וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה במערכת הביטחון על הכנסת הדלק לעזה: "איך נדע שזה לא הולך לחמאס?"

עודכן לאחרונה: 17.11.2023 / 21:29

לפי גורמים ביטחוניים, המשאיות שמשנעות את הדלק בצד הפלסטיני מקורבות לחמאס: "איך נבטיח שזה לא מגיע לאינטרסים של הזרוע הצבאית?". מקורות צבאיים מסרו כי אין פיקוח אמיתי בצד המצרי על מה שעובר לעזה. במקביל סוכלו ניסיונות להבריח פריטים חשודים ממצרים לעזה

בווידאו: כך לוקח ארגון הטרור חמאס דלק מבתי החולים ברצועה/צילום: דובר צה"ל

גורמים במערכת הביטחון מותחים ביקורת על ההחלטה לאשר כניסת דלקים ממצרים לרצועת עזה, וטוענים כי מדובר בלחץ אמריקאי על ממשלת ישראל: "זה היה אמור לקרות לפני שבועיים וישראל דחתה את זה".

הגורמים הסבירו כי כל מכלית דלק מצרית כוללת בממוצע 50,000 ליטר, מי שמשנע אותן הן חברות מצריות בצד המצרי וחברות המקורבות לחמאס בצד הפלסטיני. "אי אפשר לדעת מה באמת נכנס ומה יוצא מהשטח הפלסטיני, איך ניתן להבטיח ב-100% שזה לא הולך לאינטרסים בזרוע הצבאית של חמאס?", אמרו.

משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאיות דלק בעזה (ארכיון)/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הגורמים הדגישו כי מתקן הביוב בצפון הרצועה הרוס, וכי אין מי שיתפעל את מתקן ההתפלה על חוף הים באזור הצפוני, כי צה"ל נמצא בו. על האזור הדרומי יש מכון ביוב ברפיח וניתן להעביר אליו חשמל ממצרים.

מקורות צבאיים ששירתו לאחרונה באוגדת עזה, הביעו דאגה על ההחלטה לאשר העברת דלקים לפלסטינים, ואמרו: "אין פיקוח אמיתי בצד המצרי על מה שעובר לרצועת עזה. אם אתה מביא משאית 80 טון מלט בלי משטחים אתה יכול להכניס בפנים גם טיל סקאד. מפרקים את זה בסככה נסתרת ולישראל לא היה מה לעשות. יש שם שטח של 200 מ' בין הגדרות וביניהם אנרכיה שלמה".

בתוך כך, לוואלה! נודע ממקורות בפיקוד הדרום כי אתמול (יום חמישי) היו ניסיונות להבריח פריטים חשודים מהצד המצרי לצד הפלסטיני. משאיות מהצד המצרי נצמדו לגדר, האנשים שהיו עליהן זרקו חפצים חשודים, ופלסטינים לקחו אותם והעמיסו אותם על גבי עגלות חמורים בדרך לרפיח. מהתקיפה האווירית לסיכול ההברחה, נהרגו מספר פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully