וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נהרוג את כל מי שעומד בדרכנו": האיומים שקדמו לרצח בלוד ולחיסול בכביש 6

עודכן לאחרונה: 29.12.2020 / 17:04

בני אחת המשפחות המעורבות בסכסוך הזהירו בהקלטות שהועברו ליריביהם: "נהרוג 20 איש ולא נרגע". כמה שעות לאחר הרצח, נער בן 15 חוסל לעיני השוטרים בכביש 6 כנקמה. המשטרה עצרה שני חשודים במעורבות במעשים. מפקד מחוז מרכז: נתגבר כוחות בלוד. האזינו

בווידאו: הקלטות שיחות האיומים בין שתי חמולות בלוד לפני הרצח/מערכת וואלה! NEWS

למקרי הרצח בלוד ובכביש 6 קדמו איומים ברצח - כך עולה מהקלטות בני אחת המשפחות המעורבות בסכסוך. בין היתר, בין האיומים שהועברו למשפחת הנרצח בלוד נשמעים מסרים כמו "צוחק מי שצוחק אחרון, אני רוצה לראות עכשיו מי מכם ייצא מהבית", "אנו נשים עליכם 60 מיליון שקל, נהרוג את כל מי שעומד בדרכנו, כולל נשים וילדים", ו-"נהרוג 30-20 אנשים משלכם לפחות ולא נירגע עד שיספיק תמורת מה שעשיתם היום". המשטרה עצרה שני חשודים - אחים בגילאי 21 ו-23, תושבי העיר.

במשטרה אומרים כי הרקע לאירוע נעוץ בסכסוך בין משפחות יריבות. כמו כן, במשטרה סבורים כי הרצח קשור לאירוע הירי היום במחלף נחשונים בכביש 6, בו עומאר אבו סעלוק בן ה-15 מלוד נרצח וצעיר נוסף נפצע באורח אנוש.

המעצרים התבצעו שעות לאחר שסלמאן אל-אזבארקה, גבר בשנות ה-50 לחייו, נמצא ירוי וללא רוח חיים ברכבו ברחוב הלן קלר בלוד. צוות מד"א שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותו במקום. כעבור שעות - נורו שני הצעירים בכביש חוצה ישראל, סמוך למחלף נחשונים.

זירת הרצח בלוד 28 בדצמבר 2020. יוסי אלוני/פלאש90, פלאש 90
"נהרוג 30-20 אנשים משלכם לפחות, ולא נירגע". זירת הרצח בלוד/פלאש 90, יוסי אלוני/פלאש90

גורם במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי הרקע לאירועים נעוץ בסכסוך בין משפחות יריבות: משפחת אזבארקה - שהנרצח הלילה בלוד השתייך אליה - ומשפחת אבו סעלוק. האחרונים החליטו לאור העימות לעזוב את לוד למשולש, והמעבר אמור היה להסתיים היום.

מפרטים ראשונים עולה כי בגלל החשש לחייהם, כוח של שלוש ניידות משטרה ליווה את הצעירים מבני המשפחה בדרכם מהעיר, מקדימה ומאחורה. באזור צומת גמזו, שוטרי הניידת שליוותה את השיירה מאחור הבחינו ברכב של חברת רנו שהתקרב במהירות והעלה את חשדם של השוטרים. אחת הניידות פתחה אחריו במרדף, והרכב נמלט. תוך כדי נסיעה נצמדה מכונית נוספת מנתיב סמוך לרכב של שני הצעירים, ואחד מיושביו הוציא קנה של רובה מהחלון ופתח בירי מטווח קצר - לעיני השוטרים.

הרכב שנפגע איבד שליטה והתהפך לצד הדרך. אחת הניידות שנותרו במשימת הליווי פנתה אליו כדי להגיש סיוע, והאחרת פתחה במרדף, אך גם הפעם הרכב היורה נמלט. המשטרה הקימה מחסומים בכבישי הגישה המובילים לאזור כדי לנסות ולאתר אותם.

מפקד מחוז מרכז: זו הסלמה של ממש, נתגבר כוחות בלוד

ניצב עמי אשד, מפקד מחוז מרכז, אמר הבוקר כי "כל היבטי האירוע יתוחקרו ויבדקו עד תום ונדע להפיק לקחים".

"כתוצאה מהמתיחות בין שתי המשפחות, שגבתה הרבה קורבנות, עזבה אחת המשפחות את העיר. חלק מבני המשפחה פנו לכוח משטרתי וביקשו ליווי משטרתי מחוץ לעיר מחשש להתנכלות. באזור מחלף חורשים נפתחה האש", מסר אשד. "מדובר ברצף אירועים חמורים והסלמה של ממש. החקירה הוטלה על ימ"ר מרכז שתפעל בתיעדוף גבוה למיצוי חקירה ומעצרם של המעורבים". הוא הוסיף כי משטרת מחוז מרכז תתגבר כוחות בעיר לוד "לחיזוק הביטחון האישי של התושבים. זוהי משימתנו הראשונה והיא תלווה אותנו בחודשים הקרובים".

במסגרת אותו תגבור כוחות, לוואלה! NEWS נודע כי כ-300 לוחמי מג"ב יצטרפו אל השוטרים בעיר לוד, ויסייעו בניסיון להרגיע את הרוחות בין המשפחות. בין היתר יבצעו הלוחמים מבצעים של איסוף נשק ויסייעו למשטרה באכיפת הפשיעה העבריינית בעיר.

בווידאו: למרות הליווי המשטרתי צעיר נרצח והשני נפצע אנושות מירי/צילום: ניב אהרונסון, דן אסולין ומד"א

לדברי אשד, בידי המשטרה לא היה מידע מוקדם על כוונה לפגוע בצעירים. "מדובר בעליית מדרגה משמעותית מאוד, בכך שיש עבריינים שרואים כוח משטרתי שמשימתו היתה מניעה והרתעה. נבחן היבטים נוספים של תפעול הכוח במקום. אנחנו לא עושים אבטחת אישים. אנחנו פועלים ביכולות ובאמצעים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully