וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכות הסריקות אחר מחבלים בחוף זיקים; 8 משאיות עם ציוד הומניטרי נכנסו לעזה

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 0:11

התרעת חדירה הופעלה במהלך הסריקות אחר מחבלים בזיקים. בכיר בחמאס פרסם את דרישות הארגון לשחרור. דובר צה"ל: "דלק לא ייכנס לעזה". נפילות בשטח פתוח בגולן, צה"ל השיב בירי | עדכונים שוטפים

בווידאו: דובר צה"ל קורא לא להיות שאננים למרות התמעטות ירי הרקטות/צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף ביממה האחרונה כ-400 מטרות טרור. פתיחת שנת הלימודים האקדמית נדחתה לדצמבר. נשיא צרפת - עמנואל מקרון נפגש עם הנשיא הרצוג בישראל. צה"ל חיסל שישה מבוקשי חמאס. יוכבד ליפשיץ שהוחזקה בשבי החמאס: "חטפו אותי על אופנוע, הלכנו קילומטרים במנהרות". הנשיא מקרון לנתניהו: "צרפת בוכה על החיים של הצעירים שנלקחו על ידי חמאס". צה"ל לתושבי הרצועה: "מסרו מידע אודות חטופים וזכו לגמול כספי".

מתחילת המלחמה, נרצחו ונפלו כ-1,400 חיילים ואזרחים, מניין הפצועים עומד על כ-5,400. דובר צה"ל מסר כי עודכנו עד כה 222 משפחות חטופים ו-308 משפחות חללי צה"ל.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-17 למלחמה
לאירועי היום ה-19 למלחמה

23:51 - צה"ל: חוסלו המחבלים בחוף זיקים, הוסר החשש לחדירה

צה"ל דיווח שחיסל את צוללני חמאס שניסו לחדור לישראל בחוף זיקים, וכי הוסר החשש לחדירת מחבלים דרך הים. לאחר שהמחבלים זוהו על ידי כוח של זרוע הים, צה"ל תקף את הפיר ממנו יצאו בגבול רצועת עזה ואת מחסן אמצעי הלחימה אשר שימש את המחבלים.

23:21 - צה"ל: הסריקות אחר מחבלים בזיקים נמשכות

צה"ל דיווח כי הסריקות אחר מחבלים בחוף זיקים נמשכות, זאת במקביל להתרעת פיקוד העורף כי הסתיים אירוע חדירת המחבלים בנתיב העשרה.

23:17 - שמונה משאיות של סיוע הומניטרי הועברו לרצועה דרך מעבר רפיח

הסהר האדום הפלסטיני דיווח כי שמונה משאיות של סיוע הומניטרי עברו כעת דרך מעבר רפיח מהסהר האדום של מצרים. מדובר בסיוע ההומניטרי הרביעי שמועבר לרצועת עזה מאז תחילת הלחימה.

22:28 - הופעלה התרעה על חדירת מחבלים בעוטף

הופעלה התרעה על חדירת מחבלים בנתיב העשרה שבעוטף עזה, במקביל להתרעת לחדירת מחבלים בזיקים.

22:24 - ביידן ובן סלמאן שוחחו בנוגע לחידוש מגעי הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה

הבית הלבן דיווח כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן והסכים איתו שברגע שהמשבר בעזה יסתיים, ארה"ב וסעודיה יפעלו לקידום השלום בין ישראל לפלסטינים בהתבסס על המגעים שהתקיימו בחודשים האחרונים בין ארה"ב לבין סעודיה סביב הנורמליזציה עם ישראל. זו שיחה ראשונה בין ביידן ליורש העצר הסעודי מתחילת המלחמה בעזה.

22:22 - בכיר חמאס: מתקיימים מאמצי תיווך לשחרור 50 חטופים נוספים

עלי ברכה, בכיר בהנהגת חמאס בחו"ל, אמר כי יש מאמצי תיווך בהובלת מדינות ערביות לשחרור 50 חטופים נוספים המוחזקים בעזה. ברכה אמר לכלי התקשורת הסורי כי בארגון דורשים את הפסקת התקיפות של צה"ל בעזה והכנסת מוצרי יסוד לבתי החולים בתמורה לשחרור חלק מהחטופים.

22:12 - הופעלה התרעת חדירת מחבלים בזיקים

הופעלה התרעת חדירת מחבלים בזיקים. הסריקות אחר צוללני חמאס נמשכות, לאחר שחוסלו כבר חמישה מחבלים במרחב זיקים היום.

20:50 - דובר צה"ל: "דלק לא ייכנס לרצועת עזה"

דובר צה"ל דניאל הגרי הדגיש היום בהצהרה לתקשורת כי צה"ל יעמוד על כך שאספקת דלק לא תכנס לרצועת עזה: "חמאס צריך אותו לתשתיות המבצעיות שלו. יש לו דלק הוא יכול לספק לבתי החולים". בנוסף, התייחס להחלטה לפרסם את הקלטת המחבל מיום תקיפת חמאס ביישובי דרום: "אין ברירה, חייבים להראות לעולם את הטירוף והזוועה שמחבלי חמאס ביצעו".

הגרי הביע הזדהות עם יוכבד ליפשיץ, האזרחית הישראלית ששוחררה אמש משבי חמאס: "אף אחד מאיתנו לא יכול להיכנס לנעליה, ולתאר את הזוועות שנאלצה לעבור. אישה מבוגרת שנחטפת בברוטליות ממיטתה בקיבוץ. זה פשע נגד האנושות, ושום דבר אחר. ישראל לא תיתן לעולם לשכוח את הפשע הזה".

20:40 - אחרי שכהן ביטל את הפגישה: מזכ"ל האו"ם ייפגש עם נציגי משפחות החטופים

לאחר ששר החוץ הישראלי אלי כהן ביטל את הפגישה עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, דוברו של גוטרש הצהיר כי הוא ייפגש היום עם נציגי משפחות בני הערובה הישראלים שמוחזקים בעזה. הפגישה של גוטרש ונציגי המשפחות ילוו ע"י נציגים של המשלחת הישראלית לאו"ם.

20:15 - אבו מאזן: "אנו קוראים להפסקה מיידית של התוקפנות ולספק הגנה לאנשינו"

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא להפסקת אש מיידית ברצועת עזה, כך דווח לסוכנות הידיעות רויטרס. "אנו צריכים לספק הגנה לאנשינו", והוסיף: "אנו לא נקבל עוד פתרונות צבאיים שיתרמו להסלמה. פתרונות כאלה עלולים להוביל את האזור למלחמה אזורית או מלחמת עולם".

20:11 - הנשיא הצרפתי מקרון: "אני שומע את הסבל של תושבי עזה"

לאחר שנחת בחזרה מביקורו בישראל, הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון מסר כי "אני שומע את הסבל של תושבי עזה", כך דווח על פי סוכנות הידיעות רויטרס. "צרפת ממשיכה לתמוך בעם הפלסטיני וברשויות הפלסטיניות, חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני", טען.

19:37 - חיל הים חיסל חמישה צוללנים

חיל הים חיסל חמישה צוללנים שניסו לחדור לשטח הארץ דרך חוף זיקים. על פי הערכה בצה"ל, החוליה כללה שמונה מחבלים. הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב.

19:20 - בלינקן: "אם איראן או שלוחיה יתקפו אמריקנים - נגן על אנשינו"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הצהיר היום באו"ם כי "אם איראן או שלוחיה יתקפו אמריקנים בכל מקום - אנחנו נגן על אנשינו ועל ביטחוננו". בלינקן מסר כי "הבהרנו לאיראנים בפומבי ובמסרים שקטים דרך מתווכים כי ארה"ב לא רוצה עימות עם איראן ולא רוצה הרחבה של המלחמה", והוסיף:"אני קורא לכל המדינות החברות באו"ם להתבטא ולהפעיל את ההשפעה שלהן כדי להביא לשחרור החטופים שנמצאים בידי חמאס".

הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן סיירו באוגדת עזה

סיור הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן באוגדת עזה/דובר צה"ל

19:18 - חולדאי: "מערכת החינוך בעיר תמשיך לפעול באופן מדורג והיברידי"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי החליט כי מערכת החינוך בעיר תמשיך לפעול באופן מדורג והיברידי ובהתאם למרחבי המיגון התקינים במוסדות החינוך, על אף פרסום רמת הכוננות שמגדיר פיקוד העורף וחזרתה של תל אביב-יפו למדרג הירוק. מדוברות העייריה נמסר כי במידה ורמת הכוננות תישאר במדרג הירוק, תיפתח מערכת החינוך בתחילת שבוע הבא באופן מלא כבשגרה.

18:47 - פיקוד העורף: הלימודים בבתי הספר יחזרו לפעילות ברוב הארץ

הלימודים בבתי הספר ברוב הארץ יחזרו ממחר למתכונת רגילה עד יום חמישי, כך מסר היום פיקוד העורף לאחר שעדכן את הנחיותיו. הלימודים ביישובי עוטף עזה ויישובי הגליל העליון עדיין אסורים.

מפת הנחיות הלימודים של פיקוד העורף. פיקוד העורף, אתר רשמי
מפת הנחיות הלימודים של פיקוד העורף/אתר רשמי, פיקוד העורף

18:37 - בלינקן באו"ם: "אף מדינה לא היתה סובלת שחיטה של בני עמה"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הצהיר כי "אף מדינה שחברה באו"ם לא היתה סובלת את השחיטה של בני עמה", היום בנאומו בכינוס המיוחד של האו"ם בנושא המלחמה בעזה. "חייבים לגנות את מה שחמאס עשה. אבל צריך לשאול - איפה הזעזוע, הגועל והגינוי הברור של הזוועות שחמאס ביצע?", מסר.

18:29 - שר החוץ כהן ביטל את פגישתו עם מזכ"ל האו"ם במחאה על נאומו

שר החוץ אלי כהן החליט לבטל את פגישתו עם מזכ"ל האו"ם שתוכננה להתקיים בהמשך היום בניו יורק. הפגישה בוטלה כמחאה על נאומו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש היום בדיון במועצת הביטחון.

18:25 - צה"ל תקף שלוש חוליות מחבלים בגבול לבנון

צה"ל תקף בשעה האחרונה שלוש חוליות מחבלים בגבול לבנון שירו מרגמות ונ"ט לעבר מוצבי צה"ל באזור נטועה ואלקוש. החוליות הותקפו על ידי מסוק קרב וירי ארטילרי וטנקים, כוחות צה"ל לא נפגעו בפעולה.

18:10 - חשש לחדירת צוללנים באזור זיקים - חיל הים פתח באש

בעקבות דיווחים על ירי שנשמע באזור זיקים, התעורר חשש לחדירת צוללנים זרים לשטח ישראל. חיל הים פתח באש.

שר חוץ כהן תוקף את גוטרש: "אדוני מזכ"ל האו"ם - באיזה עולם אתה חי?"

שר החוץ אלי כהן תקף את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, בעקבות הצהרותיו בכינוס המיוחד של מועצת הביטחון באו"ם: "אדוני מזכ"ל האו"ם - באיזה עולם אתה חי? כנראה לא בעולם שלנו". בנוסף, הציג כהן שנכח בכינוס, תמונה של כל הילדים הישראלים שמוחזקים בעזה והקריא את שמותיהם. "תינוקות וילדים מוחזקים בעזה. זה סיוט", אמר כהן.

17:50 - מזכ"ל האו"ם: "התקיפות של חמאס לא התרחשו בחלל ריק"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס אמר כי התקיפות של חמאס 'לא התרחשו בחלל ריק', בבכינוס מיוחד של האו"ם. "הפלסטינים היו נתונים ל-56 שנים של 'כיבוש חונק", טען.

אזעקות במרכז, עשרות יירוטים מעל גוש דן/מערכת וואלה!

17:45 - מזכ"ל האום במועצת הביטחון: תקיפות חמאס אינן יכולות להצדיק ענישה פלסטינית קולקטיבית

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש טען כי תקיפות חמאס אינן יכולות להצדיק ענישה פלסטינית קולקטיבית, בכינוס מיוחד של האו"ם על האירועים בבדרום וברצועת עזה. "מודאגים מאוד מההפרות הברורות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי שאנו עדים להן בעזה", מסר.

17:42 - מד"א: חמישה נפצעו קל ממטח הרקטות למרכז הארץ

מד"א מעדכנים על חמישה פצועים קל ממטח הרקטות האחרון לאזור המרכז. בהם שני גברים שנפגעו מפגיעות רסיס, בחולון ובבאר יעקב. היתר נחבלו בדרכם למרחבים המוגנים.

17:40 - אלפי ישראלים קנו תוצרת חקלאית ממפוני נתיב העשרה

לאחר הקריאה לבוא ולתמוך בחקלאי העוטף, אלפי ישראלים הגיעו היום לנמל ת"א וקנו את התוצרת של חקלאי נתיב העשרה. המכירה נמשכה עד שאזלה כל הסחורה שהוצעה למכירה.

17:35 - צה"ל הגיב לשיגור טילים ליישובי הצפון; נפילות דווחו באזור בירנית

כוחות צה"ל פתחו בירי לעבר לבנון, בתגובה לשיגור טילי נ"ט ליישובי הצפון. בתוך כך, כמה נפילות דווחו באזור בירנית.

17:23 - אזעקות הופעלו סמוך למעלות

אזעקות הופעלו ביישוב אלקוש, סמוך למעלות. לא דווח על נזק או נפגעים.

17:23 - כוחות הביטחון חיסלו שלושה מחבלי חמאס ברצועת עזה

צה"ל ושב"כ חיסלו הלילה שלושה מחבלי חמאס ברצועת עזה. בהם, עבד אלרחמאן, סגן מפקד גדוד נוציראת, השתתף בפשיטה הרצחנית על קיבוץ בארי, ח'ליל מחג'ז, סגן מפקד גדוד שאטי וח'ליל תתרי, סגן מפקד גדוד שיח רדואן.

17:20 - רקטה נפלה בחולון, שניים נפצעו

שני אזרחים נפצעו בינוני וקל מפגיעת רקטה בחולון. צוות מד"א שהוזעק לזירת הפגיעה מעניק להם טיפול ראשוני. בד בבד, גבר נפגע מרסיס רקטה בבאר יעקב ומטופל במקום על ידי צוות מד"א, כשמצבו מוגדר קל.

חלקי רקטה בבית בחולון 24 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
חלקי רקטה בבית בחולון 24 באוקטובר 2023/אתר רשמי, ללא

17:10 - דיווח: נפילת רקטה בחולון

על פי דיווחים, רקטה נפלה בחולון בזמן המטח האחרון. לא דווח על נפגעים. כמו כן, צוותי מד"א הוזעקו לראשון לציון בעקבות חשד לנפילה סמוך לחנות איקאה.

17:00 - אזעקות הופעלו בעקבות מטח רקטות כבד ליישובי המרכז, הדרום, השפלה והשרון

אזקעות הופעלו ביישובי המרכז, השפלה והדרום בעקבות מטח רקטות כבד ששוגר מרצועת עזה. נכון לשעה זו, לא התקבלו דיווחים על פגיעות.

16:28 - צה"ל תקף חוליית מחבלים סמוך לגבול לבנון

כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון סמוך להר דב והשמיד אמצעי לחימה ששימשו אותה.

פגיעת רקטה בבית באלפי מנשה. 24 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעת רקטה בבית באלפי מנשה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

16:23 - צבע אדום הופעל בנחל עוז

צבע אדום הופעל בנחל עוז שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

ראש נפץ שנמצא בכפר חב"ד לאחר מטח רקטות לאיזור המרכז 14 באוקטובר 2023. דוברות כב"ה מחוז יו"ש, אתר רשמי
ראש נפץ שנמצא בכפר חב"ד לאחר מטח הרקטות האחרון/אתר רשמי, דוברות כב"ה מחוז יו"ש

16:00 - הרמטכ"ל: "צה"ל מוכן לתמרון - חמאס מצטער על המערכה כבר עכשיו"

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר כי צה"ל ערוך לשלב הבא בלחימה - שיתרחש בעיתוי שייקבע עם הדרג המדיני. "מדינת ישראל בעיצומה של מלחמה שפתח בה ארגון הטרור חמאס - הוא יצטער עליה, הוא מתחיל להצטער עליה כבר עכשיו", אמר. "בכל דקה שעוברת בצד השני אנחנו תוקפים את האויב יותר, הורגים לו פעילים, הורגים לו מפקדים, משמידים לו תשתיות ואוספים עוד מודיעין לקראת הבאות. אנחנו מחזיקים אותו במתח, עכשיו האויב הוא זה שממתין בדריכות".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בתדרוך לכלי התקשורת 24 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי בתדרוך לתקשורת. "חמאס מצטער על המערכה כבר עכשיו"/דובר צה"ל

15:59 - גנץ למקרון: "אין צעד מוסרי והכרחי יותר מסיום שלטון החמאס בעזה"

השר בני גנץ נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, שביקר היום בארץ. בפגישתם אמר גנץ כי "אין צעד מוסרי והכרחי יותר מסיום שלטון החמאס בעזה".
בנוס, הסביר גנץ למקרון כי ישראל רואה במדינת לבנון אחראית לתקיפות של חיזבאללה משטחה, והיא מגנה על עצמה וערוכה לכל התפתחות בזירה הצפונית, באופן שיסב נזק קשה לחיזבאללה וללבנון אם ימשכו המתקפות.

15:31 - לשכת נתניהו שוחחה עם ביה"ח איכילוב לאחר עדכון על מצב החטופות: "מסרים שמחזקים את חמאס"

לשכת ראש הממשלה שוחחה עם בית החולים איכילוב לאחר עדכון על מצב החטופות ששוחררו משבי חמאס והובאו לבדיקות במקום: "המסר מחזק את החמאס ועשוי להיות בעייתי". לפי הגורמים בלשכת רה"מ הם לא ביקשו להעביר את המסר הזה למשפחה או ליוכבד ליפשיץ בעצמה אלא לחדד את מסרי הצוות של בית החולים, בעקבות ראיון שנתנה עובדת צוות מבית החולים בו אמרה שהחטופות טופלו היטב והיו במצב טוב
גורמים בלשכת ראש הממשלה אומרים כי אמש שוחחו עם יוכבד ליפשיץ גורמים מטעם ממונה השבויים והנעדרים והיא תוחקרה על ידי השב"כ.

15:41 - רקטה פגעה בבית באלפי מנשה

בית באלפי מנשה שבשומרון נפגע מפגיעה ישירה, ללא נפגעים. המשטרה מטפלת כעת בזירת הנפילה.

15:30 - אזעקות בבאר שבע

15:16 - מטח על השומרון והמרכז

14:25 - ירי נ"ט אל עבר הגליל המערבי, אין נפגעים

14:09 - אזעקות באשדוד

13:59 - ירי רקטות לעבר באר שבע, נפילה בשטח פתוח

13:57 - ישראל כץ: "אנחנו נמצאים במלחמת עולם שלישית מול איראן והאיסלאם הקיצוני"

השר ישראל כץ ערך לפני זמן קצר סיור בעיירה שלומי הסמוכה לגבול לבנון. כשנשאל לגבי המצב הבטחוני בצפון אמר השר, "יש כאן מערכה מוגבלת כרגע. אנחנו ערוכים במידה והיא תתרחב. מי שמאיים בסוף גם עושה. תפקידנו שיהיה בטחון בכל מקום. יש מערכת שיקולים כוללת. לא יהיה מצב בו לא יהיה בטחון בצפון". עוד הוסיף השר כץ, "אנחנו נמצאים במלחמת עולם שלישית מול איראן והאיסלאם הקיצוני. אנחנו וגם אירופה וכולם. אנחנו צריכים להכריע אותם ואנחנו נעשה את זה".

ישראל כ"ץ מתארח בתוכנית "הפטריוטים". ערוץ 14, צילום מסך
ישראל כץ/צילום מסך, ערוץ 14

13:17 - צה"ל לתושבי עזה: "מסרו מידע אודות החטופים וזכו בגמול כספי"

צה"ל פנה בשעות האחרונות באמצעות כרוזים לתושבי רצועת עזה בבקשה שיעזרו במציאת החטופים, ובתמורה יזכו בגמול כספי. תרגום תוכן הכרוז לעברית: "אם אתם חפצים בעתיד טוב יותר לכם ולילדכם, עשו מעשה ומסרו לנו בהקדם מידע מוצק ומועיל בנוגע לחטופים הנמצאים באזורכם. הצבא הישראלי מבטיח לכם שישקיע מאמץ מירבי לספק לכם ולביתכם ביטחון וכן פרס כספי. אנו מבטיחים לכם סודיות מלאה".

בשעות האחרונות צה״ל פנה במגוון כלים לתושבי רצועת עזה על מנת שיחשפו מידע מבוסס ומועיל אודות החטופים. 24 באוקטובר 2023. מסך, דובר צה"ל
כרוז שצה"ל פיזר ברחבי עזה/דובר צה"ל, מסך

13:11 - מקרון בפגישתו עם נתניהו: "צרפת בוכה על החיים של הצעירים שנלקחו על ידי חמאס"

הצהרה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון, בירושלים.
24 באוקטובר 2023. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
הצהרה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון, בירושלים. 24 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

13:05 - צה"ל חיסל מחבל שניסה לשגר רקטה לעבר ישראל

כלי טיס של צה"ל חיסל לפני זמן קצר מחבל שזוהה בשטח לבנון סמוך למרחב ברעם וניסה לשגר רקטה משטח לבנון לעבר שטח ישראל.

12:57 - נתניהו בהצהרה לצד מקרון: "אנחנו מסרבים שדאעש יהיה בגבול שלנו, זה כמו שהוא יהיה בפריז"

12:38 - המשוחררת משבי חמאס נגד הממשלה: "אנחנו השעיר לעזאזל של השלטון"

המשך ההצהרה של יוכבד ליפשיץ, השבויה ששוחרה משבי החמאס: "שכבנו שם על מזרונים, הם הקפידו על סניטריה. הם הקפידו להביא לנו תרופות. ביקשנו מהם שלא ידברו על פוליטיקה, הם דיברו על כל מיני דברים, הם היו מאוד ידידותיים. אכלנו את מה שהם אכלו. גבינה לבנה, גבינה מותכת ומלפפון.אנחנו מקווים שכל החטופים יוחזרו הביתה ושנוכל לבנות מחדש את חיינו".

"חוסר הידיעה של צה"ל ושב"כ מאוד פגע בנו, אנחנו היינו השעיר לעזאזל של השלטון. חמאס עשו לנו בית ספר - שרפו לנו שדות, שלחו בלוני תבערה במשך שלושה שבועות וצה"ל לא התייחס לזה ברצינות. פתאום בשבת בבוקר, הייתה הפגזה קשה מאוד על היישובים. עם ההפגזה ההמונים פרצו, פוצצו את הגדר הענקית שבנו ונכנסו בהמונים. זה היה קטע מאוד לא נעים וקשה מאוד, יש לי כל הזמן את התמונות של מה שקרה בראש".

יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס בעזה,  בהצהרה במרכז הרפואי באיכילוב, תל אביב. 24 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס בעזה, בהצהרה במרכז הרפואי באיכילוב, תל אביב. 24 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

12:12 - האישה ששוחררה משבי חמאס: "עברנו תופת"

יוכבד ליפשיץ שהוחזקה בשבי החמאס ושוחררה אתמול, נשאה הצהרה בבית החולים איכילוב שם היא מאושפזת. בהצהרתה אמרה: "עברתי תופת שלא הכרנו, הם השתוללו אצלנו בקיבוץ. אותי חטפו והשכיבו אותי על אופנוע וטסו בשדות החרושים לכיוון עזה. הם פוצצו את הגדר האלקטרונית שבנו ב-2.5 מיליארד דולר והיא לא עזרה בכלום. ההמונים הסתערו על הבתים שלנו, לא שינה להם שאנחנו קשישים, הם חטפו גם אותנו".

"אחר כך הם העבירו אותנו למערות והם היכו אותי. הם לא שברו לי את הצלעות אבל הכאיבו לי מאוד וזה הקשה לי על הנשימה. הלכנו קילומטרים במנהרות שבוניות כמו קורי עכביש. כשהגענו לשם אמרו לנו שהם אנשים שמאמינים בקוראן ולא יעשו לנו רע. וייתנו לנו את אותם תנאים שיש להם במנהרות. התחלנו ללכת במנהרות כשהאדמה לחה כל הזמן. הגענו לאולם גדול שם התרכזנו 25 אנשים ולאחר מכן הפרידו אותנו לחדר של חמישה. היה שומר שצמוד אלינו והיה גם חובש. הגיע גם רופא ונתן לנו כדורים".

יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס בעזה,  בהצהרה במרכז הרפואי באיכילוב, תל אביב. 24 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס בעזה, בהצהרה במרכז הרפואי באיכילוב/ראובן קסטרו

11:16 - נשיא צרפת מקרון נפגש עם ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בלשכת רה"מ בירושלים.
24 באוקטובר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בלשכת רה"מ בירושלים. 24 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

10:42 - בנה של אחת החטופות ששוחררו: "הוחזקה עם עוד כ-60 אנשים באותו מקום"

ארנון, בנה של יוכבד ששוחררה אתמול משבי חמאס, אמר לוואלה כי "היא הייתה יחד עם עוד 60-50 איש באותו מקום. אם כולם שם באותו מצב יש מקום לאופטימיות. היא ואבא הופרדו, הוא היה במקום אחר ואנחנו מקווים שגם הוא יחזור בריא כמה שיותר מהר".

10:22 - מקרון: "המטרה שלנו היא שחרור כל החטופים"

נשיא צרפת עמנואל מקרון נפגש לפני זמן קצר עם הנשיא הרצוג, בפגישתם אמר הנשא הרצוג: "ישראל מתאבלת בכאב גדול שלא חווינו מאז היווסדנו. אנחנו מודאגים מאוד מהעליה באנטישמיות ברחבי העולם וגם בצרפת". מקרון השיב: "הביקור שלנו נועד להפגין תמיכה וסולידריות ולחלוק אתכם את הכאב. המשימה הכי חשובה שלנו היא שחרור כל החטופים. נעשה כל מה שצריך כדי להשיב את השלום והיציבות לאזור".

נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לביקור בישראל ונועד עם יצחק הרצוג. בית הנשיא בירושלים. 24 באוקטובר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לביקור בישראל ונועד עם יצחק הרצוג. בית הנשיא בירושלים. 24 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לביקור בישראל ונועד עם יצחק הרצוג. בית הנשיא בירושלים. 24 באוקטובר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא צרפת מקרון נפגש עם הנשיא הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

09:59 - דובר צה"ל בערבית: חמאס מחזיק ביותר מחצי מליון ליטר דלק

דובר צה"ל בשפה העברית, אביחי אדרעי, העלה לחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו תמונה של מכליות סולר בעזה, סמוך למעבר רפיח. "כך נראים מעל חצי מיליון ליטר סולר שנמצאים ברשות חמאס. הארגון ממשיך לטעון שאין לו יכולת לספק דלק לבתי החולים ולאזרחים", כתב בציוצו, "חמאס-דאעש גונבים את הסולר מהאזרחים ומעבירים אותו למנהרות, למשגרים ולבכירים. כך נראה סדר העדיפויות של חמאס.
תושבי עזה, אל תפנו בשום דרישה לישראל. הכתובת שלכם היא סנוואר, דף ושאר בכירי חמאס שהביאו את עזה אל התהום".

09:59 - פתיחת שנת הלימודים האקדמית נדחתה ל-3 בדצמבר

פורום ראשי אוניברסיטאות המחקר הודיע היום על דחיית פתיחת שנת הלימודים לתאריך ה-3 בדצמבר. זאת עקב שיעור גבוה של מגוייסים למלואים בקרב הסטודנטים והסגל.

הקמפוס של האוניברסיטה העברית. ויקיפדיה, אתר רשמי
הקמפוס של האוניברסיטה העברית/אתר רשמי, ויקיפדיה

09:04 - האמיר של קטאר: "ישראל הורגת ללא הבחנה"

האמיר של קטאר, תמים בן חמד אאל ת'אני, מעביר ביקורת על ישראל. "אסור לאפשר לישראל להמשיך בהרג חסר הבחנה", מסר האמיר, "הסלמת הסכסוך בין ישראל לעזה עלולה מאיימת על המזרח התיכון ועל העולם כולו".

08:12 - 278 פצועי מלחמה מאושפזים כעת בבתי החולים

משרד הבריאות מעדכן כי מאושפזים כעת 278 פצועי מלחמה בבתי החולים השונים בארץ, מתוכם 40 פצועים במצב קשה.

07:41 - נשיא צרפת עמנואל מקרון נחת בישראל

נשיא צרפת עמנואל מקרון נחת הבוקר בישראל לביקור הזדהות וחירום בעקבות המלחמה. מקרון צפוי לבקר משפחות של חטופים וחללים בעלי אזרחות צרפתית, ולהיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, הנשיא הרצוג, חבר הקבינט גנץ וראש האופוזיציה יאיר לפיד.

נשיא צרפת מקרון בנתב"ג. רויטרס
נשיא צרפת מקרון בנתב"ג/רויטרס
מקרון בפגישה עם משפחות חטופים והחללים בישראל. רויטרס
מקרון בפגישה עם משפחות חטופים והחללים בישראל/רויטרס

7:16: צה"ל תקף ביממה האחרונה יותר מ-400 מטרות וחיסל מספר מפקדים בחמאס

צה"ל תקף ביממה האחרונה יותר מ-400 מטרות צבאיות ברצועת עזה בהן עשרות תשתיות ונקודות כינוס שונות של חמאס בשכונות סג'עייה, שאטי, ג'באליה, דרג' תפאח וזייתון. בנוסף, כלי טיס של צה"ל תקף פיר מנהרה מבצעי בשימוש ארגון הטרור חמאס אשר אפשר לפעילים גישה מהירה לחוף.

כלי טיס של צה"ל תקפו במהלך הלילה גם מפקדות מבצעיות ששימשו את פעילי ארגון הטרור חמאס ונקודות כינוס של ארגון הטרור שמוקמו בתוך מסגדים. חוסלו הלילה סגן מפקד גדוד נוציראת, סגן מפקד גדוד שאטי וסגן מפקד גדוד אלפורקאן בארגון הטרור חמאס.

תיעוד מחיסול פעילי ארגוני הטרור ברצועת עזה/דובר צה"ל

6:40 - נכדה של יוכבד ליפשיץ באיחוד עימה: "לא להאמין שסבתא חזרה אלינו. גיבורה ענקית"

כדורגלן העבר דניאל ליפשיץ, פגש את סבתו יוכבד ליפשיץ לאחר ששוחררה אמש משבי חמאס, באיחוד משפחתי שנערך בבית החולים איכילוב שבתל אביב, 17 ימים לאחר שנחטפה. "לא להאמין שסבתא, שהיא כאמא עבורי חזרה אלינו משבי החמאס. כל כך אוהב את האישה הכל כך אמיצה הזו. גיבורה ענקית", כתב בפייסבוק על האיחוד המרגש.

יוכבד ליפשיץ, ששוחררה משבי חמאס, פוגשת לראשונה את משפחתה מאז שנחטפה. 24 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יוכבד ליפשיץ, ששוחררה משבי חמאס, פוגשת לראשונה את משפחתה מאז שנחטפה. 24 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

6:36 - כוחות צה"ל פועלים בג'נין; דיווח פלסטיני: מחבל נפגע בחילופי אש במקום

כוחות צה"ל פועלים כעת בכפר ג'בע בגזרת ג'נין. על פי דיווח פלסטיני, מחבל נפצע בחילופי אש שפרצו במקום. לא דווח על נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

4:57 - ביידן לנתניהו: מחוייב לשחרור כל בני הערובה בעזה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ערך הלילה שיחת טלפון עם ראש הממשלה נתניהו ודן עמו במלחמה בעזה, כך אמר לוואלה בכיר בבית הלבן. במהלך השיחה, הנשיא ביידן בירך על שחרור שתי החטופות הישראליות מידי חמאס והביע את מחוייבותו לפעול לשחרור כל בני הערובה האחרים. כמו כן, הדגיש ביידן בשיחה כי צריך לשמור על זרימה קבועה של סיוע הומניטרי לעזה.

השיחה בין ביידן לנתניהו התקיימה לאחר דיון שקיים ביידן בחדר המצב של הבית הלבן במהלכה קיבל עדכונים מראשי מערכת הביטחון האמריקנית לגבי מצב הלחימה בין ישראל לחמאס. בתוך כך, הנשיא האמריקני עידכן את ראש הממשלה על המאמצים של ארה"ב להגביר את ההרתעה מול איראן וחיזבאללה ולגבי האמצעים הצבאיים הנוספים שארה"ב מעבירה לאזור.

4:30 - אובמה: חלק מפעולותיה של ישראל במלחמה עלולות לפגוע בה בטווח הארוך

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה טען כי חלק מהחלטות ההנהגה הישראלית במלחמה ברצועת עזה עלולות בסופו של דבר לפגוע בתמיכה הבינלאומית במדינת ישראל ובמאמצים להגיע לשלום באזור. "החלטת ממשלת ישראל לנתק מזון, מים וחשמל לאוכלוסיה אזרחית שבויה בעזה מאיימת לא רק להחמיר את המשבר ההומניטרי ההולך וגובר", כתב אובמה בהצהרה שפרסם. "היא עלולה להקשיח עוד יותר את הגישה הפלסטינית לדורותיה, לשחוק את התמיכה העולמית בישראל, להשפיע ידיהם של אויבי ישראל, ולערער את המאמצים ארוכי הטווח להשגת שלום ויציבות באזור".

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, בעצרת הבחירות של המפלגה הדמוקרטית בפלינט, מישיגן. 31 באוקטובר 2020. רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה/רויטרס

3:19 - לוחם מילואים נפצע בינוני מפיצוץ מטען חבלה בשומרון

לוחם מילואים נפצע בינוני במהלך פעילות מבצעית בכפר בורקא שבשומרון, לאחר שהושלך מטען חבלה מאולתר לעבר כוח צה"ל. הלוחם קיבל טיפול ראשוני במקום והועבר לבית חולים. כוחות צה"ל במקום החלו לסרוק אחר חשודים ולחסום דרכים במרחב.

2:31 - סין: "נעשה ככל שביכולתנו על מנת לסייע בפיוס ישראלי-פלסטיני"

סוכנות הידיעות הלאומית בסין דיווחה כי שר החוץ הסיני וונג יי שוחח עם עמיתו הישראלי, שר החוץ אלי כהן, ואמר לו כי סין תעשה ככל שביכולתה על מנת להגיע לפיוס ישראלי-פלסטיני. השר הסיני הפציר בישראל לשמור על שלומם של אזרחים סיניים שנמצאים באזורי המלחמה.

2:05 - דובר הבית הלבן ל-CNN: "זה לא הזמן להפסקת אש בין ישראל לחמאס"

דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר הלילה ל-CNN שבוושינגטון לא סבורים כי זו העת להפסקת אש בין ישראל לחמאס. "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה. הכוחות הישראליים נותרה עבודה בתקיפת הנהגת חמאס".

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי פורץ בבכי בשידור חי כשנשאל על תקיפת חמאס בדרום ישראל. 10 בספטמבר 2023. CNN, צילום מסך
דובר הבית הלבן ג'ון קירבי/צילום מסך, CNN

1:54 - שר ההגנה האמריקני שוחח עם גלנט על ההרתעה האמריקנית מול איראן וחיזבאללה

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח בטלפון עם שר הביטחון גלנט ודן עמו בצעדים שארה"ב מבצעת כדי להרתיע את איראן וחיזבאללה מהצטרפות למלחמה בעזה, כך נמסר מהפנטגון.

1:43 - השר כ"ץ לעיתון גרמני: "הכניסה הקרקעית לעזה לא תתעכב בגלל החטופים"

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ טען היום בריאיון לעיתון הגרמני "בילד" כי הכניסה הקרקעית לרצועת עזה לא תתעכב בגלל הישראלים שמוחזקים על ידי חמאס - כך על פי דיווח רויטרס. "חמאס רוצה שנתעסק בחטופים ולא רוצה שצה"ל ייכנס לחסל את התשתיות שלהם", טען כ"ץ.

1:33 - עדכון מאיכילוב: מצבן הרפואי של משוחררות השבי תקין, ויישארו לבדיקה במשך הלילה

אתי עוזיאל, סמנכ"ל סיעוד ואחות ראשית של בית החולים איכילוב בעדכון מצב לאחר הגעת שתי הנשים ששוחררו משבי חמאס לטיפול במקום. "הן נראות בסדר, מצבן הרפואי בסדר, הן מדברות, ויישארו אצלנו הלילה לבדיקה גופנית כוללת", מסרה עוזיאל.

1:11 - המסוק ועליו שתי הישראליות ששוחררו משבי חמאס נחת באיכילוב

המסוק ועליו שתי הישראליות ששוחררו אמש משבי חמאס נחת לפני זמן קצר בבית החולים איכילוב שבתל אביב. השתיים, נורית קופר ויוכבד ליפשיץ, יעברו במקום בירור והערכה רפואית. אחת מהן נצפתה מובלת לתוך בית החולים על כיסא גלגלים, והשנייה במיטה רפואית.

המסוק עם האזרחיות ששוחררו משבי חמאס נחת באיכילוב. 24 באוקטובר 2023. אורי סלע, אורי סלע
המסוק עם האזרחיות ששוחררו משבי חמאס נחת באיכילוב. 24 באוקטובר 2023/אורי סלע, אורי סלע
המסוק עם האזרחיות ששוחררו משבי חמאס נחת באיכילוב. 24 באוקטובר 2023. אורי סלע, אורי סלע
המסוק עם האזרחיות ששוחררו משבי חמאס נחת באיכילוב. 24 באוקטובר 2023/אורי סלע, אורי סלע

00:45 - צה"ל תקף מתחם צבאי של חיזבאללה בלבנון

בתגובה לירי טילים לעבר יישובי הצפון, צה"ל תקף תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, בהן מתחם צבאי ועמדת תצפית של הארגון.

צה"ל תקף בסיס צבאי של חיזבאללה בלבנון. 24 באוקטובר 2023/דובר צה"ל

00:35 - משרד הבריאות הפלסטיני: עשרות הרוגים בתקיפת חיל האוויר בצפון עזה

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי עשרות פלסטינים נהרגו הלילה בתקיפת חיל האוויר במחנה הפליטים א-שאטי בצפון רצועת עזה. "רבים מהנפגעים הם נשים וילדים, שעדיין לכודים תחת ההריסות", מסר דובר משרד הבריאות בעזה לסוכנות הידיעות רויטרס.

00:21 - נורית קופר ויוכבד ליפשיץ מובלות לבדיקות בבית החולים איכילוב

שתי האזרחיות ששוחררו הערב משבי חמאס, נורית קופר ויוכבד ליפשיץ, מובלות בשעה זו במסוק צבאי לבית החולים איכילוב שבתל אביב. עם הגעתן למקום, השתיים יעברו בירור והערכה רפואית.

מנחת מסוקים בבית החולים איכילוב. 24 באוקטובר 2023. אורי סלע, אורי סלע
מנחת המסוקים בבית החולים איכילוב/אורי סלע, אורי סלע

23:47 - משרד רה"מ על שחרור החטופים: "כוחות הביטחון פעלו להתגבר על קשיים שחמאס הערימו"

משרד ראש הממשלה פרסם הודעה בעקבות הגעתן של נורית קופר ויוכבד ליפשיץ, ששוחררו הערב משבי חמאס, לישראל. "צה"ל וכוחות הביטחון פעלו בימים האחרונים כדי להביא לשחרורן ולהתגבר על הקשיים הרבים שחמאס הערימו. לאחר שעברו לידי כוחות צה"ל, הן עושות דרכן בשעה זו אל מרכז רפואי בישראל שנערך והוכן במיוחד לקליטתן. שם יחכו להן בני משפחתן".

23:02 - צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר רקטות לעבר ישראל

כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שזוהתה במרחב הר דב וניסתה לשגר רקטות משטח לבנון לעבר שטח ישראל.

חיילי צה"ל סמוך לגבול לבנון, 22 באוקטובר 2023. דוד כהן, פלאש 90
חיילי צה"ל סמוך לגבול לבנון/פלאש 90, דוד כהן

22:46 - ביידן בתשובה לשאלה האם הוא תומך בהפסקת אש תמורת שחרור בני הערובה: "קודם שישחררו את בני הערובה ואח"כ נדבר"

יוכבד ליפשיץ, לאחר שחרור משבי החמאס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יוכבד ליפשיץ, לאחר שחרור משבי החמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

22:29 - נכדה של יוכבד ליפשיץ: "מקווים שזה רק ההתחלה של שחרורם של כל החטופים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully