וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנאי של סינוואר להחזרת החטופים: הפסקת פעילות כלי טיס ברצועה

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 10:02

משא ומתן להחזרת החטופים מרצועת עזה עדיין מתקיים, עם דרישה חד משמעית של סינוואר - הפסקת פעילות כלי הטיס ברצועת עזה למשך כל הפסקת האש. לפי הערכות במערכת הביטחון שני הצדדים רוצים לקדם את העסקה המדוברת

קרבות פנים אל פנים מול מחבלים - כוחות אוגדה 36 בלחימה להכרעת גדוד ׳זייתון׳ של ארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

לוואלה! נודע כי אחד התנאים שמעמיד חמאס לעסקת החטופים היא הדרישה החד משמעית של יחיא סינוואר למנוע באופן מוחלט פעילות של כלי טיס באוויר בזמן ההפוגה שתנוע לפי הערכות בין ארבעה עד חמישה ימים.

עוד סיבה שעסקת החטופים מתעכבת היא בשל תירוצי חמאס כי אין בידיהם את המידע המדויק על מיקום החטופים והם נדרשים להיערך לכך. כמו כן, טרם הוסכם על אופן ההפוגה. החשש במערכת הביטחון כי ייתכן ופעילי חמאס ינסה לנצל את ההפוגות לתקיפת כוחות צה"ל כמו בהפסקת האש במהלך מבצע צוק איתן או איסוף מידע על מיקום הכוחות בשטח. גורמים במערכת הביטחון הסבירו כל שינוי וכל דרישה במסגרת המו"מ עוברים סבב אישורים פרטניים של מספר רב של גורמים ולכן התהליך איטי ומתעכב.

מטוס אף 15 ופצצות , בסיס תל נוף, 16 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
מטוס F-15 ופצצות ישראליות, בסיס תל נוף/ראובן קסטרו

בתוך כך, הבהירו גורמים במערכת הביטחון כי צה"ל מנצל את התהליך להעמקת התמרון נגד גדודים ותאי שטח שאליהם עד כה לא הגיע התמרון ובמידה ומו"מ על שחרור החטופים יתעכב, יחל צה"ל תמרון לאזורים נוספים ברצועת עזה, כלומר דרום רצועת עזה. לפי הערכות במערכת הביטחון שני הצדדים רוצים לקדם את העסקה המדוברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully