וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה לנתניהו: אין הצדקה להתעוררות המאוחרת של הממשלה בטיפול בעורף

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 17:01

אנגלמן שלח מכתב לרה"מ והצביע על ליקויים של הממשלה בטיפול בעורף. הבעיות עליהן האיר המבקר נוגעות בעיקר לתוכניות לסיוע של תושבי קווי העימות מערכי הבריאות והחירום ופערים במיגון של מבנים. "המכנה המשותף - היעדר היערכות לשעת חירום"

בווידאו: המבקר מותח ביקורת על התנהלות הממשלה בטיפול בעורף וקובע שאין הצדקה להתעוררות המאוחרת/צילום: משרד מבקר המדינה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שלח היום (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, הצביע על ליקויים של הממשלה בטיפול בעורף ודרש את תיקונם באופן מיידי. "אין הצדקה להתעוררות המאוחרת של ממשלת ישראל בטיפול בעורף - המכנה המשותף של הליקויים הוא היעדר היערכות לשעת חירום", כתב המבקר לראש הממשלה.

לכל העדכונים על המלחמה

הליקויים שהעלה המבקר נוגעים בעיקר בסוגיות של תוכנית סיוע לתושבי קווי העימות, תקצוב ממשלתי בחירום למשרדים האזרחיים, מתן מידע והסברת פעולות הממשלה לציבור, שהות המפונים בבתי המלון, חינוך, בריאות הנפש ושירותי בריאות בחירום. אנגלמן הצביע גם על כשל בפינוי פצועים תחת אש, כשרבים מהם דיממו למוות בשעה שזעקו לפינוי ללא מענה.

מתניה אנגלמן, מבקר המדינה בכנס "בשבע", 8 בפברואר 2022. חיים טוויטו, אתר רשמי
מתניהו אנגלמן/אתר רשמי, חיים טוויטו

בנוסף הזכיר אנגלמן את המחסור החמור ברכבי אמבולנס ממוגן ירי, פערי מיגון בבתי החולים בדרום ובצפון, הבעיה החמורה בכיתות הכוננות, במיגון ובמקלוט, ועוד. המבקר הדגיש כי "כשנתחיל את הביקורת נהפוך כל אבן על מנת להגיע לחקר האמת ולהצביע על האחריות של הגורמים הנוגעים בדבר מכלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי".

בשבוע שעבר פנה אנגלמן לשרי הממשלה ולמנהלת רשות החברות הממשלתיות בדרישה למשוך מחברות ממשלתיות דיבידנדים שכבר הוכרזו בסך שני מיליארד שקל, כדי להשתמש בהם להוצאות המלחמה והעורף. במכתב כתב המבקר כי "בשנת 2022 הכריזו 11 חברות ממשלתיות על חלוקת דיבידנדים בסך של 1.4 מיליארד שקל והודיעו על כוונתן לחלק 600 מיליון שקל נוספים בשנת 2023, קרי, חלוקת דיבידנד בסך כשני מיליארד שקל במצטבר. למרות זאת, בביקורת האמורה עלה כי מתוך סך זה חולקו 85 מיליון שקל בלבד מחברה אחת בלבד. יתרת הדיבידנד עליה הכריזו החברות הממשלתיות העומדת על קרוב לשני מיליארד שקל טרם נכנסה לקופת המדינה".

עוד דרש המבקר להקפיא חילופי בכירים בחברות הממשלתיות עד תום מצב החירום. "ראוי להימנע בתקופת המלחמה מזעזועים בשדרת הניהול הבכירה ולשמור על היציבות הניהולית הקיימת בחברות הממשלתיות שפעילותן משפיעה באופן נרחב על המשק הישראלי", כתב אנגלמן. דברים אלו נכתבו על רקע ידיעות שפורסמו בעת האחרונה המתייחסות לכוונה להחליף בכירים בדרגי ניהול בכמה מן החברות הממשלתיות דוגמת החלפת יו"ר הדירקטוריון של חברת דואר ישראל.

עוד בוואלה!

אלינה נרצחה במסיבה ברעים אבל נקברה מחוץ לגדר: "הרגו אותה פעם שנייה"

לכתבה המלאה
עדות בנימין נתניהו בוועדת מירון לחקר אסון מירון, 21 ביולי 2022. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

המבקר קרא לאייש ולהאריך מינוים של דירקטורים בחברות הממשלתיות - המציאות המלחמתית מדגישה את הצורך במינוי דירקטורים לחברות הביטחוניות רפאל, תעשייה אווירית ואלתא. זאת נוכח החשיבות המיוחדת לתפקוד רציף ותקין בחברות אלו החיוניות בהיבט המבצעי-ביטחוני בתקופת המלחמה. המצב כיום הוא שברפאל מונו 7 מתוך 12 דירקטורים, בתע"א מונו 8 מתוך 12 דירקטורים ובאלתא מונו 5 מתוך 13.

בנוסף, קבע המבקר, כי יש לפעול באופן מיידי למינוי יו"ר דירקטוריון לחברת החשמל ולמינוי דירקטורים חסרים ודירקטורים שיחליפו את אלה שיסיימו את תפקידם בחודש וחצי הקרובים. לאחר סיום תפקידם של הדירקטורים המכהנים כיום יוותר הדירקטוריון עם דירקטור חיצוני אחד בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully