וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס בהודעה חריגה: הידרדרות במצבו של אחד השבויים הישראלים

בהודעה לא צויין באיזה שבוי מדובר, אך כיום ידוע על שני ישראלים, אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד, המוחזקים בידי הארגון בעזה, שמצבם אינו ידוע. במערכת הביטחון לא פוסלים שמדובר בפרובוקציה של חמאס, ובלשכת רה"מ מסרו בתגובה: "חמאס מוכיח שהוא ארגון טרור ציני ונפשע"

הזרוע הצבאית של חמאס בעזה פרסמה הערב (שני) הודעה חריגה לפיה "חלה הידרדרות רפואית במצבו של אחד השבויים הישראליים" שנמצאים בידיה. בהודעה לא נמסר במי מדובר, אולם כיום ידוע על שני ישראלים, אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד, המוחזקים בידי הארגון, ומצבם אינו ידוע. חמאס הודיע שימסור פרטים נוספים בהמשך.

גורמים במערכת הביטחון מסרו בתגובה כי לא מדובר בפעם ראשונה שיש פרסום כזה, ולא פוסלים את האפשרות שחמאס מנסה להעלות לסדר היום את עניין המו"מ על עסקת השבויים והנעדרים באמצעות פעילות תקשורתית מסוג זה.

בתגובה להודעה ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "חמאס מוכיח גם הערב שהוא ארגון טרור ציני ונפשע, שמחזיק אזרחים פגועי נפש בניגוד לכל האמנות והחוקים הבינלאומיים, כמו גם את גופות חללי צה"ל. חמאס הוא זה שאחראי למצבם של האזרחים השבויים. מדינת ישראל תמשיך במאמציה, בתיווך מצרים, להשבת השבויים והנעדרים, באחריות ובנחישות".

איסמעיל הנייה במהלך עצרת פרו פלסטינית בקטאר 15 במאי 2021. רויטרס
טוענים שיש הידרדרות במצבו של אחד השבויים הישראלים. הנייה/רויטרס

חמאס, ששולט בעזה מאז 2007 מחזיק בשני האזרחים הישראלים, אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד מאז ספטמבר 2014 ואפריל 2015 בהתאמה, לאחר שהשניים הסתננו לשטח הרצועה. אמצעי התקשורת של חמאס טענו שהשניים הם חיילים, אך הדוח מציין כי צה"ל דחה את בקשתו של מנגיסטו להתגייס עקב סיבות רפואיות, ואילו סייד שירת מספר חודשים ושוחרר.

אזרח ישראלי שלישי, ג'ומעה אבו גנימה נכנס לרצועת עזה ביולי 2016. אך הדוח אינו מספק עליו אינפורמציה נוספת ולא ידוע אם הוא נעצר בידי חמאס או בחר להסתנן לרצועה כדי להצטרף לארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully