וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבוש חקירה והסתרת אלימות: אישום נגד מפקדו של השוטר שירה למוות בחברו

24.5.2021 / 23:58

מח"ש הגישה כתב אישום נגד רב-פקד ג'ריס ג'ריס בן ה-48, שפיקד על אפיק טויבי, שנאשם בהמתה בקלות דעת של נעים מאדי, חברו ליחידה ושותפו לחדר. האישום נגד ג'ריס כולל אי-דיווח על תקיפות שוטרים נוספות שביצע טויבי, כמו גם ניסיונות לשבש מהלכי משפט וכן הפרת אמונים

רב-פקד ג'ריס ג'ריס ושוטר מג"ב אפיק טויבי. ., אתר רשמי
אחד נאשם בהמתה בקלות דעת, האחר בשיבוש חקירה. אפיק טויבי וג'ריס וג'ריס/אתר רשמי, .

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד קצין מג"ב רב-פקד ג'ריס ג'ריס, בן 48 ממעלות ומפקדו של אפיק טויבי, שוטר מג"ב שנאשם בהמתה בקלות דעת של חברו ליחידה נעים מאדי. ג'ריס, ששירת כמפקד פלוגה בבסיס מג"ב 'סמ"ג חוף' בעכו בו שירתו שני שוטרי החובה טויבי ומאדי, מואשם בשיבוש מהלכי משפט וכן מרמה והפרת אמונים.

כתב האישום נגד ג'ריס הוגש במקביל למשפט המתנהל כנגד טויבי בן ה-20, תושב נוף הגליל, בגין המתה בקלות דעת של מאדי בן ה-19 מג'וליס, שותפו לחדר במגורי הפלוגה במתחם תחנת עכו, וכן בשל עבירות נוספות ובהן תקיפת שוטרי מג"ב אחרים בדרך קבע.

לפי כתב האישום נגד טויבי, באחד המקרים הוא נגח בפניו של אחד השוטרים, עמיתו לפלוגה, ותקף אותו באגרופים. תובעי מח"ש, עורכי הדין ליאת יונניאן ורונן יצחק, טוענים כי מפקד השוטרים, רפ"ק ג'ריס, שמע על אירוע התקיפה, בין היתר מאביו של השוטר שהותקף, אך נמנע מלדווח על האירוע לגורמים הרלוונטיים, כפי שהוא מחויב לעשות.

הארכת מעצר לאפיק טויבי, שוטר מג"ב החשוד בהמתה בקלות דעת של נעים מאדי. יואב איתיאל
באחד המקרים הוא נגח בפניו של אחד השוטרים, עמיתו לפלוגה. טויבי, במרץ/יואב איתיאל

כתב האישום נגד ג'ריס כולל בין היתר מקרה אחר, בו חנק טויבי את אחד השוטרים בפלוגה וסיפר על כך למפקדו, כשגם בפעם הזו נמנע ג'ריס מלדווח על האירוע. עוד עולה מהאישום כי במסגרת חקירתו של טויבי, שעסקה בין היתר במעשי האלימות כלפי שוטרים אחרים בפלוגה, טען ג'ריס טענות כוזבות בנוגע לאירוע החניקה והתקיפה, ובפרט בנוגע לשאלה איזה פרטים הובאו לידיעתו בזמן אמת אודות האירועים.

נעים מאדי. ללא, אתר רשמי
נורה למוות על ידי טויבי. נעים מאדי/אתר רשמי, ללא
רב-פקד ג'ריס ג'ריס ושוטר מג"ב אפיק טויבי. ., אתר רשמי
ג'ריס ג'ריס וטויבי/אתר רשמי, .

מכתב האישום עולה גם כי באחד המקרים ג'ריס התקשר לרויטל טויבי, אמו של אפיק ועובדת בכירה במשרד הפנים, וביקש כי תסייע לו לרסן אותו. עוד סיפר לה כי בעקבות אחד האירועים אמורה הייתה להיפתח חקירה פלילית נגד בנה במח"ש, וכי כל מפקד אחר היה שולח את המותקף להגיש תלונה, כפי שנדרש לפי הנהלים. הוא סיים את השיחה עימה באמרו כי "הבעיה שלנו שיש לנו שוטרים עדים". הטלפון של רויטל טויבי, ששייך למשרד הפנים ושניתן לה לצורך עבודתה, נתפס לצורך המשפט, כיוון שלטענת חוקרי מח"ש יש בטלפון "ראיות חשובות מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully