וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מדשדש בעזה, תוקף פחות ומחכה לדרג המדיני תוך סיכון החיילים

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 10:56

היקף הלחימה נגד מחבלי חמאס פחת משמעותית ביומיים האחרונים ונראה שצה"ל התחיל לדשדש ברצועת עזה. האם הוויכוח בצמרת הדרג המדיני על דרכי הפעולה מעכב פעולות נוספות של צה"ל? האם צה"ל חותר לתגובה חריפה נגד חיזבאללה והדרג המדיני בולם אותו?

בווידאו: מנהרות של חמאס ליד פארק שעשועים ואוניברסיטה בעזה/צילום: דוברות צה"ל

באופן עובדתי - היקף הלחימה נגד מחבלי חמאס פחת משמעותית ביומיים האחרונים - נשמעים פחות הדי פיצוצים כתוצאה מתקיפות מטוסי קרב וסוללות ארטילריה וכוחות צה"ל עסוקים בעיקר בטיהור השטח שנכבש והשמדת תשתיות צבאיות ופחות בתמרון (למעט במחנה הפליטים שאטי בעיר עזה).

לפי גורמי ביטחון, הדרג המדיני צריך להכריע האם הוא מנחה את צה"ל להמשיך להרחיב את הפעולה הקרקעית ברצועה או מתבסס בשטח הפלסטיני שנכבש עד כה ומרחיב את הלחימה בלבנון נגד חיזבאללה.

בלשכת שר הביטחון יואב גלנט סרבו להכחיש כי הוא תומך בהתקפה רחבה נגד חיזבאללה בלבנון ורק אמרו כי בהתאם להחלטת הקבינט ההתקדמות היא בהתקפה על עזה וברוח זו הם פועלים. בצה"ל הכחישו את האמירות כאילו הם דוחפים לפעולה רחבה הרבה יותר נגד חיזבאללה וגורמים בכירים אמרו שהמיקוד בשלב הזה הוא סביב רצועת עזה, אך צריך לוודא בסוף שהמצב הביטחוני בטוח להחזרת תושבים ליישובים סמוכים לגבול הלבנוני ובמרחב.

פעילות קרקעית של צה"ל בעזה, 12 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
כוח גדול מאוד של חיילים שלרוב סטטי - הופך להיות מטרה קלה/דובר צה"ל

כך או כך, צה"ל לא מקדם בקצב גבוה את מטרות הלחימה ברצועת עזה ולכן נוצרת תחושת דישדוש שמהווה סיכון לכוחות, מאחר שכשכוח גדול מאוד שלרוב סטטי הופך להיות מטרה קלה עבור חוליות טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully