וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תוקף מטרות בצפון הרצועה; הרצוג: "החטופים בראש מעיינינו"

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 23:56

נשיא המדינה: "האויב רוצה ללבות שנאה בין יהודים וערבים, יש להילחם בכך". גלנט על ההחלטה להקפיא כספים: "רוצים שקט בגדה, הרשות מונעת טרור". סמוטריץ': "טעות חמורה, לא אממן את אויבינו". החות'ים בתימן טוענים: שיגרנו מספר גדול של מל"טים לעבר ישראל

בווידאו: כך לוקח ארגון הטרור חמאס דלק מבתי החולים ברצועה/צילום: דובר צה"ל

23:38 - סמ"ר עדי דנן הובא למנוחות

סמ"ר עדי דנן שנפל אמש בלחימה בעזה נקבר בחלקה הצבאית בבית העלמין ביבנה. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה וצעדו עם דגלי ישראל מביתו.

הלווייתו של סמ״ר עדי דנן. אורי סלע
הלווייתו של סמ״ר עדי דנן/אורי סלע

23:28 - צה"ל תקף בצפון רצועת עזה

מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים כעת יעדים בצפון רצועת עזה עם פצצות במשקל חצי טון ומעלה

22:32 - משרד החוץ לירדן: "ישראל ממוקדת במלחמה שנכפתה עליה"

משרד החוץ התייחס הערב להודעת משרד החוץ של ירדן על השבת השגריר הירדני מישראל: "ישראל מצרה על החלטת ממשלת ירדן להחזרת שגרירה להתייעצויות. מדינת ישראל ממוקדת במלחמה שנכפתה עליה במתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור חמאס, ארגון טרור שטבח ב-1400 ישראלים וחטף 240 נשים, ילדים, תינוקות וזקנים. ישראל תוקפת את מחבלי החמאס ותשתיות הטרור של הארגון אשר משתמש באזרחי רצועת עזה כמגינים אנושיים".

22:22 - המורדים החות'ים: שיגרנו מספר גדול של מל"טים לעבר ישראל

החות'ים טוענים שהם שיגרו בשעות האחרונות מספר גדול של מל"טים לעבר ישראל, ושהם ימשיכו לתמוך בפלסטינים עד ש"התוקפנות של ישראל בעזה תיפסק".

מסוק חיל האוויר יורה פצצות תאורה. רויטרס
מסוק חיל האוויר יורה פצצות תאורה/רויטרס

22:02 - צה"ל תקף חוליות מחבלים בגבול לבנון

כוח צה"ל תקף מוקדם יותר היום חוליית מחבלים שתכננה לשגר טילי נ"ט מגבול לבנון המזרחי אל שטח ישראל, חולית מחבלים נוספת חוסלה בסמוך. לוחמי צה"ל השמידו תשתיות טרור של חיזבאללה.

21:29 - הרצוג לחברה הערבית: "האויב רוצה ללבות את השנאה בינינו, יש להילחם בכך"

בנאומו הערב, שיבח הנשיא הרצוג את החברה הערבית בישראל ואמר: "האויב רוצה ללבות שנאה בינינו, בין היתר בין יהודים וערבים, יש להלחם בכך ולמגר כל תופעה של שנאה בתוכנו".

21:24 - הרצוג: "החטופים בראש מעינינו. מיטב המוחות עמלים על השבתם הביתה"

הנשיא יצחק הרצוג נשא הערב נאום לאומה בו אמר: "השיחות עם משפחות החטופים הן השיחות הכואבות ביותר שהיו לי כל ימי חיי. הם לא עצמו עיניים כבר שלושה שבועות, התהום האכזרית והאפלה ביותר פגשה אותם. החטופים, לצד המלחמה הנחרצת באויב, הם בראש מעינינו . מיטב המוחות עמלים במקצועיות וביסודיות, כל דקה מדקות היממה, בביצוע חובתנו המוסרית להשיב אותם הביתה".

20:20 - סמוטריץ' לגלנט: "לא אתן למדינת ישראל לממן את אויבינו"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריו של שר הביטחון גלנט: "אני מעריך את שר הביטחון ומחזק אותו על עבודתו לילות כימים למען ביטחון ישראל. עמדתו בעד העברת הכספים לרשות הפלסטינית היא טעות חמורה. אני לא מתכוון לתת למדינת ישראל לממן את אויבינו ביהודה ושומרון שתומכים בטרור של חמאס ומממנים את מחבלי ה-7 באוקטובר שרצחו וטבחו בנו. הרשות הפלסטינית היא לא הפיתרון - היא חלק מהבעיה".

כוחות צה"ל בעזה. רויטרס
כוחות צה"ל בעזה/רויטרס

19:35 - צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מערך הנ"ט של חמאס

כוח משולב של צה"ל ושב"כ חיסל היום את מחמד עצאר, ראש מערך הנ"ט של ארגון חמאס באמצעות מטוס קרב. במהלך פיקודו על מערך הנ"ט של חמאס, עצאר הוציא לפועל כמה פיגועים שכוונו נגד ישראל.

19:29 - גלנט: "להעביר את הכסף מיד לרשות הפלסטינית, היא מונעת טרור"

שר הביטחון גלנט הגיב על החלטת שר האוצר סמוטריץ להקפיא את העברות הכספים לרשות הפלסטינית ואמר: "אנחנו תמיד רוצים יציבות ביהודה ושומרון, זה נכון תמיד וזה במיוחד נכון היום. מן הראוי להעביר באופן מיידי את הכספים האלה. הרשות הפלסטינית מונעת טרור".

19:24 - אזעקות באשקלון

הרס בעזה אחרי תקיפת צה"ל. רויטרס
הרס בעזה אחרי תקיפת צה"ל/רויטרס

19:21 - גלנט: "צה"ל מתקדם בדרך להכרעת החמאס, אבל למלחמה יש מחיר כבד"

שר הביטחון יואב גלנט נשא היום הצהרה בה אמר: "אנחנו בעיצומה של המלחמה, קרבות עזים מתנהלים בשטחים בנויים בעזה. צהל מתקדם בדרך להכרעת החמאס אבל למלחמה מחיר כבד. אני משתתף בצערם של בני המשפחות שאיבדו את יקיריהם, אלה הבנים של כולנו".

18:38 - ביידן: אזרחים אמריקנים ראשונים צפויים לצאת מעזה היום ונוספים יצאו בימים הבאים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם היום בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו שמעבר רפיח נפתח היום לתנועה של אזרחי ארצות הברית מחוץ לרצועת עזה. הנשיא הוסיף שהוא מצפה שאמריקנים שנמצאים ברצועה יצאו דרך מעבר רפיח החל מהיום ובמהלך הימים הקרובים.

התמונה האחרונה של צוות הלוחמים של חטיבת גבעתי לפני כניסתם לרצועת עזה. 1 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התמונה האחרונה של צוות הלוחמים של חטיבת גבעתי לפני כניסתם לרצועת עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

18:26 - צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף

רס"ל (מיל') שלו ציון שרעבי בן 22 חובש קרבי בגדוד 749 בחטיבת ביסל"ח, נפל בפעילות מבצעית בעוטף עזה.

הצהרת דובר צה"ל

LIVE

18:04 - טקס הענקת דרגות ביחידת ימ"מ של המשטרה

טקס הענקת דרגות מצומצם התקיים היום ביחידת ימ"מ של המשטרה. בטקס נכח המפכ"ל קובי שבתאי, והענקו דרגות למי שימלאו את תפקידם של קציני היחידה שנפלו במבצע חרבות ברזל.

בווידאו: דברי מפכל ומפקד היממ במעמד טקס הענקת דרגות קצונה/צילום: דוברות המשטרה

17:53 - שר החוץ לצלב האדום: "אם לא תצליחו לבקר את החטופים - אין לכם זכות קיום"

שר החוץ אלי כהן שוחח היום עם נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספוליריק, ודרש ממנה שיבקרו את החטופים המוחזקים בעזה. "לצלב האדום אין זכות קיום אם הוא לא מצליח לבקר את החטופים המחוזקים כבני ערובה בידי ארגון הטרור חמאס", אמר שר החוץ. "זהו אירוע חריג בזירה הבינלאומית בו מחוזקים בשבי ילדים, נשים וניצולי שואה. הצלב האדום צריך לפעול בנחישות ובקול ברור ובכל מנופי הלחץ על מנת לבקר את החטופים בהקדם. ראוי שהצלב האדום יתמקד באסון ההומניטרי הגדול ביותר שארגון הטרור חמאס משית על עזה ולא במדינת ישראל, מדינה המחויבת לחוק הבינלאומי ופועלת על פיו".

17:04 - תא"ל איציק כהן - מפקד עוצבות הפלדה: "אנחנו נמצאים בעומק הרצועה - על שערי העיר עזה"

16:47 - צה"ל תקף כמה חוליות מחבלים בגבול לבנון

כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים ששיגרה את פצצת המרגמה לעבר שתולה לפני זמן קצר. כוח שריון של צה"ל תקף חולית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל.

נפילת רקטה בראשון

בווידאו: נפילת רקטה בראשון לציון/לפי סעיף 27א

16:17 - ירדן מחזירה את השגריר מישראל במחאה על המלחמה בעזה

משרד החוץ של ירדן החליט להחזיר את השגריר בישראל להתייעצויות בעמאן לאות מחאה על הפעולה הקרקעית בעזה. שר החוץ הירדני איימן ספאדי: "החזרת השגריר נועדה להדגיש את ההתנגדות והגינוי של ירדן למלחמה הישראלית נגד עזה ולהרג חפים מפשע ויצירת משבר הומניטארי חסר תקדים שעלולים להביא לעימות אזורי".

"שר החוץ הירדני אמר כי משרד החוץ הירדני הודיע לישראל לא לשלוח בחזרה לירדן את השגריר הישראלי שעזב את המדינה עם תחילת המלחמה בשל סיבות ביטחוניות. ספאדי אמר כי השגרירים יוחזרו רק כאשר תיפסק המלחמה ויסתיים המשבר ההומניטרי בעזה"

16:15 - גלנט: "יש הישגים חשובים בשטח, האויב סוג מכות קשות"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בשטחי הכינוס של אוגדה 36 בפיקוד הצפון, שם קיים ערכת מצב בטחונית. בסיום הערכה, אמר שר הביטחון: "יש הישגים חשובים מאוד בשטח - פוגעים במחבלים בכל הדרגים, מאלה שנלחמים בשטח ועד דרג המפקדים. הפעולה של צה"ל מביאה לחשיפת המנהרות, ליציאה של מחבלים החוצה ולמכות קשות שהם סופגים".

כוח צה"ל בגבול עזה. רויטרס
כוח צה"ל בגבול עזה/רויטרס

16:01 - אזעקות בגוש דן

15:55 - צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללים נוספים

סמ"ר איתי יהודה בן 20, לוחם בגדוד צבר בחטיבת גבעתי וסמ"ר שי ארוס בן 20 חובש קרבי בגדוד צבר שבחטיבת גבעתי נפלו אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

15:30 - ירי רקטות לעבר הגליל

הרס בעזה אחרי תקיפת צה"ל. רויטרס
הרס בעזה אחרי תקיפת צה"ל/רויטרס

14:25 - אזעקות באשקלון ובסביבה

14:05 - טיל נ"ט נורה לעבר רכס רמים בגבול לבנון, צה"ל השיב בירי

12:55 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל אמש

סמ"ר רועי סרגוסטי, מ"כ בגבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בווידאו: תיעוד הנפילה בכביש הכניסה הדרומית לאשדוד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

12:54 - אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק התמלוגים לבני משפחה של נעדרים וחטופים

17 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת העבודה והרווחה.

11:37 - צבע אדום בעוטף עזה

פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה. 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

11:36 - אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הגנה על מענקים מיוחדים

הצעת החוק קובעת הגנה מפני עיקול על מענקים מנהליים שקבעה הממשלה במלחמה. עד כה נקבעו ארבעה מענקים מנהליים, ביניהם מענקי פיצויים למשפחות חטופים וחללים.

11:18 - ראש אמ"ן: "האגף תחת פיקודי כשל"

ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, אמר בטקס סיום קציני מודיעין: "חלפו למעלה משלושה שבועות מאז אותה שבת שחורה בה פתח חמאס במתקפת טרור רצחנית על מדינת ישראל. אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה. כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה".

11:00 - מטח כבד לאשדוד והאזור

פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה. 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

10:33 - נתניהו: "יש לנו הישגים חשובים במלחמה, אבל גם אבידות כואבות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לחללי המלחמה, בהם אלו ששמותיהם הותרו לפרסום הבוקר. "כל חייל שלנו הוא עולם ומלואו", מסר. "עם ישראל כולו מחבק אתכן, המשפחות, כולנו אתכן בשעת יגונכם הכבד. חיילינו נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה, המלחמה על הבית. אני מבטיח לכם אזרחי ישראל: נשלים את המלאכה - נמשיך עד לניצחון".

בווידאו: תיעוד שפרסמו החות'ים מתימן של הירי לעבר ישראל/ללא

10:29 - אזרחים זרים ראשונים החלו לצאת מהרצועה למצרים דרך מעבר רפיח

מוקדם יותר, דווח כי קטאר תיווכה בין ישראל, מצרים וחמאס, בתיאום עם ארצות הברית, כדי לאפשר את יציאתם של בעלי דרכונים זרים מהרצועה ופינוי של פצועים פלסטינים במצב קשה לטיפול במצרים.

בווידאו: לראשונה מאז המלחמה מעבר רפיח נפתח לאזרחים זרים ופצועים/צילום: רויטרס

10:26: דובר צה"ל על האיום מתימן: "אנחנו יודעים להתקיף - במקום ובזמן שנבחר"

בהצהרה שנשא דובר צה"ל דניאל הגרי, אמר כי "אנחנו ערוכים במרחב הזה, כמו שאנחנו ערוכים בכל אזור במדינת ישראל להגנה' ואנחנו גם יודעים גם להתקיף במקום ובזמן שנחליט מול כל אינטרס ביטחוני של מדינת ישראל בכל מקום שנדרש אליו". אמש, יורט באילת טיל שלפי החשד נורה מתימן.

בווידאו: דובר צה"ל מתייחס לאיום החות'ים בתימן/צילום: דובר צה"ל

10:01 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל אמש

סג"מ מרק פדיה, בן 22 מעתניאל, נפל בקרבות בצפון רצועת עזה. לפני שבע שנים, נרצח אביו של פדיה בפיגוע.

בווידאו: פדיה מרק משחזר את הפיגוע בו אביו נרצח והוא ניצל בשנת 2016/באדיבות חדשות 12

10:00: משרד הבריאות: נפתח מוקד ייעודי לעקורים, למפונים ולמתפנים

מהמשרד נמסר כי מדובר במוקד ייעודי שנפתח במטרה להבטיח כי כלל האזרחים השוהים מחוץ לביתם יזכו למעטפת ומענה רפואי במקום מגוריהם הארעי, ולמשך כל תקופת השהייה.

09:26 - גנץ: "מחיר המלחמה כבד וכואב, מבקש למסור את תנחומיי הכנים"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס הבוקר (רביעי) לחללי הלחימה, בהם תשעה חיילי גבעתי וגולני ששמותיהם הותרו לפרסום הבוקר. "בוקר קשה לעם ישראל", כתב. "עוד צפויים לנו ימים קשים, אבל כולנו מאוחדים סביב המטרה, ואנחנו ננצח"

בווידאו: ספינות טילים הועברו לים סוף בעקבות האיום מתימן/דובר צה"ל
ספינות טילים של זרוע הים הגיעו למרחב ים סוף. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
ספינות טילים של זרוע הים הגיעו למרחב ים סוף. 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל
ספינות טילים של זרוע הים הגיעו למרחב ים סוף. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
ספינות טילים של זרוע הים הגיעו למרחב ים סוף. 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

08:46 - בעקבות האיום מתימן: ספינות טילים ישראליות הועברו לים סוף

אמש, טיל יורט באילת שלפי החשד נורה מתימן.

תיעוד חיילי צה"ל בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

08:00 - גלנט: "‏הישגיה של הלחימה העוצמתית בעומק הרצועה גובים לצערנו מחיר כבד"

בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, התייחס שר הביטחון לחללי הלחימה, בהם תשעה חיילי גבעתי ושיריון ששמותיהם הותרו לפרסום הבוקר. "נפילתם של לוחמי צה"ל בקרבות למול מחבלי חמאס היא מכה קשה וכואבת. אנו ערוכים ונכונים למערכה ארוכה ומורכבת - אנחנו ננצח", כתב.

07:14 - צה"ל: מתחילת הלחימה תקפנו יותר מ-11,000 מטרות של ארגוני הטרור

במהלך הלחימה אתמול, תקפו הכוחות מחבלי חמאס שהתבצרו במבנה בצפון הרצועה שמוקם בסמוך לבית ספר, מרכז רפואי ומשרדים ממשלתיים. כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקף רכב שנשא טילי נ"ט ונסע לעבר הכוחות.

06:51 - 3 מחבלים חוסלו בג'נין הלילה

מספר המחבלים שחוסלו הלילה בג'נין על ידי כוחות צה"ל עלה לשלושה

06:06 - צה"ל התיר לפרסם את שמותיהם של 9 לוחמים שנפלו בצפון הרצועה

צה"ל מסר הבוקר כי תשעה לוחמים נפלו אתמול במהלך קרבות ברצועת עזה. התשעה לחמו בצפון הרצועה כשטיל נ"ט שוגר אל עבר הרכב הצבאי המשוריין בו נסעו.

בנוסף לחללים המצוינים בהודעה, צה"ל מסר הודעה לארבע משפחות נוספות על כך שבניהם, שני לוחמים מגדוד 77, לוחם מגדוד צבר ולוחם מגדוד רותם, נפגעו גם הם באירוע.

לכתבה המלאה בנושא

שמות החללים:

- סגן אריאל רייך, בן 24, מירושלים, קצין לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן', נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- רב"ט אסיף לוגר, בן 21, מיגור, לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן', נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- סמל עדי דנן, בן 20, מיבנה, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- סמ"ר הלל סולומון, בן 20, מדימונה, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- סמ"ר ארז מישלובסקי, בן 20, מאורנית, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- סמ"ר עדי ליאון, בן 20, מניל"י, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- רב"ט עידו עובדיה, בן 19, מתל אביב, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- רב"ט ליאור סימינוביץ, בן 19, מהרצליה, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

- סמ"ר רועי דאוי, בן 20, מירושלים, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

05:51 - דיווח פלסטיני: 2 מחבלים הרוגים מאש צה"ל

הפלסטינים במחנה הפליטים ג'נין מדווחים על 2 מחבלים הרוגים מאש צה"ל

05:47 - צה"ל מבצע מעצרים בכפר קוסרה שבשכם

פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

05:43 - דיווח פלסטיני: 12 הרוגים מהפצצות צה"ל

פלסטינים מדווחים כי 12 בני אדם נהרגו במהלך הלילה בהפצצות של עזה על מבנה בחאן יונס.

05:39 - צה"ל תקף מחבלים בג'נין

צה"ל תקף מהאוויר בשעה האחרונה מחבלים חמושים בשני מוקדים שונים בג'נין

05:30 - חיל האוויר וחיל התותחנים תקפו יעדי טרור ברצועה

בשעות האחרונות, חיל האוויר תוקף כמה יעדי טרור ברצועת עזה. זאת, במקביל לביצוע היקף חריג של ירי ארטילרי לעבר צפון ודרום רצועת עזה.

05:22 - צה"ל עצר את מזכיר הפת"ח בג'נין, עטא אבו רמילה

כוחות ימ"ס עצרו הלילה בג'נין את המחבל הבכיר עטא אבו רמילה, מזכיר הפת"ח בג'נין. במהלך החודשים האחרונים, קידם אבו רמילה פעולות טרור בשטח, מימן את אותם פעולות בעשרות אלפישקלים, ונתן סיוע למבוקשים ופעילי טרור.

מצה"ל נמסר כי עיקר פעולתו של הבכיר התמקדה באיזור ג'נין, וכי היה לו חלק משמעותי בהסלמת המצב הביטחוני באיזור. עוד נמסר כי כלי טיס תקף מחבלים שירו לעבר כוחותינו במחנה הפליטים ג'נין, ללא נפגעים לכוחותינו.

04:25 - דיווחים פלסטיניים: נותקו שירותי האינטרנט והתקשורת בעזה

חברת התקשורת הפלסטינית "פלטל" מסרה הלילה ברשת החברתית X כי התקשורת ושירותי האינטרנט נותקו לחלוטין ברצועת עזה.

03:31 - סטודנט מאוניברסיטת קורנל נעצר לאחר שאיים על סטודנטים יהודיים

סטודנט מאוניברסיטת קורנל נעצר באשמת פרסום איומים מקוונים נגד חברים יהודיים לכיתה - כך מסר הלילה משרד המשפטים האמריקני.

02:47 - צ'ילה וקולומביה יחזירו את שגריריהם לישראל

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו ונשא צ'ילה גבריאל בוריק הודיעו הלילה כי יחזירו את ששגריריהם לישראל להתיעצות בנושא המלחמה עם עזה. שתי המדינות הוסיפו וגינו את פעולותיה של ישראל. "אם ישראל לא תעצור את הטבח בעם הפלסטיני לא נוכל להישאר שם", אמר נשיא קולומביה, ונשיא צ'ילה הוסיף כי המדינה "מגנה בחריפות ומתבוננת בדאגה רבה בפעולות הצבאיות הללו".

01:14 - צה"ל: הפלנו טיל שנורה מלבנון אל עבר כטב"ם ישראלי

צה"ל מסר כי הפיל טיל קרקע-אוויר שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. בתגובה, תקפו כלי טיס של חיל האוויר את מקור הירי ואת החוליה שביצעה את השיגור.

01:11 - חשד: הטיל שייורט באילת נורה מתימן

00:59 - צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית ירטו איום אווירי דרומית לאילת

צה"ל מסר הלילה כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת. עוד מסר צה"ל כי לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל.

00:45 - ביידן: "אמשיך ללחוץ להכניס עוד סיוע הומניטארי לעזה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביישן מסר ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי אתמול נערכה המסירה הגדולה ביותר של סיוע הומניטרי מציל חיים לעזה. הנשיא הוסיף ואמר כי "לא סיימתי ללחוץ לסיוע נוסף ואמשיך לתמוך במעבר בטוח לאזרחי עזה המחפשים ביטחון".

00:44 - יירוט בשמי אילת, נשמעו פיצוצים עזים

יירוט טיל באילת. יניר יגנה, מערכת וואלה!
יירוט בשמי אילת/מערכת וואלה!, יניר יגנה

00:28 - נתניהו נפגש עם מנהיגי קפריסין, בריטניה ואוסטרליה

ראש הממשלה נתניהו קיים היום סדרת שיחות עם מנהיגים מכל העולם. את השיחות קיים נתניהו עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי. נתניהו עדכן את המנהידים במהלך המלחמה, והודה להם על תמיכתם בישראל.

00:15 - אוסטין לגלנט: "לתת עדיפות להגנה על אזרחים בעזה"

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח בטלפון עם שר הביטחון יואב גלנט. בשיחתם, אמר אוסטין כי "יש לתת עדיפות להגנה על אזרחים במהלך פעילות צה"ל בעזה".

22:43 - שר החוץ האמריקני יגיע לביקור נוסף בישראל

על פי בכיר ישראלי, שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן יגיע לישראל ביום שישי. זה הביקור השלישי של בלינקן בישראל מאז תחילת המלחמה.

21:06 - גורם בטחוני מאשר: מצרים תאפשר לפצועים מעזה לקבל טיפול רפואי בשטחה

גורם ביטחוני מאשר כי מצרים החליטה לאפשר לפצועים פלסטינים מעזה להיכנס למצרים לקבל טיפול רפואי מציל חיים בשטחה. ישראל מכירה את זהות הפצועים שיפונו ומערכת הביטחון וידאה כי הם אזרחים שאינם מעורבים בלחימה.

21:01 - ירי רקטות לעבר אשקלון וגוש דן

20:24 - הבית הלבן לקראת נאום נסראללה: "המסר שלנו - לא להרחיב את העימות באזור"

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי מסר, "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי הנאום הזה של נסראללה (שמתוכנן ליום שישי). הוא יכול לומר מה שהוא רוצה - אבל המסר שלנו אליו הוא לא להרחיב את העימות באזור".

19:31 - צה"ל חיסל 50 מחבלים בפעילות קרקעית בעזה

כוחות שריון וחי"ר השתלטו היום על שטח אימונים של חמאס בג'בליה שבצפון רצועת עזה. השטח עליו השתלט היום צה"ל משמש את חמאס לאימונים לקראת פעולות טרור והוצאתם לפועל. במקום קיימות תשתיות ירי ומנהרות טרור המשמשות לניוד מחבלי חמאס לעבר קו החוף. כוח צה,למצא בשטח אמצעי לחימה רבים.

במהלך ההשתלטות, חיסל ניהל קרבות עם מחבלי החמאס וחיסל כמה מהם, כלי טיס חיסלו מחבלים מהאוויר. צה"ל גם השמיד מנהרות וציוד וצבאי ואיתר חומר מודיעיני. צה"ל חיסל היום 50 מחבלים ברחבי הרצועה.

19:29 - דובר הזרוע הצבאית של חמאס: הודענו לגורמים המתווכים שנשחרר כמה חטופים זרים בימים הקרובים

19:09 - גלנט: "במלחמה יש גם מחירים, והמחירים ביממה האחרונה היו מחירים כבדים"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בבסיס פלמחים. בביקורו אמר: "יש קרבות כנגד הכוחות שפועלים והתוצאות וההישגים בשדה הקרב גבוהים מאוד. לצערנו, במלחמה יש גם מחירים, והמחירים ביממה האחרונה היו מחירים כבדים. למרות זאת, אנחנו נחושים להמשיך ולנצח. אני מאמין בכם, אני רואה את הפנים שלכם, פנים של לוחמים, במקרה שלכם, לוחמים שעברו קרבות קשים בימים האחרונים. אנחנו בוטחים בכם, כי אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לנצח את המלחמה הזאת בזכותכם, זה לא יהיה קל, זה לא יהיה קצר, יהיו מחירים, אבל אנחנו ננצח".F

מתחילת המלחמה, נרצחו ונפלו כ-1,400 אזרחים וחללים, כמו כן, מניין הפצועים עומד על כ-5,400. דובר צה"ל מסר כי עד כה עודכנו משפחות של 230 חטופים ו-309 חללי צה"ל.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-25 ללחימה
לאירועי היום ה-27 ללחימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully