וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: "ארה"ב בחיים לא הייתה נותנת דלק למי שמחזיק בחטופים שלה"

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 10:55

השר לביטחון לאומי תקף את החלטת הקבינט להכניס סולר לרצועה. בראיון ל-103FM אמר בן גביר כי "להתחשבות צריך להיות קו אדום". עוד הוסיף: "צורם לי שיש דבר שנקרא קבינט מלחמה, שאלה אנשים בסוף הובילו את התפיסה הביטחונית"

בווידאו: איתמר בן גביר מחלק נשקים לתושבי אשקלון/צילום: אבי רוקח

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס הבוקר (ראשון) להליך הכנסת סולר לרצועת עזה, ואמר כי "ארצות הברית בחיים לא הייתה נותנת דלק למי שמחזיק בחטופים שלה". זאת, בראיון שקיים ל-103fm, ולאחר שבסוף השבוע תקף את החלטת הקבינט המלחמתי לאישור ההליך.

"להתחשבות צריך להיות קו אדום", אמר. "הקו האדום הוא העם שלך. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להביא את החטופים שלנו". בהמשך, העביר השר ביקורת נוספת על קבינט המלחמה. "צורם לי שבסוף יש דבר שנקרא קבינט מלחמה, שאלה אנשים שבסוף הובילו את התפיסה הביטחונית של המדינה". עוד המשיך והתייחס לסוגיות עבר כשטען כי "כשאמרתי סיכולים ממוקדים, הסתכלו עליי כליצן".

"בעיניי לא משנה איזה תירוץ אתה נותן לזה, לדעת כולם, דלק יכול לשמש את חמאס לטרור. אפשר לחלק מים בדרכים אחרות, לא בדרך של דלק. גם אם אני יודע שזה לא מגיע לחמאס, הייתי מאלה שחושבים שבקבוק מים לא צריך להכניס עד שלא יודעים מה עם החטופים, אני לא יודע מה קורה עם התינוקות והנשים. שום דבר לא צריך להיכנס לעזה, בטח לא דלק. צריך להגיד לאמריקנים שהם בחיים לא היו נותנים דלק למי שמחזיק בחטופים שלהם, שהם לא יודעים מה מצבם. אין להם אפילו ביקור של הצלב האדום, ואתה מכניס להם דלק", הוסיף.

איתמר בן גביר, הפגנת הימין בעד המהפכה המשפטית, רחבת מוזיאון ת"א,ת"א 1 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"שום דבר לא צריך להיכנס לעזה". בן גביר/ראובן קסטרו

עוד התייחס לסוגיית היתרי רישיונות נשק. "הקריטריונים שהקלנו בהם רבים מאוד", אמר. "אני רוצה להעלות את כמות האישורים, מה שקרה מוכיח שאקדח יכול להציל משפחה ורובה סער יכול להציל שכונה שלמה. נשק מציל חיים. היו כאלה שמידרו אותי מפגישות ביטחוניות כי אמרו שאני לא מבין".

על סוגיית המשמר הלאומי, תקף בן גביר וטען כי "מי שעצר הם אלה שתדרכו נגדי. גם בתוך הממשלה, אלה גורמים שהחזיקו בקונספציה שהייתה לא נכונה. חייבו אותי שזה יהיה תהליך ושזה ייקח הרבה מאוד חודשים. היום כולם מתיישרים לפי המדיניות, טוב שכך, אך לפני תשעה חודשים לא קראו לי שר הפיתות? רציתי להחמיר עם האסירים, רציתי סיכולים ממוקדים בעזה כל לילה, רציתי לחלק נשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully