וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "ממוקדים בלפרק את החמאס, המושג הפסקת אש לא נמצא על השולחן בכלל"

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 23:47

פצוע קל ופצוע בינוני מפגיעת רקטה ישירה בקריית שמונה. הרמטכ"ל שיגר איום לנסראללה: חיל האוויר משתמש בחצי כוחו. חבקה, מפקד גדוד 53, נפל בקרבות בצפון הרצועה. מטחים לעוטף. הודעות נמסרו למשפחות 242 חטופים | כתבי וואלה! עם כל העדכונים

בווידאו: תיעוד מפעילות כוחות צה״ל בשטחי הכינוס ודברי מפקד אוגדה 36/צילום: דו"צ

23:25 - דיווח: חילופי אש בין צה"ל לפלסטינים בג'נין

מקורות פלסטיניים מדווחים בשעה זו על חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין חמושים בג'נין. על פי הדיווחים, שלושה מחבלים חוסלו בעימות.

23:15 - קמלה הריס - ארה"ב לא תציב תנאים לזכותה של ישראל להגן על עצמה

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה הריס אמרה הערב שארצות הברית לא תציב תנאים לזכותה של ישראל להגן על עצמה, בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "נמשיך לעמוד לצד זכותה של ישראל להגן על עצמה", אמרה הריס, "ויש להבהיר - לעולם לא נשכח מה קרה ב-7 באוקטובר, כאשר 1,400 חפים מפשע נהרגו ונטבחו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

23:12 - הקבינט המדיני-ביטחוני החליט על קיזוז הכספים המיועדים לעזה

הקבינט המדיני ביטחוני החליט לקזז מכספי הרשות הפלסטינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. ישראל מנתקת כל מגע עם עזה. לא יהיו יותר פועלים פלסטינים מעזה והפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה יוחזרו לעזה.

22:55 - ירדן תבקש מבלינקן בעת ביקורו לעצור את המלחמה בעזה

שר החוץ של ירדן מתכוון לבקש משר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לגרום לישראל להפסיק את המלחמה בעזה. בלינקן יגיע לירדן ביום שבת, והשר הירדני מתכוון להגיד לבלינקן שישראל מבצעת פשעי מלחמה בשל ההפצצות על אזרחים. בהודעה של משרד החוץ הירדני הזהיר שר החוץ שסירובה של ישראל לסיים את המלחמה מובילה למלחמה אזורית המסכנת את שלום העולם.

21:10 - רעיית הנשיא למשפחות החטופים: המחשבות שלי איתכם כל הזמן

רעיית נשיא המדינה אמרה בערב תפילת האמהות לשחרור החטופים: "זוהי שעת רחמים, ואנו נושאות ונושאים תפילה, יחד. לשובם הביתה של תינוקות, ילדים, קשישים, נשים וגברים - אהובים כל כך שנלקחו ונגררו ונחטפו באכזריות לא אנושית. והמחשבות שלי ושלנו איתכם ועם היקרים שלכם כל הזמן. יום ולילה. על הלב של כולנו רובצת עננה סמיכה וכהה - עננת אבל, געגוע, חרדה משתקת ועצב נורא.

"את העננה השחורה הזאת כולנו מרגישים, כל מי שחייו נטועים כאן. אנחנו מתעוררים - והיא שם, אנחנו יוצאים אל הרחוב - והרחוב מלא בה, אנחנו מבקשים לנוח ממנה מעט וללכת לישון - והיא מלווה אותנו בחלומות. מבעד לאזעקות, ליירוטים, לרעם מטוסי הקרב, לשאון הטנקים והתותחים, אסור שהקול הזה ייבלע, אסור שייפסק אפילו לרגע. הוא חייב להישמע כל הזמן צלול ורם ונישא מעל כל הקולות האחרים: זה קול האימהות הקוראות לילדיהן לשוב הביתה".

21:02 - אזעקות נשמעו באשדוד, לא נמסר על נפגעים

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות באשדוד. ממד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

20:25 - הצהרת דו"צ: הפסקת אש לא נמצאת על השולחן

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב כי הפסקת אש לא נמצאת על השולחן כלל. לדבריו, צה"ל יפעל בגבול לבנון במעשים ולא במילים. כמו כן אמר הגרי שצה"ל השלים את כיתור העיר עזה. עוד אמר הדובר כי מנהיג חמאס איסמעיל הנייה מתעתד להגיע לאיראן במטוס פרטי.

20:21 - שר המשפטים האריך את מתכונת החירום בבתי המשפט

שר המשפטים יריב לוין האריך הערב את מתכונת החירום בבתי המשפט עד ליום חמישי הבא. זוהי הארכה השלישית מאז פרוץ המלחמה.

19:30 - גלנט ללוחמי יהל"ם: יש לנו פתרונות יחודיים כדי להגיע לכל המנהרות בעזה

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום בשעת ביקור ביחידת יהל"ם: "ראיתי את מה שהיחידה עשתה עד עכשיו, קודם כל בלחימה ב-7 באוקטובר, כשהרבה מאד כוחות בסדיר ובמילואים הגיעו, הסתערו, הרגו מחבלים ופעלו כלוחמים ביבשה. אני מסתכל על היכולות הייחודיות של חיל ההנדסה, יש לנו פתרונות יחודיים כדי להגיע אל כל המנהרות ולפרק אותן מתחת לפני הקרקע, אנחנו ערוכים לבצע את זה. אתם תהיו ראש החץ בכל הנקודות החשובות ביותר, בכוחות, ביחידות, בחטיבות".

גלנט הוסיף: "נגיע לכל המקומות ואז למחבלים תהיינה שתי אפשרויות - או למות במנהרה או לצאת למעלה ושם או למות מאש כוחותינו או להיכנע ללא תנאי. אין אפשרות שלישית".

קולות מהקשר של חטיבת גולני בעזה

"העיקר לטהר את הקן מחבלים שיש כאן": קולות הקשר מהקרב של חטיבת גולני בעזה/דובר צה"ל

19:06 - בלינקן בדרך לישראל: אדבר עם נתניהו על היום שאחרי המלחמה

שר החוץ של ארה"ב טוני בלינקן אמר לפני המראתו לישראל כי הוא עתיד לדבר עם ראש הממשלה נתניהו על היום שאחרי המלחמה בעזה וכיצד ניתן ליצור תנאים לשלום בין ישראל לפלסטינים.

"אנחנו צריכים להתמקד לא רק על כאן ועכשיו אלא גם על היום שאחרי...ואיך ניתן במשך הזמן להגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים", אמר בלינקן.

בלינקן אמר כי הדרך שבה ישראל מבצעת את הפעולה הקרקעית בעזה חשובה והוא מתכוון לדון בשיחותיו בישראל על הצעדים בהם יש לנקוט כדי להגן על אזרחים פלסטינים בעזה.

לדבריו הוא ידון גם על הגדלת נפח הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועה ועל המשך הוצאת אזרחים זרים מעזה. הוא הדגיש כי נושא החטופים יעמוד גם כן במוקד שיחותיו.

18:57 - צה"ל: בשעות האחרונות חוסלו יותר מ-130 מחבלים בקרבות בעזה

דובר צה"ל הודיע כי יותר מ-130 מחבלים חוסלו במתקפות צה"ל בעזה בשעות האחרונות. בהודעה נאמר: "כוחות צה"ל משמידים תשתיות טרור לצד אמצעי לחימה רבים שאותרו במהלך הפעילות הקרקעית בעזה. לוחמי צה"ל ממשיכים לנהל קרבות עזים מול מחבלי חמאס ברצועת עזה תוך איתור אמצעי לחימה רבים והשמדת תשתיות טרור לצד מתחמים צבאיים של ארגון חמאס".

עוד נאמר כי "מטוסי ומסוקי קרב תקפו מספר מפקדות צבאיות אשר שימשו בכירים בארגון ובהכוונת הכוחות בשטח השמידו בהצלחה שורת תשתיות טרור אשר מוקמו באזורים אזרחיים ומתחמים צבאיים. בנוסף, ספינת טילים של זרוע הים תקפה מבנים ממולכדים ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס, כחלק ממאמץ הסיוע לכוחות צה"ל הפועלים ביבשה. במקביל, כוחות זרוע הים ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות של הכוח הימי בארגון הטרור חמאס בינהם מבנים שהיו מיועדים לתכנון ומימוש פיגועי טרור".

פעילות צה"ל בעזה

איתור אמצעי לחימה והשמדת תשתיות טרור: תיעוד מפעילות צה"ל בתוך עזה/דובר צה"ל

18:36 - בן גביר ידרוש הצבעה על הסיוע ההומניטרי לעזה

יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר מתכוון לדרוש לקיים הצבעה בקבינט המדיני ביטחוני על הרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. לפי מקורביו, עד היום הקבינט המדיני ביטחוני קיבל רק עדכון ודיווח על הסיוע ולא התקיימה אף הצבעה וכעת הוא צפוי לדרוש הצבעה על הנושא. "אירוע שהתחיל מכמה משאיות בודדות ביום הפך לעשרות משאיות ועכשיו לדיבורים על דלקים. זה לא הגיוני שמעבירים עוד ועוד מחוות כשהחטופים שם ויורים עלינו טילים", אמרו מקורביו.

נפילה ישירה של רקטה בצפריה.  2 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
נפילת הרקטה בצפריה, 2 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו

18:34 - צה"ל תוקף מטרות רבות של חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל הודיע הערב כי מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תוקפים בשעות האחרונות מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי וטנקים של צה"ל. בהודעה נאמר כי בין המטרות שהותקפו ישנן תשתיות ומפקדות צבאיות, תשתיות להכוונת טרור, עמדות שיגור רקטות, מחסני אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים המשמשים את ארגון הטרור.

תיעוד של תקיפת צה"ל בלבנון, 2 בנובמבר 2023

תשתיות טרור ועמדות שיגור רקטות: תקיפות צה"ל בשטח לבנון/דובר צה"ל

18:15 - דיווח בוול סטריט: כוח ואגנר עשוי לספק לחיזבאללה מערכות הגנה אווירית

כוח ואגנר עשוי לספק לחיזבאללה מערכת הגנה אווירית - כך דווח היום בוול סטריט ג'ורנל, שציטט גורמים אמריקניים המעורים במידע המודיעני. לפי הדיווח, המערכת שאותה קבוצת שכירי החרב הרוסית עשויה לספק לארגון הלבנוני היא SA-22 הכוללת טילי קרקע-אוויר ותותחים.

גורם אמריקני אמר לעיתון כי וושינגטון לא אישרה שהמערכת נשלחה, אך היא עוקבת אחר דיונים בנושא בין כוח ואגנר לחיזבאללה, שלשניהם יש נוכחות בסוריה, ורואה בכל אספקה כזו איום משמעותי. עם זאת, חיל האוויר כבר התמודד בעבר עם המערכת הזו בסוריה, והשמיד כמה סוללות כאלו של צבא אסד בשנים האחרונות.

18:08 - גנץ: מתוך ערפל הקרב - מתקדמים לניצחון

השר בני גנץ אמר הערב בהצהרה לתקשורת: "חשוב לי לפנות אליכם כדי לדווח איך נראים הדברים בקומה הלאומית. בשנים האחרונות עלתה השאלה אם צבא היבשה רלוונטי. את התשובה צה"ל נותן בשדה הקרב. אנחנו עובדים לפי תוכנית הקרב ביבשה, באויר ובים בהובלת הרמטכ"ל בניהול של קבינט המלחמה. אנחנו עושים זאת בכלל הגזרות. כמו בכל לחימה גם בזו יש אתגרים ומחירים כבדים . מתוך ערפל הקרב עליו אנחנו שומרים חשוב לי שתדעו שאנחנו מתקדמים מתהום האסון לניצחון. אי אפשר עדיין לדבר על ההישגים שלנו אבל הם משמעותיים מאוד. זו מערכה מורכבת מאלה שידענו בגלל מאפיני הלחימה המבצעיים. הלחימה מורכבת כי יקירנו שבויים בידי מי שמקומם בגיהינום, שנתמכים בידי איראן ושלוחיה באזור.

בתגובה לשאלת וואלה! בעניין משפחות החטופים אמר גנץ: "אני יכול להבין את הכעס האכזבה והדאגה של משפחות החטופים בכל דרך שהם מוצאים לנכון. אין לי מילה רעה להגיד על אף אחת מהן אלא לחבק לאהוב ולהבין ולעזור ככל שאני יכול. אני יכול לאמר להם בפה מלא מתוך ידיעה ואמונה גדולה שאנחנו עושים את מה שניתן ונמשיך לעשות את מה שניתן ואנחנו רואים בזה חלק ממטרות המלחמה. מדינת ישראל מעולם לא נפגשה בכזה רוע".

18:02 - בנו של מבקר המדינה נפצע קשה בעזה

בנו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, חגי, נפצע קשה במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. עם היוודע דבר הטבח ב 7.10, חגי, לוחם שיריון במילואים, קיבל צו 8, שב לישראל מחופשה פרטית בחו"ל, ביום ראשון, יחד עם המבקר, והתייצב למילואים באופן מיידי.

18:01 - אזעקות נשמעו בעוטף עזה

שריפה ביער בין קריית שמונה לכפר יובל כתוצאה מנפילה. 2 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעת רקטה בקריית שמונה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

17:59 - הותרו לפרסום שמות שני חללים נוספים במלחמה

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. השניים הם סמ"ר יאיר ניפוסי, בן 20, מעדי, לוחם בגדוד 101, חטיבת צנחנים, שנפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב בצפון רצועת עזה אמש. השני הוא רס"ל (במיל') אלחנן אריאל קליין, בן 29 מעינב, מפקד כיתה בגדוד המילואים 9221, חטיבת אפרים, שנהרג בפיגוע הירי סמוך ליישוב עינב במרחב חטיבת מנשה.

17:52 - פצוע בינוני ופצוע קל מנפילת הרקטה בקריית שמונה

גבר בן 25 נפצע בינוני וגבר בן 40 נפצע קל מפגיעת הרקטה בקריית שמונה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים זיו.

17:38 - שריפה פרצה במבנה בקריית שמונה בעקבות פגיעת רקטה

שריפה פרצה היום במבנה בקריית שמונה בעקבות פגיעת רקטה. לוחמי אש נמצאים במקום ופועלים להשיג שליטה בשריפה. לוחמי האש סורקים את המבנה בחיפוש אחר נפגעים.

נפילה ישירה של רקטה בקריית שמונה.  2 בנובמבר 2023.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שריפה בעקבות פגיעת רקטה בקריית שמונה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שריפה ביער בין קריית שמונה לכפר יובל כתוצאה מנפילה. 2 בנובמבר 2023. ללא, TPS
שריפת יער סמוך לקריית שמונה בעקבות נפילת רקטה, 2 בנובמבר 2023/TPS, ללא

פגיעת הרקטה בקריית שמונה

פגיעה ישירה של רקטה בקריית שמונה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

17:36 - שר הפנים אישר תזכיר חוק לשלילת אזרחות למסיתים לטרור

שר הפנים משה ארבל, אישר היום לפרסם תזכיר חוק בנושא שלילת אזרחות ישראלית לאזרח אשר הסית לטרור או הביע תמיכה בטרור בתקופת מלחמה. עד היום היה ניתן לשלול אזרחות רק בעבירות חמורות של בגידה ותמיכה בטרור באישור בית משפט. תזכיר החוק החדש יאפשר בזמן המלחמה שלילת אזרחות גם על עבירות של הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור.

לפי תזכיר החוק שהוכן על ידי הייעוץ המשפטי לרשות האוכלוסין מוצע להקל על הליך שלילת האזרחות למי שתמך בטרור, הסית או גילה הזדהות עם ארגון טרור בזמן שהוכרז מצב מיוחד בעורף בשל החומרה המיוחדת שנלווית לביצוע מעשים אלו בזמן מלחמה. זאת בהמשך להחלטת שרי הפנים והמשפטים לקדם חקיקה בנושא. לאחר תום תקופת הפרסום להערות הציבור יקודם החוק בהתאם לדין.

ארבל אמר: "המלחמה הזו, היא לא מלחמתה של ישראל, זוהי מלחמתו של העולם החופשי כולו. של בני אדם שמבקשים לחיות בשלום, בחיים טובים. הצעת החוק הזו מבקשת לומר בקול ברור לכל מי שתומך בנאצים של חמאס שהוא לא חלק מאיתנו".

17:34 - נתניהו: ההנחיה שלי לאוצר ברורה - לפתוח את הברזים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בהצהרה משותפת עם שר האוצר: "ההנחייה שלי ברורה - לפתוח את הברזים, לדאוג לכולם כמו בקורונה. בנינו כלכלה חזקה, נשלם את מחירי המלחמה. אני משבח את שר האוצר ומשרדו שעובדים מסביב לשעון. זה מהלך קשה, יש הרבה מכשולים ובירוקרטיות".

17:30 - בית בצפריה נפגע מרקטה, הדיירים לא נפגעו

בעקבות מטח הטילים לאזור המרכז דווח מד"א על פגיעה ישירה בבית ביישוב צפריה. חובש רפואת חירום במד"א רזיאל יוסופוביץ סיפר: "כשהגענו למקום ראינו הרס רב בתוך הבית ובחצר. שני דיירי הבית, גבר ואישה כבני 70 הקפידו על הנחיות פיקוד העורף ומיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב המוגן והמתינו בו 10 דקות. הם לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי. אם הם לא היו נכנסים לממ"ד האירוע הזה יכל היה להסתיים בטרגדיה".

17:24 - מטח נורה לעבר קריית שמונה ואצבע הגליל

אזעקות הופעלו בקריית שמונה, תל חי, בית הלל ויישובים נוספים באזור אצבע הגליל.

17:20: לשכת רה"מ מגיבה לדברי הרמטכ"ל: נתניהו לא אישר הכנסת דלק לעזה

בלשכת רה"מ הגיבו היום לדברי הרמטכ"ל וטענו כי "נתניהו לא אישר הכנסת דלק לתוך רצועת עזה".

17:13: בתגובה לשיגורים לצפון: צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה בשטח לבנון

מדובר צה"ל נמסר כי בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תוקף בשעה זו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

17:03: מטח כבד לגוש דן והשפלה

מטח רקטות כבד נורה לעבר ערי המרכז, כאשר נשמעו אזעקות ברחבי גוש דן והשפלה. צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות שבהם דווח על נפילות.

16:51 - אזעקות נשמעו בצפת

16:48 - דיווח: ירדן הפילה כטב"מ ששוגר מסוריה

16:45 - 828 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה

המשטרה הודיעה היום כי בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, זוהו עד כה 828 הרוגים שאינם חיילי צה"ל שנרצחו במתקפת חמאס. עד כה הועברו לקבורה 734 מהנרצחים.

16:34 - איזנקוט: מי שינסה לחקות את מתקפת הדמים ייפגע קשות

השר גדי איזנקוט אמר היום בעת סיור ביישובי גבול הצפון: "המסר שלנו לכל מי ששוקל לחקות את מתקפת הדמים ולפגוע בריבונות הישראלית, הוא חד וברור- ישראל תשמיד את יכולותיו הצבאיות, תחסל את מנהיגיו, תהרוס את מעמדו השלטוני ותפגע קשות במדינה שתאפשר או תתמוך בניסיון שכזה".

16:25 - חיזבאללה: תקפנו בהר דב בעזרת רחפני נפץ

ארגון חיזבאללה אמר היום כי תקף בגזרת הר דב מטרות של צה"ל בעזרת רחפני נפץ.

16:09 - אזעקות בקיבוץ אביבים בגבול הצפון

16:01 - מטח לעבר באר שבע ויישובים נוספים בדרום

16:00 - הרמטכ"ל באיום על נסראללה: חיל האוויר משתמש במחצית כוחו; בעזה: מעמיקים את הכניסה

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי אמר היום בהודעה: "התקדמנו שלב נוסף והכוחות נמצאים כעת בלב פעולה קרקעית בלב עזה. לוחמי צה"ל מכתרים את עזה ממספר כיוונים ומעמיקים את הכניסה. כוחות נלחמים במרחב בנוי ומורכב שדורש לחימה מקצועית והרבה תעוזה. הלוחמים מנהלים קרבות פנים אל פנים מול אויב אכזר. למלחמה מחיר כואב וקשה - חלק בלתי נפרד ממנה.

במסר שכוון לארגון חיזבאללה אמר הרמטכ"ל: "חיל האוויר פועל ברצועת עזה בעוצמה רבה ובהצטיינות יתרה. אבל אסור לטעות - אנחנו מפעילים ברצועת עזה פחות ממחצית מכוחו של חיל האוויר! רוב הכוח ערוך ומוכן, עם פצצות על הכנפיים ואנשים שמוכנים לזנק בכל רגע אל המטוסים, לצאת ולתקוף גם בזירות אחרות ברגע שיידרש".

15:34 - מטחים לעבר יישובי גבול הצפון

הדי פיצוצים נשמעו ביישובי גבול הצפון ערב אל עראמשה ומרגליות. אזעקות נשמעו באזור. ממד"א נמסר כי בשלב זה לא לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

15:30 - גלנט וסמוטריץ' סיכמו - מיליארד שקל למענקים למשרתי מילואים

בסיכום בין שר הביטחון, יואב גלנט, צה"ל ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הוחלט כי יוקצו כמיליארד שקל למענקים והגדלת תשלומים למשרתי המילואים הסיכום מתייחס לחיילים בשירות מילואים שגויסו בצו 8 החל מ-7.10 ולחיילים שהתנדבו לשירות מילואים והיא כוללת זכאויות בנוסף לאלו הניתנות לחיילי המילואים בשגרה. במסגרת סל ההטבות שיובא לאישור הממשלה, יוענק למשרתי המילואים מענק חד פעמי בסך של עד 1,100 שקל, שנצבר החל מהיום השמיני למילואים ובאופן של 70 ש"ח ליום. בנוסף, משרת שהוא הורה לילדים עד גיל 14 יקבל מענק נוסף של 2,000 שקל. המענק ינתן למי ששירת במלחמה שמונה ימים ומעלה.

כמו כן, הסכום המינימלי הישולם למשרתים ליום, הוגדל לתקופת המלחמה ב40% ויעמוד על 300 ש"ח ליום, דבר המיטיב עם משרתים המשתכרים שכר נמוך או לא מועסקים. מדובר בתוספת של למעלה מ2,500 ש"ח עבור חודש מילואים. צה"ל, משהב"ט ומשרד האוצר סיכמו כי תשלום תגמול המילואים עבור השירות במסגרת צו 8 ישולם מדי חודש באופן קבוע, ולא בסוף השירות. התגמולים ישולמו, למשרתי מילואים עצמאים ולמי שאינם עובדים, לחשבון הבנק כפי שמדווח במערכות ביטוח לאומי באופן אוטומטי וללא צורך בהגשת תביעה.

בנוסף, תוקם במשרד הביטחון קרן להוקרה, סיוע ותגמול עבור חיילים בשירות מילואים ששירתו במלחמה בהיקף של 70 מיליון ש''ח. הקרן תטפל ותעניק סיוע למשרתי המילואים, בין היתר בגין נזקים כלכליים שנגרמו להם ולבני משפחתם בשל השתתפותם בלחימה. הקרן תטפל בבקשות על פי קריטריונים שיקבעו ותיתן מענה לחיילי מילואים שהם בעלי עסקים שהכנסתם נפגעה, סטודנטים, בעלי משפחות וחיילי מילואים שמרכז חייהם לא בישראל.

עוד במסגרת ההטבות ינתן פיצוי לחיילים שנאלצו לבטל טיסות וחופשות עקב השתתפותם בלחימה או עקב קריאתם לשירות מילואים בצו 8.

15:01 - אזעקות נשמעו בבאר שבע

אזעקות נשמעו בכל אזורי באר שבע וחצרים.

15:00 - פקודת ההתקפה של תת-אלוף בר כליפא: ""לא ניתן לניצחון לחמוק מידינו"

פורסמה פקודת ההתקפה של מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא, לכוחות היבשה שתחת פיקודו הנלחמים ברצועת עזה: "לא ניתן לניצחון לחמוק מידינו. המטרה ברורה, הרצון ברזל, אנו נחושים ומאמינים בצדקת דרכנו".
הפקודה המלאה של בר כליפא: "תחנות שחקים כאן קודקוד. הנה הגיע יום. אנו לוקחים גורל אומתנו ועמנו בידינו, זוהי שעתנו, אין ראויים מאיתנו. נדע לעמוד בכל משימה, נשיב מלחמה שערה עד לניצחון.
יחד נעמוד איתן נוכח כל מחיר ומכאוב. לא ניתן לניצחון לחמוק מידינו. המטרה ברורה, הרצון ברזל, אנו נחושים ומאמינים בצדקת דרכנו. אני סומך עליכם, זו המלחמה שלנו והיום תורנו. הננו!
תחנות שחקים כאן קודקוד, התקפה, התקפה סוף".

14:50 - מאות משתתפים בהלווייתו של סמ"ר שי ארוס

מאות משתתפים הגיעו להלווייתו של סמ"ר שי ארוס בחלקה הצבאית בבית העלמין בחולון. ארווס, בן 20 במותו, נפל בתקרית הנמ"ר בצפון רצועת עזה. בשירותו היה חובש קרבי בגדוד צבר של חטיבת גבעתי. צמוד אליו נקבר אתמול סמ"ר איתי יהודה, שנהרג יחד איתו מפגיעת הטיל (בתמונה)

חלקת הקבר של סמ״ר שי ארוס בחלקה הצבאית בבית העלמין בחולון. 2 בנובמבר 2023. אורי סלע, מערכת וואלה!
חלקת הקבר של סמ"ר שי ארוס. מאות הגיעו להלוויתו היום/מערכת וואלה!, אורי סלע

14:03 - בן גביר: "יש מחיר להסתה. תומכי נאצים - צריכים לשבת בכלא"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בדיון של צוות הסתות ברשת כי "ידע כל מסית, שיש מחיר להסתה". בן גביר התייחס לאכיפת המשטרה בנושאי פוסטים מסיתים ברשתות, ואמר: "כשבאים וממצים את הדין אז יש הבנה בקרב אותם גורמים שמתכוונים להתפרע - שיש כאן בעל בית". בנוסף, אמר שלטענתו המסיתים צריכים לשבת בכלא: "המחבלים האלה, התומכים נאצים האלה, צריכים להעצר. תומכי נאצים - צריכים לשבת בכלא".

13:52 - אוניברסיטת חיפה תעניק מלגת לימודים לסטודנטים במילואים

אוניברסיטת חיפה תעניק מלגת לימודים של 2,000 שקלים לסטודנטים וסטודנטיות שהתגייסו בצו 8 לשירות מילואים. התרומה היא פרי קרן חירום מיוחדת שהקימה האוניברסיטה מכספי תורמים ברחבי ישראל והעולם.

13:29 - שלושה עצורים בהפגנה בשומרון בעקבות הפיגוע ירי

שלושה אנשים נעצרו בהפגנה בשומרון שהתפתחה בעקבות פיגוע הירי מוקדם יותר היום. עשרות מתושבי השומרון מפגינים כעת בסמוך לשבי שומרון בדרישה לחסום את היציאה משכם. ההפגנה מתקיימת בסמוך למחסום דיר שרף.

13:08 - לפחות 400 אזרחים זרים ו-60 פצועים צפויים לעזוב את עזה

לפחות 400 אזרחים זרים ו-60 פצועים צפויים לעזוב את עזה ממעבר רפיח, כך דיווחה רשת CNN האמריקנית. במצרים אישרו כי ביום רביעי 45 אנשים הגיעו למדינה מהרצועה והם נמצאים כעת בטיפול, פתיחה ראשונה למטרה זאת של מעבר רפיח מתחילת המלחמה.

13:00 - צה"ל סיכל תשתית "אווטרים" של חמאס

דובר צה"ל הודיעו היום כי סוכלו תשתית של אווטרים שפעלה ברשתות החברתיות במטרה להוציא מידע על כוחות ופעילות צה"ל. מדובר בתשתית שהפעילה עשרות פרופילים על ידי מדינות הציר במטרה לספק מידע לארגון הטרור חמאס. הרשת הזו הכילה כעשרות פרופילים ברשתות החברתיות, בדגש על האינסטגרם והיקף הנתקפים הפוטנציאליים - מאות עד אלפי חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים.

12:56 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

צבע אדום נשמע בקיבוץ נירים שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים

12:50 - קיבוץ ניר עוז לאלוף פיקוד דרום: התרכז בלחימה עכשיו, לקיחת אחריות בהמשך

קהילת קיבוץ ניר עוז כתבו מכתב לאלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן, בו הם מבקשים ממנו להסיר כל מחשב על אירועי העבר ולהתרכז בלחימה ובהחזרת החטופים. במכתב, כתבו חברי הקהילה על משבר האמון וההפקרה שאופף את הקהילה מאז ה-7 באוקטובר. למרות השכול והאובדן לאחר האירועים, מסרו חברי הקיבוץ כי הם התרגשו מציון שמם בפקודת המבצע ושהם מבקשים ללחום בנחישות ובעוז עד להכרעה והחזרת החטופים בחיים.

12:36: צה"ל תקף חוליית נ"ט ועמדות שיגור בשטח לבנון

כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל באזור ליבנה סמוך לשתולה. בנוסף, תקפו הכוחות שתי עמדות שיגור טילי נ"ט בשטח לבנון. בהמשך לדיווחים על האירוע הביטחוני במנרה, מסר צה"ל כי מחבלים ירו טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל באזור מנרה, אין נפגעים.

12:14 - ארבעה לוחמים נפצעו קשה

ארבעה לוחמים נפצעו קשה במהלך היממה האחרונה: קצין צה"ל במילואים מחטיבה 679, קצין צה"ל מחטיבת גבעתי, לוחם צה"ל מגדוד 614 בית הספר להנדסה קרבית ולוחמת צה"ל מגדוד קרקל.

12:13 - הותר לפרסום: מג"ד 53 סלמאן חבקה נפל בקרבות בעזה

סא"ל סלמאן חבקה, מג"ד 53 ממועצת יאנוח-ג'ת שבגליל המערבי, נפל בקרבות בצפון רצועת עזה.

שיירת רכבים לזכרם של רון ארד, אברה מנגיסטו, הישאם א־סייד, הדר גולדין ז"ל, אורון שאול ז"ל למעון מאות החטופים מה 7.10.. ניב אהרונסון
"החברים של רון": קבוצת החברים של רון ארד בשיירת רכבים לירושלים – בדרישה לשחרור החטופים/ניב אהרונסון

תגובת שר החוץ אלי כהן להודעה של גרמניה בנושא עצירת כל פעילות חמאס בגרמניה

11:35 - גרמניה אוסרת על כל פעילות של חמאס: "מטרתו - השמדת ישראל"

גרמניה תאסור על כל פעילות של חמאס, שכבר מוגדר כארגון טרור במדינה, וכן של ארגון פרו-פלסטיני נוסף - כך הודיעה היום שרת הפנים, ננסי פייזר, על רקע גל האנטישמיות השוטף את גרמניה מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר.

11:24 - אירוע בטחוני באזור מנרה

עקב אירוע בטחוני באזור מנרה, נסגרו הכבישים באזור צפון רכס רמים ואליו.

11:04 - צבע אדום נשמע בעוטף עזה

צבע אדום נשמע ביישובים חולית, מבטחים, עמיעוז, ישע שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

10:50 - דובר צה"ל: הקרב בעזה מתקדם כפי שתכננו

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר בהצהרתו לתקשורת כי הקרב בעזה מתקדם כפי שצה"ל וכוחות הביטחון תכנן. במקביל, מסר הגרי כי מתקיים מרדף אחר מחבל מהפיגוע בשומרון. בנוסף, עדכן כי נמסרה הודעה למשפחות של 242 חטופים.

10:37 - נקבע מותו של גבר בן 35 בפיגוע הירי בשומרון

גבר בן 35 נהרג היום בצפון השומרון, בכביש 557, בין ההתנחלויות עינב לשבי שומרון וסמוך לכפר בית ליד, בפיגוע ירי. רכבו של הגבר התהפך, וצוותי מד"א קבעו את מותו בזירה. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחרי המחבלים, וחסמו כבישים באזור.

10:16: פיגוע ירי בשומרון, פצוע אנוש במקום

דיווח ראשוני על פיגוע ירי בצפון השומרון בין עינב לשבי שומרון. פצוע אנוש מטופל באופן ראשוני על ידי כוחות מד"א במקום.

09:51 - אזעקות נשמעו באשדוד

מטח רקטות לאשדוד ויישוב ניצן שבמועצה אזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

08:50 - מעבדת נפץ בדירה: סוכל פיגוע נגד כוחות הביטחון

המשטרה ושב"כ סיכלו פיגוע שתוכנן נגד כוחות הביטחון וחשפו מעבדת נפץ בתוך מחנה הפליטים שועפאט. שני מחבלים נעצרו והועברו לחקירה. שני המחבלים ממחנה פליטים שועפאט תודרכו ונעזרו בפעילי טרור מאזור ג'נין.
בימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגדם כתב אישום. בחיפוש שערכו הכוחות בדירה נמצאו: חומרים כימיים שונים, כלי קיבול, הוראות הפעלה להכנת מטענים, ורכיבים שונים שעפ"י החשד היו צפויים להפוך בקרוב למטעני נפץ לצורך ביצוע הפיגוע המשולב.

08:30 - הממשלה אישרה את מתווה הפיצוי לעסקים בעקבות המלחמה

הממשלה אישרה הלילה את מתווה משרד האוצר למענה לעסקים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בעקבות מלחמת חרבות ברזל. על פי המתווה שאושר, קרן הפיצויים מס רכוש תפצה עסקים בכל רחבי הארץ שמחזור הפעילות שלהם הוא 18 אלף ש"ח עד 400 מיליון ש"ח וקיימת ירידה במחזור של מעל ל-25% לדיווח חד חודשי או 12.5% לדיווח דו חודשי בחודשים אוקטובר ו/או נובמבר 2023.
המתווה כפוף לאישור הכנסת ויובא לאישורה בימים הקרובים.

סגן (במיל׳) יובל זילבר, מרמת גן, מ"מ בגדוד חי"ר 7007 שבחטיבת הראל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 25 בנופלו.. דובר צה"ל
סגן (במיל׳) יובל זילבר, מרמת גן, מ"מ בגדוד חי"ר 7007 שבחטיבת הראל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 25 בנופלו./דובר צה"ל

08:00 - לוחמי גולני חיסלו עשרות מחבלים בעזה

לוחמי גולני חיסלו עשרות מחבלים בעזה הלילה במהלך היתקלות עם חוליות מחבלים ברצועה. בנוסף, לוחמים מעוצבת געש הכווינו כלי טיס שהפציצו משגרים של חמאס.

חיילים ישראלים מחפשים במכוניות הרוסות בעוטף עזה. 2 באוקטובר 2023. רויטרס
חיילים ישראלים מוצאים דגל ישראל במהלך חיפושים במכוניות הרוסות/רויטרס

6:40 - בפעם השנייה בשעה: צבע אדום ביישובי העוטף

אזעקת צבע אדום הופעלה ביישובים מבטחים, עמיעוז וישע שבעוטף עזה. זאת, פחות משעה לאחר צבע אדום שהופעל בקיבוץ כיסופים.

6:25 - צה"ל מכתר את העיר עזה - במטרה להפעיל לחץ על הנהגת חמאס

כוחות צה"ל מרחיבים בשעה האחרונה בפעילות כיתור העיר עזה, במטרה להפעיל לחץ על הנהגת חמאס.

6:10 - צבע אדום בכיסופים

אזעקת צבע אדום הופעלה בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה.

6:00 - הותר לפרסום: סגן במיל' יובל זילבר נפל בקרב בצפון עזה

סגן במיל' יובל זילבר, בן 25 מרמת גן, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. זילבר היה מפקד מחלקה בגדוד חי"ר 7007 שבחטיבת ירושלים.

5:57 - מטוסי קרב של צה"ל תוקפים יעדים רבים בצפון רצועת עזה

מטוסי קרב של צה"ל החלו לפני זמן קצר לתקוף יעדי טרור רבים בצפון רצועת עזה.

5:26 - כוחות צה"ל פתחו בירי פגזים לעבר רצועת עזה

סוללות ארטילריה של צה"ל פתחו בירי פגזים נרחב לעבר רצועת עזה. נכון לשעה זו, הירי הארטילרי נמשך.

4:15 - צה"ל תקף מטרות בלבנון בעקבות ירי לעבר החרמון והר דוב

תותחני צה"ל פתחו בירי פגזים לעבר לבנון בעקבות מספר שיגורים לעבר מרחב הר דב והחרמון, שזוהו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים. בד בבד, כוחות צה"ל תקפו הלילה עמדת שיגור טיל קרקע-אוויר בשטח לבנון, בתגובה לשיגור טיל קרקע-אוויר לעבר כלי טיס של צה"ל. עם זאת, בניגוד לטענת חיזבאללה, בצה"ל מעדכנים כי כלי הטיס לא נפגע מירי הטיל.

2:20 - חיזבאללה טוען: יירטנו מל"ט ישראלי סמוך לגבול לבנון

בחיזבאללה טענו הלילה כי יירטו מל"ט ישראלי שריחף סמוך לגבול עם ישראל באמצעות טיל נ"ט - כך על פי דיווח רויטרס.

02:00 - ביידן: צריכה להיות הפסקת אש הומניטרית בין ישראל לחמאס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הוא חושב שצריכה להיות הפסקת אש הומניטרית בין ישראל לחמאס. "אני חושב שאנחנו צריכים הפסקה", אמר במהלך אירוע שנאם בו לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, לאחר שמפגינים הפריעו לנאומו וקראו להפסקת אש ברצועת עזה.

1:46 - שער עיתון ה"סאן": "32 ילדים תמימים נחטפו על ידי טרוריסטים - השיבו אותם הביתה"

שער עיתון הסאן: "32 ילדים תמימים נחטפו על ידי חמאס - השיבו אותם הביתה". 2 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שער עיתון הסאן: "32 ילדים תמימים נחטפו על ידי חמאס - השיבו אותם הביתה". 2 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

0:43 - משרד הבריאות הפלסטיני: מספר ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-8,805

משרד הבריאות הפלסטיני טען כי מספר ההרוגים מתקיפות צה"ל ברצועת עזה עלה ל-8,805, כך על פי דיווח אל-ג'זירה.

23:38 - סמ"ר עדי דנן הובא למנוחות

סמ"ר עדי דנן שנפל אמש בלחימה בעזה נקבר בחלקה הצבאית בבית העלמין ביבנה. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה וצעדו עם דגלי ישראל מביתו.

הלווייתו של סמ״ר עדי דנן. אורי סלע
הלווייתו של סמ״ר עדי דנן/אורי סלע

23:28 - צה"ל תוקף בצפון רצועת עזה

מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים כעת יעדים בצפון רצועת עזה עם פצצות במשקל חצי טון ומעלה

22:22 - המורדים החות'ים: שיגרנו מספר גדול של מל"טים לעבר ישראל

החות'ים טוענים שהם שיגרו בשעות האחרונות מספר גדול של מל"טים לעבר ישראל, ושהם ימשיכו לתמוך בפלסטינים עד ש"התוקפנות של ישראל בעזה תיפסק".

21:29 - הרצוג לחברה הערבית: "האויב רוצה ללבות את השנאה בינינו, יש להילחם בכך"

בנאומו הערב, שיבח הנשיא הרצוג את החברה הערבית בישראל ואמר: "האויב רוצה ללבות שנאה בינינו, בין היתר בין יהודים וערבים, יש להלחם בכך ולמגר כל תופעה של שנאה בתוכנו".

20:20 - סמוטריץ' לגלנט: "לא אתן למדינת ישראל לממן את אויבינו"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריו של שר הביטחון גלנט: "אני מעריך את שר הביטחון ומחזק אותו על עבודתו לילות כימים למען ביטחון ישראל. עמדתו בעד העברת הכספים לרשות הפלסטינית היא טעות חמורה. אני לא מתכוון לתת למדינת ישראל לממן את אויבינו ביהודה ושומרון שתומכים בטרור של חמאס ומממנים את מחבלי ה-7 באוקטובר שרצחו וטבחו בנו. הרשות הפלסטינית היא לא הפיתרון - היא חלק מהבעיה".

19:29 - גלנט: "להעביר את הכסף מיד לרשות הפלסטינית, היא מונעת טרור"

שר הביטחון גלנט הגיב על החלטת שר האוצר סמוטריץ להקפיא את העברות הכספים לרשות הפלסטינית ואמר: "אנחנו תמיד רוצים יציבות ביהודה ושומרון, זה נכון תמיד וזה במיוחד נכון היום. מן הראוי להעביר באופן מיידי את הכספים האלה. הרשות הפלסטינית מונעת טרור".

מתחילת המלחמה, נרצחו ונפלו כ-1,400 אזרחים וחללים, כמו כן, מניין הפצועים עומד על כ-5,400. דובר צה"ל מסר כי עד כה עודכנו משפחות של 230 חטופים ו-309 חללי צה"ל.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-26 ללחימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully