וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 22:23

נשיא ארה"ב הביע תמיכה מלאה וחד-משמעית בישראל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". הוא הזהיר את איראן וחיזבאללה וקבע, "מטרתו המוצהרת של חמאס היא להרוג יהודים, זה מעשה של רוע טהור". עוד ציין כי 14 אזרחים אמריקנים נרצחו. הנשיא הרצוג: "כולנו אסירי תודה"

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הערב (שלישי) הצהרה והביע תמיכה מלאה וחד-משמעית בישראל ובצה"ל, בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". במהלך ההצהרה הנשיא תקף בחריפות את ארגון הטרור חמאס, והזהיר את איראן וחיזבאללה: "כל מדינה או ארגון ששוקלים לנצל את המצב, יש לי דבר אחד להגיד לכם - אל תעשו את זה". עוד ציין כי 14 אזרחים אמריקנים נרצחו מאז תחילת המלחמה, וכי ישנם אמריקנים הנמצאים בשבי החמאס. "אנחנו שולחים עוד סיוע צבאי, כולל תחמושת ומיירטים לכיפת ברזל", הבטיח הנשיא ביידן. "זה לא נושא של פוליטיקה, זה הביטחון של העולם שלנו".

"הידיים המגואלות בדם של ארגון הטרור חמאס, ארגון שהמטרה המוצהרת שלו היא להרוג יהודים, זהו מעשה של רוע טהור", אמר ביידן. "יותר מאלף אזרחים נשחטו בישראל, מתוכם לפחות 14 אמריקנים נרצחו. הורים נשחטו בעוד מנסים להגן בגופם על ילדיהם, דיווחים הופכי-בטן על תינוקות שנרצחים; משפחות שלמות נשחטו, צעירים נטבחו בפסטיבל מוזיקה שחוגג שלום; נשים נאנסות ומוצגות כגביע, משפחות התחבאו בפחד במשך שעות שמנסים להשתיק את ילדיהם בניסיון שלא ישמעו, ואלפי פצועים שייקחו איתם את חורי הכדורים והרסיסים והזיכרונות של מה שהם חוו. אתם יודעים שטראומות כאלה לא נעלמות.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בהצהרת תמיכה בישראל לתקשורת בעקבות מבצע "חרבות ברזל". 10 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בהצהרת תמיכה בישראל לתקשורת בעקבות מבצע "חרבות ברזל". 10 באוקטובר 2023/רויטרס

"ועדיין, כל כך הרבה משפחות מחכות לשמוע על גורל אהוביהם לא יודעים אם הם חיים או מתים או מוחזקים בשבי. פעוטות בזרועות אימם, סבים וסבתות בכיסאות גלגלים, ניצולי שואה שנחטפו ומוחזקים בני ערובה, שחמאס מאיים להוציא להורג תוך הפרה של כל קוד מוסרי. הברוטליות של חמאס, הצימאון לדם, מזכירים את התקיפות הנוראיות ביותר של דעאש. זהו טרור, אבל לצערנו לעם היהודי זה לא דבר חדש. התקיפה הזו הביאה לפני השטח זיכרונות כואבים וצלקות שנוצרו במילניום של אנטישמיות ושואה נגד העם היהודי".

הנשיא ביידן קבע בבירור שמדינתו עומדת לצד ישראל. "אנחנו נוודא שלישראל יש את מה שהיא צריכה בכדי לדאוג לעצמה ולביטחון תושביה ולהגיב להתקפה הזו", הבטיח. "אין צידוק לטרור, אין תירוץ. חמאס לא נלחם למען המטרה הפלסטינית להגדרה עצמית וכבוד, מטרתו היא חיסול ישראל ורצח יהודים. הם משתמשים באזרחים פלסטינים כמגינים אנושיים. חמאס מציע כלום מלבד טרור ושפיכת דמים, לא חשוב מי משלם את המחיר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פגישת ביידן הרצוג בבית הלבן  18 ביולי 2023. Chris Kleponis, אתר רשמי
"חבר אמת של מדינת ישראל". ביידן והנשיא הרצוג/אתר רשמי, Chris Kleponis

הוא ציין כי הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפעם השלישית מתחילת הלחימה. "אמרתי לו שעל התגובה להיות מהירה, החלטית וחזקה. טרוריסטים בכוונה מכוונים על אזרחים בכדי להרוג אותם, דמוקרטיות כמונו נשמעות לחוקי המלחמה, זה משנה, יש הבדל. היום אמריקנים מתפללים למען כל המשפחות שנקרעו. רבים מאיתנו יודעים איך זה מרגיש, החור השחור שנפער בלב כשמאבדים בני משפחה. מרגיש כאילו אתה נשאב פנימה, הכעס הכאב תחושת אובדן התקווה. לזה מתכוונים כשאומרים טרגדיה אנושית.

"הוריתי לצוות שלי לחלוק מודיעין ולהפעיל מומחים מכל תחומי הממשל, לייעץ למקביליהם הישראלים על החזרת שבויים. משרד ההגנה מזיז את נושאת המטוסים פורד למזרח הים התיכון כדי לחזק את נוכחותנו באוויר, ואנחנו מוכנים לפעול עוד ככל שנצטרך. זהו רגע עבור ארצות הברית להתאחד ולהתאבל. אין מקום לשנאה בארצות הברית, לא נגד יהודים, לא נגד מוסלמים ולא נגד אף אחד. אנחנו דוחים טרור ומוקיעים רוע".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודה לנשיא ביידן "בשם כל אזרחי ישראל". הוא מסר, "הראית שוב איזה חבר אמת אתה של מדינת ישראל, עם ישראל והעם היהודי כולו. כולנו אסירי תודה". לאחר הנאום ההיסטורי, שר החוץ אנטוני בלינקן הודיע שיבקר בישראל בימים הקרובים וידון בדרכים בהן ארצות הברית יכולה להמשיך ולסייע לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully