וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכודת דבש מסוכנת: זה מה שמכין סינוואר לצה"ל בתום ההפוגה

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 12:20

בישראל מעריכים: מנהיג חמאס בעזה "ישווק" לעולם משבר הומניטרי בדרום הרצועה. התוצאה תהיה לחץ מדיני כבד, שימנע מצה"ל לתמרן באזור חאן יונס, שם ממוקמת המפקדה הראשית של סינוואר. החשש: הכוחות יסתפקו בתמרון "רזה" יותר, שלא יפגע במרכזי הכובד של חמאס

בווידאו: תיעוד תקיפות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר מתכנן לעכב את המשך התמרון הקרקעי עם תום ההפוגה - כך מעריכים כעת בישראל.

בלשכת מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובמשרד החוץ סבורים כי מדינות ערב וכן כמה מדינות באירופה, מתכוונות לתגבר את דרום רצועת עזה בסיוע הומניטרי, במטרה לסייע ליותר ממיליון פליטים.
גורמים בשני גופים אלה סבורים כי חמאס ימתין להגעת בית החולים הצף שתשלח צרפת, וכן לכניסת ארגוני סיוע בינלאומיים וכוחות לוגיסטיים ממדינות שונות, כדי לפתוח בקמפיין של משבר הומניטרי ברצועה. "לא סתם הוא מחכה", הסביר גורם הבקיא בפרטים, "הוא מחפש מומנטום. זה המלכוד. ככל שיעבור הזמן, הוא יפרסם יותר ויותר תמונות של עיר אוהלים, כדי להציג את דרום הרצועה כמרחב שנתון במשבר הומניטרי בינלאומי. כך הוא יסנדל את צה"ל וימנע מהכוחות לתמרן דרומה".

טנקים ישראליים בגבול לבנון. 16 באוקטובר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
אם רוצים שידאג באמת, סינוואר צריך לראות טנקים סביבו. כוחות שריון סמוך לרצועה/עיבוד תמונה, רויטרס
איתור פירי מנהרות על ידי לוחמי אוגדה 252, נובמבר 2023. דובר צה"ל
לא לתת לחמאס להכתיב את המומנטום. לוחמי צה"ל מאתרים פיר מנהרת טרור/דובר צה"ל

במצב מתוח שכזה, צה"ל עלול לבחור לבצע תמרון "רזה" יחסית: במקום לתמרן לחאן יונס או לרפיח, ייתכן שהכוחות יסתערו על מחנות המרכז, דוגמת נוסיראת, אל-בורייג' ודיר אל-בלאח, או יבצעו תמרון מוגבל באזורים בדרום הרצועה שאינם מוגדרים מרחבים הומניטריים. אלא שמהלכים שכאלה לא יפעילו לחץ צבאי משמעותי על חמאס, ולכן גם לא יסייעו בקידום עסקת שחרור חטופים נוספת.

מחנה הפליטים חאן יונס. רויטרס
האסטרטגיה: להתגונן מצה"ל באמצעות "המשבר ההומניטרי". מחנה הפליטים חאן יונס/רויטרס

כדי שצה"ל ייצור לחץ ממשי על סינוואר, צריך מנהיג חמאס בעזה לראות טנקים מקיפים את סביבתו הקרובה - למשל בחאן יונס, שם נמצאת מפקדתו הראשית. אם לא יראה כוחות בשלטים השולטים הסמוכים לאזור, לא יאמין שצה"ל מתכוון לתמרן לחאן יונס. במצב שכזה, כניסת כוחות מתמרנים לאזור שבו מיליון פליטים מסתמנת כבעייתית במיוחד. קיים חשש, שהולך וגובר מיום ליום, שהלחץ המדיני יעצור את תנופת צה"ל. כבר כעת, למשל, ירדן מסרבת לפנות את בית החולים הירדני ברצועה הסמוך לבית החולים שיפא. זו, במידה רבה, "מלכודת הדבש" שמכין סינוואר לצה"ל, ונותר לראות כיצד תתמודד איתה ישראל מבחינה צבאית ומדינית כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully