וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר אום אל-פחם לשעבר נורה ונפצע באורח קשה

עודכן לאחרונה: 7.1.2021 / 21:56

סלימאן אגברייה נורה בעיר, וצוות מד"א שהגיע למקום העניק לו סיוע רפואי ופינה אותו לבית החולים העמק שבעפולה. אגברייה הוא פעיל לשעבר בתנועה האסלאמית וכיהן כסגנו של מנהיג הפלג ראאד סלאח. טרם התברר אם ההתקפה בוצעה על רקע פעילותו הציבורית או ממניע עסקי

בווידאו: זירת אירוע הירי באום אל-פחם בה נפצע ראש העיר לשעבר/עריכה: טל רזניק

ד"ר סלימאן אגברייה, ראש העיר אום אל-פחם לשעבר, נפצע היום (חמישי) באורח קשה לאחר שנורה בעיר. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו סיוע רפואי ופינה אותו לבית חולים העמק שבעפולה.

אגברייה, בן 63, הוא פעיל לשעבר בפלג הצפוני של התנועה האסלאמיתו ושימש סגנו של מנהיג הפלג ראאד סלאח, שנידון כמה פעמים למאסר על עבירות של הסתה ותמיכה בטרור. אגברייה אף ירש את תפקיד ראש העיר אום אך-פחם מסלאח, שכיהן כראש עיר לפניו. מסתמן כי הרקע לירי הוא סכסוך אדמות.

ד"ר סלימאן אגבאריה, ראש העיר אום אל פחם לשעבר. -, אתר רשמי
טרם התברר המניע לירי. אגברייה/אתר רשמי, -

פרמדיק מד"א, יוסרי עואודה, סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו את הגבר כשהוא בהכרה ועם פציעות בגופו, הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם ומציל חיים שכלל חבישות ועצירת דימומים, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה".

מבית החולים נמסר כי הפצוע הגיע במצב קשה מאד למקום, אך מצבו יוצב בחדר הלם במחלקה לרפואה דחופה והוא מועבר לניתוח דחוף.

עוד בוואלה!

רצח בכפר קרע: בנו של ראש המועצה לשעבר נורה למוות במרכז היישוב

לכתבה המלאה
זירת אירוע הירי בראש עיריית אום אל פאחם לשעבר סלימאן אגברייה 7 בינואר 2021. אתר פאנט, אתר רשמי
זירת הירי באום אל-פחם, היום/אתר רשמי, אתר פאנט

הירי עורר תגובות מחלק מחברי הכנסת. ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), תושב העיר, הביע צער על המקרה, שקרה לא רחוק מביתו, וטען כי "הרשויות הפקירו אותנו, המשטרה ישנה בעמידה, ואף אחד כבר לא חסין בפני האלימות הרצחנית והנשק המציף את החברה הערבית. זהו מצב חירום, ואנחנו נהיינו כמו במלחמת אזרחים".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) אמר כי "זה המשך ישיר של ההסלמה ושפיכות הדמים". עבאס, שמשמש כיו"ר ועדת הכנסת המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית הוסיף כי "רק אתמול קברנו בחור צעיר שלפי כל האינדיקציות אינו מעורב בכל סכסוך או פשע והיום נורה איש ציבור, ראש עירייה לשעבר. זה רק מעיד על הסכנות לאנשי ציבור שמעזים לצאת ולהגיד 'לא' לארגוני פשיעה. מצד שני, תקציבים לטיפול בבעיה אין, כי אנחנו ממשיכים לעמוד כבני ערובה לאי הסכמות בתוך הממשלה. בשבוע שעבר נמסר לי שהצעת המחליטים מוכנה והיא אמורה להיות מאושרת 'ממש בקרוב', אבל המציאות היא שהיא ממתינה להסכמים בין שני פלגי הממשלה הפריטטית הזו".

זירת אירוע הירי בראש עיריית אום אל פאחם לשעבר סלימאן אגברייה 7 בינואר 2021. אתר פאנט, אתר רשמי
זירת אירוע הירי באום אל-פחם, היום/אתר רשמי, אתר פאנט

האירוע מצטרף לגל האלימות הגואה בחברה הערבית, כשרק ביום שלישי נורה למוות בנו של ראש מועצת כפר קרע. באירוע נורו תחילה שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם בכפר שבוואדי ערה. מותו של אחד מהם, סלימאן מסארווה בן ה-24, בנו של נזיה מסארווה, נקבע כעבור זמן קצר בבית החולים הלל יפה שבחדרה. האדם השני - פלסטיני שעובד בישראל - נפצע באורח אנוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully