היום/דוברות משטרת ישראל

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) הגיע למחאה בוואדי ערה, וקרא למשטרה לפעול בהקדם למיגור הפשיעה. "לא נשתוק בזמן שהחברה שלנו מדממת, וכל יום מקרי ירי נוספים כאשר המשטרה צופה מהצד", כתב בטוויטר. "נמשיך את המחאה שלנו מול משטרה וממשלה שמועלות בתפקידן לשמור על הביטחון האישי שלנו. מדובר בזכותנו הבסיסית לחיים".

לפי נתוני המשטרה, 85% מכתבי האישום בעבירות ירי ואמצעי לחימה (אמל"ח) בשנת 2020 הוגשו נגד אזרחים ערבים. בשנה החולפת הוגשו 1,548 כתבי אישום בגין עבירות אלו, עלייה של 18% לעומת 2019. מנגד, ברשויות הערביות מוחים כי למרות נתוני האכיפה - פעילות המשטרה שואפת לאפס.

מנתוני "אמאן", המרכז הערבי למאבק באלימות, עולה כי 113 ערבים מצאו את מותם בשנה שעברה באירועי רצח ואלימות אחרת, לעומת 94 שנה קודם לכן (עלייה של 20%) - בהם 96 גברים ו-17 נשים. משנת 2000 נהרגו 1,521 ערבים באירועי אלימות כאלה ואחרים, 80% מהם בנשק חם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully