וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקות במרכז; צה"ל תקף חוליית טרור שהסתתרה באמבולנס

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 3.11.2023 / 21:48

האזעקות נשמעו ברחבי גוש דן והשפלה. דובר צה"ל: חוסלו עשרה ממתכנני הטבח. נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית. נסראללה מאיים: מתקפת מנע של ישראל תהיה הטעות הגדולה בהיסטוריה שלה. משפחות החטופים הודיעו שיישארו מול הקריה | כתבי וואלה! עם כל העדכונים

בווידאו: לוחמי צה"ל בעזה/צילום: דוברות צה"ל

21:45 - דיווח: צרפת הגיבה "בתדהמה" על הפצצת מרכז תרבות צרפת בעזה

משרד החוץ הצרפתי אמר היום כי הוא קיבל "בתדהמה" את הדיווח על הפצצת מרכז התרבות הצרפתי בעזה לפני כמה ימים. שרת החוץ הצרפתית קתרין קולונה אמרה שהיא דרשה מישראל הסבר למעשה. "אנחנו מבקשים להבין מדוע מרכז תרבות צרפתי משמש מטרה להפצצה ישראלית. לשם כך יצרנו קשר עם עמיתינו הישראלים", נאמר בהודעתה.

21:35 - מד"א: לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים במטח הרקטות למרכז

בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת גוש דן והשפלה הערב, נמסר ממד"א כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

21:28 - אזעקות נשמעו בגוש דן

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות בתל אביב, בת ים, חולון ובאזור השפלה - לוד, רמלה, בן שמן ויישובים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תיעוד יירוט רקטות במטח לגוש דן

בווידאו: מטח בגוש דן/צילום: ראובן קסטרו

20:53 - דיווח: הונדורס החזירה את שגרירה בישראל לצורך התייעצויות

משרד החוץ של הונדורס אמר היום כי הוא החזיר את שגריר המדינה בישראל להתייעצויות, בעקבות מה שכינה "הפרת החוק ההומניטרי הבינלאומי ברצועת עזה".

20:45 - דובר במערך ההסברה: "תוהה אם כותב הנאומים של נסראללה נהרג בתקיפת צה"ל"

אילון לוי, דובר במערך ההסברה הלאומי, אמר הערב על נאום נסראללה: "הנאום שלו היה כה משעמם שאני תוהה אם כותב הנאומים שלו נהרג בתקיפות צה"ל". עוד אמר לוי: "למרות הקהל הגדול, נסראללה עצמו לא היה על הבמה, הוא התחבא בבונקר כמו פחדן. אם אני הייתי נושא נאום של שעה המגן על האנסים הפדופילים של חמאס, גם אני הייתי מפחד להראות את פניי בציבור".

קטע מדבריו של אילון לוי, איש מערך ההסברה הלאומי

20:20 - צה"ל: כלי טיס תקף חוליית טרור של חמאס שהשתמשה באמבולנס

צה"ל מסר הערב, בתגובה לדיווחים הפלסטיניים על תקיפת שיירת אמבולנסים, כי כלי טיס של צה"ל תקף חוליית טרור של חמאס, שזוהתה על ידי הכוחות כאשר היא משתמשת באמבולנס במרחב הלחימה. בהודעה נאמר כי כתוצאה מהתקיפה נהרגו מספר פעילי חמאס. "בכוונתנו לחשוף פרטים נוספים בהמשך. מידע מדויק יותר נמסר לסוכנויות המודיעין איתן אנחנו עובדים", אמרו בצה"ל.

עוד נמסר בהודעה: "עומד לרשותנו מידע המעיד על שיטת הפעולה של החמאס להעברת פעילי טרור ואמצעי לחימה באמבולנסים. נזכיר כי מדובר באזור לחימה ובשטח שממנו התבקשו אזרחים לנוע דרומה".

שיירת האמבולנסים שהותקפה בעזה, 3 בנובמבר 2023. רויטרס
האמבולנס שלדברי צה"ל שימש את חמאס/רויטרס

20:15 - דו"צ: "ממוקדים בלחימה בעזה ובפירוק חמאס"

דובר צה"ל אמר הערב במסיבת עיתונאים כי נמשך המאמץ להשיב את החטופים. לדבריו, צה"ל ממוקד בעזה, ובמאמץ לפרק את חמאס. לדבריו, גורמים שונים מנסים להסיט אותנו מהמשימה בצפון ובמקומות אחרים. "נהרוג ונחסל כל מי שיאיים עלינו", אמר הגרי.

מחבלים בכירים של חמאס שחוסלו, 3 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
מפקדים בכירים של חמאס שחוסלו/דובר צה"ל

19:49 - אזעקות נשמעו בזיקים ובנתיב העשרה

אזעקות נשמעו הערב בזיקים ובנתיב העשרה שמדרום לאשקלון.

19:56 - מקורות: ראשי מערכת הביטחון התנגדו לקיזוז כספי המיסים לרשות הפלסטינית

ראש השב"כ רונן בר, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש אמ"ן אהרון חילווה ומתאם הפעולות בשטחים רסאן עליאן הביעו התנגדות במהלך ישיבת הקבינט אמש להחלטה לקזז חלק מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בנושא.

המקורות ציינו כי ראשי מערכת הביטחון אמרו כי צריך למקד את המאמץ בלחימה בעזה ולהימנע מצעדים שעלולים לערער את הרשות הפלסטינית עוד יותר וכתוצאה מכך להביא לפתיחת זירה נוספת בגדה המערבית. הקבינט החליט לקזז מהכספים למרות האזהרות.

19:37 - נתניהו מקיים הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב ביטחונית טלפונית, מהקריה בתל אביב. בדיון משתתפים שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, ראש הסגל, ראש המל"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, הרמטכ"ל, המזכיר הצבאי של רה"מ ובכירים אחרים במערכת הביטחון.

19:05 - גלנט: הפגיעה השיטתית בחמאס מעמיקה את ההישגים

שר הביטחון יואב גלנט, קיים הערב הערכת מצב אופרטיבית בפיקוד הדרום, שבה הוצגה לו פעילות הכוחות במסגרת הפעולה הקרקעית, וההיערכות להמשך הלחימה בשטח הרצועה. בהערכת המצב השתתפו סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן, סגן מפקד הפיקוד אלוף (מיל') יוסי בכר וקצינים בכירים נוספים. גלנט אמר: "הכוחות ממשיכים ומתקדמים על פי התוכנית ופוגעים בעוצמה באויב. הפגיעה השיטתית במחבלי חמאס מעמיקה את ההישגים, היא תלך ותגבר".

18:30 - צרפת תארח ועידה בינלאומית שתעסוק במצב ההומניטרי בעזה

מקורות דיפלומטיים אמרו הערב שצרפת תארח ב-9 בנובמבר ועידה בינלאומית שתעסוק במצב ההומניטרי בעזה. בוועידה ישתתפו ראשי מדינות ושרי חוץ, והיא תדון בגיוס כסף, במתן סיוע חירום, באספקת מים, דלק וחשמל וסיוע לפצועים בעזה באמצעות מסדרונות ימיים, כך אמרו שני מקורות דיפלומטיים. הרשות הפלסטינית תשתתף בדיונים, אך ישראל לא תוזמן.

18:20 - רקטה נפלה בשטח גן ילדים בשדרות - אין נפגעים

רקטה ששוגרה במטח האחרון מעזה נפלה בשטח גן ילדים בשדרות. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לרכוש.

18:03 - טנק של צה"ל תקף שתי עמדות שיגור נ"ט של חיזבאללה

דובר צה"ל הודיע הערב שטנק של צה"ל תקף לפני זמן קצר שתי עמדות שיגור נ"ט ועמדה צבאית של ארגון חיזבאללה, בשטח לבנון במרחב יפתח.

18:01 - אזעקות נשמעו בשדרות וביישובי עוטף עזה

17:10 - פריט אמל"ח שהתגלה קרוב לחוף בחיפה פוצץ באופן מבוקר

היום אותר פריט אמל"ח במים סמוך לחוף הים בחיפה. שוטרי תחנת חיפה הוזעקו לחוף הים סמוך למלון מרידיאן עם קבלת הדיווח והרחיקו קהל מהמקום בסיוע פקחי עירייה. הפריט התגלה על ידי מציל שיצא לשחיה והבחין בעצם במרחק של כ-70 מ מהחוף, כשהוא נעוץ בחול ואינו נראה מעל פני המים. משקל חומר הנפץ שבפריט הוערך כ-150-200 ק"ג. מסתמן שמדובר בשרידי טיל או פצצה. יחידת העבודות התת מימיות של חיל הים טיפלה בפריט, והוא פוצץ באופן מבוקר.

פיצוץ מבוקר של פריט אמל"ח שהתגלה ליד החוף בחיפה

בווידאו: אמלח אותר מול חופי חיפה - חבלנים פוצצו אותו מתחת למים/לפי סעיף 27א

17:02 - מטח כבד של רקטות לעבר נתיבות והאזור

מטח כבד של רקטות נורה לעבר נתיבות ויישובים נוספים באזור, ובהם כפר מימון, שוקדה וסעד. על פי דיווחים, כמה רקטות יורטו.

קבלת שבת של משפחות החטופים ליד מוזיאון תל אביב

בווידאו: קבלת השבת של משפחות החטופים במוזיאון תל אביב/לפי סעיף 27א

16:59 - הפלסטינים טוענים: עשרות נהרגו בתקיפת צה"ל על שיירת אמבולנסים

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה טען הערב שצה"ל תקף שיירה של אמבולנסים שפנתה פצועים. על פי הטענה, עשרות נהרגו בתקיפה. צה"ל הודיע שהוא בודק את הדיווח. הפלסטינים טוענים שהאמבולנסים הותקפו סמוך לבית החולים שיפאא, ושהיו באמבולנסים 15-20 פצועים. לדברי הפלסטינים, הם הודיעו לצלב האדום ולסהר האדום שהאמבולנסים בדרך למעבר רפיח.

16:53 - לפיד לבלינקן: ישראל לא תעצור עד שאחרון החטופים יחזור לביתו

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נועד היום עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. הפגישה התקיימה בנוכחות צוותי העבודה של השניים, ואחריה קיימו השניים פגישה בארבע עיניים. הם דנו על מהלכי הלחימה בעזה, ועל החשיבות של השבת כלל החטופים הביתה. בפגישה אמר לפיד לבלינקן כי: "ישראל לא תעצור עד שאחרון החטופים יחזור לביתו."

16:42 - כוחות צה"ל חיסלו חוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה

במהלך הפעילו ברצועת עזה, זיהו היום לוחמי מילואים של צה"ל חוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה. הלוחומים יצרו קשר ע חיל האוויר והכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את החולייה.

במקרה אחר, נתקלו הכוחות בחוליית מחבלים נוספת שיצאאה מפיר בתוך בית והחלה לירות את עבר לוחמי צה"ל. הוכוחות השיבו באש וחיסלו כמה מחבלים.

16:40 - משפחות החטופים הודיעו שיישארו מול הקריה עד להשבת יקיריהן

מטה משפחות החטופים הודיע היום שהמשפחות יישארו מול הקריה עד להשבת יקיריהן. "משפחות החטופים והנעדרים לא חוזרות הביתה עד שכל החטופים בבית", נאמר בהודעה, "המשפחות ישהו 24/7 בשער שאול בקריה באוהלים, מזרנים ושקי שינה צמוד לכיכר החטופים. המשפחות מבקשות מאזרחי ישראל להגיע ולתמוך".

16:38 - תיעוד: לוחמי 669 מפנים חיילים פצועים מהרצועה

לוחמי יחידת 669, היחידה הטקטית לחילוץ מיוחד פעלו היום יחד עם צוותי רפואה וחייל האוויר כדי לחלץ מרצועת עזה לוחמי צה"ל ולהעניק להם טיפול רפואי.

עד כה, פונו כ-260 פצועים לבתי החולים בישראל, במסגרת כ-150 פעילויות חילוץ מוסקות וקרקעיות של הכוחות.

בתיעוד, נראה צוות הניוד של 669 מעניק טיפול פואי ראשוני ומחלץ לוחמים משטח הרצועה. הפנוי הרפואי, הכולל פינוי רכוב ולאחר מכן מוסק, מקצר את זמני ההגעה לבתי החולים ומציל חיי אדם.

בווידאו: חילוץ פצועים על ידי יחידת 669 בעומק רצועת עזה/צילום: דו"צ

16:25 - הותרו לפרסום שמות שני חללי צה"ל שהודעה נמסרה למשפחותיהם

שמותיהם של שני חללי צה"ל שהודעה נמסרה למשפחותיהם הותרו היום לפרסום. השניים הם רס"ל (מיל') ידידיה אליהו, בן 25, מקרני שומרון, לוחם בגדוד 8170 של חיל ההנדסה הקרבית, שנפל בקרב ברצועת עזה וסמ"ר ים גלס, בת 20, ממודיעין-מכבים-רעות, תצפיתנית בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, שנפלה ב-7.10.

16:07 - נסראללה: "הסלמה נוספת בחזית הלבנונית היא אפשרות אמיתית

נסראללה אמר היום בנאום המשודר: "הפעולות של חיזבאללה מסלימות מיום ליום. הן מאלצות את ישראל לשמור את כוחותיה ליד הגבול במקום בעזה ובגדה המערבית". לדבריו, "הסלמה נוספת בחזית הלבנונית היא אפשרות אמיתית". נסראללה הוסיף כי ישראל תעשה "את הטעות הגדולה ביותר בהיסטוריה שלה" אם תצא למתקפת מנע, ושהסלמה בחזית הלבנונית תלויה בפעולות ישראל בעזה.

16:02 נתניהו לחיזבאללה: "טעות תעלה לכם במחיר שאתם לא מדמיינים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בהצהרה: "נצחוננו יהיה חד וברור ויעביר מסר שיהדהד לדורות אצל אויבינו. הם רוצים להשמיד את ישראל והם ייכשלו. הם יובסו. לא נרפה עד להשלמת היעדים - חיסול חמאס, השבת חטופינו והשבת הביטחון לאזרחינו". באשר לחיזבאללה אמר נתניהו: "טעות תעלה לכם במחיר שאתם לא מדמיינים". עוד אמר נתניהו שישראל מסרבת להפסקת אש זמנית שלא כוללת שחרור של החטופים.

15:45 - על רקע האנטישמיות: משרד החוץ קורא לישראלים לשקול חיוניות נסיעה לחו"ל

המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ פרסמו היום הודעה לציבור הקוראת לנקוט אמצעי זהירות מוגברים בעת נסיעה לחו"ל. בהודעה נאמר: בשבועות האחרונים, על רקע מלחמת "חרבות ברזל", עדים במל"ל ובמשרד החוץ לעליה משמעותית בגילויי האנטישמיות וההסתה לצד מתקפות אלימות מסכנות חיים כנגד ישראלים ויהודיים ברחבי העולם. אירועים אלו מתרחשים במדינות רבות ברחבי העולם, כולל מדינות שאין לגביהן אזהרת מסע בהקשרי טרור. לאור מימדי התופעה, המטה לביטחון לאומי קורא לשקול את חיוניות הנסיעה בימים אלו לחו"ל; יחד עם זאת, קורא המל"ל לכלל הציבור בישראל היוצא לחו"ל, לכל יעד באשר הוא, להישמע להמלצותיו אודות ההתנהלות המתבקשת של אזרחי ישראל בחו"ל.

15:35 - בלינקן: אף מדינה לא צריכה לסבול את טבח אזרחיה

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן אמר בהצהרה בסיום פגישותיו בתל אביב: "לא יכולה להיות חזרה לסטטוס קוו שלפני 7 באוקטובר. זה לא מקובל על ידי ישראל ולא צריך להיות מקובל על ידי כל אחד אחר כך, שהרעיון החמאס יישאר אחראי לשלטון וביטחון וימשיך לאיים על ישראל ואזרחיה לא מקובל".

לדבריו, מצד שני, ישראל לא יכולה לקחת אחריות ושליטה על עזה. ישראל גם הבהירה לנו שאין לה רצון או כוונה לעשות זאת", אמר בלינקן.

לדבריו, "ימים אחרי התקפת חמאס באוקטובר באתי לישראל, ואחריי גם הנשיא ביידן, כדי הבהיר שכל עוד ארה"ב קיימת ישראל לא תעמוד לבדה. בביקורי הרביעי לישראל אני חוזר על כך בכל פגישותיי והבהרתי את התמיכה שלנו בזכותה וחובתה של ישראל להגן על עצמה. זאת בנוסף לסיוע שאנחנו עובדים עליו לישראל והסיוט ההומניטרי לעזה. אף מדינה לא צריכה לסבול את טבח אזרחיה.

בלינקן הוסיף: "היום ראיתי תיעוד נוסף שנאסף על ידי ממשלת ישראל ממצלמות שחלקן היו על המחבלים וחלקן בקהילות שהותקפו. זה מעבר ליכולת אנושית לעכל את זה. ראיתי בני ארבע שנגררו לתוך מקלט קטן ושניות אחר כך מחבל משחרר רימון על המקלט. שתי דקות אחר כך רואים את הילדים שואלם איפה אבא? ואז המחבל נכנס באדישות פותח את המקרר ומתחיל לאכול. עם זה אנחנו מתמודדים".

בלינקן אמר עוד: "ממשלת ישראל מחויבת לאפשר לסיוע הומניטרי להגיע לעזה. בשבועיים האחרונים עלינו מאפס משאיות ליותר מ-100 משאיות ביום . זו התקדמות משמעותית אבל לא מספקת. אנחנו מכירים בכך וגם ממשלת ישראל אס אנחנו מסתכלים על דרכים קונקרטיות כדי להגדיל את הסיוע שנכנס - מים, תרופות, אוכל ודלק לאנשים חפים מפשע שזקוקים לזה. אני משוכנע שנראה הרחבה נוספת של הסיוע ההומניטרי".

15:29 - נסראללה: המתקפה של חמאס היתה "100% פלסטינית"

לדברי נסראללה, המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר הייתה בהחלטתו וביצועו בלבד של חמאס, והוא שמר על כך בסוד מכולם. לדבריו, הסודיות סביב המבצע הזה "לא הרגיזה אף אחד בציר ההתנגדות". נסראללה מנסה להרחיק את חיזבאללה וגם את איראן ממתקפת חמאס, ואומר כי היא הייתה "100% פלסטינית" וללא שום קשר לסוגייה אזורית אחרת.

15:24 - אזעקות באזור נתיבות ועוטף עזה

15:20 - גלנט והרמטכ"ל לבלינקן: הפוגה בלחימה - רק עם שחרור חטופים

שר הביטחון יואב גלנט אמר לשר החוץ האמריקני בלינקן במהלך פגישתו עם קבינט המלחמה כי ישראל לא תסכים להפוגה בלחימה בעזה ללא החזרה של חטופים, כך לפי שני מקורות ישראלים שמעורים בתכני הפגישה.

המקורות ציינו כי גלנט אמר לבלינקן כי הגדלה של סיוע הומניטארי לעזה היא דבר אחד וישראל מוכנה לעשות זאת ורואה עין בעין בנושא עם ארה"ב, אבל הפוגה בלחימה היא דבר אחר לגמרי.

גלנט הציג לבלינקן תמונה של כל הילדים החטופים וסיפר לו על אביגיל עידן בת 3 - אזרחית אמריקנית - שהוריה נרצחו והיא נחטפה לעזה ע"י חמאס.

"אני מדבר בעניין הזה בשם רבע מליון חיילים והמשפחות שלהם - זה אומר מליונים של ישראלים - זה מה שהם חושבים. הם רוצים שהחטופים ישוחררו", אמר גלנט לבלינקן.

המקורות ציינו כי הרמטכ"ל הרצי הלוי שסקר את מהלך הלחימה בפני בלינקן חזר גם כן על אותו המסר לגבי סירוב להפוגה שלא תכלול שחרור חטופים. שאר שרי קבינט המלחמה חזרו גם כן על המסר הזה.

15:17 - נסראללה: מצדיע לגיבורים מעיראק ותימן שהצטרפו למלחמה

נסראללה הודה בנאומו ל"ידיים העיראקיות והתימניות שהצטרפו לקרב הזה", בהתייחסו למורדים החות'ים בתימן ולמיליציות השיעיות בעיראק. הוא הזכיר את האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, ואמר שתחת הממשלה הנוכחית התנאים שלהם הורעו.

15:07 - נסראללה: "קרב 'מבול אל-אקצא' התרחב ליותר מחזית אחת"

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום בנאום משודר כי "קרב 'מבול אל-אקצא' התרחב ליותר מחזית אחת".

חיילי צה"ל בקבלת שבת ברצועת עזה

בווידאו: תיעוד מקבלת שבת שקיימו לוחמי צה״ל ברצועת עזה/צילום: דו"צ

14:17 - בלינקן להרצוג: "חשוב מאוד לעשות הכל כדי להגן על אזרחים בעזה"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נפגש היום עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, בקריה בתל-אביב. זוהי פגישתם השלישית מתחילת המלחמה, אשר מטרתה לקדם באופן מיידי את השבתם של החטופים השבויים בידי חמאס ארצה. הרצוג אמר לבלינקן: "שומעים את הפגנות משפחות החטופים אנחנו רוצים את שחרורם המידי". בלינקן: "חשוב מאוד לעשות הכל כדי להגן על אזרחים בעזה"

13:48 - גורמים בלשכת רה"מ אחרי הפגישה עם בלינקן: "אין שינוי בהחלטה לא להכניס דלק לעזה"

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו כי "אין שינוי בהחלטה לא להכניס דלק לעזה. הנושא לא עלה בפגישה עם בלינקן".

בווידאו: נתניהו ובלינקן נועדו בקריה/צילום: לע"מ

13:23 - צה"ל: מחבלים שיגרו נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב - אין נפגעים

דובר צה"ל עדכן היום כי מחבלים שיגרו טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל סמוך למתת, אין נפגעים. עוד נמסר כי כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי למקור הירי.

13:19 - נתניהו ללוחמים: "זכור את אשר עשה לך עמלק, ביחד ננצח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום איגרת לחיילים, ובה כתב כי "יסוד קיומו של עם ישראל בן אלפי השנים הוא המאבק המתמיד על חיינו וחירותנו. מאז ומעולם נאבקנו באויבים מרים, שקמו עלינו לכלותנו. כשאנו מצוידים בעוז רוח ובצדקת הדרך, עמדנו בנחישות מול מבקשי נפשנו. המאבק הנוכחי במרצחי ה'חמאס' הוא פרק נוסף בסיפור העמידה הלאומית לדורותיה. 'זכור את אשר עשה לך עמלק'".

13:01 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו היום ביישובי עוטף עזה סופה, חולית וניר יצחק.

12:50 - משפחות החטופים חסמו את רחוב שאול המלך בת"א

משפחות החטופים התבצרו מול שער הקריה, ודרשו הודעה פומבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה אין הפסקת אש עד שמחזירים את כל החטופים. במסגרת ההפגנה נחסם לתנועה רחוב שאול המלך בסמוך לקריה.

הפגנת משפחות חטופים ברחוב שאול המלך, תל אביב. 3 בנובמבר 2023. ללא, אתר רשמי
הפגנת משפחות חטופים ברחוב שאול המלך, תל אביב. 3 בנובמבר 2023/אתר רשמי, ללא

12:39 - נתניהו הציג לבלינקן קטעים מסרט הזוועות של חמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגשו היום בפעם השלישית מאז פרוץ המלחמה, בקריה בתל אביב. השניים נועדו בארבע עיניים, ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת יחד עם חברי קבינט המלחמה. בפתח הפגישה המורחבת ראש הממשלה נתניהו הציג למזכיר המדינה בלינקן ומשלחתו חלקים מהסרט שהוכן על ידי דובר צה"ל, המציג את הזוועות והטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

פגישת רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן 3.11.2023. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
פגישת רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן 3.11.2023/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

12:30 - כך מפציץ צה"ל את מנהרות החמאס בעזה | צפו

לוחמי יחידת יהל"ם, בשיתוף לוחמי הנדסה מגדוד 7107, חטיבת הנח"ל, חטיבת הנגב וכוחות שריון חשפו ונטרלו במגוון פעילויות מיוחדות מנהרות לחימה פעילות של ארגון חמאס בשטח הרצועה. הלוחמים חשפו פירים, הטמינו חומרי נפץ, מילכדו ונטרלו מנהרות בשטח רצועת עזה.

בווידאו: חשיפת והשמדת מנהרות של חמאס בעזה/צילום: דו"צ

12:10 - צבע אדום בכרם שלום

12:00 - הותר לפרסום: סמ"ר איתי סעדון, מפקד טנק מהר חלוץ, נפל בקרב בעזה

צה"ל התיר היום לפרסום את שמו של חלל צה"ל סמ"ר איתי סעדוןן, מפקד טנק בן 21 מהר חלוץ, אשר נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

איתי סעדון. דובר צה"ל
איתי סעדון/דובר צה"ל

11:37 - סגן יובל זילבר הובא למנוחות

סגן יובל זילבר, בן 25 מרמת גן, הובא היום למנוחות בבית העלמין בגן שורק. זילבר שירת במילואים כמ"מ בגדוד חי"ר 7007 של חטיבת הראל, ואחרי השחרור נסע לטיול הגדול בעולם - שם תפסה אותו המלחמה. הוא חזר לאחר שנקרא לשירות לאחר מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ונפל השבוע בקרב בצפון רצועת עזה.

בווידאו: הלוויתו של סגן (במיל’) יובל זילבר ז”ל/צילום: ניב אהרונסון

11:29 - ליברמן לחברי הקבינט: "אם אתם לא עומדים בלחצים, אל תצהירו מראש שמשהו לא יקרה"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי "היום אנו כבר מתחילים לשמוע שכן יהיו הפוגות 'הומניטריות', ושבניגוד להצהרות הדלק אולי כן יכנס לתוך רצועת עזה אבל 'בפיקוח'. עצתי למקבלי ההחלטות, במידה ואתם לא יודעים לעמוד בלחצים, אל תצהירו מראש שמשהו לא יקרה. פשוט תשמרו על שתיקה. אין דבר גרוע יותר מלהודיע פומבית שלא תועבר אספקה 'הומניטרית', שלא תהיינה הפוגות הומניטריות, ושלא יספקו דלקים - אם בסוף הדברים בפועל פשוט כן קורים. ההתנהלות הזאת מחזקת את דימויה של מדינת ישראל כמדינה שלא יודעת לעמוד על האינטרסיים שלה. כמדינה שבה מקבלי ההחלטות לא יודעים לקבל החלטות, ועם אפס יכולת עמידה בלחצים הבינלאומיים".

11:10 - דובר צה"ל לפני נאום נסראללה: "דריכות גבוהה בצפון"

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, עדכן היום כי נמסרו הודעות למשפחות של 241 חטופים, ולדבריו "המספר עוד עשוי להשתנות". עוד עדכן כי כוחות צה"ל מכתרים את העיר עזה, וכי הלילה "אותרו אמצעי לחימה רבים במעוזים של מחבלים". על ההתחממות בגבול הצפון לפני נאום נסראללה היום אמר: "איראן מדרבנת שליחים נגד ישראל, נדע להגיב בכל זירה ומול כל איום, דריכות גבוהה גם בצפון".

בווידאו: דובר צה"ל לפני נאום נסראללה: "דריכות גבוהה/צילום: דו"צ

10:48 - החלה פגישת נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשעה זו עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בקריה בתל אביב. השניים נועדים כעת בארבע עיניים, בהמשך תתקיים פגישה עם חברי קבינט המלחמה.

פגישת רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן 3.11.2023. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
נתניהו ובלינקן בקריה/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

10:13 - 37 מבוקשים נעצרו הלילה ביו"ש, מהם 17 משתייכים לחמאס

כוחות הביטחון עצרו הלילה 37 מבוקשים פלסטינים ביהודה ושומרון, מהם 17 משויכים לארגון הטרור חמאס. בנוסף הרסו כוחות הנדסה את דירת המחבל חאלד חרושה, המזוהה עם חמאס והיה שותף לפיגוע הירי בחווארה שביצע אביו, בו נרצחו הלל ויגל יניב.

9:52 - צה"ל חשף שיחה עם גורם במערכת הבריאות בעזה: "חמאס בדלק מתחת לביה"ח"

צה"ל חשף היום (שישי) הקלטת שיחה שהתקיימה אתמול עם גורם במערכת הבריאות בעזה, שבה נחשף שוב כי חמאס מחזיק במצבורי הדלק ברצועה ומשתמש בהם. הגורם מציין כי במצבורי הדלק של חמאס מתחת לבית החולים שיפאא' קיימים מעל לחצי מיליון ליטר דלק. השיחה מאשרת כי חמאס שולט במשאבי האנרגיה והדלק ברצועה ובוחר לנתבם לצרכי הטרור שלו, וכי גם במידה ויוכנס דלק לרצועה חמאס ישתלט על מצבורים אלה.

בווידאו: ההקלטה שחושפת: חמאס מחזיק במצבורי דלק בבית החולים שיפאא׳ לצרכי טרור/קרדיט: דו"צ

9:40 - לוחם נפצע בינוני במרחב הר דב, חוליית מחבלים מחיזבאללה חוסלה

לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני ולוחם נוסף במילואים נפצע באורח קל, כתוצאה מפגיעת כלי טיס בלתי מאויש אתמול במוצב צה"ל במרחב הר דב. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. בנוסף, כוחות צה"ל חיסלו אמש חוליית מחבלים במתחם של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון ופגעו בתשתיות טרור של הארגון, זאת בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון לשטח ישראל. במהלך הלילה, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב הר דב.

בווידאו: תקיפות תשתית טרור ומחבלים של חיזבאללה בלבנון/צילום: דו"צ

9:30 - הירי לדרום התחדש: צבע אדום בכיסופים

9:25 - עיתונאים זרים הובאו לתחנת ריכוז החללים ונחשפו למימדי האסון

משטרת ישראל ערכה השבוע סיור לעיתונאים זרים במחנה שורה. במהלך חמשת הסיורים שבוצעו עד כה, נחשפו מאות עיתונאים זרים מעשרות רשתות מרחבי העולם, לזוועות מעשי ההתקפה של החמאס נגד אזרחים. בסיורים סקרו מפקדים ממערך הזיהוי הפלילי והחקירות, שוטרים רופאים ומתנדבים את עבודת הזיהוי המורכבת ואת המראות הקשים שהעידו על האכזריות הרבה כלפי החללים, כפי שנחשפו אליהם במהלך הזהוי.

09:02 - בלינקן נחת בישראל

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נחת הבוקר בישראל. הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו נשיא המדינה יצחק הרצוג וייפגש עם קבינט המלחמה המצומצם בקריה.

08:30 - צה"ל חיסל מפקד גדוד בחמאס ברצועה

מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונת מודיעין של אמ"ן ושב"כ, חיסלו את מוצטפא דלול, מפקד גדוד צברא תל אלהוא, שלקח חלק מרכזי בניהול הלחימה כנגד כוחות צה"ל ברצועת עזה. דלול ביצע מספר תפקידים בגדוד ובחטיבת העיר עזה של ארגון הטרור חמאס.

06:35 - מחבל נהרג בחילופי אש עם כוחות צה"ל בחברון

צה"ל ניהל חילופי אש עם מחבלים באל פוואר, חברון. מחבל אחד הרוג. אין נפגעים לכוחות צה"ל.

06:28 - צה"ל תוקף כעת בחאן יונס

06:15 - דיווח פלסטיני: צה"ל פוצץ מבנה במחנה הפליטים ג'נין

06:05 - כוחות צה"ל מבצעים מעצרים במחנה הפליטים קלנדיה

06:00 - הותרו לפרסום שמותיהם של 4 חיילי צה"ל שנפלו בקרבות בצפון הרצועה

  • סרן בני וייס, בן 22, מחיפה, מפקד מחלקה בגדוד 195, חטיבה 460, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רס"ר (מיל') אוריה מש, בן 41, מטלמון, לוחם שריון בגדוד 52, חטיבה 401, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רס"ר (מיל') יהונתן יוסף ברנד, בן 28, מירושלים, לוחם שריון בגדוד 52, חטיבה 401, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • רס"ם (מיל') גיל פישיץ, בן 39, מחריש, נהג טנק בגדוד 9, חטיבה 401, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
  • בנוסף, שני חיילים נפצעו קשה במהלך הקרבות: לוחם מגדוד 52, חטיבה 401 ולוחם במילואים מגדוד 7008, חטיבה 551.

05:10 - צה"ל פוצץ דירת מחבל בשכם

דירת המחבל נמצאת במחנה הפליטים עסכר בשכם. בנוסף, צה"ל פועל כעת במחנה הפליטים עקבת ג'אבר ביריחו.

05:02 - צה"ל תוקף יעדי טרור בהיקף חריג בצפון רצועת עזה

התקיפות מתבצעות על ידי חיל האוויר וסוללות תותחים ולא מפסיקות במשך דקות ארוכות.

04:41 - דיווח פלסטיני: גל תקיפות של טילים מהים לעבר הרצועה

חיילים בתרגיל צבאי ליד גבול סוריה, 3 בנובמבר 2023. רויטרס
חיילי צה"ל במהלך תרגיל ליד גבול סוריה. היום/רויטרס

04:46 - נשיא צ'ילה: הפצצת עזה היא חסרת פרופורציה

נשיא צ'ילה גבריאל בוריק אמר כי "פעולותיה של ישראל מפרות את החוק הבינלאומי", זאת במהלך בפגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בוריק כבר גינה השבוע את פעולות חיל האוויר ברצועה והחזיר את השגריר הישראלי מצ'ילה לישראל. הנשיא הצ'יליאני אמר גם כי הוא מגנה את מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר והוא קורא להחזרת כל החטופים הישראליים, אבל מסייג ואומר כי "פעולות התגמול של ישראל הם חסרות פרופורציה".

04:16 - אינדונזיה: חילצנו 4 אזרחים מהרצועה, מנסים לחלץ 3 נוספים

שר החוץ של אינדונזיה, רטנו מרסודי, אמר כי במהלך היממה האחרונה הם הצליחו לחלץ ארבעה אזרחים אינדונזיים דרך מעבר רפיח ששהו ברצועת עזה, וכעת הם נמצאים בקהיר שבמצרים. בנוסף, אומר מרסודי כי הם משתמשים בכל קשר אפשרי שיש להם כדי לחלץ עוד שלושה אזרחים אינדונזיים שנמצאים עדיין ברצועה.

03:56 - נשיא פיליפינים: ישראל הבטיחה שהפיליפינים שנתקעו בעזה יוכלו לעזוב

נשיא הפיליפינים, פרדיננד מרקוס ג'וניור, אמר שישראל התחייבה כי הפיליפינים הממתינים לעזוב את עזה יוכלו לעזוב. מעבר האזרחים הפיליפינים יהיה דרך גבול רפיח והם יוכלו לעבור עד יום שבת הקרוב.

הפגנת סולידריות למען החטופים ישראלים שנלקחו על ידי חמאס בוינה אוסטריה, 3 בנובמבר 2023. רויטרס
הפגנת סולידריות באוסטריה למען החטופים ישראלים שנלקחו על ידי חמאס/רויטרס

02:41 - רחפנים אמריקנים משתתפים בחיפושים אחר חטופים ברצועה

רחפנים אמריקנים משתתפים בחיפושים אחר חטופים ברצועת עזה, כך מסרו פקידים אמריקנים לסוכנות הידיעות רויטרס. הפקידים, שדיברו בעילום שם, אמרו כי הם מבצעים את טיסות הרחפנים כבר יותר משבוע. בנוסף, אמרו כי עשרה אמריקנים עדיין נעדרים והם עשויים להיות חלק מבני הערובה, שעל פי החשד מוחזקים ברשת המנהרות הנרחבת של חמאס.

02:00 - ראש השב"כ נגד בן גביר: יש אנשים בשב"כ שזה כל תפקידם

ראש השב"כ רונן בר הגיב לדבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואמר כי "יש אנשים בשב"כ שכל מה שהם עושים זה לבדוק אותם (הפועלים הפלסטיניים) ביטחונית, כל פעם שמזהים קשר הכי קטן לחמאס מבטלים להם את האישורים". דברים אלו נאמרו בדיון בקבינט המדיני-ביטחוני, בו טען בן גביר כי אם יחקרו את הפועלים העזתים ששוהים בישראל יגלו כאלה עם קשר לכוח הנוחבה של חמאס ויגלו שהם אספו מודיעין.

00:30 - בן גביר: העברת הכספים לרש"פ היא "המשך הקונספציה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי העברת הכספים לרשות הפלסטינית היא "המשך הקונספציה" לפיה יש הבדל בין חמאס לרשות הפלסטינית, זאת במהלך דיון בקבינט המדיני ביטחוני. לדבריו, הרש"פ מממנת מחבלים ובכיריה התבטאו בתמיכה בטבח ה-7 באוקטובר. בנוסף, למרות דרישתו לקיים הצבעה על הגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה, הנושא לא עלה לדיון וגם לא להצבעה.

23:50 - דיווח: מטעני חבלה הושלכו על כלי רכב של צה"ל בג'נין

פיצוצים נשמעו בשעה האחרונה במחנה הפליטים בג'נין. על פי דיווחים פלסטיניים, מטעני חבלה הושלכו על כלי הרכב הממוגנים של צה"ל בעת הפעילות במחנה. עוד דיווחו הפלסטינים על כלי טיס לא מאוישים מעל ג'נין.

23:40 - בן גביר הצביע נגד שתי החלטות שהתקבלו בקבינט

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצביע הערב נגד שתי ההחלטות שהתקבלו בקבינט - גם נגד ההחלטה להעביר את הכספים המיועדים לרשות הפלסטינית וגם נגד ההחלטה להחזיר את הפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה לעזה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נמנע בהצבעה על העברת כספי המסים והצביע בעד ההחלטה להחזיר את הפועלים לעזה. מלבדם כל שרי הקבינט המדיני ביטחוני הצביעו בעד שתי ההחלטות.

23:25 - דיווח: חילופי אש בין צה"ל לפלסטינים בג'נין, 3 מחבלים חוסלו

מקורות פלסטיניים מדווחים בשעה זו על חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין חמושים בג'נין. על פי הדיווחים, שלושה מחבלים חוסלו בעימות.

23:15 - קמלה הריס - ארה"ב לא תציב תנאים לזכותה של ישראל להגן על עצמה

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה הריס אמרה הערב שארצות הברית לא תציב תנאים לזכותה של ישראל להגן על עצמה, בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "נמשיך לעמוד לצד זכותה של ישראל להגן על עצמה", אמרה הריס, "ויש להבהיר - לעולם לא נשכח מה קרה ב-7 באוקטובר, כאשר 1,400 חפים מפשע נהרגו ונטבחו".

קמלה האריס. רויטרס
קמלה האריס/רויטרס

23:12 - הקבינט המדיני-ביטחוני החליט על קיזוז הכספים המיועדים לעזה

הקבינט המדיני ביטחוני החליט לקזז מכספי הרשות הפלסטינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. ישראל מנתקת כל מגע עם עזה. לא יהיו יותר פועלים פלסטינים מעזה והפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה יוחזרו לעזה.

22:55 - ירדן תבקש מבלינקן בעת ביקורו לעצור את המלחמה בעזה

שר החוץ של ירדן מתכוון לבקש משר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לגרום לישראל להפסיק את המלחמה בעזה. בלינקן יגיע לירדן ביום שבת, והשר הירדני מתכוון להגיד לבלינקן שישראל מבצעת פשעי מלחמה בשל ההפצצות על אזרחים. בהודעה של משרד החוץ הירדני הזהיר שר החוץ שסירובה של ישראל לסיים את המלחמה מובילה למלחמה אזורית המסכנת את שלום העולם.

מתחילת המלחמה, נרצחו ונפלו כ-1,400 אזרחים וחללים, כמו כן, מניין הפצועים עומד על כ-5,400. דובר צה"ל מסר כי עד כה עודכנו משפחות של 242 חטופים ו-335 חללי צה"ל.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-27 ללחימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully