וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסול בכביש 6 לעיני המשטרה: חמישה נאשמו ברצח נער בן 15

8.2.2021 / 10:08

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד בני משפחת אזבארקה, האחראים לרצח בו פתחו באש בכביש המהיר לעבר רכב שלווה על ידי ניידות, בו נסע הנער בן משפחת אבו סעלוק. האירוע התרחש במסגרת סכסוך דמים מתמשך בין שתי המשפחות. "פעלו כחוליית לוחמים משומנת שלא בחלה באמצעים"

בווידאו: הארכת מעצר ל-4 בני משפחת אזבארקה החשודים במעורבות בחיסול בכביש 6/צילום: ניב אהרונסון

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד חמישה בני משפחת אזבארקה מלוד, בגין רצח של תושב העיר בן 15, בן המשפחה היריבה עמר אבו סעלוק. לפי כתב האישום, החמישה ביצעו את הרצח בכביש 6 במהלכו פתחו בירי לעבר הרכב בו נסע עמר אבו סעלוק תוך כדי ליווי משטרתי, ונמלטו מהמקום. הרצח התרחש במסגרת סכסוך דמים מתמשך בין שתי המשפחות.

כתב האישום, שהוגש נגד מואמן, אנס, חסן, מוחמד ועומר אזבארקה - כולם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם - מייחס להם עבירות נוספות ומשותפות של ניסיון רצח, חבלה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק, השמדת ראיה, שיבוש מהלכי משפט ועוד. בנוסף, עומר מואשם גם בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו ומעשי פזיזות ורשלנות.

קודם לאירוע בכביש 6, ב-28 בדצמבר, נרצח סלמן אזבארקה, אביהם של הנאשמים מואמן ואנס. לאחר הרצח הגיעו הנאשמים ובני משפחה נוספים לזירת הרצח וחשדו כי בני משפחת אבו סעלוק הם שביצעו את הרצח. אז, לפי כתב האישום, החליטו החמישה יחד עם בני משפחה נוספים לנקום את מותו של סלמן. לצורך כך, הם תכננו לבצע את הנקמה, הצטיידו בטלפונים ניידים, מכשירי קשר, כלי נשק וברכבים שונים.

זירת התאונה בכביש 6 סמוך למחלף נחשונים לכיוון צפון. 28 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
הרכב שנורה בכביש 6/אתר רשמי, -

במקביל, המשטרה יצרה קשר עם משפחת אבו סעלוק, והציעה להם לעזוב זמנית את מתחמי המגורים של המשפחה בלוד מחשש לאותה פעולת נקמה. בני משפחת אבו סעלוק נענו להצעה, אספו ציוד ורכוש והתארגנו ליציאה בשיירה בליווי כוח משטרתי לכפר קאסם דרך כביש 6. הם נסעו בארבעה רכבים, ובליווי שלושה רכבים משטרתיים.

סמוך לשעה 09:00 יצאה שיירת הרכבים מהעיר, והמידע אודותיה הגיע לנאשמים בני משפחת אזבארקה, שהחלו בנסיעה בעקבותיה. בשלב מסוים, באזור צומת גינתון, הרכב בו נסע עומר אזבארקה התקרב לשיירה ועורר את חשדם של השוטרים שבשיירה.

בשל כך, בוצעה חסימה בכביש לצורך בדיקת הרכב, אך לאחר שהבחין עומר בשוטרים, הוא נמלט מהמקום. הרכבים המשטרתיים דיווחו על הימלטות הרכב ושניים מהם נסעו בעקבותיו והתנתקו מהשיירה, כאשר שיירת רכבי משפחת אבו סעלוק המשיכה עם הרכב המשטרתי המוביל בלבד.

זירת הרצח בלוד 28 בדצמבר 2020. יוסי אלוני/פלאש90, פלאש 90
זירת הרצח שקדם לחיסול בכביש 6. לוד/פלאש 90, יוסי אלוני/פלאש90

מכתב האישום עולה כי במקביל, שלושה רכבים של חוליית החיסול בהם נסעו בני משפחת אזבארקה המשיכו במסלול נסיעתם בהתאם לתוכנית הרצח. כשהגיע עומר ברכבו ללוד, הבחינה בו ניידת שהחלה במרדף בעקבותיו עד להגעתו למתחם המשפחה. בשלב זה ולאחר שהשוטרים עיכבו את עומר, הגיעו כמאה איש מבני משפחתו, תקפו את השוטרים, חטפו את עומר מהמקום והציתו את הרכב בו נהג.

עם עליית השיירה לכביש 6, שלושת הרכבים הנוספים בחוליית החיסול איגפו את השיירה, והאיצו לכיוונה. אז, נצמדו לכלי הרכב של בני משפחת אבו סעלוק, ניגחו אותם, וירו מאחד הרכבים לפחות 13 קליעים שפגעו בבן ה-15 והביאו למותו. באירוע נחבל ונפצע אנוש בן משפחה נוסף. לאחר התקיפה הם נמלטו מהמקום לקלנסאווה שם הציתו את אחד הרכבים וחזרו ללוד בשני כלי הרכב הנותרים דרך כביש 2 וכביש 4.

"חוליית לוחמים משומנת שלא בחלה באמצעים"

כתב האישום הוגש על ידי עורכות הדין שרה טל והינד נבאלסי. בבקשה למעצר עד תום ההליכים הן ציינו כי "מסוכנותם של המשיבים מתעצמת נוכח העובדה שמדובר ברצח שתוכנן בקפידה, מתוך מניע של נקמת דם בשל סכסוך בין משפחות ועל רקע רצח סלמן וניסיון לרצוח ללא הבחנה, מספר בני משפחה יריבה לרבות קטינים וקטינות".

"תפקודם של המשיבים בהוצאת תכנית הרצח לפועל היה כחוליית לוחמים משומנת אשר לא בחלה באמצעים, פעלה בנחישות ובתעוזה וירתה לעבר השיירה בנשק חם, בשעות הבוקר, בכבישים ראשיים תוך סיכון כל משתמשי הדרך. המשיבים פעלו בתכנון רב משתתפים והוציאו לפועל את תכנית הרצח תוך שעות ספורות לאחר שנודע להם על מותו של סלמאן. המשיבים התארגנו והצטיידו בזמן קצר, במספר כלי רכב, כלי נשק ומכשירי קשר כדי לממש את תכנית הרצח בכל מחיר, גם ביודעם שהשיירה לוותה על ידי משטרת ישראל ופעלו בתעוזה וללא כל מורא מפני החוק".

"נהרוג את כל מי שעומד בדרכנו"

מהקלטות בני אחת המשפחות המעורבות בסכסוך המדמם עלה כי למקרי הרצח בלוד ובכביש 6 קדמו איומים ברצח. בין היתר, בין האיומים שהועברו למשפחת הנרצח בלוד נשמעים מסרים כמו "צוחק מי שצוחק אחרון, אני רוצה לראות עכשיו מי מכם ייצא מהבית", "אנו נשים עליכם 60 מיליון שקל, נהרוג את כל מי שעומד בדרכנו, כולל נשים וילדים", ו-"נהרוג 30-20 אנשים משלכם לפחות ולא נירגע עד שיספיק תמורת מה שעשיתם היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully