וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדקירה במסגד עד חיסול לעיני המשטרה: היריבות המדממת בין החמולות בלוד

28.12.2020 / 22:11

לחיסולים שאירעו היום בעיר ובכביש 6 קדמה היסטוריה של קטטות אלימות, מאבק מתמשך בין משפחות אזבארקה ואבו סעלוק. המחלוקת שהחלה לפני עשור בסוגיית שימוש במסגד מקומי נפתחה בדקירתו למוות של בן משפחת אזבארקה, ומאז מספר הקורבנות עולה - ותושבי העיר סובלים

בווידאו: מעצר שני חשודים במעורבות ברצח בלוד/צילום: דוברות המשטרה ואנשי הדממה

לשני החיסולים שאירעו היום (שני) בלוד ובכביש 6 קדמה היסטוריה מדממת בין משפחות אזבארקה ואבו סעלוק מלוד. העבר האלים בין הצדדים הביא בשנים האחרונות לעזיבתם של יותר ויותר בני אבו סעלוק את העיר לכפר קאסם. היום, מעבר נוסף של בני המשפחה, הסתיים ברצח של נער בן 15.

תחילתו של הסכסוך לפני כעשור, כשמשפחת אבו סעלוק שיקמה מסגד ישן בלוד. המהלך הביא למחלוקת בין שתי החמולות על אופן השימוש במסגד, וביולי 2010 אירע המקרה האלים הראשון בסכסוך הדמים המתמשך: אחד מבני משפחת אזבארקה הגיע להתפלל במסגד, הוא גורש, והדבר הביא לקטטה אלימה בין שתי המשפחות, במהלכה איברהים אבו סעלוק דקר למוות את סולימאן אזבארקה. אותו רצח הצית את המלחמה בין שתי החמולות - ממנה סובלים כל תושבי לוד.

זירת רצח בלוד, 28 בדצמבר 2020. יוסי אלוני, פלאש 90
הבוקר היה שיא נוסף במאבק בין החמולות. זירת רצח בלוד/פלאש 90, יוסי אלוני

בדצמבר 2018 הייתה עליית מדרגה, כאשר ג'דוע ואמנה אזבארגה נמצאו ירויים בראשם וללא רוח חיים בכלי רכב סמוך לעמדת הכניסה של מטה יחידת להב 433 בלוד. אז הודיעו במשטרה כי החיסול הכפול הוא בשל שיוכם המשפחתי, והסכסוך עם חמולת אבו סעלוק, שכן ג'דוע אמנם היה מעורב בעבירות פליליות בעבר, אך במשטרה הגדירו אותן כשוליות. בעקבות אותו חיסול כפול, פרסה המשטרה בעיר כוחות של משמר הגבול.

ירי, לוד, חיסול, רצח, 15 דצבר 2018. m, צילום מסך
האירוע שסימן עליית מדרגה. החיסול מחוץ למטה להב 433, ב-2018/צילום מסך, m

ביממה האחרונה התרחשו שני אירועים מדממים נוספים. בשעות הלילה סלמאן אל-אזבארקה, בן המשפחה בשנות ה-50 לחייו, נמצא ירוי וללא רוח חיים ברכבו ברחוב הלן קלר בלוד. שני מעצרים התבצעו בעקבות אותו אירוע, והדברים הגיעו במקביל להכנות לעזיבה של שני בני חמולת אבו סעלוק נוספים את העיר.

בני משפחת אבו סעלוק חשו מאוימים, ופנו לתחנת המשטרה בלוד בבקשה לקבל אבטחה לאותו מעבר לכפר קאסם. שלוש ניידות משטרה נרתמו למשימה וליוו שלושה כלי רכב של משפחת אבו סעלוק.

זירת התאונה בכביש 6 סמוך למחלף נחשונים לכיוון צפון. 28 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
זירת הרצח בכביש 6, היום/אתר רשמי, -

באזור צומת גימזו בכביש 6, שוטרי הניידת שליוותה את השיירה מאחור הבחינו ברכב של חברת רנו שהתקרב במהירות והעלה את חשדם של השוטרים. אחת הניידות פתחה אחריו במרדף, והרכב נמלט. תוך כדי נסיעה נצמדה מכונית נוספת מנתיב סמוך לרכב של שני הצעירים, ואחד מיושביו הוציא קנה של רובה מהחלון ופתח בירי מטווח קצר - לעיני השוטרים.

הרכב שנפגע איבד שליטה והתהפך לצד הדרך. אחת הניידות שנותרו במשימת הליווי פנתה אליו כדי להגיש סיוע, והאחרת פתחה במרדף, אך גם הפעם הרכב היורה נמלט. המשטרה הקימה מחסומים בכבישי הגישה המובילים לאזור כדי לנסות ולאתר אותם.

כבר בשלב הזה ניתן לומר בבירור שמדובר במחדל חמור של מחוז מרכז במשטרה, שלא הצליח לספק הגנה ראויה בליווי המשטרתי. הבוקר, אל מול עיניהם של השוטרים, חלה עליית מדרגה בסכסוך המדמם והחשש הוא ממקרי רצח נוספים כנקמה. מפקד מחוז מרכז, ניצב עמי אשד, יצטרך לבצע בדיקה מקיפה של אירועי היממה החולפת שהסתיימו בשני מקרי רצח ולהפיק לקחים ברורים מהמחדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully