וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסר מחשבות על העבר": המסר של חברי קיבוץ ניר עוז לאלוף פיקוד דרום

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 13:02

חברי הקיבוץ ששרדו את הטבח פנו לאלוף ירון פינקלמן: "מכתב זה נכתב כדי להסיר ממך ומחייליך כל מחשבה על אירועי העבר ולאפשר לכם להתמקד בהחזרת החטופים בחיים ובלחימה עד להכרעה"

אחד הבתים שנשרפו והושחתו, קיבוץ ניר עוז. באדיבות המצולמים
אחד הבתים שנשרפו והושחתו, קיבוץ ניר עוז/באדיבות המצולמים

ניר עוז היה אחד הקיבוצים שספגו את המכה הקשה ביותר בטבח הנורא שאירע ב-7 באוקטובר אחרי שכרבע מחברי הקיבוץ נרצחו או נחטפו לרצועת עזה. היום (חמישי), כמעט חודש לאחר אותה שבת שחורה, העבירו חברי הקיבוץ ששרדו את הטבח מכתב גלוי לאלוף ירון פינקלמן, אלוף פיקוד הדרום, ובו הם דורשים ממנו להתעסק בלחימה ובהחזרת החטופים כרגע, ובתחקורים ולקיחת אחריות רק בהמשך.

היום ה-27 למלחמה - כל העדכונים

קיבוץ ניר עוז לאחר מתקפת הטרור של חמאס, חברבות מגן, 19 באוקטובר 2023. רויטרס
קיבוץ ניר עוז לאחר מתקפת הטרור של חמאס, חברבות מגן, 19 באוקטובר 2023/רויטרס

האלוף פינקלמן,

אירועי השבעה באוקטובר גרמו לשבר עמוק בקהילת הקיבוץ השקט והשלו שלנו. בימים אלו, אנו מלווים בדרכם האחרונה 27 מחברינו אשר נרצחו בדם קר ביום ארור זה. 74 מקהילתנו חטופים או נעדרים ואנו ממתינים ומייחלים לשובם במהרה ובשלום. בתינו נבזזו, נשברו ונשרפו ואין לנו לאן לחזור. רבע מאנשי הקיבוץ מוגדרים כחטופים או נרצחים וכשליש מכלל החטופים בארץ הם ממשפחותינו.

לצד האובדן, אופפת אותנו תחושת ההפקרה. תושבי הקיבוץ הסתגרו בממ"דים לאורך למעלה משמונה שעות וחיכו לכוחות צה"ל אשר לא הגיעו. השאלות: איפה הם? מתי יגיעו? למה לא עוזרים לנו? מהדהדות בראשנו ולא נותנות לנו מנוח. תחושת חוסר האונים בה היינו מצויים בשעות אלה גרמה לנו לתחושה קשה של אובדן אמון בצבא. מיום הקמתו של הקיבוץ אנו מחנכים את ילדינו שאין מקום לדאגה מקרבתנו לגדר - ברגע האמת הצבא ילחם בכל מי שינסה להרע לנו ויגן עלינו. אך לא כך היה בשבעה באוקטובר.

מתוך האובדן והשכול הגדול ועל אף משבר האמון החמור ותחושת ההפקרה, אנחנו כותבים לך מכתב זה כדי לחזק את ידיך. אנשים מקהילתנו אשר פגשו אותך בעבר יודעים כי אתה מצביא אמיץ, מסור, מתוחכם ונעים הליכות. שמענו את פקודת המבצע שלך בה ציינת גם את שמו של קיבוצינו והתרגשנו עד מאוד. זה הזמן ללחום בנחישות ובעוז, בהתאם לערכי הצבא, עד אשר יחזור השקט לאזורנו ונוכל לנהל את חיינו ולעבד את שדותינו בתחושת ביטחון מלאה.

מכתב זה נכתב כדי להסיר ממך ומחייליך כל מחשבה על אירועי העבר ולאפשר לך ולחייליך להתמקד בהחזרת החטופים בחיים ובלחימה עד להכרעה. בתום הלחימה בטוחני שימצא הזמן לבוא ולהיפגש עם חברי קהילתנו, לתת תשובות לשאולתינו הקשות ולהשתתף בצערנו ובכאבנו.

שמור על עצמך ועל חיילנו. אסנת פרי, יו"ר דירקטוריון קיבוץ ניר עוז

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
seperator

עד היום הותרו לפרסום שמותיהם של 332 חללי צה"ל שנפלו במסגרת מבצע "חרבות ברזל". מספר זה כולל את לוחמי כיתות הכוננות ביישובים השונים, אך אינו כולל את עשרות השוטרים ואת אנשי שב"כ שנפלו בקרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully