וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על שחרור החטופים: מקווה שיהיה יותר מ-50, לא יכול להתחייב על כך

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 22:42

נתניהו שוחח עם ביידן והודה לו על הסיוע במתווה לשחרור החטופים. צה"ל חשף תוואי מנהרת הטרור בביה"ח שיפא ברצועה. בפעם השניה ביממה האחרונה: חיל האוויר תקף מטרות חיזבאללה בלבנון. לוחם גבעתי נפל בקרב בצפון רצועת עזה, שני לוחמים נוספים נפצעו קשה

בווידאו: דובר צה"ל לקראת שחרור החטופים: הציבור מתבקש לא להפיץ שמועות, מדובר בדיני נפשות 22.11.23/דובר צה"ל

22:16 - נתניהו על שחרור החטופים: מקווה שיהיה יותר מ-50, לא יכול להתחייב על כך

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לשחרור החטופים: "כשאתה משחרר את האנשים האלה מדובר בסיכון. זה המחיר שאנחנו משלמים כדי להחזיר עשרות ילדים, אמותיהם בשלב ראשון במתווה. מקווה שיהיה יותר מ-50 אבל לא יכול להתחייב על כך".

השר גנץ במסיבת עיתונאים 22.11.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
השר גנץ במסיבת העיתונאים/לשכת העיתונות הממשלתית

22:11 - גנץ במסר לנסראללה: מה שקורה כעת בצפון עזה - יכול לקרות גם בדרום לבנון

גנץ במסיבת העיתונאים: "אנחנו נערכים להמשך המלחמה. בהקשר זה, חיזבאללה, שאיבד רבים מאנשיו, והביא למנוסתם של עשרות אלפי לבנונים מביתם, צריך לדעת שמה שקורה כעת בצפון עזה - יכול לקרות גם בדרום לבנון".

בנוסף, התייחס לאיומים מאיראן: "אנחנו ערים לניסיונות של איראן לאתגר אותנו. נדע לפעול מול השולחים ומול השלוחים. אף פגיעה בריבונות ישראל, לא תישאר ללא מענה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שר הביטחון יואב גלנט במסיבת עיתונאים 22.11.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
שר הביטחון יואב גלנט במסיבת העיתונאים/לשכת העיתונות הממשלתית

22:03 - גלנט: חמאס חשב שהוא יפרק את מדינת ישראל - הם טעו טעות חמורה

שר הביטחון יואב גלנט במסיבת העיתונאים: "חמאס חשב שהוא יפרק את מדינת ישראל, שבאמצעות הרצח הברוטלי הם יביאו לכך שישראל תאבד את הרצון שלה להתקיים ולהיאבק. הם טעו טעות חמורה. התוצאה תהיה פירוקו של חמאס, ביום הזה חמאס חרץ את גורלה של עזה ושלו עצמו".

בנוסף, גלנט התייחס לעסקת החטופים והמשך המלחמה: "בכל צעד אל עומק הרצועה כוחות צהל משפרים את הסיכוי להשיב את החטופים לבתיהם", מסר. "המתווה הנוכחי שהושג טוב יותר ממה שהוצג לפני שבוע. אני שומע גם את החששות מכך שנעצור את המלחמה. אנחנו מחויבים להשלים את המלחמה עד להשגת כל מטרותיה".

21:58 - צה"ל תקף חוליות מחבלים ומטרות טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון

צה"ל דיווח כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

בנוסף, כלי טיס וכוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים שניסתה לירות רקטות לעבר שטח ישראל, וחוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר כוחותינו.

רה"מ בנימין נתניהו במסע"ת ערב שחרור החטופים, 22 בנובמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
רה"מ נתניהו במסיבת העיתונאים בקריה/פלאש 90, חיים גולדברג

21:55 - נתניהו: "פועלים להחזיר את כולם - כולל החיילים והאזרחים שנחטפו לפני המלחמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתחילת מסיבת העיתונאים טרם תחילת עסקת החטופים: "מאז פרוץ המלחמה אנחנו פועלים ללא הרף כדי להחזיר את כולם הביתה. כשאני אומר את כולם , אני מתכוון לכולם".

בנוסף, אמר נתניהו: "אמרנו שנפעל לייצר את התנאים להחזרת החטופים ויצרנו אותם. מה שיצר את הדרך זה מאמץ צבאי מאסיבי שאנחנו מפעילים על חמאס , מאמץ השני זה המאמץ המדיני".

לדבריו, "ניהלנו מו"מ קשוח ופעלנו לשיפור המתווה, שוחחתי עם ביידן ואכן שיפור כזה הושג. השילוב הזה יאפשר שחרור של חטופים נוספים בשלבים הבאים. המתווה לא כולל שחרור רוצחים והוא יאפשר את ביקורי נציגי הצלב האדום אצל יתר החטופים".

21:51 - ביידן: חשוב שכל מרכיבי העסקה ייושמו

ביידן צייץ על עסקת החטופים בין ישראל לחמאס: "העסקה היא עדות לדיפלומטיה הבלתי נלאית ולנחישותם של אנשים מסורים רבים ברחבי ממשלת ארצות הברית להחזיר את האמריקאים הביתה".
בנוסף, כתב הנשיא כי "עכשיו, חשוב שכל מרכיבי העסקה ייושמו".

21:20 - נתניהו שוחח עם ביידן והודה לו על הסיוע במתווה לשחרור החטופים

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והודה לו על הסיוע בהגעה למתווה לשחרור החטופים. בנוסף, ביידן שוחח בטלפון עם אמיר קטאר ודן עמו ביישום ההסכם לשחרור החטופים בעזה.

בתום מסיבת העיתונאים, קבינט המלחמה המצומצם יתכנס לדיון והערכת מצב לקראת קליטת החטופים בפעימה הראשונה של המתווה מחר בבוקר.

21:12 - חשד לפיגוע: שני הרוגים מפיצוץ רכב בגבול ארה"ב-קנדה

שני הרוגים מפיצוץ רכב בגשר גבול ארה"ב-קנדה. ה-FBI חוקר את הפיצוץ כניסיון פיגוע טרור, ראש ממשלת קנדה טרודו עודכן לגבי המצב.

20:43 - דובר צה"ל לקראת שחרור החטופים: הציבור מתבקש לא להפיץ שמועות, מדובר בדיני נפשות

דובר צה"ל דניאל הגרי, בהצהרה לקראת עסקת החטופים: "הימים הקרובים יהיו מלאים בהקלה וכאב", מסר. "הציבור מתבקש לא להפיץ שמועות, מדובר בדיני נפשות". לדברי הגרי, "מדובר בתהליך מורכב אשר עדיין איננו סגור ויכול לקחת זמן ולהמשך בכמה שלבים. העיקרון המנחה - עדכון משפחות החטופים ואז הציבור".

בנוסף, אמר לגבי המשך המלחמה כי "יש עוד לפנינו לחימה ארוכה - פירוק יכולות חמאס ויצירת תנאים להשבת חטופים".

20:35 - בשב"ס נערכים לעסקה לשחרור חטופים תמורת מחבלים קטינים ומחבלות

בשירות בתי הסוהר נערכים לעסקה לשחרור חטופים תמורת מחבלים קטינים ומחבלות הכלואים במתקני הכליאה דמון, מגידו ועופר.

לפי הערכות, שחרור החטופים מידי חמאס בימים הקרובים יתבצע בין השעות 10 בבוקר ועד לארבע אחר הצהריים, כאשר על השב"ס, לאחר שחרורם של כל קבוצת החטופים הישראלים, לשחרר 30 אסירים בתוך כשעתיים שיובאו בהסעה למתקן הכליאה עופר ליד ירושלים ומשם, יעברו לידי הצלב האדום הישר למחסום ביתוניא. מחבלים ישראלים, תושבי מזרח ירושלים יובאו לתחנות משטרה בעיר ומשם לידי משפחותיהם.

שמות האסירים שישוחררו, בכל פעימה, יעברו אישור נוסף של רה"מ, שר הביטחון וגורמי ביטחון נוספים כמו שב"כ, זהות ה-30 הראשונים אינה ידועה לפי שעה.

20:00 - צה"ל חשף את המשך תוואי מנהרת הטרור בביה"ח שיפאא ברצועה

צה"ל חשף את המשך תוואי מנהרת הטרור, עשרות מטרים של תוואי מנהרה מסועפת, העוברת גם מתחת לבניין הקטארי בבית החולים, חדרי לחימה, מסתור ושהייה של ארגון הטרור חמאס ושני פירי מנהרות נוספים שנחשפו בסמוך לבית החולים בהכוונת השב"כ.

מאחורי דלת ההדף שנפרצה, אותרו במנהרה חדרי מלחמה, חדר שהייה ומסתור ממוזג, וכן שירותים ומטבח לשהייה ממושכת. כמו כן, אותר פיר שיוצא מתוך מוסד חינוכי ופיר נוסף במרחב הסמוך לבית החולים. בנוסף, הכוחות איתרו במרחב בית החולים אמצעי לחימה רבים וכן ממצאים אשר יכולים להעיד על שהייה קודמת של חטופים.

מצה"ל נמסר כי "הממצאים מוכיחים באופן חד משמעי את שיטת הפעולה של ארגון הטרור חמאס שפועל באופן שיטתי מתוך בתי החולים. ארגון הטרור חמאס בונה מתחמי תת-קרקע מתחת לבתי החולים תוך ניצול תשתיות בית החולים, ומנהל מהם לחימה".

צפו בתיעוד המלא

לוחמי צה"ל ושב"כ בתוך מנהרת הטרור בביה"ח שיפאא

בווידאו: לוחמי צה״ל ושב״כ בתוך מנהרת הטרור בביה״ח שיפאא׳ 22.11.23/דובר צה"ל
תצלום אוויר ובו אילוסטרציה של תוואי המנהרה שנחשף תחת בית החולים שיפא עזה. דובר צה"ל
תצלום אוויר ובו אילוסטרציה של תוואי המנהרה שנחשף תחת בית החולים שיפאא עזה/דובר צה"ל

19:09 - בפעם השניה ביממה האחרונה: חיל האוויר תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

צה"ל דיווח כי בפעם השנייה ביממה האחרונה, מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור ואתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

בנוסף, כלי טיס בשילוב ירי ארטילרי תקפו חוליית מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה שביצעה ירי מלבנון לשטח ישראל סמוך למרחב חניתה, וכן הותקף מבנה צבאי אשר ממנו בוצע ירי למרחב מתת, בו פעלו כוחות צה"ל מוקדם יותר היום.

כמו כן, בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

19:00 - גורם מדיני ציין: "יש אפשרות שהעסקה לא תעצור בשחרור של 50 חטופים"

גורם מדיני התייחס למתווה עסקת החטופים המסתמן, וציין כי יש אפשרות שהעסקה לא תעצור בשחרור של 50 חטופים: "בהסכם יש את המנגנון שמאפשר הארכה מעבר לארבעה ימים, ניתן להמשיך במתווה גם אחרי ארבעה ימים בפורמולה של 1:3, כלומר שלושה אסירים על כל חטוף. אנו יודעים שבידי החמאס יש 70-80 חטופים באחיזתו".

לכל הפרטים

18:50 - גלנט ביקר בבסיס אמ"ן: "בזכות המודיעין, גם בימי ההפוגה יהיה לכוחותינו ליווי"

שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר ביקור באחד מבסיסי אגף המודיעין, אליו מביאים כוחות צה"ל ושב"כ את האמצעים הנתפסים ברצועת עזה. גלנט אמר בסיום הביקור: "כתוצאה מהפעולה האיכותית, המדויקת והמקצועית של אמ"ן, של שב"כ, גם בימים הקרובים לכל כוח שיהיה בשטח יהיה ליוויי מודיעיני שלם מכל המקורות שיאפשר לו לפעול בביטחון".

דברי שר הביטחון יואב גלנט בביקורו בבסיס אמ"ן

בווידאו: גלנט: "גם בימי ההפוגה יהיה לכוחות בעזה ליווי מודיעני שיאפשר את ביטחונם". 22.11.23/משרד הבטחון, אריאל חרמוני, אלעד מלכה

18:45 - לוחמי צנחנים פשטו על המטה המודיעיני הצבאי של חמאס

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים נמצאים בהתקפה באזורי עיסא ותל אל הווא, ופשטו על מוצב חטיבת העיר עזה ועל המטה המודיעיני הצבאי של חמאס. הלוחמים אספו חומרי מודיעין, שלל טכני ומידע משמעותי על תשתיות התת קרקע של חמאס. בנוסף במהלך ההתקפה הלוחמים חיסלו מחבלים, איתרו סדנא לייצור כטמ"מים, מעבדת רחפני נפץ, מטענים, פצמ"רים ואמצעי לחימה נוספים.

תיעוד מפיצוץ המטה המודיעיני של חמאס. דובר צה"ל
תיעוד מפיצוץ המטה המודיעיני של חמאס/דובר צה"ל

18:32 - בג"ץ דחה את העתירות על הסף שהוגשו נגד עסקת שחרור החטופים

בג"ץ דחה את העתירות על הסף שהוגשו נגד עסקת שחרור החטופים. מבג"ץ נמסר כי "בית המשפט העליון דחה את העתירה שהגיש ארגון 'אלמגור' נגד עסקת החטופים בהעדר עילה להתערבות בית המשפט, וזאת נוכח שיקול הדעת הרחב המסור לממשלה בהחלטות בעלות אופי מדיני מובהק". הרכב השופטים שדנו בעתירה הם השופט דוד מינץ, השופט אלכס שטיין והשופט יחיאל כשר.

17:56 - לוחם גבעתי נפל בקרב בצפון רצועת עזה, שני לוחמים נוספים נפצעו קשה

הותר לפרסום: צה"ל דיווח כי סמ"ר איתן דב רוזנצוויג, בן 21, מאלון שבות, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, לוחם במילואים מיחידה 504, אגף המודיעין, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

כמו כן, לוחם בסיירת גולני, חטיבת גולני, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

חלל צה"ל סמ"ר איתן דב רוזנצוויג, 22 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סמ"ר איתן דב רוזנצוויג/דובר צה"ל

17:34 - נתניהו, גלנט וגנץ יקיימו מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ יקיימו מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב.

17:01 - אזעקות נשמעו בצפון הארץ

אזעקות נשמעו ברמות נפתלי, מרכז אזורי מבואות חרמון ויפתח שבצפון. נכון לשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

16:25 - מטוס קרב יירט טיל שיוט ששוגר לעבר שטח ישראל

צה"ל דיווח כי בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין במרחב העיר אילת, מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה טיל שיוט ששוגר לעבר שטח ישראל. האיום לא חדר לשטח ישראל.

16:09 - שוויץ הודיעה כי היא תחסום את פעילות חמאס במדינה

ממשלת שוויץ הודיעה כי החליטה לחסום את פעילות חמאס במדינה. בהצהרה שהוציאה הממשלה נאמר כי חסימת פעילות חמאס בשוויץ היא "התגובה ההולמת ביותר למצב ששרר במזרח התיכון מאז ה-7 באוקטובר".

16:04 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה באילת

התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה באילת. נכון לשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

15:41 - אזעקות נשמעו בגליל המערבי

אזעקות נשמעו ביישובים חניתה ואדמית בגליל המערבי. נכון לשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

15:15: 47 ימים אחרי שבת השחורה - זוהתה גופתה של שני גבאי

זוהתה גופתה של שני גבאי, בת ה-26 מיקנעם עילית, שהוגדרה נעדרת מ-7 באוקטובר.

שני גבאי שהוגדרה נעדרת מאז 7 באוקטובר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שני גבאי שהוגדרה נעדרת מאז 7 באוקטובר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

15:02: צבע אדום בעוטף עזה

15:00: בכיר ישראלי מאשר: ההפוגה בלחימה תתחיל מחר ב-10:00

בכיר ישראלי אישר כי ההפוגה בלחימה צפויה להתחיל מחר ב-10:00 בבוקר, בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו סירבו להתייחס. בכיר ישראלי אחר אמר כי השעה הסופית של תיסגר רק הערב.

14:57: זוהו כמה שיגורים מלבנון שנפלו בשטח פתוח

דובר צה"ל הודיע כי בשעות האחרונות זוהו כמה שיגורים שחצו מלבנון לצפון הארץ ונפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. בנוסף, טנק תקף עמדה צבאית של חיזבאללה.

14:21: דיווח בסוריה - "מטרות עוינות" תוקפות באזור דמשק

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו באזור דמשק נגד "מטרות עוינות".

בווידאו: תיעוד מאזור דמשק אחרי הדיווחים על תקיפה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

13:48: גם במצרים מדווחים שההפוגה תחל ב-10:00

13:40: צבע אדום בעוטף

13:20: אזעקה ביישוב זרעית שבגליל

13:14: מקור בחיזבאללה - "נכבד את ההפוגה בעזה אם ישראל תעשה זאת"

מקור בחיזבאללה אומר לרשת אל-ג'זירה כי הארגון יכבד את הפסקת האש ברצועת עזה, אם ישראל תעשה זאת. המקור הוסיף כי חיזבאללה לא היה חלק מהשיחות בין ישראל לחמאס על שחרור החטופים וההפוגה.

נאום נסראללה 3.11.2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יכבד את הפסקת האש? נסראללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

12:48: האפיפיור נפגש בוותיקן עם נציגי משפחות החטופים בעזה

האפיפיור פרנציסקוס נפגש הבוקר עם נציגי משפחות החטופים הישראלים בעזה. בני המשפחות ביקשו מראש הכנסיה הקתולית הבכיר לצאת בקריאה ברורה לשחרור כלל החטופים הנמצאים בשבי חמאס ולא להותיר אף אחד מאחור.

האפיפיור פרנציסקוס נפגש הבוקר בוותיקן עם בני משפחות החטופים. משרד החוץ, אתר רשמי
האפיפיור פרנציסקוס נפגש הבוקר בוותיקן עם בני משפחות החטופים/אתר רשמי, משרד החוץ

12:40: בכיר בחמאס אמר שההפוגה תחל מחר ב-10:00

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר כי ההפוגה, שתיכנס לתוקף כחלק מעסקת החטופים, תחל מחר ב-10:00. לדבריו, רוב אלו מקרב 50 המשוחררים מחזיקים באזרחות זרה. "אנחנו מוכנים להפסקת אש כוללת ולחילופי אסירים", אמר אבו מרזוק לרשת אל-ג'זירה. "אני מבטיח לכל האסירים בבתי הכלא בישראל שהם ישוחררו".

12:12: אזעקות ביישוב נטועה שבגליל

12:06: דיווח פלסטיני - 83 גופות מחבלים ייקברו לאחר שצה"ל החזיק בהן

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי בעוד זמן קצר ייקברו 83 גופות פלסטינים שצה"ל החזיק במסגרת פעילותו בבית החולים שיפא.

12:00: צה"ל השמיד כ-400 פירי מנהרות | כך זה נראה

בווידאו: צה"ל השמיד כ-400 פירי מנהרות/דובר צה"ל

11:39: אזעקות בגליל המערבי

11:26: ההתרעה בגליל המערבי - אזעקת שווא, אין חשש לאירוע ביטחוני

11:12: צבע אדום בניר עם

10:59: אזעקות בגליל המערבי

10:58: בעקבות השיגורים - כלי טיס תקפו עמדות חיזבאללה

10:45: צבע אדום בשדרות והעוטף

09:51: שר החוץ הירדני - "מקווים שהפסקת האש בעזה תוביל לסיום המלחמה"

שר החוץ הירדני, איימן ספאדי, בירך על השגת הפסקת האש כחלק מהסכם שחרור החטופים. "אנחנו מקווים שההפוגה תוביל לסיום המלחמה והפסקת עקירת הפלסטינים מאדמתם", מסר בהצהרה.

09:28: מנהיג חיזבאללה נפגש עם בכירי חמאס

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם בכירי חמאס, אוסמה חמדאן וחליל אל-חיה, ברקע הסכם שחרור החטופים וההפוגה בעזה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם בכירי חמאס אוסמה חמדאן וחליל אל-חיה, ברקע הסכם שחרור החטופים וההפוגה בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם בכירי חמאס אוסמה חמדאן וחליל אל-חיה, ברקע הסכם שחרור החטופים וההפוגה בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

09:07: ברקע אישור עסקת החטופים - שר החוץ האיראני יצא לביקור בביירות

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדאללהיאן, יצא לביקור בביירות - כך דיווח הערוץ הלבנוני אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה. הביקור מגיע שעות אחרי אישור הסכם ההפוגה ושחרור החטופים מול חמאס, כשלא ברור אם עצירת הלחימה הזמנית תהיה תקפה גם ללבנון.

08:43: אבו מאזן בירך על עסקת החטופים: "מפציר להגיע לפתרון מקיף למשבר עם ישראל"

07:47: פורסמו שמות המחבלים שישוחררו בעסקת החטופים

משרד המשפטים פרסם את שמותיהם של 300 אסירים פלסטינים בכלא הישראלי שצפויים להשתחרר כחלק מעסקת החטופים, כ-150 מתוכם ישוחררו בפעימה הראשונה. הרשימה מורכבת ברובה מאסירים מתחת לגיל 18 ונשים.

אסראא ג'עאביס מחבלת שנפצעה בזמן הפיגוע שבצעה 07 בנובמבר 2016. יונתן זינדל, פלאש 90
אסראא ג'עאביס, אחת האסירות שצפויות להשתחרר בעסקה/פלאש 90, יונתן זינדל

07:37: ראש ממשלת קטאר בירך על העסקה

ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן ג'אסם אאל ת'אני, בירך על העסקה לשחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה. "אנחנו מודים לשותפות שלנו על תרומתן להפסקת האש, ובראשן ארה"ב ומצרים", אמר.

07:32: נשיא המדינה: "למרות הלבטים - תומך בעסקת החטופים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לעסקת החטופים לאחר אישורה. לדבריו, "הלבטים מובנים, כואבים וקשים, אך בנסיבות הקיימות אני מגבה ותומך בהחלטת רה"מ והממשלה לקדם עסקת שחרור חטופים".

הנשיא הרצוג אמר כי קידום העסקה הוא בגדר חובה מוסרית וערכית, המבטאת את ערך פדיון השבויים. "אני מייחל לכך שתהווה צעד משמעותי ראשון להשבת כלל החטופים הביתה", הוסיף, "מדינת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל דרך להשגת המטרה הזאת, לצד השבת הביטחון המוחלט לאזרחי ישראל".

07:28: סמוטריץ': "השתכנענו שהשבת החטופים תקדם את מטרות המלחמה"

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר לעסקת החטופים והסביר מדוע שרי מפלגתו הצביעו בעדה. "זה לא סוד שלפני הדיון בממשלה סברנו אחרת, אולם במהלך הדיון הארוך והיסודי השתכנענו כולנו שהשבת החטופים תקדם את מטרות המלחמה ושהממשלה, הקבינט ומערכת הביטחון כולה מחויבים ללא סייג להמשך המלחמה עד להשמדת חמאס", אמר סמוטריץ', "על כן החלטנו כי מדובר בעסקה טובה ונכונה והצבענו בעדה".

07:00 - צבע אדום נשמע בשדרות ובעוטף עזה

צבע אדום נשמע בשדרות וביישובים איבים וניר עם. לא דווח על נזק או נפגעים.

06:22 - ארבעה מחבלים חוסלו בטול כרם, הקרבות בצפון הרצועה ובעיר עזה נמשכים

צה"ל פעל הלילה במספר מוקדי ברחבי איו"ש: במחנה הפליטים דהיישה בבית לחם נעצרו 17 חשודים בפעילות טרור, בדהריה שבדרום הר חברון נעצר חשוד אחד כשהוא פצוע, ובטול כרם נהרגו ארבעה מחבלים, כשהפלסטינים טוענים כי הארבעה חוסלו בטיל מהאוויר. פצוע נוסף שהוברח מהשטח באמצעות אמבולנס נעצר גם הוא בתום סריקות.

בצפון הרצועה ובעיר עזה נמשכו הקרבות מטווחים קרובים בין כוחות צה"ל לארגוני הטרור. המוקד הגדול היה באזור שייח' עגלין.

06:16 - ביידן: מברך על העסקה לשחרור החטופים שמוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיב לעסקת החטופים שאושרה על ידי ממשלת ישראל הלילה: "מברך על העסקה לשחרור החטופים שמוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס".

"אני מודה לאמיר קטאר ונשיא מצרים על המנהיגות שלהם ועל המאמצים שהשקיעו כדי להגיע לעסקה", הוסיף ביידן. עוד הודה ביידן לנתניהו וממשלת ישראל ואמר כי "אני מעריך את המחוייבות של ראש הממשלה נתניהו וממשלתו לאפשר הפוגה ממושכת בלחימה כדי שניתן יהיה ליישם את העסקה הזו ולהעביר סיוע הומניטארי לתושבי עזה".

"חשוב שכל מרכיבי העסקה ייושמו באופן מלאה", הוסיף נשיא ארצות הברית. "עסקה הזו תביא לשחרור של בני ערובה אמריקנים נוספים ואני לא אעצור עד שכולם ישוחררו".

06:00: הנשיא הרצוג: "מגבה ותומך בהחלטת רה"מ והממשלה לקדם עיסקת שחרור חטופים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג, צייץ היום בנושא עסקת החטופים והביע את תמיכתו במתווה: "הלבטים מובנים, כואבים וקשים אך בנסיבות הקיימות אני מגבה ותומך בהחלטת רה"מ והממשלה לקדם עיסקת שחרור חטופים".

לדברי הרצוג, "זוהי חובה מוסרית וערכית שמבטאת נכונה את הערך היהודי והישראלי של פדיון שבויים ואני מייחל לכך שתהווה צעד משמעותי ראשון להשבת כלל החטופים הביתה. מדינת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל דרך להשגת המטרה הזאת, לצד השבת הביטחון המוחלט לאזרחי ישראל".

05:56 - הותר לפרסום: סרן לירון שניר, מפקד צוות בסיירת גולני, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

צה"ל דיווח כי סרן לירון שניר, בן 25 מעפרה, מפקד צוות בסיירת גולני, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, לוחם בסיירת גבעתי נפצע באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה.

חלל צה"ל סרן לירון שניר, 22 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סרן לירון שניר/דובר צה"ל

04:38 - ארה"ב: שלושה אמריקנים צפויים להיכלל בשחרור החטופים בעזה

שלושה אמריקניות שנחטפו על ידי חמאס צפויות להשתחרר במסגרת הסכם החטופים בין ישראל לחמאס, אמר בכיר אמריקני לרויטרס. החטופות שישוחררו יכללו שתי נשים אמריקניות ופעוטה בשם אביגיל בת השלוש, שהוריה נרצחו ב-7 באוקטובר.

03:53 - חמאס בהודעה רשמית: העסקה הושגה אחרי מו"מ קשה ומורכב

חמאס אישר את עסקת החטופים עם ישראל, ומודיע כי "אחרי מו"מ קשה ומורכב שנמשך ימים רבים אנו מודיעים כי הגענו להסכם על הפוגה הומניטארית למשך ארבעה ימים כתוצאה ממאמצים אינטנסיביים של קטאר ומצרים".

03:13 - לשכת רה"מ: "לפחות 50 חטופים - נשים וילדים - ישוחררו במשך ארבעה ימים"

לשכת ראש הממשלה בהודעה רשמית על אישור מתווה עסקת החטופים: "ממשלת ישראל מחויבת להשבתם של כל החטופים הביתה", נכתב. "הלילה אישרה הממשלה את המתווה לשלב ראשון של השגת יעד זה, לפיו ישוחררו לפחות 50 חטופים - נשים וילדים - במשך 4 ימים שבמהלכם תתקיים הפוגה בלחימה. שחרור של כל עשרה חטופים נוספים יביא ליום הפוגה נוסף"

בנוסף כתבו כי "ממשלת ישראל, צה"ל וזרועות הביטחון ימשיכו במלחמה כדי להשיב את כל החטופים, להשלים את חיסול החמאס ולהבטיח שמעזה לא יתחדש שום איום למדינת ישראל".

02:53 - הממשלה אישרה את עסקת החטופים עם חמאס

בתום חמש וחצי שעות הסתיימה (רביעי) ישיבת הממשלה על עסקת החטופים. מתווה העסקה לשחרור החטופים אושר ברוב גדול. כל שרי הממשלה הצביעו בעד, רק שלושה שרי עוצמה יהודית הצביעו נגד. שרי הציונות הדתית שהודיעו לפני הדיון כי יתנגדו להצעה החליטו להצביע בעד לאחר ששמעו ולמדו את פרטיה.

לכל הפרטים על העסקה שאושרה

01:45 - דיווחים בעזה: 6 פלסטינים נהרגו במחנה נוסייראת בעזה

על פי דיווחים באל ג'זירה, שישה פלסטינים נהרגו הלילה (רביעי) בהתקפת חיל האוויר במחנה נוסייראת בעזה.

00:58 - דיונים סוערים בישיבת הממשלה, חלק מהשרים השאירו פתק ועזבו את הפגישה

ישיבת הממשלה על אישור עסקת החטופים נמשכת כבר קרוב למעלה משלוש שעות. חלק מהשרים - שרי ש"ס והשר חיים כץ מהליכוד השאירו פתק בעד ועזבו את הישיבה. למרות התנגדותם של הציונות הדתית ועוצמה יהודית ההחלטה צפויה לעבור ברוב גדול.

אחרי סקירה של הרמטכ"ל והאלוף במיל' ניצן אלון והצגת חוות הדעת של ראש השב"כ וראש המוסד החל שלב השאלות. השרים בן גביר וסמוטריץ', שהודיעו מראש שהם מתנגדים לעסקה, העלו שלל שאלות לגבי הערבויות לקיום העסקה מצד החמאס, והערבויות לחידוש הלחימה בתום ההפוגה; בן גביר שאל כיצד מערכת הביטחון מתכוונת למנוע חגיגות של שחרור המחבלים באיו"ש. למשמע התשובות אמר "מצטער, לא השתכנעתי".

ההחלטה של בן גביר וסמוטריץ להצביע נגד העסקה עוד לפני ישיבת הממשלה עוררה ביקורת מצד שרי הליכוד. השר מיקי זוהר אמר לבן גביר - "למה עשיתם ישיבת סיעה לפני הדיון כאן וקיבלתם החלטה?" בן גביר השיב: "כי כל מה שיש כאן ראינו קודם בתקשורת אז טוב מאוד שעשינו ישיבה". השרה גילה גמליאל הוסיפה: "צריך שנהיה מאוחדים בהחלטה", ובן גביר השיב: "אנחנו לא מאוחדים. זו החלטה עם נזק לדורות שעוד תפגע בנו קשות". גם דודי אמסלם קרא לשרים שמתנגדים לעסקה להצביע בעדה כדי "לשדר אחדות גם לאויבינו וגם לעם ישראל שאנחנו. כשתהיה אחדות ננצח את כולם".

00:19 - צה"ל: כלי טיס עוין יורט בחניתה, ההתרעה בראש הנקרה היא זיהוי שווא

צה"ל מדווח כי בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין באזור חניתה, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה חשודה באמצעות כיפת ברזל, האירוע הסתיים. הופעלה התרעה על ירי רקטות וטילים בעקבות היירוט.

בנוסף, בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת כלי טיס עוין במרחב ראש הנקרה, מדובר בזיהוי שווא, האירוע הסתיים. כמו כן, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב שושן.

23:44 - ראשי מערכת הביטחון המליצו פה אחד לאשר את עסקת החטופים

לאחר שהציגו לשרי הממשלה את פרטי עסקת החטופים, ראשי מערכת הביטחון, בהם הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר - המליצו פה אחד לתמוך בה.

23:38 - אזעקה בגליל המערבי

אזעקה הופעלה לפני זמן קצר ביישובים חניתה ושלומי שבגליל המערבי, מחשש לחדירת כלי טיס עוין לשטח ישראל.

22:45 - השרים עודכנו בישיבה: החטופים הראשונים צפויים להשתחרר ביום חמישי

שרי הממשלה עודכנו לפני זמן קצר (שלישי) בישיבת הממשלה כי על פי ההערכות, אם עסקת החטופים המסתמנת מול חמאס תצא לפועל - החטופים הראשונים צפויים להשתחרר ביום חמישי.

22:34 - הג'יהאד האסלאמי: אחת החטופות שבידינו מתה מסיבוכים רפואיים

ארגון הג'יהאד האסלאמי טען הערב (שלישי) שאחת החטופות שנמצאת ברשותו מתה בשבי מסיבוכים רפואיים.

22:10 - גנץ: עסקת החטופים תהווה בסיס להמשך המערכה

השר בני גנץ טען הערב בפתח ישיבת הממשלה כי מתווה עסקת החטופים יהווה בסיס להמשך המערכה ברצועת עזה. "מתווה הזה הוא קשה ומכאיב מבחינה אנושית, אבל הוא גם מתווה נכון. המתווה הזה הוא חלק מתפיסה כוללת של החזרת כלל החטופים והנעדרים מהמערכה הזו, ומהמערכות הקודמות. מאחורי כל דמות יש שם ויש משפחה", אמר גנץ.

21:56 - נתניהו לקראת עסקת החטופים: "ההחלטה הקשה - אבל הנכונה"

בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לעסקת החטופים הממתינה לאישור: "זו ההחלטה הקשה - אבל הנכונה". כמו כן, ביטל את הביקורת לפיה הפסקת האש שתושג במסגרת העסקה, תוביל לסיום המלחמה: "אנחנו במלחמה ונמשיך בה עד שנשיג את כל היעדים שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרות משותפות בפתח ישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב/עומר מירון / לע״מ ואלעד מלכה / משרד הביטחון

21:43 - צה"ל: האזעקה בגליל התחתון - יירוט של כטב"ם צה"ל עם תקלה

מצה"ל נמסר כי האזעקה שנשמעה הערב בגליל התחתון - הופעלה עקב יירוט כטב"ם של צה"ל לאחר שזוהתה בו תקלה טכנית, ולא בשל סכנה ביטחונית.

21:38 - לשכת נתניהו: כחלק מהעסקה - הצלב האדום יבקר אצל החטופים שטרם שוחררו

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר שבמהלך ישיבת הממשלה, נתניהו הבהיר כי המתווה המסוכם להשבת החטופי יכלול ביקורים של הצלב האדום אצל חטופים שטרם שוחררו - כולל אספקת תרופות.

21:29 - אזעקות בגליל התחתון

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר בבועיינה-נוג'ידאת שבגליל התחתון.

20:58 - החלה ישיבת הממשלה בנושא עסקת שחרור החטופים

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.


לאירועי היום ה-46 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully