וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ח"כ רוטמן פלט: דם האחים שנרצחו בחווארה אדום משל נרצחי 7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 3.11.2023 / 8:17

לפי דיווח חדשות 12, האשים יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט את נציגי שב"כ ומשרד המשפטים על כך שלא שעו לפניות להילחם בהסתה נגד מתנחלים - והוציא מפיו פליטת פה איומה, לפני שחזר בו. רוטמן מכחיש שאמר את הדברים ואיים בתביעה: "עלילת דם שקרית ומסיתה, שלא הייתה ולא נבראה"

בווידאו: קריאות נגד ח"כ רוטמן במהלך סיור ח"כים בעוטף עזה/טל שלו

"הדם של האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בחווארה אדום יותר מדם הנרצחים ב-7 באוקטובר" - כך, במילים הנוראיות האלה, צוטט הערב (רביעי) יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן, על פי דיווח של גיא פלג בחדשות 12. רוטמן הכחיש כי הדברים נאמרו, והאשים כי מדובר ב"עלילת דם שקרית ומסיתה נגדו".

היום ה-26 למלחמה - כל העדכונים

לפי הדיווח, הדברים נאמרו במסגרת שיחה בהשתתפות אנשי שב"כ ונציגי משרד המשפטים, שנועדה להקדים דיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת שבראשותה עומד רוטמן. מוקד הדיון: בקשה של אנשי השירות לעדכן את החוק למלחמה בטרור כך שיתאפשר לחקור ולהעמיד לדין גם אנשים שמחזיקים בתכנים של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ולא רק את אלו שמפיצים אותם. אולם, לפי הדיווח, רוטמן מתח ביקורת על ארגון הביון ועל משרד המשפטים, שלטענתו לא שעו לפניות שלו ושל גורמים נוספים להילחם בהסתה נגד מתנחלים בגדה המערבית.

"לא היה צריך להישפך כל כך הרבה דם כדי להביא לשינוי המדיניות. אני לא סומך על שיקול הדעת של שב"כ, עשיתם בעבר שימוש לא ראוי נגד יהודים בכלים שקיבלתם", אמר רוטמן, לפני שהוסיף את פליטת הפה על רצח האחים יניב ומעשי הטבח ב-7 באוקטובר.

האחים הלל מנחם יניב, בן ה-21, ויגל יעקב יניב, בן ה-19, תושבי ההתנחלות הר ברכה, נרצחו בפיגוע ירי בשומרון, סמוך לחווארה, בזמן שנסעו בכביש 60.

שמחה רוטמן, דיון על ביטול עילת הסבירות, בית המשפט העליון, 12 בספטמבר 2023. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
אמירה מקוממת. רוטמן/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

לפי הדיווח בחדשות 12, דבריו של רוטמן היממו את הנוכחים, ואלו אמרו לו שהדברים הם "בלתי נסבלים". בעקבות זאת, הוא חזר בו מהדברים.

בדרום הביעו זעם על דבריו של ח"כ רוטמן, ובמועצה אזורית שער הנגב קראו לו להתפטר. "תתבייש. אינך ראוי להיות נציג ציבור. ראוי ורצוי שתגיש את התפטרותך עוד הערב", נמסר.

עוד בוואלה!

ארדן ענד טלאי צהוב באו"ם - ותקף, יו"ר יד ושם יצא נגד: "מבזה את קורבנות השואה"

לכתבה המלאה

רוטמן הכחיש שהדברים נאמרו. "בעודי נמצא בלוויה של חלל צה"ל, שנפל לצד חבריו מכל חלקי האוכלוסיה בישראל, בערוץ 12 טרחו לייצר עלילת דם שקרית ומסיתה, שלא הייתה ולא נבראה. למען הסר ספק, בשום דרך ובשום צורה, לא בשיחות סגורות ולא בשיחות פתוחות, לא נאמר ואף לא נרמז על ידי כאילו דמו של מישהו אדום יותר מדמו של מישהו אחר, ומדובר בשקר מוחלט", מסר רוטמן.

"מתוך כבוד לחללי צה"ל ולנרצחים בפעולות הטרור, ב-7.10 וקודם לכן, אין בכוונתי להיכנס למריבות ולפילוגים שחלק מכלי התקשורת מעוניינים בהם. לא אתן לשפלות הזו לפגוע במאמציי לאחדות ולקידום החוק למאבק בטרור בשיתוף פעולה, קואליציה ואופוזיציה, יחד עם כוחות הביטחון, כפי שעשיתי השבוע".

שעות לאחר מכן, עדכן ב-X כי שיגר לחברת חדשות 12 ולעיתונאי גיא פלג מכתב בו הוא מתריע בפני תביעה בגין "הוצאת דיבה חמורה" - אם לא יפרסמו התנצלות על הפרסום. בנוסח המכתב, שפורסם במלואו ברשת החברתית, כתב פרקליטו של רוטמן, עו"ד אברהם משה סגל: "מדובר בדברי דיבה מן החמורים ביותר שניתן להעלות על הדעת", ובתוך כך ציין כי רוטמן ממשיך להיאבק במדיניות הפרקליטות, ולטענתו, אם היא הייתה משתנה קודם לכן "ניתן היה להציל חיים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully