וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבע שנים: חמאס פרסם סרטון של השבוי הישראלי בעזה הישאם א-סייד

בתיעוד נראה השבוי הישראלי כשעליו מסכת חמצן והוא בהכרה, וברקע טלוויזיה משדרת אירוע משבוע שעבר. חמאס מחזיק בו מאז אפריל 2015, לאחר שהסתנן לשטח רצועת עזה. דיווח: חמאס הודיע למצרים שהוא מוכן לעסקה הומניטרית לשחרור השבוי החולה תמורת שבויים חולים

בווידאו: חמאס מפרסם תיעוד של השבוי הישראלי הישאם א-סייד בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות ערביות

חמאס פרסם היום (שלישי) תיעוד של הישאם א-סייד, השבוי הישראלי בעזה. בסרטון נראה א-סייד כשעליו מסכת חמצן והוא בהכרה. כמו כן, בצילום ניתן לראות מסך טלוויזיה, ובה שידור מהפורום הכלכלי בקטאר שהתקיים בשבוע שעבר, מה שמעיד על עדכנותו. א-סייד מוחזק בידי חמאס מאפריל 2015, לאחר שהסתנן לשטח הרצועה, ומאז לא התקבלו עליו פרטים. "שבע שנים אנחנו מחכים לסימן חיים, אני מבקש מחמאס שישחררו אותו לאלתר בלי שום תנאי", אמר אביו של א-סייד.

בעקבות פרסום התיעוד, בערוץ הטלוויזיה אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה, פורסם כי חמאס הודיע למתווכים המצריים כי הוא מוכן לבצע עסקה הומניטרית דחופה במסגרתה ישחרר את השבוי החולה תמורת אסירים חולים.

בתגובה לסרטון של א-סייד מסרו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד כי "ישראל רואה בחמאס את האחראי הישיר למצבם של האזרחים שהוא מחזיק בניגוד לחוק הבינלאומי. מדובר בשני פגועי נפש והחזקתם בשבי במשך שנים הוא מעשה של אכזריות בלתי נתפסת. חמאס גם מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול ז"ל תוך רמיסה של כל גבולות המוסר והדין הבינלאומי". הם קראו לקהילה הבינלאומית לגנות את חמאס ולדרוש ממנו לשחרר את האזרחים והגופות.

חמאס מפרסם תיעוד של השבוי הישראלי הישאם א-סייד בעזה 
28.06.22. צילום מסך, מערכת וואלה!
א-סייד בתיעוד שפורסם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביו של א-סייד, שעבאן, הביע את שמחתו על פרסום התיעוד. "משמח קודם כל שראינו אותו. כל הזמן לא ראינו אותו, עכשיו שוחרר משהו", אמר. "נראה לי שהוא בסדר", הוסיף. בעקבות הדיווח על הצעת חמאס לעסקה ההומניטרית אמר כי "אם הם מתחילים לרדת מהעץ זה סימן טוב".

"שבע שנים אנחנו מחכים לסימן חיים", אמר האב בריאיון לוואלה! "נראה היה שמישהו מסמן לו מה להגיד. הוא נראה כמי שעושה דברו של מישהו. אנחנו רוצים לשחרר אותו. אני מבקש מחמאס שישחררו אותו לאלתר בלי שום תנאי. לא יכול להיות שהם מתעללים בנו 7 שנים".

קרוב משפחתו של א-סייד אמר לוואלה! כי מדובר ב"התעללות של החמאס במשפחה של הבחור ובבחור עצמו, שהוא אינו חייל אלא אזרח, וחולה. החמאס מחזיק אותו סתם, הוא לא מסוכן לאף אחד". הוא הדגיש כי מדובר ב"אזרח תמים חולה, שיש הוכחות שהוא חולה וניסה לעבור את הגבול כמה פעמים".

עוד בוואלה!

חמאס בהודעה חריגה: הידרדרות במצבו של אחד השבויים הישראלים

לכתבה המלאה
בווידאו: אביו של הישאם א-סייד מגיב לסרטון בנו שפרסם חמאס/צילום: אבי רוקח

בתיעוד של א-סייד נראית טלוויזיה מאחוריו, בה מוקרן כנס כלכלי בקטאר, שהתקיים בשבוע שעבר. כך, שגם אם הסרטון צולם לאחר האירוע, זה נעשה בשמונת הימים האחרונים. השעה הכתובה על המסך היא 11:37 אבל בחדר אין אור יום, מה שמעיד על החדר הסגור בו הוא נמצא.

א-סייד נראה עירני ועוקב במבטו אחר האינפוזיה. המיטה עליה הוא שוכב נראית גבוהה כמו מיטת בית חולים. בתיעוד לא ניתן לראות מה יש באינפוזיה, ואם היא מחוברת לווריד. בכל מקרה, עליה להיות מחוברת לחלק הפנימי של הזרוע ולא החיצוני כמו בסרטון. בסוף התיעוד, כשמראים את תעודת הזהות, הישאם נראה ללא מסיכה, ותחתיה הוא לא נראה מתאמץ לנשום.

תעודת הזהות מ-2011 נראית אותנטית והתאריך הלועזי תואם לעברי. כמו כן לתעודת הזהות מצורף כרטיס אוטובוס של מטרופולין שמודפס בדרך כלל על נייר חלק שדוהה עם הזמן, וודאי לא אמור להחזיק שנים.

צילום מסך מהתיעוד של השבוי הישראלי בעזה הישאם א-סייד, כשברקע שידור של הפורום הכלכלי בקטאר שהתקיים ב-20-22 ביוני 2022, 28 ביוני 2022. ., צילום מסך
שידור הפורום הכלכלי בקטאר על מסך הטלוויזיה שבתיעוד/צילום מסך, .

על פי הדיווח על הצעת חמאס לעסקה הומניטרית, הארגון בירך על כל תיווך בינלאומי לביצוע עסקה זו, שתשחרר אסירים פלסטינים חולים הכלואים בישראל.

לפי ארגוני האסירים, בישראל כלואים כיום 600 אסירים חולים, 200 מהם חולים במחלות כרוניות, ו-33 חולים בסרטן. אחד האסירים, שכבר תקופה ארוכה מתנהל קמפיין לשחרורו, הוא ח'ליל עוואוודה, שרק היום דווח שהועבר מבית החולים אסף הרופא למרפאת כלא רמלה. בשבוע שעבר הפסיק שביתת רעב בת 111 יום לאחר שהובטח כי ישוחרר בתחילת השבוע הנוכחי, אולם מעצרו המינהלי הוארך שוב בארבעה חודשים.

אתמול פרסם חמאס הודעה חריגה לפיה "חלה הידרדרות רפואית במצבו של אחד השבויים הישראליים" שנמצאים בידיה, אך לא מסרה במי מדובר. בתגובה לכך מסרו גורמים במערכת הביטחון שזו אינה הפעם הראשונה שהארגון מפרסם הודעה מסוג זה, ולא פסלו את האפשרות שמדובר בפרובוקציה שנועדה להעלות לסדר היום את עניין המו"מ על עסקת השבויים והנעדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully