וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח משולש: שלושה בני משפחה נורו למוות סמוך לבאקה אל-גרבייה

עודכן לאחרונה: 20.12.2020 / 0:21

צעיר בן 23 נורה בכניסה לפיצוציה שבבעלותו בעיר, וכשפונה באמבולנס, ליוו אותו דודיו במכוניתם, אז נורו יריות לעברם מרכב נוסף. מותם נקבע בדרך לבית החולים, ובמהלך הלילה נקבע גם מותו של אחיינם

בווידאו: חשד לרצח כפול סמוך לבאקה אל-גארביה/מערכת וואלה! NEWS

אמיר אבו חוסין, בן 23 מבאקה אל גרבייה, ודודיו, אחמד ומוחמד שרקיה, שני אחים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם מג'ת, נורו למוות אמש (שישי) בנסיעה סמוך לבאקה אל גרבייה. שני האחים נהרגו כשנסעו אחר האמבולנס שפינה את אחיינם לבית החולים. צוותים רפואיים פינו אותם לבית החולים הלל יפה, אולם בדרך נאלצו לקבוע את מותם. מותו של אבו חוסין נקבע במהלך הלילה בבית החולים.

ההתרחשות החלה אמש בסביבות השעה 19:00. עוברי אורח סיפרו על גבר שירד מרכב, ירה ופצע את אבו חוסין, בעל פיצוציה שנמצאת ליד סניף הדואר ברחוב הראשי בעיר. צוות מד"א שהגיעו למקום פינה אותו כשהוא במצב אנוש לבית החולים. שני הגברים, דודיו של הפצוע, התלוו במכוניתם לאמבולנס, ונסעו אחריו בדרכו לבית החולים הלל יפה בחדרה. בשלב מסוים, בזמן נסיעתם בכביש 9, נצמד למכוניתם רכב נוסף, וממנו נפתחה אש לעברם.

"כשהגענו למקום ראינו שני גברים, אחד כבן 60 והשני צעיר כבן 20", העיד אבי כהן, פרמדיק מד"א שהיה בזירה. "הם היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק, חילצנו אותם מיד מהרכב ופינינו אותם תוך פעולות החייאה ובסמוך לבית החולים נאלצנו לקבוע את מותם".

חשד לרצח כפול, סמוך לבאקה אל גרביה. 18 בדצמבר 2020. מד"א
השניים נורו למוות ברכבם. זירת האירוע, הערב/מד"א

"אני מודאג מאד מהמצב פה" אמר הערב לוואלה! NEWS פאוזי אבו טועמה, תושב העיר בן 53, נשוי ואב לשלושה. "לצערי הרב באקה אל גרבייה לא שונה מישובים אחרים. תמיד הייתה עיר שקטה שמכונה 'עיר השלום' אולם בזמן האחרון יש פער בין התואר למציאות. אף אחד לא יודע איך להסביר זאת והמגזר הערבי גועש. נשברו כל השיאים ונחצו כל הקווים האדומים. אולי המשימה גדולה על משטרת ישראל. לדעתי צריך להביא צבא לישובים הערבים".

מפקד מחוז חוף, ניצב פרץ עמר, קיים בשטח הערכת מצב מיוחדת עם גורמי המחוז ומרחב מנשה, במסגרתה קיבל סקירה בדבר נסיבות וממצאים ראשוניים. בתום הערכת המצב, הוא הטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז חוף, לצד תגבור נוכחות ואכיפה במרחב, "למען ביטחון הציבור". כוחות גדולים של משטרה, יס"מ ומג"ב הוזרמו בלילה לבאקה אל גרבייה כדי להשיב את השקט לעיר ולמנוע הסלמה.

הנרצחים באירוע הירי ליד באקה אל-גרביה. אחמד ומוחמד שרקיה. 18 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
נורו תוך כדי נסיעה, אחמד ומוחמד שרקיה/צילום מסך, ללא

האירוע התרחש כיומיים בלבד לאחר שאתמול התרחשו שני מקרי רצח מגזר הערבי, בריינה ובטייבה. בריינה נורה למוות גבר כבן 53 ולפי המשטרה היורים היו רעולי פנים ונמלטו מהמקום מיד לאחר הירי. כוחות משטרה פתחו בסריקות לאיתור חשודים ומחסומים נפרסו באזור כולו.

כמה שעות לאחר מכן, במהלך הלילה, נמצא ללא רוח חיים עלי נשאת בדווי, צעיר בן 28 מכפר קאסם. גופתו אותרה על כביש 557 שבין טייבה למחסום תאנים. צוות מד"א שהגיע לזירה מצא אותו ללא הכרה, עם סימני ירי על גופו, ומותו נקבע במקום. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

111 נרצחים מתחילת השנה

האירועים העלו את מניין קורבנות האלימות בחברה הערבית ב-2020 ל-111, כך עולה מנתוני מרכז אמאן, שם הגדירו את רצף האירועים כ"דצמבר האדום", עם 15 קורבנות - המספר הגבוה ביותר השנה. לפי המרכז, רק 28 ממקרי הרצח השנה פוענחו. מספר הנרצחים עולה בהתמדה שנה אחר שנה והוכפל ואף יותר מכך מאז החל אמאן במעקב לפני 6 שנים, ב-2014, אז נרצחו 51.

בעמותת יוזמות אברהם קראו לממשלה לפעול למיגור האלימות, לנוכח העלייה המתמשכת במספר הקורבנות. "בזמן שהפוליטיקאים מתקוטטים על תקציב המדינה - הערבים ממשיכים לשלם את המחיר. חיי ערבים אינם הפקר", אמרו. הבוקר יצאה העמותה בקמפיין הקורא לאשר ולתקצב באופן מיידי את התכנית הממשלתית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית, ללא קשר למתרחש בזירה הפוליטית.

מהעמותה נמסר: "לפני חמישה שבועות רוה"מ הכריז שיביא להחלטת ממשלה את התוכנית הממשלתית, מאז ועד עכשיו נרצחו 17 אזרחים ערבים. בזמן שהפוליטיקאים מתקוטטים ביניהם על תקציב המדינה - הערבים ממשיכים לשלם את המחיר בחיי אדם. חיי ערבים אינם הפקר. החלטת ממשלה ותקציב למיגור האלימות - עכשיו."

הצעיר שנורה למוות, אמיר אבו חוסין, בן 23 מבאקה אל-גרבייה. -, צילום מסך
הקורבן ה-111 מתחילת השנה בחברה הערבית, אבו חוסין/צילום מסך, -

ארגון "עומדים ביחד" יקיים מחר הפגנה בנצרת. מהארגון נמסר, "נדרוש מהממשלה והמשטרה לפעול מיד לאיסוף הנשק הבלתי חוקי וחיסול הפשע המאורגן. זו היא חובתן". עוד הוסיפו כי "מניין הקורבנות כבר השתבש, הוא לא עומד בקצב. מה שקורה ביישובים הערבים בישראל צריך להרעיד את המדינה כולה, אבל הוא לא, כי הערבים לא מעניינים את הממשלה. הייאוש הוא לא אופציה עבורנו. ממשיכים במאבק, ולא מוותרים על התקווה".

בעקבות ההסלמה, ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל תקיים ביום שני תהלוכת מכוניות נושאות דגלים שחורים שתצא מוואדי ערה לירושלים דרך כביש 6, "כדי להציג את התוכנית למאבק באלימות ופשע שהכינה ועדת המעקב". הוועדה קראה לציבור להצטרף כי "יש צורך דחוף בהשתתפות רחבה כדי להביא את זעקתנו בקול הכי חזק לאורכה ורוחבה של המדינה ועל מנת לטפל בתופעה זו ולעקור אותה משורשיה".

הוועדה מסרה כי על המדינה ומוסדותיה לקחת אחריות ולמלא את תפקידם באופן מידי. "נרים את קולנו למען החיים ונגד פשע, אלימות, כנופיות, סוחרי נשק ומשטרה השותפה לדבר עבירה", כתב בדף הפייסבוק שלו יו"ר ועדת המעקב וסגן יו"ר הכנסת לשעבר, מוחמד ברכה. "אין מקום לאפשר זאת. אנו מאוחדים במאבק במכונת המוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully