וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה ישירה בראשל"צ; נתניהו: "כולם יצטרכו לתת תשובות - גם אני"

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 23:17

מטח רקטות כבד נורה לעבר ערי המרכז. ביידן: "לא תהיה חזרה לסטטוס קוו של 6 באוקטובר בין ישראל לפלסטינים". דובר צה"ל: "אנחנו משפרים את מצבנו לקראת השלבים הבאים ללחימה"| כתבי וואלה! עם כל העדכונים

פגיעה ישירה של רקטה בראשון לציון/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) כי גם הוא יצטרך לתת תשובות במסגרת חקירת המחדלים שאפשרו את מתקפת הטרור של חמאס על הדרום ב-7 באוקטובר. עם זאת, הוא הבהיר כי הבירור ייעשה רק בתום המערכה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התחייב כי "לא תהיה חזרה לסטטוס קוו של 6 באוקטובר בין ישראל לפלסטינים". לדבריו, "מה שיבוא אחרי המלחמה חייב להיות פתרון שתי המדינות". בנוסף, בכיר ישראלי אמר לוואלה! כי אם לא תהיה התקדמות בימים הקרובים במו"מ לשחרור החטופים, ישראל תתקדם לפעולה קרקעית.

מתחילת המלחמה, נרצחו ונפלו כ-1,400 חיילים ואזרחים, מניין הפצועים עומד על כ-5,400. דובר צה"ל מסר כי עודכנו עד כה 222 משפחות חטופים ו-309 משפחות חללי צה"ל.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-18 למלחמה

23:15 - מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את הצעתה של רוסיה להפסקת אש מיידית בעזה

מועצת הביטחון של האו"ם דחתה הצעת החלטה שהגישה רוסיה ושקראה להפסקת אש מיידית בעזה. רוסיה הצליחה לגייס עוד שלוש מדינות בלבד לתמוך בהצעת ההחלטה שלה. לכן הצעת ההחלטה נדחתה ללא צורך בהטלת וטו מצד ארה"ב. שתי מדינות התנגדו להצעת ההחלטה הרוסית ותשע מדינות נמנעו

עזה. רויטרס
עזה/רויטרס

22:57 - רוסיה הטילה וטו על הצעה לגינוי חמאס במועצת הביטחון של האו"ם

רוסיה הטילה וטו על הצעת ההחלטה האמריקנית לגינוי חמאס ולתמיכה בזכותה של ישראל להגנה עצמית במועצת הביטחון של האו"ם. רוסיה סין ואיחוד האמירויות הצביעו נגד ההחלטה. 10 מדינות הצביעו בעד ו-2 מדינות נמנעו. ההצעה לא קראה להפסקת אש, אלא לשחרור כל בני הערובה שמוחזקים בידי חמאס בעזה ולהכנסת סיוע הומניטארי מיידי לאוכלוסיה הפלסטינית ברצועה.

תוצאות ההצבעה:
בעד: מלטה יפן גאנה גבון צרפת אקוורודר אלבניה ארהב אנגליה שוויץ

נגד: רוסיה, אמירויות, סין

נמנע: מוזמביק וברזיל

21:59 - אחרי המטח הכבד למרכז: אזעקות גם באשדוד

פגיעה ישירה של רקטה, ראשון לציון. 25 באוקטובר 2023. מד"א
פגיעה ישירה של רקטה, ראשון לציון. 25 באוקטובר 2023/מד"א

21:56 - מד"א: 4 נפצעו מהמטח האחרון למרכז, כולם במצב קל

צוותי מד"א העניקו הערב טיפול רפואי לארבעה פצועים מהמטח האחרון שנורה לעבר ערי המרכז. בראשון לציון נפצעו אישה בת 48 שנפגעה משברי זכוכיות וגבר שנפגע מרסיס. בפתח תקווה נפצעו נער בן 13 שנחבל בראשו מהדף ואישה שנחבלה בדרך למרחב מוגן. כולם פונו לביה"ח במצב קל.

21:42 - אחרי המטח הכבד למרכז: פגיעה ישירה בראשל"צ

פגיעה ישירה של רקטה  בכפר סירקין. 25 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעה ישירה בראשל"צ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

21:30 - מטח כבד לעבר מרכז הארץ

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בערים רבות במרכז הארץ בהם פתח תקווה, ראש העין, חולון וראשון לציון.

21:10 - צה"ל השמיד מתחם צבאי ועמדת תצפית של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. במהלך התקיפה, הושמדו תשתיות טרור ביניהן מתחם צבאי ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה.

21:02 - ביידן: "לא תהיה חזרה לסטטוס קוו של 6 באוקטובר בין ישראל לפלסטינים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי "לא תהיה חזרה לסטטוס קוו של 6 באוקטובר בין ישראל לפלסטינים. מה שיבוא אחרי המלחמה חייב להיות פתרון שתי המדינות". בנוסף ציין כי הוא "מודאג מאוד מהתקפות המתנחלים על פלסטינים בגדה המערבית". לדבריו, "התקפות המתנחלים על פלסטינים בגדה - במקומות שהפלסטינים יש זכות לחיות - שופכות דלק על המדורה. זה חייב להיפסק וחייבים להעמיד את האנשים האלה לדין. זה צריך להיפסק מייד".

הצהרת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 25 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

20:49 - דובר צה"ל: "אנחנו משפרים את מצבנו לקראת השלבים הבאים ללחימה"

דובר צה"ל אמר הערב בהצהרה כי עד כה עודכנו משפחות של 309 חללי צה"ל ו-222 חטופים. "המאמץ הלאומי להשבת החטופים היא בעדיפות עליונה. תקפנו תשתיות טרור מתחת ומעל לקרקע ברצועת עזה, זה משפר את מצבנו לשלבים הבאים ללחימה. איפה שיסתובב בכיר בארגוני הטרור - נחסל אותו", אמר.

20:32 - צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה בשטח לבנון

מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

20:16: נתניהו: "המחדל יבדק עד תום. כולם יצטרכו לתת תשובות - גם אני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב הצהרה לתקשורת ובה אמר כי "נברר עד תום מה קרה בעוטף עזה, כולם יצטרכו לתת תשובות, גם אני, אבל זה יקרה רק אחרי המלחמה". לדבריו "ה-7 באוקטובר היה יום שחור בתולדתינו. כראש הממשלה אני אחראי על עתיד המדינה וכעת תפקידי להוביל לניצחון. כעת הזמן לאחד כוחות".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו. 25 באוקטובר 2023. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו. 25 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

20:15 - נציגי משפחות החטופים ישתתפו הערב בתפילה למען הצלחת עם ישראל

נציגי משפחות החטופים והנעדרים, רבנים ואישי ציבור צפויים להשתתף הערב בתפילה למען הצלחת עם ישראל והחיילים, לרפואת הפצועים והשבת החטופים מרצועת עזה. לפי החלטת פיקוד העורף, השנה לא תתאפשר עלייה המונית לקבר ביום ההילולה בשל המצב המתוח והתפילה תועבר בשידור חי לעשרות מוקדים בארץ ובעולם.

20:02 - דיווח: כמה מבני משפחתו של כתב אלג'זירה נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה

רשת אל-ג'זירה מדווחת כי כמה מבני משפחתו של הכתב שלה וואאל דחדוח נהרגו בתקיפות של צה"ל ברצועת עזה.

19:57 - צה"ל: 3 חוליות מחבלים הותקפו בגבול לבנון; אחת מהן ירתה נ"ט לעבר ישראל

כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שככל הנראה ניסתה לבצע ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב דוב"ב. בנוסף, חוליית מחבלים זוהתה במרחב ערב אל עראמשה שבגבול לבנון, טנקים של צה"ל תקפו את החולייה. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום את החולייה ששיגרה טיל נ"ט משטח לבנון לעבר כוח צה"ל במרחב אביבים.

19:51 - מקרון: "כניסה קרקעית מסיבית לעזה? טעות עבור ישראל"

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי הוא מאמין "שזו תהיה שגיאה עבור ישראל אם תפתח בכניסה קרקעית מסיבית בעזה". מקרון הוסיף: "צרפת מכירה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אבל אם מדובר במבצע מסיבי שיסכן אוכלוסיות אזרחיות, במקרה כזה אני חושב שזה תהיה טעות עבור ישראל". מקרון הוסיף כי בסך הכל 31 אזרחים צרפתים מתו עד כה מהמתקפות חמאס בישראל.

נשיא צרפת מקרון בנתב"ג. רויטרס
נשיא צרפת מקרון בנתב"ג/רויטרס

19:27 - בכיר ישראלי: אם לא תהיה התקדמות בימים הקרובים במו"מ לשחרור החטופים, ישראל תתקדם לפעולה קרקעית

בכיר ישראלי אמר לוואלה כי המו"מ לשחרור בני ערובה נוספים מידי חמאס בעזה נמצא בנקודה מכרעת. לדבריו, אם לא תהיה התקדמות בימים הקרובים ישראל תתקדם לפעולה קרקעית ברצועה. "שווה להמתין עם הפעולה הקרקעית גם אם יש רק 20% סיכוי לעסקה לשחרור חטופים", אמר הבכיר הישראלי. "אבל אם לא תהיה פריצת דרך משמעותית בקרוב תהיה פעולה קרקעית. החמאס מבין את זה, הקטארים מבינים את זה והאמריקנים מבינים את זה". ההערכה בישראל היא שלא יהיו יותר מהלכים חד צדדיים מצד חמאס בדומה לשני המקרים בהם שוחררו שתי חטופות בכל פעם. הבכיר הישראלי אמר כי ישראל תהיה מוכנה לתת תמורה לחמאס כחלק מעסקה בה ישוחררו נשים, ילדים וזקנים.

19:12 - נתניהו ימסור הערב הצהרה לתקשורת

אחרי ישיבת קבינט המלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור בשעה הקרובה הצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בלשכת רה"מ בירושלים.
24 באוקטובר 2023. רויטרס
רה"מ נתניהו/רויטרס

19:08 - המחבלים שהשתתפו בהתקפה הרצחנית בעוטף - התאמנו קודם לכן באיראן

מאות מחבלים של חמאס וג'יהאד אסלאמי ערכו אימון מתקדם באיראן שבועות ספורים לפני מתקפת הטרור על ישראל ב-7 בספטמבר. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, שדיווח על כך מפי גורמי מודיעין, על האימונים פיקדו קצינים מכוח קודס של משמרות המהפכה, והם התקיימו בנוכחות מפקד הכוח אסמאעיל קאני. עם זאת, הגורמים אמרו כי אין להם ראיות לכך שאיראן, שמאמנת בקביעות כוחות שהיא תומכן בהן, עשתה זאת הפעם במיוחד כדי להתכונן התקיפה בישראל.

מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

19:06 - אזעקות בראשל"צ ובשפלה

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר באזור השפלה, בין היתר בערים ראשון לציון ונס ציונה.

19:02 - פיקוד העורף מתקן את ההודעה החריגה

אחרי ההודעה החריגה: פיקוד העורף מתקן וקורא לתושבי העוטף לשהות בקרבת מרחב מוגן ולא להיכנס אליו.

18:49 - פיקוד העורף לתושבי העוטף: היכנסו לממ"ד עד להודעה חדשה, קחו אתכם ציוד הכרחי

פיקוד העורף בהודעה חריגה לתושבי עוטף עזה: "בעקבות מתקפה רַחבת היקף, על תושבי עוטף עזה להיכנס לממ"ד, ממ"ק או מקלט ולשהות בו עד להודעה חדשה. הכניסו למרחב המוגן אמצעי תקשורת, מזון ומים, מזרנים, שמיכות, תרופות וציוד הכרחי נוסף. סגרו היטב את הדלת ואת החלון. השהייה במרחב המוגן מצילה חיים והכרחית. הימנעו מתנועה בחוץ שלא לצורך חיוני".

18:29 - אזעקות בעוטף עזה ובאשקלון

שיגורים מעל אשקלון. אבי רוקח
שיגורים מעל אשקלון/אבי רוקח

18:17 - משרד הבריאות פרסם נוהל טיפול בחטופים שחזרו משבי החמאס

משרד הבריאות פרסם נוהל טיפול בחטופים שחזרו משבי החמאס, ולפיו הטיפול בהם יהיה במתחם נפרד מיתר המטופלים שמגיעים לטיפול במרכז לרפואה דחופה (מלר"ד). למתחם ייכנסו משפחות החטופים, גורמי הרפואה המטפלים בהם וגורמי ביטחון בלבד.

18:05 - הותר לפרסום: רס"ם זיו דדו נפל ביום מתקפת הפתע של חמאס

הותר לפרסום: רס"ם זיו דדו, בן 36 מרחובות, מנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51, נפל במתקפת הפתע של חמאס ביום שבת ה-7 באוקטובר. הודעה נמסרה למשפחתו.

רס"ם זיו דדו מחטיבת גולני, נפל ביום כ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023). דובר צה"ל
רס"ם זיו דדו מחטיבת גולני, נפל ביום כ"ב בתשרי תשפ"ד (07.10.2023)/דובר צה"ל

17:53 - צבע אדום בעוטף עזה

17:35 - שגריר ישראל באו"ם נגד המזכ"ל גוטרש: "חייב להתפטר"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן התייחס לכך שמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לא התנצל על כך שאמר אתמול כי מתקפת חמאס "לא התרחשה בוואקום", ואמר כי "זו חרפה לאו"ם שהמזכ"ל אינו חוזר בו ואינו מסוגל אפילו להתנצל על דבריו הברורים מאתמול. הוא חייב להתפטר". לדבריו, "המזכ"ל שוב מעוות ומסלף את המציאות. כל אדם מבין והבין היטב שמשמעות דבריו היא האשמה של ישראל במעשי חמאס, או לכל הפחות גילוי הבנה והצדקה של המזכ"ל לטבח. מזכ"ל שלא מבין שלרצח של חפים מפשע לא יכולה להיות שום הצדקה ושום 'רקע' - לא יכול להיות מזכ"ל".

17:19 - מזכ"ל האו"ם: "בהלם מסילוף דבריי, משתמע כאילו הצדקתי את מתקפת חמאס"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש דחה את ההאשמות כי הצדיק את התקפות חמאס על ישראל בהצהרתו למועצת הביטחון."אני בהלם מסילוף דבריי, משתמע כאילו הצדקתי את מתקפת חמאס. זה שקר. זה היה הפוך", אמר לכתבים.

מזכ"ל האו"ם נפגש משפחות של בני ערובה המוחזקים בעזה/רויטרס

17:09 - משרד החוץ נגד ארדואן: ההסתה שלו לא תשנה את מראות הזוועה שהעולם ראה

דובר משרד החוץ הגיב לדבריו של נשיא טוקריה רג'פ טאיפ ארדואן, שאמר מוקדם יותר היום כי חמאס הוא אינו ארגון טרור: "משרד החוץ ישראל דוחה בשאט נפש את דבריו החמורים של נשיא טורקיה על ארגון הטרור חמאס. ‏החמאס הוא ארגון טרור מתועב הגרוע מדעאש שרוצח באכזריות ובכוונה תחילה תינוקות, ילדים, נשים וזקנים, לוקח אזרחים כבני ערובה ומשתמש בבני עמו כמגנים אנושיים. ‏גם הניסיון של נשיא טורקיה להגן על ארגון הטרור ודברי ההסתה שלו לא ישנו את מחזות הזוועה שכל העולם ראה ואת עובדה החד משמעית: חמאס=דעאש".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפרלמנט באנקרה, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
"הסתה חמורה". ארדואן/רויטרס

16:52 - פיצוץ חריג בעזה | תיעוד

חגורת אש ברצועת עזה/מערכת וואלה!

16:49 - אחרי הירי לצפון: צה"ל תוקף בלבנון

אחרי האזעקות שנשמעו מוקדם יותר היום בקריית שמונה וביישובים נוספים בגבול הצפון, צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

16:37 - צה"ל על האזעקות בצפון: ארבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים, ללא יירוט

מצה"ל נמסר כי בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעה בצפון, זוהו ארבעה שיגורים לעבר שטח ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים. לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות.

הלוחמים שמוצבים בישובים צמודי הגדר שעל גבול לבנון. יואב איתיאל, אתר רשמי
הלוחמים שמוצבים בישובים צמודי הגדר שעל גבול לבנון/אתר רשמי, יואב איתיאל

16:25 - אזעקות בקריית שמונה

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בקריית שמונה וביישובים נוספים הסמוכים לגבול הצפון, בהם כפר גלעדי ותל חי. מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.

16:14 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

15:48 - השחקנית הערבייה שתמכה בחמאס תשוחרר ממעצר

השחקנית הישראלית מאיסה עבד אלהאדי תשוחרר למעצר בית, בניגוד להחלטת בית משפט השלום בטבריה. בכך קיבל בית המשפט המחוזי בנצרת את הערר שהגישה עבד אלהאדי להאריך את מעצרה עד 26 באוקטובר. מעצר הבית יימשך עד ה-29 בחודש, ובמהלך הזמן הזה ייאסר עליה להתחבר לרשתות חברתיות. בהחלטתו כתב השופט כי הפוסטים שפירסמה אכן בוטים וקשים ויש בהם כדי לעורר רגשות זעם ואכזבה, אך ספק אם יש בהם עבירה פלילית. עוד כתב בהחלטתו כי הוא לא מקבל את הטענה שהיא יכולה לשבש את החקירה אם תהיה במעצר בית, כפי שנטען על ידי המשטרה. מחר ככל הנראה תוגש הצהרת תובע ולפיה בכוונת המדינה להגיש נגד עבד אלהאדי כתב אישום.

השחקנית מאיסה עבד אלהאדי. Juan Naharro Gimenez/Getty Images, GettyImages
השחקנית מאיסה עבד אלהאדי/GettyImages, Juan Naharro Gimenez/Getty Images

15:39 - הסתתר מאחורי כאפייה: צה"ל חשף את פרצופו של "הפה של חמאס"

דובר צה"ל בערבית חשף את זהותו של אבו עוביידה - דובר הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם. ש"זהו ח'דיפה כחלות המסתתר מאחורי הכינוי אבו עוביידה, שמסתתר מאחורי הכאפייה האדומה שלו, בדיוק כפי שחמאס מסתתר מאחורי מתקנים אזרחיים לשיגור רקטות", צייץ דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי. "הגיע הזמן להפסיק להתחבא, הכאפייה לא תעזור לך ולארגון שלך להסתיר את המכות".

צה"ל חשף את פרצופו של אבו עוביידה, דובר חמאס/דובר צה"ל

15:28 - שריפה פרצה בכרם המהר"ל, בה נפל רקטה

שריפה פרצה בכרם המהר"ל, בה נפל רקטה ששוגרה משטח לבנון מוקדם היום. שישה צוותי כיבוי וארבעה מטוסי כיבוי מבצעים כיבוי ומניעת התפשטות לשאר חלקי השטח. כרגע לא הושגה שליטה במקום.

שריפת חורש טבעי וקוצים,בכרם מהר״ל עקב נפילת רקטה. 25 באוקטובר 2023/דוברות כב"ה

14:57 - צבע אדום הופעל בעוטף עזה

צבע אדום הופעל ביישוב נחל עוז שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

14:25 - צה"ל: זוהה שיגור מרצועת עזה לעבר חבל אילות

צה"ל מדווח כי זוהה שיגור רקטה יחיד מרצועת עזה לעבר חבל אילות, שנפל בשטח פתוח. לפי הערכות, חמאס ניסה לשגר רקטת עייאש-250 לעבר אילת, בה שוהים כרגע עשרות אלפי מפונים מהעוטף והדרום. צה"ל מוסר כי הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף בשטח פתוח בלבד על פי מדיניות.

14:15 - בחמאס טוענים: ירינו רקטה לעבר אילת

לאחר דיווחי תושבי אילת על הדי פיצוצים בעיר, חמאס טוען כי ירה רקטת עייאש-250 לאזור. בצה"ל ובמשטרה מוסרים כי הפרטים בבדיקה.

13:40 - דיווח בסוריה: ישראל תקפה שוב את נמל התעופה הבינלאומי בחאלב

ישראל תקפה שוב את נמל התעופה הבינלאומי בחאלב, כך על פי דיווח בתקשורת הסורית. תקיפה זו מגיעה לאחר שצה"ל מסר הבוקר כי תקף תשתיות צבאיות של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לישראל, בו נהרגו שמונה חיילים סורים.

13:10 - בנט נגד הממשלה: "קטאר אינה מתווכת, היא האויב עצמו - ממנת, מסייעת ומתחזקת את חמאס-דאעש"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט צייץ בחשבון ה-X שלו כי "קטאר אינה מתווכת, היא האויב עצמו - ממנת, מסייעת ומתחזקת את חמאס-דאעש". תגובה זו באה כנגד הציוץ של ראש המ"ל צחי הנגבי, בו בירך את מאמצי הקטארין להביא לשחרור הומניטרי של אזרחים חטופים.
"איך נוכל להשמיד את האויב אם אנחנו מחלקים מחמאות לספונסר הראשי שלה, למען השם? מה לנו להלין על ארדואן אם אנחנו מחמיאים למדינה שמעניקה חסות ותמיכה לחמאס?" כתב גם על הכעס הישראלי על דברי ארדואן היום.
"מי שלא מבדיל בין אויב לאוהב לא יוכל להשמיד את האויב. בבילבול לא מביאים לניצחון", טען.

הציוץ של בנט נגד הממשלה: "איך נוכל להשמיד את האויב אם אנחנו מחלקים מחמאות לספונסר הראשי שלה?"

13:01 - אזעקות ירי טילים הופעלו בכרמל

אזעקות הופעלו בדלית אל כרמל וכרם מהר''ל שבאזור הכרמל. לפי צה"ל, הפרטים בבדיקה.

12:58: חשש משיגור נ"ט לעבר הגליל, כבישים באזור נסגרו לתנועה

חשש משיגור נ"ט לעבר אזור אביבים שבגליל העליון, כלל הצירים ברכס רמים ובהר נסגרו לתנועה. דיווחים על הדי פיצוץ בזכרון יעקב.

12:51 - הירי נמשך: צבע אדום עוטף עזה

צבע אדום הופעל ביישוב נחל עוז שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

12:37 - ארדואן: "חמאס אינו ארגון טרור - אנחנו לא חייבים לישראל כלום"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן במסר מקומם כלפי ישראל: "חמאס הוא לא ארגון טרור, אלא ארגון שחרור המנהל מלחמה להגנה על אדמתו". ארדואן ביטל את הגעתו המתוכננת לישראל ואמר כי "ישראל ניצלה את הכוונות הטובות של טורקיה". את דבריו אמר בנאום לפרלמנט הטורקי, במקביל לפגישתו של שר החוץ הטורקי עם מקבילו הקטארי. "העולם אולי חייב לישראל, אבל אנחנו לא חייבים להם כלום. אין לנו בעיה עם מדינת ישראל, אלא עם המדיניות שלה כלפי הפלסטינים", טען.

12:35 - צה"ל תקף חוליית מחבלים בגבול לבנון

צה"ל תקף באמצעות כלי טיס וירי ארטילרי חוליית מחבלים בגבול לבנון שניסתה לבצע ירי משטח לבנון לעבר מרחב זרעית בצפון.

"דעו כי האויב הוא מחלה שאין לה תרופה, מלבד עריפת הראשים": הפתק שנמצא על גופת מחבל חמאס. דובר צה"ל
הפתק שנמצא על גופת מחבל חמאס נחשף: "האויב הוא מחלה שאין לה תרופה מלבד עריפת ראשו"/דובר צה"ל

12:20 - ראש ממשלת קטאר: "יש התקדמות מסוימת בשיחות עם חמאס לשחרור החטופים"

ראש ממשלת קטאר אמר כי יש התקדמות מסוימת בשיחות עם חמאס לשחרור החטופים, והוא מקווה שתהיה פריצת דרך בקרוב.
במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ של טורקיה בדוחא, מוחמד בן עבד א-רחמן אאל-ת'אני, המשמש גם שר החוץ של הנסיכות, הוסיף ואמר שהדרך היחידה להגיע לפתרון בדרכי שלום בעזה הוא לשמור על ערוצי התקשורת פתוחים.

12:07 - הנגבי: "קטאר הופכת לגורם חיוני ולבעלת תפקיד בתיווך פתרונות הומניטריים"

ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס מאמצי התיווך הקטאריים לשחרור חטופים ונעדרים. "אני שמח לומר שקטאר הופכת לגורם חיוני ולבעלת תפקיד בתיווך פתרונות הומניטריים. המאמצים הדיפלומטיים של קטאר הם חיוניים כעת", מסר.

יצאו ממנהרה בעזה - וחוסלו כשניסו לחדור לישראל: תיעוד ההיתקלות עם המחבלים בזיקים. דובר צה"ל
יצאו ממנהרה בעזה - וחוסלו כשניסו לחדור לישראל: תיעוד ההיתקלות עם המחבלים בזיקים/דובר צה"ל
עשרות דובים עם תמונות הילדים החטופים מוקמו בכיכר דיזנגוף בת"א. ראובן קסטרו
עשרות דובים עם תמונות הילדים החטופים מוקמו בכיכר דיזנגוף בת"א/ראובן קסטרו

11:03 - קטאר לוחצת על חמאס לשחרר עוד חטופים ללא תמורה

קטאר לוחצת על חמאס להאיץ את קצב שחרור החטופים הישראלים, בהם נשים וילדים, המוחזקים בעזה ולעשות זאת מבלי לצפות לתמורה בישראל - כך אמרו שלושה דיפלומטים ומקור המעורה בשיחות לסוכנות הידיעות רויטרס, ברקע ההכנות לכניסה קרקעית לרצועה.
קטאר, שלה קשרים קרובים עם חמאס, תיווכה בשחרורן של ארבע החטופות היחידות מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר. לפי הדיווח של רויטרס, קטאר מתואמת עם ארצות הברית במגעים מול חמאס. מקור חמישי אמר לרויטרס כי יש התקדמות בשיחות, שלפי הגורמים הראשונים אינן כוללות שחרור אפשרי של חיילים שבויים.

10:55 - 798 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל

798 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל, מתוכן הועברו לקבורה 697 חללים. נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה.

10:29 - צבע אדום הופעל בעוטף עזה

צבע אדום הופעל בעין השלושה שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

10:24 - צה"ל תקף חוליית נ"ט במרחב הר דב

כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים שניסתה לירות טילי נ"ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב הר דב.

10:10 - דובר צה"ל: "איראן סייעה לחמאס לפני המתקפה וגם עכשיו, ההנחיות מגיעות משם"

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר היום בהצהרה לתקשורת כי "איראן סייעה לחמאס לפני המתקפה וגם עכשיו, ההנחיות מגיעות משם. מי שמערער את המזרח התיכון - שלא יתחמק. ההנחיות לטרור מגיעות ממקום אחד - איראן".

10:05 - צה"ל חיסל את האיש מאחורי הפיגוע במכינת "עצמונה" שבו נרצחו 5 תלמידים

צה"ל והשב"כ חיסלו את תיסיר מבאשר, מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס. מבאשר אחראי למספר פיגועים כנגד אזרחים וחיילים ישראליים, ביניהם הפיגוע במכינת "עצמונה" שבו נרצחו 5 תלמידים ופיגוע החדירה לחופי זיקים במבצע "צוק איתן".

10:00 - צבע אדום הופעל בעוטף עזה

צבע אדום הופעל בעין השלושה ובכיסופים שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

09:33 - מחבל חוסל במהלך פעילות צה"ל בקלקיליה

מחבל חוסל במהלך פעילות צה"ל בקלקיליה. הפרות סדר החלו בעיר כשהחשודים זרקו בקת"בים, אבנים ומטענים לעבר הכוח, שהגיב בירי חי.

09:15 - נסראללה נפגש בביירות עם בכיר בחמאס ומנהיג הג'יהאד האסלאמי

נסראללה נפגש בביירות עם סגן מנהיג חמאס סאלח אל עארורי ומזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה, ודן עמם במלחמה בעזה ובעימותים בגבול לבנון. בפגישתם הם הסכימו להמשיך בתיאום ביניהם על בסיס יומי.

נסראללה נפגש בביירות עם סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי ומזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה, ודן עמם במלחמה בעזה ובעימותים בגבול לבנון. מתוך טוויטר, צילום מסך
נסראללה בביירות עם סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי ומזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה/צילום מסך, מתוך טוויטר

09:03 - השיגורים התחדשו - אזעקות הופעלו באשקלון ובעוטף עזה

אזעקות הופעלו באזור התעשייה הדרומי באשקלון, וביישובים כרמיה וזיקים שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

08:45 - צה"ל: ביממה האחרונה הותקפו מאות מטרות צבאיות ושלטוניות של חמאס

צה"ל דיווח כי במהלך תקיפות נרחבות ברצועת עזה ביממה האחרונה, חוסלו מאות מטרות צבאיות ושלטוניות של ארגון הטרור חמאס. בין המטרות שהושמדו הם פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועמדות שיגור פצצות מרגמה וטילי נ"ט. בנוסף הותקפו תשתיות המקשות על תושבי עזה להתפנות לדרום הרצועה, ומפקדות צבאיות האחראיות לכליאתם של מתנגדי חמאס.

תיעוד: מאות מטרות צבאיות ושלטוניות של חמאס הותקפו ביממה האחרונה

מאות מטרות צבאיות ושלטוניות של ארגון הטרור חמאס הותקפו ביממה האחרונה, 25.10.2023/דןבר צה"ל

08:43 - סוריה: שמונה חיילים נהרגו בתקיפות של חיל האוויר הלילה

שמונה חיילים סורים נהרגו בתקיפות חיל האוויר הלילה, כך דיווחה התקשורת הרשמית במדינה. הבוקר, צה"ל מסר כי תקף תשתיות צבאיות של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לישראל.

08:36 - שר המורשת אליהו: צריך לסגור את תאגיד השידור, הוא מחליש את הרוח

שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) אמר בראיון לערוץ 7 כי במקום לסגור משרדי ממשלה לחיסכון תקציבי בעת המלחמה - יש לסגור את תאגיד השירות הציבורי. "רוב תקציבי הממשלה מופנים ללחימה - ואכן יש מה לסגור כמו תאגיד השידור הציבורי שממומן במיליארד שקלים - והוא מחליש את הרוח", מסר. ח"כ ולדימיר בליאק ממפלגת יש עתיד אמר בתגובה לדבריו של אליהו כי "השר הפיקטיבי עמיחי אליהו ממפלגת בן גביר יושב על 147 מיליון ש"ח במשרד המורשת המיותר שלו, עושה כלום ושום דבר, ומציע לסגור את תאגיד השידור הציבורי, חוצפן".

07:20 - מזכ"ל האו"ם מבהיר: "סבל העם הפלסטיני לא מצדיקות את מתקפות חמאס"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כתב ב-X (לשעבר טוויטר) כי "סבל העם הפלסטיני לא מצדיקות את מתקפות חמאס", לאחר שאמר אתמול בכינוס מיוחד של האו"ם כי "מתקפת חמאס לא התרחשה בוואקום". עוד הדגיש כי "ההתקפות הנוראיות הללו (של חמאס) אינן יכולות להצדיק את הענישה הקולקטיבית של העם הפלסטיני".

הציוץ של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש

הסהר האדום הפלסטיני פורק בחאן יונס את משאיות הסיוע ההומניטרי שהועברו הלילה ממעבר רפיח, 25 באוקטובר 2023. רויטרס
הסהר האדום הפלסטיני פורק בחאן יונס את משאיות הסיוע ההומניטרי שהועברו הלילה ממעבר רפיח/רויטרס

07:15 - חמישה מחבלים חוסלו הלילה בג'נין

חמישה מחבלים חוסלו בג'נין במהלך פעילות צה"ל הלילה. מתחילת הלחימה יש כ-100 מחבלים הרוגים ביהודה ושומרון.

05:20 - דיווחים ערביים: 3 הרוגים ערביים בפעילות צה"ל ביו"ש

דיווחים פלסטיניים מסרו כי שלושה פלסטינים נהרגו הלילה במהלך פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון. עוד דווח כי יותר מ-20 פלסטינים נפצעו במהלך הפעילות.

04:06 - צבע אדום בכיסופים

03:36 - כוחות הביטחון עצרו שני מבוקשים, חילופים עם חמושים התרחשו בג'נין

כוחות צה"ל, ימ"ס ומג"ב פעלו במהלך הלילה בהכוונת השב"כ באזור אדי ברוקין ועצרו שני מבוקשים החשודים בפעילות טרור. כמו כן, ירו הלוחמים אל עבר מחבלים חמושים וזיהו פגיעות.

במהלך פעילות נוספת שהתרחשה הלילה במחנה הפליטים ג'נין, חמושים פתחו באש אל עבר כוחות צה"ל. כלי טיס מאויש תקף את המחבלים. זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחות הביטחון.

02:27 - צה"ל תקף תשתיות צבאיות של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לישראל

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות ועמדות לשיגור פצצות מרגמה של צבא סוריה. זאת, בתגובה לשיגורים לעבר ישראל אמש.

02:04 - צבע אדום נוסף בעוטף

אזעקות צבע אדום נשמעו בפעם השנייה הלילה בעוטף עזה. טילים נורו אל עבר אזור עין השלושה.

01:04 - צבע אדום בעוטף עזה

0:29 - S&P שינתה את תחזית דירוג האשראי של ישראל ל"שלילית"

חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה היום על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל על רמה של AA- לצד שינוי תחזית הדירוג מ-"יציבה" ל-"שלילית". החברה ציינה כי השינוי בתחזית משקף את "ההרעה המשמעותית בסיכונים הגיאופוליטיים והביטחוניים איתם מתמודדת ישראל בעקבות התקפת חמאס מיום 7 באוקטובר 2023".

23:51 - צה"ל: חוסלו המחבלים בחוף זיקים, הוסר החשש לחדירה

צה"ל דיווח שחיסל את צוללני חמאס שניסו לחדור לישראל בחוף זיקים, וכי הוסר החשש לחדירת מחבלים דרך הים. לאחר שהמחבלים זוהו על ידי כוח של זרוע הים, צה"ל תקף את הפיר ממנו יצאו בגבול רצועת עזה ואת מחסן אמצעי הלחימה אשר שימש את המחבלים.

23:21 - צה"ל: הסריקות אחר מחבלים בזיקים נמשכות

צה"ל דיווח כי הסריקות אחר מחבלים בחוף זיקים נמשכות, זאת במקביל להתרעת פיקוד העורף כי הסתיים אירוע חדירת המחבלים בנתיב העשרה.

23:17 - שמונה משאיות של סיוע הומניטרי הועברו לרצועה דרך מעבר רפיח

הסהר האדום הפלסטיני דיווח כי שמונה משאיות של סיוע הומניטרי עברו כעת דרך מעבר רפיח מהסהר האדום של מצרים. מדובר בסיוע ההומניטרי הרביעי שמועבר לרצועת עזה מאז תחילת הלחימה.

22:28 - הופעלה התרעה על חדירת מחבלים בעוטף

הופעלה התרעה על חדירת מחבלים בנתיב העשרה שבעוטף עזה, במקביל להתרעת לחדירת מחבלים בזיקים.

22:24 - ביידן ובן סלמאן שוחחו בנוגע לחידוש מגעי הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה

הבית הלבן דיווח כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן והסכים איתו שברגע שהמשבר בעזה יסתיים, ארה"ב וסעודיה יפעלו לקידום השלום בין ישראל לפלסטינים בהתבסס על המגעים שהתקיימו בחודשים האחרונים בין ארה"ב לבין סעודיה סביב הנורמליזציה עם ישראל. זו שיחה ראשונה בין ביידן ליורש העצר הסעודי מתחילת המלחמה בעזה.

22:22 - בכיר חמאס: מתקיימים מאמצי תיווך לשחרור 50 חטופים נוספים

עלי ברכה, בכיר בהנהגת חמאס בחו"ל, אמר כי יש מאמצי תיווך בהובלת מדינות ערביות לשחרור 50 חטופים נוספים המוחזקים בעזה. ברכה אמר לכלי התקשורת הסורי כי בארגון דורשים את הפסקת התקיפות של צה"ל בעזה והכנסת מוצרי יסוד לבתי החולים בתמורה לשחרור חלק מהחטופים.

22:12 - הופעלה התרעת חדירת מחבלים בזיקים

הופעלה התרעת חדירת מחבלים בזיקים. הסריקות אחר צוללני חמאס נמשכות, לאחר שחוסלו כבר חמישה מחבלים במרחב זיקים היום.

20:50 - דובר צה"ל: "דלק לא ייכנס לרצועת עזה"

דובר צה"ל דניאל הגרי הדגיש היום בהצהרה לתקשורת כי צה"ל יעמוד על כך שאספקת דלק לא תכנס לרצועת עזה: "חמאס צריך אותו לתשתיות המבצעיות שלו. יש לו דלק הוא יכול לספק לבתי החולים". בנוסף, התייחס להחלטה לפרסם את הקלטת המחבל מיום תקיפת חמאס ביישובי דרום: "אין ברירה, חייבים להראות לעולם את הטירוף והזוועה שמחבלי חמאס ביצעו".

הגרי הביע הזדהות עם יוכבד ליפשיץ, האזרחית הישראלית ששוחררה אמש משבי חמאס: "אף אחד מאיתנו לא יכול להיכנס לנעליה, ולתאר את הזוועות שנאלצה לעבור. אישה מבוגרת שנחטפת בברוטליות ממיטתה בקיבוץ. זה פשע נגד האנושות, ושום דבר אחר. ישראל לא תיתן לעולם לשכוח את הפשע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully