וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה העברת הדלק לעזה; אלו שרי הקבינט שהתנגדו

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 17:24

למרות התנגדות שלושה שרים בכירים אישרר הקבינט המדיני ביטחוני את החלטת הקבינט המצומצם להעביר את הדלק לעזה. הערב צפוי דיון סוער בקבינט, על רקע זעם גדול בעקבות ההחלטה

בווידאו: נתניהו מבהיר שללא הכנסת הדלק לעזה יהיה קשה להמשיך בלחימה/בווידאו: לע"מ

הקבינט המדיני ביטחוני אישרר אמש (שבת) את החלטת הקבינט המצומצם להעביר את הדלק לעזה. השרים בצלאל סמוטריץ (הציונות הדתית) איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) ומירי רגב (הליכוד) הצביעו נגד והשר גדעון סער (המחנה הממלכתי) נמנע. עוד נקבע בקבינט אמש שכל החלטה עתידית בנוגע להכנסת הדלק לרצועת עזה תובא לאישור הקבינט המורחב ותהיה חייבת לכלול בתוכה גם את נושא שחרור החטופים - לפי הצעת השר ישראל כץ.

אחרי הצהרת קבינט המלחמה, הקבינט המדיני ביטחוני מתכנס הערב (ראשון) ברקע זעם גדול על ההחלטה לאשר את העברת דלק לרצועה. יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר, והשרים מירי רגב וישראל כץ (הליכוד) תקפו אתמול בחריפות את ההחלטה על העברת הדלק, שמנוגדת להחלטת הקבינט המורחב מתחילת המלחמה לפיה לא יועברו מים, חשמל ודלק לרצועה, ודרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את הקבינט לדון בנושא לאלתר.

סמוטריץ' אף שיגר מכתב חריף לראש הממשלה בדרישה לשנות את הרכב קבינט המלחמה המצומצם ולהוסיף אליו נציג מכל סיעה בקואליציה, אך לפי גורמים בסביבת רה"מ אין כל כוונה לעשות שינוי כזה כעת.

משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במהלך ישיבת הקבינט השרים המתנגדים להעברת הדלק צפויים להביע את מורת רוחם והתנגדותם אך מאחר והדלק כבר החל לעבור, מדובר בישיבה ובהתנגדות רק בדיעבד. נתניהו אמר אמש במסיבת העיתונאים כי לא מדובר בשינוי מדיניות אלא ב"מענה נקודתי לבקשת האמריקאים כדי למנוע התפרצות מגפות. מדובר בכמות מינימלית של דלק שבלעדיו אנחנו צפויים להתפרצות של מגפות".

עוד בנושא
ביקורת חריפה במערכת הביטחון על הכנסת הדלק לעזה: "איך נדע שזה לא הולך לחמאס?"

ביקורת בממשלה על הדלק למשאיות אונר"א: "זה לחמאס, סולר = נשק"

בתגובה לדברים אלה אמר הבוקר השר בן גביר כי "ארצות הברית בחיים לא הייתה נותנת דלק למי שמחזיק בחטופים שלה". בראיון שהעניק ל-103fm אמר השר לביטחון לאומי: "להתחשבות צריך להיות קו אדום. הקו האדום הוא העם שלך. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להביא את החטופים שלנו". בהמשך, העביר השר ביקורת נוספת על קבינט המלחמה. "צורם לי שבסוף יש דבר שנקרא קבינט מלחמה, שאלה אנשים שבסוף הובילו את התפיסה הביטחונית של המדינה". עוד המשיך והתייחס לסוגיות עבר כשטען כי "כשאמרתי סיכולים ממוקדים, הסתכלו עליי כליצן".

"בעיניי לא משנה איזה תירוץ אתה נותן לזה, לדעת כולם, דלק יכול לשמש את חמאס לטרור. אפשר לחלק מים בדרכים אחרות, לא בדרך של דלק. גם אם אני יודע שזה לא מגיע לחמאס, הייתי מאלה שחושבים שבקבוק מים לא צריך להכניס עד שלא יודעים מה עם החטופים, אני לא יודע מה קורה עם התינוקות והנשים. שום דבר לא צריך להיכנס לעזה, בטח לא דלק. צריך להגיד לאמריקנים שהם בחיים לא היו נותנים דלק למי שמחזיק בחטופים שלהם, שהם לא יודעים מה מצבם. אין להם אפילו ביקור של הצלב האדום, ואתה מכניס להם דלק", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully