וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו, במקום השוואות מופרכות לרוזוולט - תלמד את נסראללה לקח

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 20:08

ראש הממשלה מקביל את פרל הארבור למתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, הוא רק שוכח שרוזוולט לא פיטם את היפנים ב-30 מיליון דולר בחודש. בזמן שהוא מתראיין, חיזבאללה מטווח אזרחים ישראלים בצפון. הדבר הנכון לעשות הוא להפסיק את ההפקרות - ולגבות מארגון הטרור מחיר כבד באמת

בווידאו: פגיעת נ"ט סמוך למושב דובב, 12 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בנימין נתניהו שבר, בראיון שהעניק ל-CNN, את כל שיאי הניתוק הקודמים של עצמו. כשנשאל על סוגיית אחריותו למחדל 7 באוקטובר, ענה: "האם מישהו ביקש מהנשיא רוזוולט לקחת אחריות אחרי פרל הארבור"?

כשקראתי את הכותרת הזו, עוד בטרם הראיון המלא עלה לאתר, שפשפתי עיניים בתדהמה. אף שהורגלנו בשרלטנות האישית של האיש, אף שהורגלנו בניתוק, אף שהורגלנו בבריחה מאחריות, אף שהתרגלנו לשקרים ולהתחמקויות ולספינים לאורך עשרות שנים - למרות כל זה, לא האמנתי שהוא באמת אמר את זה. חיכיתי שהראיון עצמו יעלה לאוויר. ובכן, הוא אמר את זה.

חסן נסראללה | ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. פלאש 90, חיים גולדברג, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפעם ישראל חייבת ליטול יוזמה. נסראללה ונתניהו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, פלאש 90, חיים גולדברג
עשן מיתמר לאחר פגיעת נ"ט סמוך ליישוב דוב"ב. רויטרס
זירה שמתחילה להיראות כמו עזה. עשן מיתמר סמוך לדובב לאחר ירי הנ"ט, היום/רויטרס

האיש שניסה למכור לנו שהוא צ'רצ'יל, מנסה עכשיו להיות רוזוולט. מה השלב הבא, סטאלין? הוא משווה את טבח 7 באוקטובר לפרל הארבור. מזלו שרוזוולט כבר מת. היה בטח מגיש נגדו תביעת לשון הרע במיליונים. כי רוזוולט לא פיטם את קיסר יפן ב-30 מיליון דולר כל חודש, במזומן, במזוודה. רוזוולט לא הגה את מדיניות בניית כוחה של יפן, כדי להחליף את גרמניה. יפן לא ישבה על הגדר של אמריקה. אוקיינוס ענק שלם הפריד ביניהן. אמריקה היתה באותן שנים מעצמה בדלנית בהגדרה, הניחה לאומות העולם להתקוטט והקפידה לא להתערבב בהבלים האלה. ההתקפה היפנית על פרל הארבור לא באה אחרי שרוזוולט הבטיח להפיל את שלטונו של קיסר יפן, ולא קיים. רוזוולט לא חתום על בניית העוצמה של יפן. פרל הארבור נפלה על האמריקנים כרעם ביום בהיר, משום מקום. ההתקפה של חמאס על ישראל היתה כרוניקה של התקפה ידועה מראש. נתניהו הזהיר ממנה בקולו עשרות פעמים. התוכנית האופרטיבית של חמאס היתה ידועה למודיעין לאורך שנים. שר הביטחון המתפטר, אביגדור ליברמן, הזהיר מפני התרחיש הזה בצורה מדויקת. נתניהו עצמו הזהיר מפניו בטרם עלה לשלטון. אבל עכשיו, בהימלטותו מהאחריות, הוא רוזוולט.

נתניהו הזהיר - אבל לא מנע. מחבלי חמאס ליד המסיבה ברעים

תיעודים חדשים של מחבלי חמאס באזור המסיבה ברעים/שימוש לפי סעיף 27 א'

טוב, לפחות סוגיית האחריות הוסדרה. הוא לא קיבל אחריות, הוא לא לקח אחריות, לא באנגלית ולא בעברית. זה היה מקסם שווא. זה הדבר היחיד שאפשר לקחת בחינם, והוא מסרב לקבל אותו. האיש הזה לא הולך לשום מקום. הוא בטוח שכולם אשמים, חוץ ממנו. הוא הסביר לוועדת וינוגרד אחרי מלחמת לבנון השנייה שראש הממשלה הוא האחראי העליון והבלעדי על כל סוגיית הביטחון הלאומי. הוא הסביר לאהוד אולמרט, אחרי המלחמה, שהוא היה צריך לוודא שהצבא כשיר (אולמרט היה בתפקיד בקושי חודשיים כשהמלחמה פרצה). הוא עצמו שולט כאן כבר 16 שנה ועדיין, הוא לא קשור לשום דבר בעייתי. לא לשריפה בכרמל, לא לאסון מירון ולא לטבח חמאס.

אהוד אולמרט בהלווית יעקב נמרודי, 23 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
אותו נתניהו לא היסס להאשים. רה"מ לשעבר אהוד אולמרט/ראובן קסטרו

כולם אשמים, חוץ ממנו

ואז עברתי לצפות בראיון שהעניק נתניהו ל-NBC. גם כאן, הוא הטמין אמירה מדהימה, שומטת לסתות. הוא נשאל אם ישראל יודעת איפה כל החטופים ממוקמים כרגע, ואמר: "אנחנו יודעים הרבה על מיקומם, אבל לא איכנס לזה".

אני מקווה, גם ברגע זה, שמה שנתניהו אמר כאן אינו פליטת פה. אני מקווה שמדובר באמירה מתוחכמת כלשהי. אני יודע שהסיכוי לכך נמוך. אני נזכר איך הוא ישב באולפן הערוץ הראשון אחרי השמדת הכור הסורי ואף שהוזהר פעמים רבות, הסגיר את הסוד בשידור חי. כל הצמרת המדינית והביטחונית של המדינה באותה שעה מרטה את שערותיה הקולקטיביות למראה האמירה הזו, שנאמרה ברגעים הכי רגישים לאחר השמדת הכור בדיר א-זור, כשכולם שקדו להעניק לבשאר אסד את "מרחב ההכחשה".

והנה, הוא עושה זאת שוב. כאמור, הלוואי שאתבדה.

אנשי חיזבאללה בהלוויית אחד מלוחמי הארגון שנהרגו בהתקפות של ישראל, נובמבר 2023. רויטרס
הקו האדום נחצה, ולנסראללה יש רק מה להפסיד. לוחמי חיזבאללה בהלווית פעיל הארגון שחוסל בידי ישראל/רויטרס

בכל הזמן הזה שנתניהו התראיין, חיזבאללה טיווח אזרחים ישראלים בצפון. התוצאות היום קשות במיוחד. מטווח נ"ט על המושב דובב גרם לעשרה פצועים, חלק מהם במצב אנוש או קשה, למכוניות שעולות באש ולזירה שמזכירה יותר את עזה.

צה"ל גובה מחיזבאללה מחיר גבוה על המשך התקפותיו, אבל נדמה לי שהקו האדום נחצה. הגיע הזמן שנסראללה ישלם על מעלליו מחיר אמיתי. ישראל במלחמה קשה בדרום, מאות אלפי חיילי מילואים מגויסים כבר חודש, הכלכלה בהאטה משמעותית והצפון ערוך למלחמה כפי שלא היה ערוך מעולם: סדר הכוחות של צה"ל עצום, וחיל האוויר חמוש, עמוס פצצות ומטרות. לנסראללה יש רק מה להפסיד. אין שום סיבה לא ללמד אותו לקח. לא חייבים להיכנס למלחמה כוללת. נסראללה יודע שבסיומה של מלחמה כזו ביירות תיראה הרבה יותר גרוע מתל-אביב, וסיכוייו להיות בחיים אינם גבוהים.

פעילי כוח רדואן כעשרה מטר מגבול לבנון, 22 באוגוסט 2023. אמיר בוחבוט
"יתקרבו? דמם בראשם, ככה פשוט". פעילים בכוח רדואן של חיזבאללה, מטרים מגבול לבנון/אמיר בוחבוט

"צריך להתחיל לפגוע בכוח רדואן", אמר לי אתמול קצין בכיר מאוד לשעבר, "הרי גם ככה תהיה בעיה קשה להחזיר את אוכלוסיית יישובי קו העימות בצפון לבתיהם במצב הנוכחי. אין שום סיבה לא לגבות מנסראללה מחיר דמים כואב באמת, ובאותה הזדמנות לייסד משוואה חדשה בצפון: כל מי ששייך לכוח רדואן שחוצה קו דמיוני ומתקרב לגדר הגבול, דמו בראשו. ככה פשוט. נראה את נסראללה מבעיר את כל המזרח התיכון על זה. מדינה צריכה להגן על אזרחיה וריבונותה, נקודה. ימי ההפקרות נגמרו. את המסר הזה צריכים להבין במזרח התיכון כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully