וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ל-CNN: גם את הנשיא רוזוולט שאלו אם הוא לוקח אחריות אחרי פרל הארבור?

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 18:44

רה"מ השווה את המחדל של 7 באוקטובר להתקפה היפנית על הנמל האמריקני ב-1941. בריאיון נוסף ברשת NBC טען שישראל הציעה דלק לבית החולים שיפא, אך שם סירבו. עוד סיפר כי יש הרבה מידע על מיקום החטופים. לבסוף, סירב שוב לקחת אחריות על המחדל: "כולנו נושאים באחריות"

נתניהו מתחמק מהשאלה על הכספים לחמאס: "כיסחנו אבל לא עקרנו אותם, עכשיו מתקנים"/לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראין היום (ראשון) לרשתות NBC ו-CNN האמריקניות. בהמלך הראיונות התייחס נתניהו לבית החולים שיפא, ולמשא ומתן בנושא העברת דלק למקום. כמו כן, סירב שוב לקחת אחריות על המחדל, "אחרי המלחמה תהיה חקירה וכולם יצטרכו לענות על שאלות קשות"

במהלך הראיון לרשת NBC התייחס נתניהו לנושא בית החולים ואמר כי "הצענו לבית חולים שיפא דלק להפעלת בית החולים. הם סירבו". עוד הוסיף נתניהו ואמר כי ישראל הציעה לבנות בית חולים שדה, ולהעביר את החולים לדרום הרצועה, אך "חמאס מתחבא בבית החולים ולא רוצה שבית החולים יקבל את הדלק".

אולם, מקור שמעורה בפרטים מסר לוואלה! כי בין ישראל להנהלת בית החולים עדיין מתקיימים מגעים בנושא אספקת דלק, וייתכן עוד שישראל תסכים להעברת דלקים.

נתניהו ל-ABC: לא פוסל "הפוגות טקטיות" בלחימה בעזה להכנסת סיוע ולהוצאת חטופים. 7 בנובמבר 2023. ABC, צילום מסך
"אם תהיה עסקה להשבת חטופים נדון עליה", נתניהו/צילום מסך, ABC

בנושא החטופים אמר נתניהו כי לאחר תחילת הפעולה הקרקעית, גברים החלו להשתנות אצל חמאס בנוגע לעסקת שחרור. "זה בגלל שהם בלחץ", אמר, "אם תהיה עסקה נדון עליה. אנחנו יודעים הרבה (על מיקום החטופים) אבל לא אכנס לזה".

נתניהו נשאל על ידי הכתב האם הוא לוקח אחריות על המחדל של ה-7 באוקטובר, וענה בתגובה כי "אחרי המלחמה תהיה חקירה וכולם יצטרכו לענות על שאלות קשות. כולנו נושאים באחריות. "אף אחד לא יתחמק מאחריות. זה non-issue. אבל יהיה זמן לדון בכך", אמר. לבסוף, נשאל נתניהו האם דעתה של הממשלה הוסחה בגלל ההתמקדות במהפכה המשפטית. "דעתנו לא הוסחה בכלל", השיב נתניהו, "במקום לדבר על העבר צריך עכשיו להתמקד בחיסול חמאס"

בראיון לרשת CNN נשאל נתניהו גם כן לגבי לקיחת אחריות על המחדל. בתגובה, השווה נתניהו את המשבר להתקפה היפנית על הנמל האמריקני ב-1941, ושאל "האם אנשים שאלו את הנשיא רוזוולט אחרי פרל הרבור אם הוא לוקח אחריות?". עוד שאל נתניהו האם הנשיא בוש לקח אחריות אחרי פיגוע מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully