וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים הגיעו לוועדות הכנסת: "אל תפקירו אותנו שוב"

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 11:48

הנציגים דרשו לפעול מיידית להשבת קרוביהם, ומתחו ביקורת חריפה על התנהלות המדינה. "אנחנו תובעים לדעת מה עשיתם היום עבורנו", אמרה נועם דן שמשפחתה נחטפה מניר עוז. מאיה שושני, שאביה נרצח ואמה נלקחה בשבי: "אתם מדברים ברברבנות, אבל איך היא הועילה לנו?"

בווידאו: רננה גומא ששני בניה יגיל ואור יעקב נחטפו לעזה/צילום: רויטרס

נציגי משפחות החטופים הגיעו הבוקר (שני) לוועדות הכנסת ופתחו את הדיונים עם דרישה מחברי הכנסת לפעול מיידית להשבת קרוביהם. "החטופים שילמו את המסים למדינה ובעודם יושבים בשבי במנהרות הם שילמו את מס ההכנסה - ואנחנו כאן מתחננים ותובעים לדעת מה עשיתם היום עבורנו", אמרה בוועדת החוקה נועם דן, שבני משפחתה, משפחת קלדרון, נחטפו מניר עוז.

לכל העדכונים על המלחמה

"אתם מדברים על דחיית מועדים ויש רק מועד אחד שאי אפשר לדחות - הילדים הללו נסדקים, כדי להעביר את החוקים הללו הם חייבים לחזור. הציבור מאחוריכם ואנחנו זקוקים לכם, זה לא שמאל-ימין", אמרה נועם. "אל תפקירו אותנו פעם שנייה. אין מטרה אחרת חוץ מלהחזיר את החטופים, את החמאס ניתן יהיה למוטט אחר כך".

זוהר אביגדורי, שבני משפחתה נחטפו, הוסיפה בוועדה: "החטופים והחטופות הם אזרחי המדינה הזו, ואם אחד מהם לא יחזור בריא ושלם אין לה זכות קיום, הכול יהיה חלול אם האנשים הללו לא יחזרו. אנחנו מסתובבים עם התחושה המצמררת שמתייחסים אלינו כמשפחות שכולות כשהאנשים הללו חיים עכשיו. אנחנו דורשים שכל סדר היום הציבורי יעסוק בהם כל הזמן. אני דורש מכם להוציא היום קריאה לממשלה, 239 האנשים הללו מייצגים את היכולת של המדינה להיות ריבונית".

הבית של הגר בקיבוץ ניר עוז. שירז ברזילאי, אתר רשמי
ההרס בקיבוץ ניר עוז/אתר רשמי, שירז ברזילאי

בוועדה לביקורת המדינה בראשות מיקי לוי דיברה אורי רביץ, בנה של אלמה בת ה-84 שנחטפה לעזה: "ב-7 באוקטובר לא קרסו רק המודיעין והצבא, אלא גם הערכים שלנו - גדלנו על האתוס שפדיון שבויים זה הדבר הבסיסי, אבל עכשיו אנחנו צריכים לבד לדפוק על דלתות ולהדד את המסר". בדיון בוועדה לביטחון לאומי משפחות החטופים הדגישו לחברי הכנסת: "לא תהיה תמונת ניצחון ללא חזרה של החטופים והנעדרים הביתה".

מאיה שושני, בתם של עדינה וסעיד משה מקיבוץ ניר עוז: "אבי נרצח ואמי נחטפה, וכבר 37 ימים אמא שלי שם. קיבוץ ניר עוז נכבש, המחבלים סיימו את העבודה ויצאו. אף כדור לא נורה בקיבוץ ניר עוז שהופקר ונכבש. אבא שלי שילם בחייו עם עוד הרבה אנשים מניר עוז, ועוד 70 מהקיבוץ שנחטפו ואי אפשר להבין כזה דבר. כפיר התינוק בן ה-10 חודשים נמצא במנהרות, ואיפה אנחנו ואיפה אתם? איזה פעולות אתם עושים כדי שהעניין הזה יסתיים? מדברים ברברבנות בטלוויזיה, אבל איך הרברבנות הזאת הועילה לנו ב-7 באוקטובר?".

אודי גורן, בן דוד של טל חיימי מניר יצחק, סיפר שבן דודו, שהיה בכיתת הכוננות של קיבוץ ניר יצחק, נתקל במחבלים וככל הנראה נחטף לעזה. "חסר לנו לשמוע אתכם אומרים בצורה מפורשת ולא משתמעת לשתי פנים שהמלחמה הזאת היא לא רק על שמירה על ביטחון ישראל, אלא באותה המידה היא על החזרת החטופים. אין זכות מוסרית לקיום מדינת ישראל אם החטופים לא יחזרו", אמר. "אין דבר יותר בסיסי מאשר שהמדינה תגן על אזרחיה ותקנה להם תחושת ביטחון, כדי שנצא מהספירלה הנוראית הזאת של השכול, הדיכאון, הייאוש וחוסר התקווה. יש רק דרך אחת לצאת מהדיכאון וגם אם תתלו את סינוואר בכיכר עזה זה לא יעזור, אם החטופים לא יחזרו".

עוד בוואלה!

צה"ל מדשדש בעזה, תוקף פחות ומחכה לדרג המדיני תוך סיכון החיילים

לכתבה המלאה
שחר מור, דיון בוועדת הכלכלה על קיבוץ ניר עוז, 13 בנובמבר 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
"צריכים לכפר על 15 שנה של הפקרות"/צילום מסך, ערוץ כנסת

יו"ר הוועדה צביקה פוגל נשאל אם המשפחות יכולות לסמוך על חברי הכנסת שיתמכו בעסקה כשתהיה על הפרק. הוא השיב: "יש לנו נציגים שנמצאים בקבינט הביטחוני-מדיני, אני יודע מה השר שלי עושה שם, אני אהפוך שולחנות".

שחר מור דיבר בוועדת הכלכלה על קיבוץ ניר עוז: "אתם צריכים לכפר ולו בקצת על הפקרות של 15 שנה. כל מי שביקר בניר עוז יכול היה לקבל הרצאה על כמה זה מסוכן וכמה הצבא כבר לא איתנו, ואיך כל הזמן מורידים לנו את הכיתות כונונת והסד"כ. כל שנה יותר ויותר. זה לא התחיל באותה שבת ולא התחיל לפני תשעה חודשים".

"הנגב המערבי שומם, נשרף. החקלאות, הרפתות, גני הילדים. יש משמעות למילה איש ציבור, אתם עובדים בשביל הציבור לא בשביל 'בייס'. בשביל ה-ציבור", המשיך. "הפקרנו אותם. לא אומר למוות, הפקרנו בעודם חיים ונושמים, זאת ההנחה שלנו. רוצה לסיים בזה - כל מה שאתם עושים צריך להיות מופנה לכיוון הזה, ולו במעט לכפר על ההפקרות הנוראית, של אנשים טובים שעשו את כל מה שהמדינה אמרה להם שצריך לעשות, שקנו את הדבר הזה ובגופם שילמו ובמשפחתם שילמו, ובמפעל עולמם שילמו. אין קיבוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully