וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור שמעורה בפרטי עסקת החטופים: "ממשלת קטאר צפויה להודיע היום על הגעה להסכם"

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 16:12

לפי המקור שמעורב בפרטי המו"מ מסתמן כי ישוחררו 3 אסירים פלסטינים תמורת כל בן ערובה ישראלי. מוקדם יותר דווח כי במסגרת העסקה המתגבשת צפויים להשתחרר 50 עד 100 חטופים, לא כולל חיילים. גורם ביטחוני: "ממשיכים להילחם באותו הקצב - לא מכירים הנחייה אחרת"

בווידאו: מחבלי חמאס מובילים בכוח חטופים בבית החולים שיפא'א/לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

מקורה שמעורה בפרטי עסקת החטופים אמר היום (שלישי) לוואלה! כי ממשלת קטאר צפויה להודיע במהלך היום על הגעה להסכם. לפי הפרטים מסתמן כי ישוחררו שלושה אסירים פלסטינים תמורת כל בן ערובה ישראלי ותוכרז הפוגה בלחימה בעזה למשך ארבעה ימים עם אפשרות הארכה ביומיים נוספים.

המקור הוסיף כי במהלך ארבעת ימי ההפוגה ישוחררו כ-50 חטופים ישראלים. לדבריו, ההארכה של ההפוגה תתבצע רק אם חמאס ישחרר חטופים נוספים מעבר ל-50. בתוך כך, הממשלה תתכנס הערב, כדי לדון בעסקה.

ממשרד החוץ של קאטר נמסר כי מאמצי התיווך הגיעו לשלב הסופי. "אנחנו בנקודה הקריטית ביותר להפסקת אש ואופטיימים מאוד לגבי הפוגה", אמרו.

כנס משפחות וקרובי חטופים, הכנסת, ירושלים. 20 בנובמבר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
כנס משפחות וקרובי חטופים בכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לצד זאת, גורם ביטחוני הבהיר כי כרגע צה"ל ממשיך בלחימה ולא התקבלה אף הנחייה הנוגעת להפסקת אש כלשהי. "צה"ל לא ממתין לאף עסקת חילופי שבויים", אמר הגורם. "הסתיים כיתור ג'בליה וכעת אנחנו משמידים יעדי טרור בנוסיראת. לא התקבלה אף הנחיה אחרת. ממשיכים להילחם באותו קצב".

מוקדם יותר היום מקורות בחמאס ובג'יהאד האסלאמי אומרים לסוכנות הידיעות הצרפתית כי במסגרת ההסכם המתגבש, ישוחררו 50 עד 100 חטופים ישראלים וזרים, אך לא חיילים. זאת בתמורה לשחרור 300 אסירים מבתי הכלא בישראל וחמישה ימי הפוגה הומניטריים, כולל הגבלות על פעילות חיל האוויר בדרום הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully