וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים פרסם רשימה של 300 מחבלים שישוחררו במסגרת העסקה להשבת החטופים

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 8:51

ברשימה נמצאים בעיקר אסירים מתחת לגיל 18, ונשים. האסירים משתייכים בין השאר לחמאס, ג'יהאד אסלאמי, פתח והחזית העממית. בין האסירים אין רוצחים. במסגרת השלב הראשון של העסקה ישוחררו 150 מהם, והשאר ישוחררו במידה שהעסקה תתרחב וישוחררו חטופים ישראלים נוספים

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרות משותפות בפתח ישיבת הממשלה, בקריה בתל אביב/עומר מירון / לע״מ ואלעד מלכה / משרד הביטחון

משרד המשפטים פרסם היום (רביעי) את רשימת המחבלים שישוחררו במסגרת העסקה הצפויה עם חמאס. בין המשוחררים פעילי חמאס, ג'יהאד אסלאמי, פת"ח והחזית העממית. לחלק מהאסירים ישנה תעודת זהות כחולה, אך הם לא אזרחי ישראל, כשרובם תושבי מזרח ירושלים. חלקם נשפטו בבתי משפט צבאיים וחלקם בבתי משפט אזרחיים.

ברשימה כלולים 300 אסירים, ש-150 מהם ישוחררו בפעימה הראשונה של העסקה. אם העסקה תתרחב, וישוחררו חטופים נוספים, ישוחררו גם יתר האסירים ברשימה. הרשימה מורכבת ברובה מאסירים מתחת לגיל 18 ונשים. בין האסירים שברשימה אין אסירים שהורשעו ברצח. העבירה הכי חמורה ברשימה היא ניסיון לרצח. חלק מהאסירים נמצאים במעצר, ועוד לא הועמדו לדין.


לרשימת האסירים המלאה

אסראא ג'עאביס מחבלת שנפצעה בזמן הפיגוע שבצעה 07 בנובמבר 2016. יונתן זינדל, פלאש 90
אסראא ג'עאביס, אחת האסירות שישוחררו/פלאש 90, יונתן זינדל

הממשלה אישרה הלילה את מתווה העסקה לשחרור החטופים ברוב גדול בתום חמש וחצי שעות של ישיבת ממשלה. על פי פרטי העסקה המסתמנים, ישוחרר חטוף ישראלי בתמורה לכל שלושה אסירים פלסטינים שמוחזקים בבתי הכלא בישראל. בשלב הראשון של העסקה, ישוחררו כ-50 נשים וילדים, בתמורה לארבעה ימי הפוגה בלחימה בעזה ושחרור של כ-150 אסירים פלסטינים - בעיקר נשים וקטינים. השבויים ישוחררו בפעימות, החל מיום חמישי. כל שרי הממשלה הצביעו בעד, רק שלושה שרי עוצמה יהודית הצביעו נגד. שרי הציונות הדתית שהודיעו לפני הדיון כי יתנגדו להצעה החליטו להצביע בעד לאחר ששמעו ולמדו את פרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully