וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במתקפה על נתניהו: "ביבי והמודיעין הישראלי כשלו - ישראל צריכה להתאפס"

נשיא ארה"ב לשעבר האשים את ראש הממשלה שלא היה מוכן למתקפת הפתע של חמאס: "אלפי אנשים ידעו על התכנון ונתנו למידע לחמוק". הוא אמר כי גלנט הוא "אדיוט", תיאר את חיזבאללה "ארגון חכם מאוד" ואמר כי ראש הממשלה לא סייע במבצע לחיסול סולימאני - אבל לקח קרדיט

רחפן חמאס מטיל מטען נפץ על מצלמת תצפית של צה"ל בגבול עזה בפתיחת מלחמת עזה/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טרמפ מתח הלילה (חמישי) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא והמודיעין הישראלי כשלו כשלא ידעו על מתקפת הפתע של החמאס. "נתניהו וישראל לא היו מוכנים - אלפי אנשים ידעו על המתקפה הזו ונתנו לה לחמוק", אמר בנאומו בעצרת בחירות בפלורידה. עם זאת, טראמפ שמרבה לצייר עצמו כבעל ברית נאמן של ישראל, נשבע כי הוא יתמוך באופן מלא במדינה במלחמתה מול החמאס.

טראמפ המשיך לתקוף את נתניהו ואמר כי הוא לא סייע במבצע ההתנקשות בבכיר משמרות המהפכה קאסם סולימאני ב-2020. "לעולם לא אשכח שביבי נתניהו אכזב אותנו - זה היה נורא", אמר. "הוא ניסה לקחת על זה קרדיט אבל אנחנו עשינו את העבודה בעצמנו".

טראמפ רמז בדבריו להידרדרות אפשרית של הלחימה בישראל ופתיחת חזית מול איראן - והבהיר כי על ישראל לגייס את כוחותיה במידי ולהילחם. "המודיעין והדברים שהלכו לא טוב בשבועות האחרונים חייבים להתאפס על עצמם כי הם עלולים להילחם בכוחות גדולים מאוד", אמר.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפלורידה. 12 באוקטובר 2023. רויטרס
"לא אשכח שביבי אכזב אותנו", טראמפ בעצרת, היום/רויטרס

טראמפ גם האשים את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במלחמה הקטלנית וקשר את תיאוריית הקונספירציה מבחירות 2020 למתקפת הפתע של חמאס. "אף אחד לא היה חושב לפלוש לישראל אם הבחירות 'לא היו נגנבות'", אמר. הוא המשיך לעקוץ את ביידן וטען כי הוא אחראי גם לעימותים שפרצו בגבולה הצפוני של ישראל עם חיזבאללה - אותה כינה "ארגון טרור חכם מאוד".

לאחר מכן קרא נשיא ארצות הברית לשעבר לשר הביטחון יואב גלנט "הטיפש הזה" - וזאת על כך שהשני הזהיר את חיזבאללה שלא לתקוף את ישראל.

עם זאת, מלשכתו של שר הביטחון נמסר כי הוא מעולם לא אמר כן. "גלנט לא התייחס ולא התבטא בשום דרך למיוחס לו בפרסומים השונים, לפיהם 'הוא מקווה שחיזבאללה לא יתקפו אותנו מצפון' - מדובר בספקולציה מופרכת", נכתב בהודעתם. "שר הביטחון משוכנע ובטוח בכוחם של צה"ל וגופי הביטחון לפגוע בכל אויבנו, כפי שפועלים כעת נגד החמאס בעזה".

עוד בוואלה!

צה"ל תקף מטרות ברצועה לאורך הלילה; ביידן: הבהרתי לאיראנים - היזהרו

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפלורידה. 12 באוקטובר 2023. רויטרס
"המודיעין הישראלי כשל", טראמפ בעצרת, היום/רויטרס

ביום שבת האחרון ארגון הטרור חמאס פתח במקפת פתע על ישראל, עם כניסתם של מאות מחבלים חמושים לגבולות המדינה שרצחו לפחות 1,200 בני אדם. "נתניהו נפגע מאוד קשה מהמתקפה", אמר. "תחת טראמפ דבר כזה לא היה קורה".

יריבו של טראמפ בפריימריז הרפובליקנים, מושל פלורידה רון דסנטיס, מתח ביקורת על טענותיו של נשיא ארצות הברית לשעבר. "זה אבסורד שמישהו - בעיקר אחד שמתמודד לנשיאות, יבחר כעת לתקוף את ידידנו ובת בריתנו ישראל", כתב דסנטיס ברשתות החברתיות.

הריסות ברצועת עזה אחרי התקפות חיל האוויר, 8 באוקטובר 2023. רויטרס
"צריך להתאפס". הריסות ברצועת עזה אחרי מתקפות של חיל האוויר, 8 באוקטובר/רויטרס

דבריו של טראמפ מגיעים לאחר נאומו ההיסטורי של ביידן, ביום שלישי האחרון. ביידן נשא הצהרה והביע תמיכה מלאה וחד-משמעית בישראל ובצה"ל, בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". במהלך נאומו הנשיא תקף בחריפות את ארגון הטרור חמאס, והזהיר את איראן וחיזבאללה: "כל מדינה או ארגון ששוקלים לנצל את המצב, יש לי דבר אחד להגיד לכם - אל תעשו את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully