וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגן אחרון בפני מרחץ דמים": עתירה ראשונה לבג"ץ נגד עסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 14:37

ארגון אלמגור דורש מבית המשפט להורות על עיכוב העסקה, ומתבסס על דוח ועדת שמגר שנכתב לאחר שחרור גלעד שליט. בעתירה טוען הארגון כי בעקבות המהלך "ימשיכו אזרחי ישראל והדורות הבאים לחיות לצידם של מאות מחבלים ורוצחים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרות משותפות בפתח ישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב/עומר מירון / לע״מ ואלעד מלכה / משרד הביטחון

ארגון אלמגור, שמייצג חלק מנפגעי הטרור, הגיש היום (רביעי) עתירה ראשונה לבג"ץ נגד עסקת שחרור החטופים, שמוחזקים ברצועת עזה. בעתירה שנוסחה על ידי עורכי הדין מאיר סחיווסחורדר ומאיר הלר מבקש הארגון מבית המשפט להורות על עיכוב שחרור המחבלים מהכלא הישראלי עד לקיום הדיון, בעקבות מסקנות ועדת שמגר שבחנה את עסקת גלעד שליט.

לכל העדכונים על המלחמה

דוח שמגר נכתב שחרורו של שליט משבי חמאס. הדוח סודי ולא פורסם לציבור, אך עיקרו עסק בקביעת קריטריונים לעסקאות שחרור מחבלים תמורת חטופים כשאחת מההמלצות שלו הייתה שחרור חייל חטוף תמורת כמה אסירים בודד. הדוח אומץ על ידי שר הביטחון דאז אהוד ברק.

הילדים החטופים. מטה משפחות החטופים, עיבוד תמונה
תמונות הילדים החטופים בעזה/עיבוד תמונה, מטה משפחות החטופים

עוד מבקשים באלמגור כי בית המשפט יורה לממשלה לבצע דיון עומק חוזר בשאלת שחרור המחבלים, להציג את המסקנות ולהוכיח כי העסקה איננה מסכנת את חייהם של אזרחים ישראלים אחרים ואת החטופים האחרים שעדיין מוחזקים בידי חמאס. בארגון דורשים לקבוע קריטריונים ברורים לשחרור אסירים ביטחוניים, ולא לאפשר לאסירים שישוחררו לחזור למקום מגוריהם בירושלים.

באלמגור הזכירו את התייחסותה של נשיאת העליון לשעבר, דורית ביניש, בעתירה שהגיש הארגון נגד המתווה לשחרור שליט: "הטענה הרצינית ביותר שהעלו העותרים הינה כי המחבלים שישוחררו יסכנו את ביטחון הציבור, מפני שהם עלולים לחזור לסורם כפי שעשו מחבלים ששוחררו בעבר, וכן משום שהשחרור עלול לעודד חטיפות נוספות". אז השיבה המדינה כי הממשלה קיבלה את חוות דעתם של גופי הביטחון, שצידדו בעסקה.

עוד בוואלה!

ישראל עשתה, בלית ברירה, עסקה עם השטן. את החשבון איתו נסגור אחר כך

לכתבה המלאה
גלעד שליט עם ראש הממשלה נתניהו בעת שחרורו. דובר צה"ל
שחרור גלעד שליט/דובר צה"ל

כעת, בארגון אלמגור טוענים כי "אין ולא יכול להיות ספק כי ראשי מערכת הביטחון וממשלת ישראל כשלו כישלון נוראי שעלה בדמם של למעלה מאלף נרצחים, מאות חטופים, פינוי של מאות אלפי אנשים מביתם, מלחמה נוראית לשני הצדדים בה נהרגים חיילי צה"ל כמעט מדי יום ואלפי בני אדם "בלתי מעורבים" בצד השני שקיפחו את חייהם".

"לנוכח המסקנה הברורה מאליה, לפיה אותם הגורמים שכשלו כשל עמוק כל כך בהגנה על אזרחי ישראל ויהדות התפוצות", המשיכו בארגון. "מוטל על בית המשפט להתערב ולעשות שימוש בסמכותו ולנסות ולהיות המגן האחרון בפני מרחץ הדמים שבו ימשיכו אזרחי ישראל והדורות הבאים לחיות לצידם של עוד מאות מחבלים, רוצחים, שיתווספו על אלף המחבלים ששוחררו בעסקת שליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully