וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיקה - על חשבון טראמפ: רוב הישראלים היו בוחרים בביידן לנשיאות

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 20:31

לפי סקר שנערך בישראל, נרשמה עלייה של 15 אחוזים בתוך חודשיים באחוזי התמיכה בנשיא ארה"ב המכהן. זאת, במקביל לצניחתו של טראמפ, שמאבד 13 אחוזים ואולי גם את מעמדו בקרב הישראלים

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

כמחצית מהישראלים, 48 אחוזים, היו בוחרים בג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית לו הייתה ניתנת להם זכות ההצבעה. כך, לפי סקר של מכון מאגר מוחות, בשיתוף WIN - רשת מכוני מחקר עולמית ו-LEGER - מכון מחקר אמריקני.

שאלת העדפה בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ נסקרה בישראל פעמיים: בחודש ספטמבר, לפני המלחמה הנוכחית, ובחודש נובמבר, בשבוע החמישי להתנהלותה. לפי הממצאים, נרשמה עלייה של 15 אחוזים באחוזי התמיכה בביידן מאז הסקר שבוצע רק בספטמבר האחרון, אז זכה ביידן ל-33 אחוזי תמיכה בלבד - וזאת במקביל לצניחה של 13 אחוזים בקרב תמיכת הישראלים בטראמפ - שזוכה כעת ל-32 אחוזים לעומת 45 לפני חודשיים.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בהצהרת תמיכה בישראל לתקשורת בעקבות מבצע "חרבות ברזל". 10 באוקטובר 2023. רויטרס
הנאום האייקוני השתלם. ביידן/רויטרס

התמונה ברורה. תמיכתו חסרת התקדים של ביידן, שבאה לידי ביטוי עוד בנאום שנשא בימי המלחמה הראשונים, מקבלת ביטוי בשטח. "כל מדינה או ארגון ששוקלים לנצל את המצב, יש לי דבר אחד להגיד לכם - אל תעשו את זה", אמר ביידן בנאומו לאחר שתקף בחריפות את חמאס, והבטיח כי לא מדובר בעניין פוליטי, אלא ב"ביטחון העולם".

טראמפ, כמו כן, לא נותר ניטרלי גם הוא, כשמעט לאחר פרוץ הלחימה האשים את ראש הממשלה נתניהו שלא היה מוכן למתקפת הפתע, כינה את שר הביטחון גלנט "אדיוט", ואף תיאר את חיזבאללה כ"ארגון חכם מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בכנס בחירות בפלורידה. Marco Bello, רויטרס
תיאר את חיזבאללה כ"ארגון חכם מאוד". טראמפ/רויטרס, Marco Bello

עוד נמצא בסקר כי העולם סקפטי יותר לגבי הגינותה של מערכת הבחירות האמריקאית (רק 38% סומכים על הגינותה), לעומת הציבור הישראלי (54% סומכים) והציבור האמריקאי (50% סומכים).

הסקר נערך על ידי מכון מאגר מוחות מישראל,

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully