וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם מנסה להבהיר: "העוול של הפלסטינים לא מצדיק את מעשי חמאס"

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 8:33

לאחר שספג ביקורת על שטען בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם כי מתקפת הטרור של חמאס "לא התרחשה בוואקום" ניסה מזכ"ל האו"ם לחזור בו וצייץ: ""המחאה על העוול של העם הפלסטיני לא יכולה להצדיק את ההתקפות הנוראיות של חמאס"

מזכ"ל האו"ם נפגש משפחות של בני ערובה המוחזקים בעזה/רויטרס

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מנסה לעדן את דבריו המקוממים בדיון אתמול (שלישי) במועצת הביטחון של האו"ם בעניין המצב בעזה. לאחר שאמר כי מתקפת הטרור של חמאס "לא התרחשה בוואקום". גוטרש אמר כי העם הפלסטיני היה "נתון ל-56 שנים של כיבוש חונק". הוא ציין כי הסבל של הפלסטינים לא מצדיק את ההתקפות של חמאס והתקפות חמאס אינם מצדיקות עונש קולקטיבי נגד האוכלוסיה הפלסטינית בעזה. גוטרש אמר עוד כי הוא "מודאג מאוד מההפרות הברורות של החוק ההומניטארי הבינלאומי שאנו עדים להן בעזה. ברגע מכריע כמו זה, חשוב להיות ברורים לגבי העקרונות - החל מהעיקרון הבסיסי של כיבוד והגנה על אזרחים",

הבוקר פרסם גוטרש הבהרה לדבריו בחשבון ה-X שלו וכתב: ""המחאה על העוול של העם הפלסטיני לא יכולה להצדיק את ההתקפות הנוראיות של חמאס", אך מיד הוסיף כי "ההתקפות הנוראיות הללו אינן יכולות להצדיק את הענישה הקולקטיבית של העם הפלסטיני".

שר החוץ אלי כהן ביטל במחאה על הדברים פגישה מתוכננת שלו עם גוטרש תקף בנאום מאוחר יותר את מזכ"ל האו"ם והציג תמונה של כל הילדים הישראלים שמוחזקים בעזה והקריא את שמותיהם. "תינוקות וילדים, קורבנות של רוע. אדוני מזכ"ל האו"ם - באיזה עולם אתה חי?", ביקר את המזכ"ל. במהלך הנאום חשף השר כהן הקלטה של מחבל חמאס עם הוריו בעזה, שבמהלכה חזר שוב ושוב בגאווה על כך שרצח במו ידיו 10 יהודים. אחרי השמעת ההקלטה, פנה כהן שוב למזכ"ל גוטרש ואמר לו: "זה העולם שבו אנו חיים. פינינו את עזה ואתם הזרמתם מאות מיליוני דולרים ובמקום לבנות עזה משגשגת הם בנו מנהרות טרור ומפעלי נשק".

כהן אמר עוד בנאומו: "אני קורא לכם לעמוד לצד ישראל במשימתה למחוק את המפלצות מעל פני האדמה. אם לא כל המדינות יעמדו לצד הערכים הבסיסיים של האנושיות, כפי שהם מופיעים במגילת האו"ם, תהיה זו השעה השחורה ביותר של ארגון האומות המאוחדות שיאבד את הבסיס הערכי של קיומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully