וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"3 אסירים על כל בן ערובה": כל הפרטים על העסקה המסתמנת

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 17:36

גורמים שמעורים במו"מ סיפרו כי בשלב הראשון ישוחררו כ-50 נשים וילדים בתמורה ל-4 ימי הפוגה ושחרור של כ-150 אסירים פלסטינים - בהם בעיקר נשים וקטינים. עוד מאפשר ההסכם הארכה של ההפוגה ביומיים - בתמורה לשחרור כמה עשרות שבויים נוספים

בווידאט: ביידן אופטימי באשר לסיכויי עסקת חטופים - "זה עומד לקרות, תחזיקו מעמד"/PBS

הממשלה צפויה לאשר הערב (שלישי) את ההסכם שהושג עם חמאס לשחרור עשרות חטופים ישראלים שמוחזקים ברצועת עזה בתמורה להפוגה בלחימה. גורמים שמעורים במשא ומתן ציינו כי ממשלת קטאר, שתיווכה בין הצדדים, תודיע על פרטי ההסכם מאוחר יותר היום.

למה זה חשוב:

  • ההסכם לשחרור החטופים הוא פריצת הדרך הדיפלומטית המשמעותית ביותר מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר שהובילה למלחמה בעזה.

עוד בוואלה!

נוהל "חטופים חוזרים": זה מה שיעברו החטופים שיוחזרו מרצועת עזה

לכתבה המלאה
הילדים החטופים. מטה משפחות החטופים, עיבוד תמונה
50 נשים וילדים, בתמורה ל-4 ימי הפוגה בלחימה/עיבוד תמונה, מטה משפחות החטופים

במוקד החדשות:

  • גורמים שמעורים במשא ומתן אמרו כי במסגרת ההסכם שהושג הוחלט על "מפתח", לפיו ישוחררו שלושה אסירים פלסטינים שמוחזקים בבתי הכלא בישראל בתמורה לכל בן ערובה ישראלי שישוחרר.
  • בשלב הראשון של העסקה ישוחררו כ-50 נשים וילדים שנחטפו, בתמורה לארבעה ימי הפוגה בלחימה בעזה ושחרור של כ-150 אסירים פלסטינים - בעיקר נשים וקטינים.
  • גורמים שמעורים במשא ומתן אמרו כי החטופים והאסירים ישוחררו בכמה קבוצות, ועל פני ארבעת ימי ההפוגה.
  • בישראל מעריכים כי בידי חמאס כ-100 נשים, ילדים וזקנים. ההסכם מאפשר הארכה של ההפוגה ביומיים נוספים בתמורה לשחרור של כמה עשרות חטופים נוספים על ידי חמאס
  • במידה וישוחררו חטופים נוספים, ישראל תשחרר אסירים פלסטינים נוספים. בכירים ישראלים הדגישו כי לא תהיה הארכה של ההפוגה ללא שחרור של חטופים נוספים.
  • גורמים שמעורים במשא ומתן אמרו כי במסגרת ההסכם הסכימה ישראל כי במהלך ימי ההפוגה תופסק פעילות איסוף המודיעין מהאוויר בעזה למשך שש שעות מדי יום. חמאס טען כי הוא זקוק להתחייבות הזו מטעמי ביטחון אנשיו. בנוסף, בעסקה הסכימה ישראל להכניס כ-300 משאיות של סיוע הומניטארי ממעבר רפיח לעזה מדי יום וכן דלק לבתי חולים ולמאפיות בעזה.
משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
300 משאיות סיוע הומניטארי ייכנסו לעזה מדי יום. תנאי עסקת השבויים שעל הפרק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מה הם אומרים:

  • ממשרד החוץ של קאטר נמסר כי מאמצי התיווך הגיעו לשלב הסופי. "אנחנו בנקודה הקריטית ביותר להפסקת אש ואופטיימים מאוד לגבי הפוגה", אמרו.
  • בפגישה שקיים עם חיילי מילואים מוקדם יותר היום, אמר ראש הממשלה נתניהו כי יש התקדמות בהחזרת החטופים וכי הוא "מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב".
הצהרת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 25 באוקטובר 2023. רויטרס
עודד את נתניהו להתקדם בעסקה. ביידן/רויטרס

התמונה הגדולה:

  • נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן היה מעורב אישית במאמצים לשחרור החטופים. בשבוע שעבר, קיים שתי שיחות טלפון עם אמיר קטאר וביקש ממנו להגביר את הלחץ על חמאס להסכים לעסקה. עוד קיים שיחת טלפון עם נתניהו, במהלכה עודד אותו להתקדם לעסקה.
  • בכיר אמריקני אמר לוואלה! כי "אנחנו נמצאים בנקודה הקרובה ביותר לעסקה בה היינו עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully