וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוחדים להישכח מאחור: קרוביהם של השבויים הנמצאים שנים בעזה

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 20:26

ילאו מנגיסטו, אופק שאול ושעבן א-סייד שוחחו עם וואלה על התחושות העזות בעקבות דיווחים על עסקה, ועל התקווה להשיב את קרוביהם הביתה. זאת, מול החשש כי יישכחו ברגע האמת. "אמרנו למשפחות, שלא יעשו את הטעויות שאנחנו עשינו, שיקימו קול צעקה"

בווידאו:צעדת משפחות החטופים מתקרבת למשרד ראש הממשלה והמונים מקבלים את פניהם, ירושלים, 18 בנובמבר 2023/שב״פ sha_b_p@

בעת שבכל הארץ מצפים לעסקה לשחרור חטופים, כמה משפחות מתחננות שקרוביהם, שנחטפו לפני ה-7 באוקטובר, לא ישארו מאחור ויישכחו. ילאו, אחיו של אברה מנגיסטו שחצה את הגבול לפני 9 שנים ומאז נמצא ברצועה, ואופק, אחיו של אורון שאול שגופתו מוחזקת על ידי חמאס ממבצע צוק איתן, שוחחו עם וואלה! על הרגשות העזים והקשים שהביאה איתה התקופה האחרונה. "דיברנו עם משפחות ה-7 באוקטובר ואמרנו להם שלא יעשו את הטעויות שאנחנו עשינו".

"מדובר בתקופה קשה לעם ישראל. אני מנסה להבין מה עובר על משפחות הנעדרים והחטופים. אנחנו עוברים את זה כבר 9 שנים, וליבנו איתם עכשיו", סיפר לוואלה ילאו מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו, שמוגדר כנעדר מאז 2014, "מדובר בחוסר אונים משהו שלא נגמר. זה בלב שלנו כל הזמן. אני חושב תמיד מה עובר עליהם על החטופים והשבויים בעזה איך הם מרגישים".

אברה מנגיסטו. באדיבות המשפחה
"מקווה שאחי יחזור בסוף המחלמה". אברה מנגיסטו/באדיבות המשפחה

כעת, כשמכל עבר עולים דיווחים על עסקה, ילאו מקווה כי החטופים ישובו חזרה לביתם, יחד עם אחיו אברה. "המבצע הזה נועד להחזיר את כל החטופים והשבויים, את כולם אנחנו רוצים לראות בבית. אנחנו משפחה אחת גדולה ואני מקווה שאחי יחזור בסוף המחלמה הזאת אלינו", אמר.

עד שוחח עם וואלה גם שעבן א-סייד, אביו של הישאם א-סייד השבוי משנת 2015 בעזה. "אם תהיה עיסקה אני מצפה שהבן שלי יבוא יחד עם כל החטופים", מסר האב, "אנחנו מצפים לדברים טובים, אנחנו מקווים שהוא עדיין בחיים ושיחזרו אותו הביתה. העעסקה צריכה להיות על כולםף כל החטופים שבידי החמאס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חמאס מפרסם תיעוד של השבוי הישראלי הישאם א-סייד בעזה 
28.06.22. צילום מסך, מערכת וואלה!
הישאם א-סייד הנמצא בשבי החמאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

אופק שאול, אחיו של אורון שאול, גם הוא מלא תקווה בעקבות הדיווחים על עסקת שבויים ומקווה כי גופת אחיו, שנקבע כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא ידוע, תוחזר לארץ. אולם, אופק מוסיף כי הוא חושש שבעת העסקה, הוא ואחיו ישכחו מאחור. "הפחד קיים אצלנו, אבל יזמנו פגישות עם אישים שונים שהבטיחו לנו שזה לא יקרה".

"התחושה שלנו שזה קרוב אבל רחוק", מוסר אופק, "הדיבורים על פעימות בעיסקאות חילופים מעוררים חשש שאנחנו נדחק לסוף, שבסוף זה עלול שלא לצאת לפועל. אני לא שופט ולא כועס על אף אחד ומבין את המשפחות שיש להם שם תינוקות וילדים קטנים ורוצים אותם חזרה בבית",הוא מספר, "גם כשמבטיחים שבכל מצב לא ישכחו אותנו, לי כבר קשה להאמין להבטחות ואני לוקח אותן בערבון מוגבל. עד היום קיבלנו הבטחות מפה ועד לגלקסיה וכלום לא קרה".

סמ"ר אורון שאול שנהרג במהלך מבצע צוק איתן בעזה. באדיבות המשפחה
"חשש שאנחנו נדחק לסוף". אורון שאול/באדיבות המשפחה

אופק הוסיף ושיתף כי יחד עם קרובים נוספים, שוחח עם משפחות חטופי ה-7 באוקטובר. "אמרנו להם שלא יעשו את הטעויות שאנחנו עשינו, שלא יהיו בשקט ושלא יקשיבו לאלה שאומרים שמחאה שלהן רק תעלה את המחיר",סיפר ,"אמרנו להם שיקימו קול צעקה וירימו את כל העם על הרגליים, זה מה שהם צריכים לעשות ואני מקווה שזה יניב תוצאות. אסור לצאת מעזה בלי כל החטופים והשבויים שנמצאים שם, אסור שמישהו ישאר מאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully