וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני מאשר את פרטי עסקת החטופים: חמאס יכול להגיע לשחרור של 80 חטופים

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 18:29

במהלך ההפוגה תתאפשר הכנסת דלק לרצועה, ומנגד הגורם טוען כי צה"ל יוכל להמשיך באיסוף מודיעין בשמי עזה - על אף אישור תנאי סינוואר לאי הימצאות כלי טיס בשמי הרצועה במשך 6 שעות בכל יום. העסקה, שלא כוללת שחרור חטופים בעלי אזרחות זרה, זוכה לתמיכת כל זרועות הביטחון

בווידאט: ביידן אופטימי באשר לסיכויי עסקת חטופים - "זה עומד לקרות, תחזיקו מעמד"/PBS

עסקת שחרור החטופים שתובא לאישור הממשלה הערב (שלישי) כוללת את שחרורם של 50 ילדים ונשים ישראליים במשך ארבעה ימים של הפוגה בלחימה, וכוללת את האפשרות להרחבת ההפוגה במידה והחמאס יאתר נשים וילדים נוספים, במתווה של עשרה משוחררים לכל יום הפוגה נוסף. כך, אמר גורם מדיני שפירט את מתווה העסקה בשיחה עם כתבים, והדגיש כי כלל החטופים שיחזרו - בחיים.

בישראל מעריכים כי סך המשוחררים עשוי להגיע ל70-80 נשים וילדים במידה והחמאס אכן יאתר את החטופים שטען כי אינו יודע את מיקומם. "החמאס מבחינתנו צריך להביא את האנשים, כולל מהג'יהאד האסלאמי וגורמים אחרים", אמר הגורם המדיני. עוד טען כי החמאס עשוי לשחרר גם חטופים נוספים בעלי אזרחויות זרות, אולם לא במסגרת המתווה לשחרור הנשים והילדים הישראליים.

הילדים החטופים. מטה משפחות החטופים, עיבוד תמונה
עסקת שחרורם זוכה לתמיכת כל גורמי הביטחון. ילדים שנחטפו לעזה/עיבוד תמונה, מטה משפחות החטופים

עסקת שחרור החטופים זוכה לתמיכת כל גורמי הביטחון: צה"ל, שב"כ והמוסד, וכוללת שחרור של כ-140 אסירים ביטחוניים קטינים מבתי הסוהר הישראליים. לדברי הגורם המדיני, ישראל עמדה על כך שאסירים שהורשעו ברצח לא ייכללו ברשימת המשוחררים. עוד קובע המתווה כי במהלך ימי ההפוגה, ישראל תאפשר עוד הכנסת דלק לרצועת עזה - אולם הגורם הבהיר כי מדובר בהקלה שתימשך רק בעת ההפוגה. בנוגע לדרישת החמאס להפסיק את הפעלת הכטב"מים בשמי עזה למשך שש שעות בכל יום, שאושרה על ידי ישראל, אמר הגורם כי צה"ל ושב"כ הבהירו שיש להם יכולות איסוף מודיעין גם בימי ההפוגה. "לא נהיה עיוורים, נדע מה קורה בשטח".

הגורם הוסיף כי ישראל סירבה לאפשר מעבר עזתים חזרה מהדרום לצפון הרצועה בימי ההפוגה, וכן כי צה"ל ימשיך לכתר את הצפון וימשיך בלחימה בצפון ובדרום מיד עם תום ההפוגה.

עוד בוואלה!

נוהל "חטופים חוזרים": זה מה שיעברו החטופים שיוחזרו מרצועת עזה

לכתבה המלאה
פעילות אוגדה 162- השלימה את כיתור ג׳באליה וערוכה להמשך המתקפה. דובר צה"ל
צה"ל על איסוף מודיעין במהלך ההפוגה: "לא נהיה עיוורים, נדע מה קורה בשטח"/דובר צה"ל

בניגוד לגורמי הביטחון שהביעו את תמיכתם בעסקה המתגבבשת, חברי כנסת בליכוד יצאו נגד עקרונות המתווה שפורסמו. "אוי לבושה, איזו בושה", כתבה ח"כ טלי גולטיב ב-X. "חמאס מוריד אותנו על הברכיים בלי לתת לנו אות חיים מהחטופים. הפסקת אש חלילה תעלה לנו בחיי חיילנו. בלי השבת כל החטופים - אסור להפסיק את הלחימה".

גם ח"כ משה סעדה התרעם: "אסור לאפשר לסינואר לבצע סלקציה בין אזרחי המדינה. אם אנחנו חפצים להשמיד את החמאס אל לנו להסכים להפסקת הפעילות האווירית ולעצום עיניים במשך ימי ההפוגה, כפי שאסור להסכים לנצירת האש ובכך לסכן את חיי חיילינו. מצפה מחברי הממשלה לא לקבל את תנאי העסקה".

יצוין כי העסקה תובא בהמשך הערב לאישור הממשלה, וכי לעמדתם של חברי הכנסת אין כל השפעה על אישורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully