וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחוק, בעזרת רובוטים: כך נפרצה הדלת המסתורית מתחת לבית החולים שיפא

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 20:31

יותר מ-55 מטרים לתוך המרחב התת קרקעי שמתחת לבית החולים שיפא, זהו העומק אליו הצליחה לחדור יחידת יהל"ם - בעזרת טכנולוגיות בלבד וללא סיכון כוח אדם. "בקרוב יהיה מה לבשר לציבור על מפקדת הטרור שנחפרה מתחת לביה"ח", מסר בכיר בצה"ל

בווידאו:מפקד פיקוד הדרום מעל פיר המנהרה שאותר בביהח שיפא/צילום: דו"צ

יחידת יהל"ם הצליחה לחדור יותר מ-55 מטרים לתוך המרחב התת קרקעי שמתחת לבית החולים שיפא באופן טכנולוגי וללא הפעלת כוח אדם במרחב הסכנה בשטח. לוחמי היחידה עסוקים בחקירת התוואים בעומק הקרקע, אך לדברי גורמי צבא, יהיה מה לבשר לציבור על מפקדת הטרור שנחפרה מתחת לבית החולים.

"המלצת יחידת יהל"ם התקבלה. אין שום כוונה להכניס לוחמים לתוך המנהרה והחללים שהתגלו", אמר לוואלה! קצין בכיר בזרוע היבשה. "הכול נעשה מרחוק. בצורה איטית וחכמה. עם רובוטים ויכולות חדשות ומסווגות. אין שום סיבה לקחת סיכונים מיותרים. הפעילות מאחורי הדלת מתבצעת בצורה חכמה מאוד ומדויקת. למה? בגלל הרגישות של פעילות במנהרה. גם אם יש שם מטען קטן, מוסלק, שלא רואים, או מחבל שממתין באחד החללים, השטח הצר הכלוא הופך כל פיצוץ ולו הקטן ביותר לקטלני. זה גידול דרמטי באפקט של הפיצוץ".

פריצת דלת ההדף במנהרת הטרור בשיפאא׳ | דלת ההדף במנהרת הטרור לאחר שנפרצה. 21 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פריצת הדלת המסתורית מתחת לשיפא/דובר צה"ל

עוד הילל הקצין הבכיר את יכולות היחידה, וטען כי "יחידת יהל"ם חזקה מאוד מאוד ואפשר להמשיך עם המאוד. זה בא לידי ביטוי בהיקף כוח אדם החסר תקדים, וגם באיכות שלו. בתשתיות מסווגות, בגרף האימונים המוקפד שלה, בהיקף רובוטים והטכנולוגיות שתומכות אותה, וכן באיכות הציוד. מפקד זרוע היבשה האלוף תמיר ידעי השקיע בבניין הכוח שלה באופן אישי כי ידע היטב שכל שקל שישקיע בה יחזיר פי כמה".

עוד בוואלה!

מתחילים לערער את חמאס: "מחבלים נתקלים בחיילי צה"ל - ובורחים"

לכתבה המלאה
פיר מנהרה בבית חולים שיפא. דובר צה"ל
פיר מנהרה בבית חולים שיפא/דובר צה"ל

"מספר מוקדי הידע של יהל"ם מאפשרים לה חשיבה יצירתית ומספר גדול של פתרונות הנדסיים, הציבור ראה זאת בפיצוץ בבית חנון ובמקומות נוספים. מה שהאויב ראה זו רק ההתחלה. בנוסף לכך, יחידת יהל"ם מכינה לראשי החמאס הפתעות. יש אמצעים שטרם נחשפו בעולמות התת - קרקעיים. מעטפת המילואים שאישר מפקד זרוע היבשה מוכיחה את עצמה, הקמת פלגת מילואים בפרק זמן קצר מוכיחה את עצמה. היא מאפשרת מענה גם בפיקוד הצפון וגם ביהודה ושומרון. זרוע היבשה יצרה מפלצת", חתם את דבריו הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully