וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהל "חטופים חוזרים": זה מה שיעברו החטופים שיוחזרו מרצועת עזה

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 17:46

ברקע העסקה המסתמנת להחזרתם משבי חמאס, בלשכה הממונה על החטופים והנעדרים הורכב סדר פעולות מקיף עבור חוזרים מהשבי. הטיפול הרפואי, הפגישה עם הקרובים, התשאול המודיעיני, פיקוח הרווחה - וכיצד יטופלו ילדים? | פרטי הנוהל המלא

בדרך חזרה לישראל: תמונות ראשונות של יוכבד ונורית ששוחררו משבי חמאס/לפי סעיף 27א

בלשכה הממונה על החטופים, השבויים והנעדרים הרכיבו בשבועות האחרונים סדר פעולות מקיף לחטופים והשבויים שחוזרים לארץ לאחר השבי, המתייחסים לשלבים שיעברו בחזרתם. זאת, לרבות בגין הקביעה על הזמן בו יוכלו לפגוש במשפחותיהם, ובין היתר תוך ניסיון למנוע את תקרית מסיבת העיתונאים של פדוית השבי בת ה-85, יוכבד ליפשיץ, שמוסגרה ככישלון הסברתי.

לפי הנוהל, החטופים שישובו לארץ יגיעו תחילה לידי צה"ל במסגרת חילופי השבויים. הכוחות שערוכים מבעוד מועד למעטפת מיוחדת לקליטתם - יעניקו להם בראש ובראשונה טיפול רפואי ראשוני ומהיר. עם קבלת ההערכה הראשונית על מצבם על ידי גורמי הרפואה הצבאיים - הם יועברו לחמישה מתחמים רפואיים ברחבי הארץ: שיבא, סורוקה, איכילוב, שניידר, בלינסון ו-וולפסון. בבתי החולים הם יפגשו לראשונה במשפחותיהם, וכן יעברו טיפול רפואי מקיף במתחמים מבודדים שהוגדרו מראש על ידי משרד הבריאות וקיבלו את אישור הממונה על החטופים והנעדרים.

המסוק עם האזרחיות ששוחררו משבי חמאס נחת באיכילוב. 24 באוקטובר 2023. אורי סלע, אורי סלע
יועברו ראשית לידי צה"ל - ומשם להערכת מצב רפואית/אורי סלע, אורי סלע

ילדים שישובו - יתושאלו על ידי חוקרי שב"כ מיוחדים

אז, לפי הערכת המצב של גורמי הרפואה והביטחון, תתקבל ההחלטה אם ומתי לתשאלם לצורכי למידה. בוואלה! פורסם בשבוע שעבר כי ילדים שיחזרו מהשבי יעברו תשאול אצל חוקרי שב"כ שעברו הכשרה מיוחדת לטובת העניין. בשלב השלישי, יועברו השבויים לשעבר לטיפול משרד הרווחה בפיקוח "מנהלת השבויים, הנעדרים והחוזרים הביתה", שהוקמה במיוחד במשרד רה"מ - שם ילוו בתהליך שיקומם עד להחלמתם המלאה.

עוד בוואלה!

מקור שמעורה בפרטי עסקת החטופים: "ממשלת קטאר צפויה להודיע היום על הגעה להסכם"

לכתבה המלאה
יוכבד ליפשיץ ששוחררה מהשבי בעזה: "עברתי תופת"
24.10.23. רויטרס
ניסיון למנוע תקרית "יוכבד ליפשיץ" נוספת. יוכבד בת ה-85 מתראיינת לאחר חזרתה מהשבי/רויטרס

כלקח על תקרית מסיבת העיתונאים בה התראיינה פדוית השבי בת ה-85, יוכבד ליפשיץ, חלק מנוהל "חטופים חוזרים" יתמקד גם בנושא זה. אמנם טרם הוגדרה הגדרה מפורשת הקובעת האם יותר להם או לבני משפחותיהם להתראיין לאחר חזרתם מהשבי - אך בכל מקרה במנהלת החדשה מתכוונים ללוות אותם מקרוב גם בתחום הזה, במטרה שאירוע בסגנון מסיבת העיתונאים של ליפשיץ לא יחזור על עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully