וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים עודכנו בישיבה: החטופים הראשונים צפויים להשתחרר ביום חמישי

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 0:22

הג'יהאד האסלאמי טוען שאחת החטופות מתה מ"סיבוכים רפואיים". נתניהו: הצלב האדום יבקר חטופים שטרם שוחררו כחלק מהעסקה. צה"ל על ההסכמה לתנאי של סינוואר: "נדע לשמור על ההישגים המבצעיים ולהיערך לשלבים הבאים" | כל העדכונים

בווידאו: פעילות כוחות צה"ל ברצועה; 250 מטרות טרור הותקפו מהאוויר ביממה האחרונה/דובר צה"ל

22:45 - השרים עודכנו בישיבה: החטופים הראשונים צפויים להשתחרר ביום חמישי

שרי הממשלה עודכנו לפני זמן קצר (שלישי) בישיבת הממשלה כי על פי ההערכות, אם עסקת החטופים המסתמנת מול חמאס תצא לפועל - החטופים הראשונים צפויים להשתחרר ביום חמישי.

22:34 - הג'יהאד האסלאמי: אחת החטופות שבידינו מתה מסיבוכים רפואיים

ארגון הג'יהאד האסלאמי טען הערב (שלישי) שאחת החטופות שנמצאת ברשותו מתה בשבי מסיבוכים רפואיים.

22:10 - גנץ: עסקת החטופים תהווה בסיס להמשך המערכה

השר בני גנץ טען הערב בפתח ישיבת הממשלה כי מתווה עסקת החטופים יהווה בסיס להמשך המערכה ברצועת עזה. "מתווה הזה הוא קשה ומכאיב מבחינה אנושית, אבל הוא גם מתווה נכון. המתווה הזה הוא חלק מתפיסה כוללת של החזרת כלל החטופים והנעדרים מהמערכה הזו, ומהמערכות הקודמות. מאחורי כל דמות יש שם ויש משפחה", אמר גנץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

21:56 - נתניהו לקראת עסקת החטופים: "ההחלטה הקשה - אבל הנכונה"

בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לעסקת החטופים הממתינה לאישור: "זו ההחלטה הקשה - אבל הנכונה". כמו כן, ביטל את הביקורת לפיה הפסקת האש שתושג במסגרת העסקה, תוביל לסיום המלחמה: "אנחנו במלחמה ונמשיך בה עד שנשיג את כל היעדים שלנו".

21:43 - צה"ל: האזעקה בגליל התחתון - יירוט של כטב"ם צה"ל עם תקלה

מצה"ל נמסר כי האזעקה שנשמעה הערב בגליל התחתון - הופעלה עקב יירוט כטב"ם של צה"ל לאחר שזוהתה בו תקלה טכנית, ולא בשל סכנה ביטחונית.

21:38 - לשכת נתניהו: כחלק מהעסקה - הצלב האדום יבקר אצל החטופים שטרם שוחררו

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר שבמהלך ישיבת הממשלה, נתניהו הבהיר כי המתווה המסוכם להשבת החטופי יכלול ביקורים של הצלב האדום אצל חטופים שטרם שוחררו - כולל אספקת תרופות.

21:29 - אזעקות בגליל התחתון

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר בבועיינה-נוג'ידאת שבגליל התחתון.

20:58 - החלה ישיבת הממשלה בנושא עסקת שחרור החטופים

20:29 - דו"ץ על עסקת החטופים: זו מלחמה ארוכה - יש בה הרבה מאוד שלבים

דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס להמשך הלחימה ברצועת עזה לאחר השגת עסקת החטופים המסתמנת: "מדובר פה במלחמה ארוכה שיש בה הרבה מאוד שלבים. גם למתווה יש שלבים. יש מטרות שסוכמו - ובשבילהן צריך לעשות דרך ארוכה". הגרי אמר את הדברים בהצהרה שמסר לתקשורת, והוסיף: "צה"ל יידע לעמוד בכל סיכון"

20:25 - דובר צה"ל: "נמשיך לחסל מחבלי חמאס באשר הם - ובכל מקום"

מנהרת הטרור בבית החולים שיפא שברצועת עזה. 21 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
מנהרת הטרור בבית החולים שיפא שברצועת עזה. 21 בנובמבר 2023/דובר צה"ל
דלת ההדף במנהרת הטרור בבית החולים שיפא. 21 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
דלת ההדף במנהרת הטרור בבית החולים שיפא. 21 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

20:00 - לאחר שהסתיימה ישיבת קבינט המלחמה - הקבינט המדיני ביטחוני מתכנס ברגעים אלה

19:55 - ש"ס תתמוך בעסקה לשחרור החטופים

יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי הציג הערב (ראשון) בפני זקן מועצת חכמי התורה מו"ר הגר"מ מאיה שליט"א וחבר המועצת מו"ר הגר"א סלים שליט"א, את פרטי המתווה שמובא לאישור הממשלה. מרנן ורבנן שליט"א הורו לרב דרעי להנחות את שרי ש"ס להצביע בעד המתווה לשחרור השבויים הנמצאים בסכנת נפשות של ממש.

19:49 - בכיר חמאס: העברנו תשובה להצעת העסקה - ממתינים לישראל

בכיר חמאס חליל אל-חיה טען הערב (ראשון) כי הארגון העביר אתמול לקטאר ומצרים את תשובתו על ההצעה האחרונה לעסקה, והם ממתינים לתשובה של ישראל.

19:45 - השר קרעי תומך בעסקה: "החלטה קשה - השבת ילדים עכשיו למשפחותיהם מכריעה את הכף"

18:50 - ביידן: קרובים מאוד להשבת החטופים - אך שום דבר לא גמור

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הערב (שלישי) כי המאמצים לעסקת חטופים קרובים לשאת פרי: "אנחנו עובדים על שחרור החטופים במשך שבועות. דיברתי עם נתניהו ועם אמיר קטאר. אולי נביא חלק מהם הביתה בקרוב". עם זאת, טען כי העסקה טרם נסגרה ונמנע מלהתחייב כי תצא לפועל: "שום דבר לא גמור עד שהוא לא גמור".

18:45 - אזעקות הופעלו בגליל העליון

18:45 - תיעוד: כטב"ם נשלח לגליל המערבי - ויורט לפני פגיעה

תיעוד: הכטבמ שנשלח לגליל המערבי מיורט לפני הפגיעה/מערכת וואלה!

18:43 - לקראת אישור העסקה - משפחות החטופים מתאספות בתל אביב

שעות מורטות עצבים למשפחות החטופים ברקע העסקה המתגבשת לשחרור עשרות שבויים. קרובים ותומכים מתאספים ברחבת מוזיאון תל אביב, ברחוב בגין ובמטה המשפחות, הנמצאים סמוך אחד לשני, בניסיון לאסוף מידע ובהמתנה לבשורה. במקביל, מתכנס קבינט המלחמה סביב העסקה, לקראת העלאתה לאישור הממשלה מאוחר יותר.

אביטל, אמה של רימון קירשט שנחטפה יחד עם בעלה יגב בוכשטב, יושבת בשעות האחרונות בכיכר החטופים. "זה מאוד לא פשוט", שיתפה. "אני ובעלי היינו נחרצים כבר מהיום השני - הדרך היחידה להחזיר את רימון, יגב וכל השאר היא רק כיחידה אחת. אני יודעת שיש קשיים, אין לי זכות להעביר ביקורת על אנשים שאומרים משהו אחר. ובכל זאת אני חושבת שהמתווה צריך להיות אחד. אני עוד ברת מזל, זכיתי לראות את רימון בחיים בסרטון שחמאס שחרר. אבל חמאס הוא לא תעודת ביטוח לזה שהיא עדיין בחיים".

"אני לא מאמינה שהבת שלי ברשימות", הודתה. "היא לא ילדה, לא אזרחית זרה, לא קשישה. בסך הכול בחורה צעירה בת 36. לא דיברו איתנו מהממשלה. ברור שאנחנו לא צריכים להיות חלק מהמו"מ, אבל אני לא סומכת על מי שמייצג אותנו כל כך". קירשט הוסיפה: "כל לילה הכרית שלי רטובה. בוודאי שביום כזה אתאכזב במיוחד אם היא לא תחזור, אבל אני ריאליסטית. אני אשמח להתאכזב לטובה ולטעות, ושרימון ויגב יהיו איתנו שוב. אני אשמח גם בשביל כל אחד שיחזור. בכיתי מהתרגשות כשיוכבד ליפשיץ חזרה".

18:29 - הציונות הדתית ועוצמה יהודית צפויות להצביע נגד עסקת שחרור החטופים

חברי הממשלה מסיעות הציונות הדתית ועוצמה יהודית צפויות להצביע נגד עסקת שחרור החטופים, כך לפי הודעות שפורסמו הערב (שלישי) מטעם סיעותיהם.

"ככל שהפרטים שפורסמו אודות תנאי העסקה הם אכן התנאים, עוצמה יהודית תתקשה מאוד לתמוך בעסקה", נמסר מסעת עוצמה יהודית בראשותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בציונות הדתית, בהובלת שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הצהירו: "ככל שהפרסומים לגבי עסקת החטופים שתובא לממשלה היום נכונים, העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה".

עם זאת, חברי המפלגות מהווים רק 6 מתוך 38 שרי הממשלה - כך שבקואליציה מעריכים שיהיה רוב לאישור ההחלטה.

בן גביר, סמוטריץ'. ראובן קסטרו
בן גביר, סמוטריץ'/ראובן קסטרו

18:17 - מטח כבד למרכז ולשפלה: אזעקות הופעלו בראשון לציון ורחובות

בעקבות מטח ירי כבד לעבר השפלה והמרכז, אזעקות הופעלו לפני זמן קצר בראשון לציון, רחובות ויישובים נוספים.

18:09 - מחשש לחדירת כלי טיס עוין: אזעקות בראש הנקרה ובגליל המערבי

מחשש לחדירת כלי טיס עוין לישראל, אזעקות הופעלו לפני זמן קצר בראש הנקרה וביישובי גליל המערבי, בהם שלומי, אכזיב ולימן.

18:01 - בכירים בציונות הדתית: נלמד את פרטי עסקת החטופים - רק אז נגיע להחלטה

18:00 - הרמטכ"ל לקראת עסקת החטופים: התמרון מייצר תנאים טובים להשבתם - נמשיך עם הלחץ

הרמטכ"ל הרצי הלוי טען היום בפני לוחמי צה"ל בעזה כי הפעולה הקרקעית ברצועה מייצרת "תנאים טובים יותר" להשבת הישראלים החטופים לארץ. "אנחנו נחושים ללכת את הדרך הזו ובאמת להביא את ההישגים למקסימום. גם לפרק את חמאס - צבאי ושלטוני, גם לייצר פה ביטחון מסביב לאזור, ליישובים בעוטף, וגם להשיב את החטופים. כל הדברים האלה עובדים ביחד", טען הלוי. ""זה פוגע בחמאס, זה מייצר לחץ, ואנחנו את הלחץ הזה נמשיך".

17:50 - דיווח פלסטיני: נכדו של איסמעיל הנייה נהרג בתקיפות צה"ל ברצועה

ג'מאל מוחמד הנייה, נכדו הבכור של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה, נהרג בתקיפות צה"ל ברצועה - כך מדווחים היום (שלישי) כלי תקשורת פלסטיניים. הנייה הנכד תואר בפי אותם דיווחים כ"עיתונאי".

הפלסטינים מדווחים שג'מאל מוחמד הנייה, נכדו הבכור של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה, נהרג בתקיפות צה"ל ברצועה. 21 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפלסטינים מדווחים שג'מאל מוחמד הנייה, נכדו הבכור של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה, נהרג בתקיפות צה"ל ברצועה. 21 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

17:05 - שלושה בתי חולים בינלאומיים יוקמו בדרום עזה

בתוך כך, בימים הקרובים יוקמו שלושה בתי חולים בינלאומיים בדרום עזה: מרכז רפואי ירדני יוקם באזור חאן יונס, לצד שני מרכזים רפואיים נוספים: האחד טורקי, והשני, בית חולים ימי של צרפת, יוצב מול חופי אל עריש. בתוך כך, בצה"ל מעריכים כי הצפיפות של האוכלוסייה הפלסטינית בדרום עזה לא תמנע את המשך הפעולה הקרקעית, אך תחייב היערכות שתמנע פגיעה באזרחים בלתי מעורבים.

שר הביטחון יואב גלנט "כולנו נידרש להכרעות קשות, חשובות בימים הקרובים"/צילום: שחר יורמן

16:38 - גורם ביטחוני בכיר על העסקה המתגבשת: "הדרג המדיני יצטרך לקבל החלטות כואבות"

גורם ביטחוני בכיר התייחס לפני זמן קצר לעסקה המתגבשת לשחרור החטופים ברצועת עזה, וטען כי שיחות המשא ומתן התעכבו עד היום עקב התעקשות בישראל לא להפריד בין הורים לילדיהם: "הדרג המדיני יצטרך לקבל החלטות כואבות". בתוך כך, ציין הגורם כי גם לאחר אישור הממשלה, צפויים "שלבים נוספים" בדרך אל מימוש העסקה מול חמאס: "אחרי ההחלטות והאישורים צריך לראות שזה אכן ייצא אל הפועל".

16:33 - הערכות בקואליציה: רוב מובטח בממשלה לעסקת חטופים

בכירים בקואליציה מעריכים כי בממשלה יש רוב מובטח לאישור עסקת שחרור החטופים - גם אם שרי עוצמה יהודית או שרים בציונות הדתית יתנגדו בהצבעה ובעיקר לשחרור האסירים הביטחוניים.

בקואליציה מעריכים שהמתנגדים העיקריים צפויים להיות בעוצמה יהודית, שם אומרים כי יכריעו את עמדתם לאחר שיישמעו את פרטי העסקה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר הבוקר בראיון לגלצ שהוא "חושש מאוד שלא נחזור על טעוית העבר וישוחררו מרצחים", ואתמול בערוץ 14 אמר ש"השמועות הן שעוד פעם מדינת ישראל הולכת לעשות טעות מאוד מאוד גדולה בסגנון שנעשה בעסקת שליט. אתם זוכרים ששחררנו את גלעד שליט, הוצאנו את סינוואר וחבריו, והבאנו על עצמנו את הצרה הזו".

16:22 - דיווחים בלבנון: סגן מפקד חמאס בלבנון נהרג בתקיפת חיל האוויר

על פי דיווחים בכלי תקשורת לבנוניים, חליל חראז, סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון נהרג בתקיפת חיל האוויר באזור צור שבדרום המדינה. בתקיפה, כך על פי הדיווחים, נהרגו שלושה בני אדם נוספים, שזהותם לא ידועה נכון לשעה זו.

16:20 - אנגלמן ביישובי הגליל: "המדינה מחויבת לספק לבני העדה את הזכות הבסיסית למגורים"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נפגש היום (ראשון) עם ראשי מועצות דרוזיות בגליל, וביקר בחריפות את התנהלות הממשלה, שמעכבת את הסדרת הבנייה באזור: "המדינה מחויבת לספק לבני העדה את הזכות הבסיסית למגורים. לא יכול להיות שחייל מהעדה הדרוזית יילחם עכשיו בעזה או בצפון, יחזיק ביד אחת צו 8 וביד שניה צו הריסה או הודעה על קנס". את הדברים אמר לאחר שניחם משפחות אבלות של ארבעה חללי צה"ל שנפלו במלחמה, תושבי יאנוח, פקיעין ובית ג'אן.

16:16- מטח כבד לצפון: אזעקות גם במערב הגליל

בעקבות מטח שיגורים כבד ליישובי הצפון, אזעקות הופעלו לפני זמן קצר גם ביישובי מערב הגליל, חניתה ויערה.

16:05 - אזעקות בקריית שמונה ובגליל

אזעקות הופעלו לפני זמן קצר בקריית שמונה ויישובי הגליל, בהם תל חי וכפר גלעדי

16:00 - צה"ל חשף אתר המציג את שיטת הפעולה של חמאס בבתי החולים ברצועה

האתר מרכז את שלל החומרים שנחשפו אודות בתי החולים ברצועה, וכן מרכז מידע מוקדם שפורסם ומידע עדכני שנחשף. בהמשך, צפוי להתעדכן בממצאים שיתגלו.

15:52 - בן סלמאן קרא לעצור את אספקת הנשק לישראל

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן קרא לעצור את אספקת הנשק לישראל בשל "הפשעים האכזריים שבוצעו נגד חפים מפשע" בעזה. הוא הוסיף כי יש להתחיל בתהליך שלום רציני בין ישראל לפלסטינים. הוא אמר את הדברים במהלך פסגה וירטואלית של גוש מדינות BRICS - הכולל את רוסיה, סין, ברזיל ושהזמין מדינות נוספות, בהן ערב הסעודית ואיראן, להצטרף אליו מוקדם יותר השנה.

15:28 - נתניהו מכנס את הממשלה לקראת עסקת החטופים

ראש הממשלה הודיע לפני זמן קצר כי, עקב עסקת החטופים המתפתחת, יכנס את קבינט המלחמה ב-18:00 את הקבינט המדיני-ביטחוני ב-19:00 ואת הממשלה ב-20:00.

15:19 -נתניהו: מתקדמים בהחזרת החטופים. מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם לוחמי גדוד מילואים 8101 - חטיבת אלכסנדרוני. הוא קיבל סקירה ממפקד הגדוד סא"ל במיל' מעיין פלדמן וערך שיח עם לוחמים בו אמר: "יש כאן רוח של צבא מנצח, אנחנו יוצרים הגנה חזקה בצפון על מנת להביא ניצחון בדרום. אנחנו מתקדמים עם עסקת חטופים. אני לא חושב שכדאי להכביר במילים, אפילו לא ברגע הזה, אבל אני מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב".


לידיעה המלאה בנושא עסקת החטופים

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

15:02 - בכיר אמריקני: קרובים מתמיד לעסקת חטופים

בכיר אמריקני מסר לוואלה: "אנחנו הקרובים ביותר שהיינו עד היום לעסקה לשחרור חטופים. אנחנו קרובים יותר משהיינו בסוף השבוע"

14:57 - צבע אדום בכפר ובסעד

14:46 - צבע אדום בעין השלושה

מטוס חיל האוויר בשמי עזה. רויטרס
מטוס חיל האוויר בשמי עזה/רויטרס

14:26 - קבינט המלחמה המצומצם יתכנס הערב לקראת עסקת החטופים המתגבשת

קבינט המלחמה המצומצם יתכנס הערב ברקע ההיערכות להכרזה על עסקה לשחרור חטופים ונעדרים מידי החמאס. במידה ותושג עסקה תכונס בהמשך מליאת הממשלה לאשר את תנאי העסקה ואת שחרור האסירים הביטחוניים מבתי הכלא הישראליים אך בשלב זה שרי הממשלה לא קיבלו עדכון על כינוס הממשלה

14:21 - דיווח: 4 בתקיפת חיל האוויר בלבנון

לפי דיווחים בלבנון, ארבעה הרוגים בתקיפת חיל האוויר באזור צור שבדרום לבנון.

14:00 - לוחמי מגלן בלחימה מול מחבלים ברצועת עזה

לוחמי מגלן, בשילוב כוחות אוויר, ים ויבשה, איתרו והשמידו מעל ל-70 מטרות הכוללות תצפיות אויב, משגרי נ"ט וחוליות נ"ט. תשתיות הטרור שהשמידה היחידה נמצאות ברובם במרכז אוכלוסיה אזרחית. כמו כן, חיסלו הלוחמים מחבלים רבים. לוחמי מגלן הפעילו לראשונה את הטיל המונחה - 'עוקץ פלדה', בלחימה בעזה במלחמת חרבות ברזל.

בווידאו: תקיפות באמצעות טילים מדויקים והיתקלויות עם מחבלים – תיעוד מלחימת יחידת מגלן ברצועת עזה/דובר צה"ל

13:36 - דיווח מלבנון: חיל האוויר תקף רכב בדרום לבנון

כלי רכב הותקף על ידי חיל האוויר באזור צור בדרום לבנון, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

דיווח מלבנון: מטוס חיל האוויר תקף רכב בדרום המדינה

דיווח בלבנון: מטוס חיל האוויר תקף רכב בדרום המדינה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

13:00 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום הופעלה בניר עוז, נירים, מבטחים, עמיעוז וישע שבעוטף עזה.

12:50 - גורם: כ-50 שבויים ישראלים ישוחררו בעסקה

מקור שמעורה בפרטי המו"מ ציין כי במהלך 4 ימי ההפוגה המתוכננת. ישוחררו כ-50 חטופים ישראלים. לדבריו, ההארכה של ההפוגה תתבצע רק אם חמאס ישחרר מעל ל-50 חטופים.

12:45 - דיווח: תוכרז הפוגה בת 4 ימים במסגרת עסקת חטופים

מקור שמעורה בפרטי המו"מ מסר כי במסגרת עסקת החטופים תוכרז הפוגה בלחימה בעזה למשך ארבעה ימים עם אפשרות הארכה ביומיים נוספים

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

12:35 - קטאר: קרובים מאוד להפסקת אש

משרד החוץ הקטארי מסר: "מאמצי התיווך הגיעו לשלב הסופי, אנחנו בנקודה הקרובה ביותר להפסקת אש". עוד נמסר מקטאר כי במדינה אופטימים מאוד לגבי הפוגה שתוביל להפסקת אש בעזה.

12:07 - דיווח מלבנון: שני עיתונאים נהרגו מאש צה"ל

סוכנות הידיעות הלבנונית מדווחת ששני עיתונאים נהרגו בתקיפות צה"ל בדרום לבנון. ערוץ אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, טוען כי התקיפה כוונה נגד צוות שלו.

12:02 - צה"ל: נערכים להשבת תושבי עוטף עזה לבתיהם

גורמים בצבא אמרו כי בצה"ל נערכים להשבת תושבי העוטף במרחק של עד 4 ק"מ מהגבול, התכנית טרם אושרה. ראשי הרשיות מתנגדים לחזר בחתושבים עד להחזרת ביטחונם של התושבים. אמר ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו מסר: "אני לא מוכן להחזיר תושבים במצב הקודם. צריך להבטיח מענה בטחוני ואזרחי לפני שמדברים על חזרה".

בצה"ל מכחישים את המסמך וטוענים שאין כוונה להחזיר את התושבים בימים הקרובים. ככל הנראה יוסרו מתכנית החזרה ישובים שנמצאים בשטח צבאי סגור.

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

11:21 - אזעקה בברעם שבגליל העליון

11:09 - עסקת החטופים: 3 אסירים פלסטינים ישוחררו תמורת כל חטוף ישראלי

מקור שמעורה בפרטי המו"מ: במסגרת העסקה ישוחררו 3 אסירים פלסטינים תמורת כל בן ערובה ישראלי

10:33 - כוח צה"ל תקף 3 חוליות מחבלים בלבנון

כלי טיס של צה"ל זיהו ותקפו לפני זמן קצר שלוש חוליות נ"ט סמוך לגבול לבנון. צה"ל גם תקף תשתיות צבאיות ומטרות טרור של ארגון חיזבאללה. פצצת מרגמה נורתה מוקדם יותר מלבנון אל עבר מוצב צה"ל, אין נפגעים, צה"ל תוקף את מקורות הירי.

בווידאו: כלי טיס של צה"ל זיהו ותקפו לפני זמן קצר שלוש חוליות נ"ט במרחב גבול לבנון/דובר צה"ל

10:30 - עסקת החטופים: "ממשלת קטאר צפויה להודיע היום על הגעה להסכם"

גורם שמעורה בפרטי המו"מ אמר לוואלה! כי ממשלת קטאר צפויה להודיע היום על הגעה לעסקה לשחרור החטופים. מוקדם יותר הבוקר, איסמאיל הנייה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "אנחנו מתקרבים להגיע להסכם שביתת נשק".

09:04 - ראש המועצה מטולה: "ישראל הקימה רצועת ביטחון דרומית לקו הגבול"

ארגון חיזבאללה ירה הבוקר שלושה טילי נ"ט על המושבה מטולה. אחד מהם פגע בבית, אין נפגעים. ראש המועצה המקומית דוד אזולאי אמר כי אין מדובר בבוקר חריג עבור מטולה. "אני קורא לישראל להקים רצועת של 4-5 קילומטרים מצפון לקו הגבול", אמר ראש המועצה. "בפועל, ישראל הקימה רצועת ביטחון של 5 קילומטרים דרומה לקו הגבול. מסבירים לנו שנסראללה לא יפתח במלחמה אבל אנחנו כבר במלחמה".

09:00 - צה"ל כיתר את העיר ג'אבליה וערוך למתקפה

כוחות ארטילריה וחיל האוויר פעלו להכנת השטח לכניסה קרקעית לעיר ג'אבליה. בין השאר, תקפו הכוחות שלושה פירים תת קרקעיים בהם נמצאו מחבלים. קרבות התנהלו בין לוחמי צה"ל למחבלים בפאתי העיר ג'אבליה, תשתיות טרור רבות הושמדו.

בווידאו: אוגדה 162 השלימה הלילה את כיתור ג׳באליה וערוכה להמשך המתקפה; מחבלים חוסלו ותשתיות הושמדו/דובר צה"ל

08:42 - הוסר החשד לחדירת כלי טיס עוין, צה"ל תוקף בלבנון

הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין מלבנון, האירוע הסתיים. כמה שיגורי נ"ט מלבנון לאזור מטולה זוהו, אין נפגעים. צה"ל תוקף את מקורות הירי.

08:29 - חמאס וג'יהאד: 50 עד 100 חטופים ישראלים ישחוררו בעסקה

מקורות בחמאס ובג'יהאד האסלאמי אומרים לסוכנות הידיעות הצרפתית כי במסגרת ההסכם המתגבש, ישוחררו 50 עד 100 חטופים ישראלים וזרים, אך לא חיילים. זאת בתמורה לשחרור 300 אסירים מבתי הכלא בישראל וחמישה ימי הפוגה הומניטריים, כולל הגבלות על פעילות חיל האוויר בדרום הרצועה.

08:04 - צה"ל תוקף בצפון רצועת עזה

צה"ל תוקף כעת יעדי טרור בצפון רצועת עזה באש ארטילירית ובאמצעות מטוסי קרב. הדי פיצוצים נשמעים בגליל המערבי.

רסיסים פגעו במכוניתו של תושב חולון
21.11.23. פיקוד העורף
רסיסים פגעו במכוניתו של תושב חולון 21.11.23/פיקוד העורף

07:43 - 250 מטרות חמאס הותקפו מהאוויר, כולל העמדה ששיגרה לגוש דן

כלי טיס של צה"ל תקפו כ-250 מטרות של ארגון הטרור חמאס ביממה האחרונה. בין השאר הותקפו עשרות מחבלים, משגרי טילים ותשתיות טרור שונות.

במהלך הלילה הכווינה אוגדת עזה מסוק קרב שהשמיד עמדה לשיגור רקטות, ששיגרה אתמול (שני) רקטות לאזור גוש דן. העמדה הוצבה בסמוך לאזור מגורים של אוכלוסייה אזרחית.

נוסף על כך, לוחמי חטיבת הראל איתרו בבית מחבל נוחבה ברצועה מצבור אמצעי לחימה, וצוות של חטיבה 14 איתר טיל נ"ט שהוסתר מתחת למיטת תינוק.

לוחמי צוות קרב של חטיבת הראל איתרו בבית מחבל נח'בה ברצועה מצבור אמצעי לחימה, וצוות קרב חטיבתי של חטיבה 14 איתר טיל נ"ט שהוסתר מתחת למיטת תינוק. דובר צה"ל
לוחמי צוות קרב של חטיבת הראל איתרו בבית מחבל נח'בה ברצועה מצבור אמצעי לחימה, וצוות קרב חטיבתי של חטיבה 14 איתר טיל נ"ט שהוסתר מתחת למיטת תינוק/דובר צה"ל
לוחמי צוות קרב של חטיבת הראל איתרו בבית מחבל נח'בה ברצועה מצבור אמצעי לחימה, וצוות קרב חטיבתי של חטיבה 14 איתר טיל נ"ט שהוסתר מתחת למיטת תינוק. דובר צה"ל
לוחמי צוות קרב של חטיבת הראל איתרו בבית מחבל נח'בה ברצועה מצבור אמצעי לחימה, וצוות קרב חטיבתי של חטיבה 14 איתר טיל נ"ט שהוסתר מתחת למיטת תינוק/דובר צה"ל

06:36 - בכיר בחמאס: פרטי העסקה יפורסמו על ידי קטאר

עיזאת אל רשיק, בכיר בחמאס, אמר כי השיחות שמתנהלות בנושא עסקת החטופים כוללות "הפסקת אש זמנית ועסקת חילופי חטופים-אסירים", כך דיווחה רשת אל ג'זירה. פרטי ההפוגה יפורסמו על ידי גורמים רשמיים בקטארים, הוסיף אל רשיק.

"ההסכם הצפוי יכלול שחרור של נשים וילדים ישראלים חטופים בתמורה לשחרור ילדים ונשים פלסטינים בבתי הכלא", אמר.

06:16 - היקף גדול של תקיפות צה"ל כעת במרכז וצפון רצועת עזה

06:13 - כוחות צה"ל פועלים לביצוע מעצרים ברחבי יהודה ושומרון

בשעה זו פועלים כוחות צה"ל לביצוע מעצרים במחנה ג'ילזון ברמאללה, מחנה קבאטיה בשכם ובמחנה הפליטים בג'נין. בנוסף פועל צה"ל בעיירה יאמון ממערב לג'נין, חוסאן ממערב לבית לחם ועל העיר בית לחם.

05:56 - הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה, שניים נוספים נפצעו קשה

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה:
סרן (במיל') ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי, בן 26, מיסוד המעלה, קצין לוחם בסיירת גבעתי, חטיבת גבעתי, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

סמ"ר איליה סנקין, בן 20, מנוף הגליל, לוחם בגדוד רותם, חטיבת גבעתי, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

כמו כן, לוחם מגדוד 46, ולוחם מגדוד 52, חטיבה 401 נפצעו באורח קשה במהלך קרב בצפון רצועת עזה.

חלל צה"ל סרן (במיל') ארנון משה אברהם בנבניסטי וספי, 21 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סרן (במיל') ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי/דובר צה"ל
חלל צה"ל סמ"ר איליה סנקין, 21 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סמ"ר איליה סנקין/דובר צה"ל

04:57 - דיווחים בעזה: 17 פלסטינים נהרגו במחנה נוסייראת בעזה

על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא, 17 פלסטינים נהרגו בהתקפת חיל האוויר במחנה נוסייראת בעזה.

04:40 - איסמאיל הנייה: אנחנו מתקרבים להגיע להסכם שביתת נשק

ראש חמאס איסמאיל הנייה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "אנחנו מתקרבים להגיע להסכם שביתת נשק". בנוסף אמר הנייה כי הוא מסר את תגובתו לגורמים רשמיים בקטאר.

פצצת תאורה מעל עזה. רויטרס
פצצת תאורה מעל עזה/רויטרס

04:13 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

צבע אדום נשמע במושב נתיב העשרה שבעוטף עזה. נכון לשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

04:11 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פועל כעת במספר מוקדים ביהודה ושומרון

על פי דיווחים באל ג'זירה, צה"ל פועל בקבאטיה מדרום ג'נין, מחנה בלאטה וחברון על מנת לעצור מבוקשים באזור.

04:00 - מזכ"ל האו"ם: "אנחנו עדים להרג של אזרחים שאין שני לו"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי מספר האזרחים שנהרגו בעזה היה "חסר תקדים" בהשוואה לכל סכסוך מאז 2017 כשנכנס לתפקידו. "מה שברור הוא שבמשך כמה שבועות נהרגו אלפי ילדים, אז זה מה שחשוב. אנו עדים להרג של אזרחים שאין שני לו וחסר תקדים בכל סכסוך מאז שאני מזכ"ל", אמר גוטרס במהלך מסיבת עיתונאים.

כשנשאל על חזונו למתי תסתיים המלחמה בעזה, קרא ל"גישה מרובת אינטרסים" שתוביל בסופו של דבר לפתרון שתי המדינות.

תמרות עשן מעל עזה. רויטרס
תמרות עשן מעל עזה/רויטרס

03:40 - יועץ נתניהו: הירי של ישראל בבית החולים האינדונזי - בהתאמה מלאה לחוק הבינלאומי

אופיר פאלק, יועץ מדיניות החוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בראיון ל-CNN כי הירי של ישראל לבית החולים האינדונזי בצפון עזה היה פרופורציונלי ו"בהתאמה מלאה לחוק הבינלאומי".

"אנחנו עומדים בציות מוחלט לחוק הבינלאומי, עם מידתיות, הבחנה ויש צורך צבאי ברור להשמיד את חמאס, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים", אמר פאלק ל-CNN.
"במהלך השמדת חמאס, שזה מה שצה"ל עושה כרגע, אנחנו מבחינים, עושים הבחנה ברורה בין אזרחים למחבלים", הוסיף פאלק.

בנוסף, כשנשאל על דאגת ישראל לאזרחי עזה, פאלק אמר כי "אין צבא על פני כדור הארץ שהוא מוסרי יותר" מצה"ל.

02:15 - דיווח פלסטיני: הסתיים הפינוי של בית החולים האינדונזי

על פי דיווחים פלסטיניים, כ-500 מטופלים פונו מבית החולים האינדונזי בצפון הרצועה לבתי חולים בדרום הרצועה. לאחר כי צה"ל הודיע בשני כי הוא החל במבצע הפינוי, הודיעו גורמי הבריאות ברצועה כי הוא מפונה לחלוטין וכעת לא נותר בתי חולים בצפון הרצועה.

00:02 - נתניהו: השבת חטופינו היא משימה קדושה ועליונה - ואני מחויב לה

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בחשבון ה-X שלו בתום הפגישה עם משפחות החטופים: "השבתם - משימה קדושה ועליונה ואני מחויב לה".
"הקשבתי לכאב המשפחות", אמר נתניהו. "דיברנו מלב אל לב, שיתפתי אותם ככל שיכולתי במאמצים המדיניים, המודיעיניים והמבצעיים שאנו מובילים מסביב לשעון".

בנוסף מסר ישירות למשפחות החטופים: "אמרתי למשפחות היקרות: חטופינו תמיד לנגד עיניי - מהרגע שאני קם בבוקר ועד שאני הולך לישון בשעות הלילה המאוחרות - כל הזמן".

22:53 - חיזבאללה הודיע על הלוחם ההרוג ה-77 מאז החלה המלחמה

22:21 - נשיאת הצלב האדום: "התעקשנו לבקר את בני ערובה, קוראים לשחרורם"

נשיאת הצלב האדום מיראנה ספוליאריץ' נפגשה בדוחא שבקטאר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה. "הצלב האדום קרא באופן מתמשך לשחרור בני הערובה והתעקש כי הצוותים שלנו יוכלו לבקר את בני הערובה כדי לבדוק את מצבם הבריאותי ולהעביר להם תרופות וכדי שבני הערובה יוכלו להעביר מסרים למשפחותיהם", נמסר בהודעה מטעם הצלב האדום.

מהצלב האדום נמסר עוד: "איננו לוקחים חלק במו"מ לשחרור בני הערובה. כגורם ניטרלי אנחנו מוכנים לסייע בביצוע שחרור של בני ערובה עליו יסכימו הצדדים".

הליקופטר של חיל האוויר מעל עזה. רויטרס
הליקופטר של חיל האוויר מעל עזה/רויטרס

21:19 - לשכת ראש הממשלה: כל המשפחות שהגיעו לקריה נכנסו לפגישה עם קבינט המלחמה

משפחות החטופים מחוץ לקריה לאחר שלא הוכנסו לפגישה עם ראש הממשלה. 20 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משפחות החטופים מחוץ לקריה לאחר שלא הוכנסו לפגישה עם ראש הממשלה. 20 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

21:11 - החלה פגישת קבינט המלחמה עם נציגי משפחות החטופים

20:22- דובר צה"ל: לוחמים גילו אמל"ח במסגד

דובר צה"ל אמר היום בצהרה: "לוחמינו מצאו מפעל ליצור אמל"ח בתוך מסגד. חמאס עושה שימוש ציני באסלאם ובסמליו לצרכי טרור".

19:40 - גלנט: "המידע שמוסרים מחבלי החמאס הוא העיניים של חיילי צה"ל בעזה"

שר הביטחון יואב גלנט השתתף בהערכת מצב במרחב הדרום של שב"כ ובמפקדה הקדמית של אוגדה 162. בסיום אמר: "כל לוחם מבין היטב את מה שכולנו מבינים - ככל שיגבר הלחץ על החמאס גדל הסיכוי להביא את החטופים. המידע שמוסרים מחבלי החמאס הוא העיניים של חיילי צה"ל בעזה".

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.


לאירועי היום ה-45 למלחמה
לאירועי היום ה-47 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully