וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון נועד עם נתניהו: "אתם לא לבד - פעלנו נגד דאעש ונפעל גם נגד הטרור הזה"

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 13:16

נשיא צרפת נחת בישראל ונפגש עם משפחות חטופים וחללים בעלי אזרחות צרפתית. בהמשך נפגש גם עם נשיא המדינה והצהיר בפניו: "המטרה הראשונה שלנו היא שחרור כל החטופים". הרצוג: "תודה שבאת לישראל בימים קשים אלה"

בווידאו: נשיא צרפת מקרון בביקור בישראל נפגש עם משפחות החטופים והנרצחים/צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון נחת הבוקר (שלישי) בישראל לביקור הזדהות וחירום בעקבות המלחמה. עם נחיתתו בנתב"ג, פתח מקרון את ביקורו בפגישה עם משפחות של חטופים וחללים בעלי אזרחות צרפתית ממתקפת חמאס. בהמשך נועד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"תודה שבאת לישראל בימים קשים אלה", אמר הרצוג למקבילו הצרפתי בפתח פגישתם. "ישראל אבלה ומתאבלת בכאב גדול שמעולם לא סבלנו כאומה מאז היווסדינו. אני רואה משפחות אבלות שכולות מתפללות, בוכות, סובלות רגשית וכל העם סובל איתן. אבל אנחנו עם חזק ואנחנו מחויבים להתגבר".

מקרון בפגישה עם משפחותה חטופים והחללים בישראל. רויטרס
מקרון בפגישה עם משפחותה חטופים והחללים בישראל/רויטרס
נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לביקור בישראל ונועד עם יצחק הרצוג. בית הנשיא בירושלים. 24 באוקטובר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לביקור בישראל ונועד עם יצחק הרצוג. בית הנשיא בירושלים. 24 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"המצב הוא מאוד מסובך ורגיש. אנחנו דורשים שחרור מיידי של כל האזרחים החטופים, שכן ראינו פשעים ברורים נגד האנושות עם סבל של צעירים וקשישים. 30 ילדים חטופים בידי החמאס, שביצע את אחד הפשעים הקשים בעידן המודרני", הוסיף.

הרצוג פנה למקרון ואמר: "אני יודע כמה אכפת לך מהמדינה שלנו. אני יודע שפגשת משפחות של חטופים. אני יודע שאתה חולק איתי את ההרגשה שאין הבדל בכלל בין אזרח ישראלי או מי שמחזיק באזרחות נוספת. בסוף כל הישראלים הם אחד. חייל, אזרח או אזרח זר".

בהמשך התייחס הנשיא למצב בחזית הצפון: "אנחנו עוקבים מקרוב אחר המצב בלבנון. החיזבאללה משחקים באש, ואיראן שמגבה אותם כדי לזרוע הרס באזור משחקת באש. אני רוצה להבהיר - אנחנו לא מחפשים עימות בגבול הצפוני או משהו אחר. אנחנו ממוקדים בהרס התשתית של חמאס, ולהחזיר את החטופים שלנו - אבל אם חיזבאללה יגרור אותנו למלחמה לבנון תשלם את המחיר".

מקרון בפגישה עם משפחות חטופים והחללים בישראל. רויטרס
מחבק ומנחם. מקרון בישראל/רויטרס

מקרון אמר להרצוג: "הביקור שלנו נועד קודם כל להפגין תמיכה וסולידריות ולחלוק אתכם את הכאב. זה היה הלם עצום לכל העולם ובעיקר לצרפת. אני כאן כדי להביע הזדהות. אני שותף לעמדתך שהמשימה הכי חשובה כעת היא שחרור כל החטופים ללא כל סייג, כי זה פשע נורא לשחק בחיים של ילדים, קשישים, חיילים ואזרחים.

"אני רוצה שתדע שאתם לא תהיו לבד במלחמה בטרור. אני מדבר כאן בשם מדינה שחוותה התקפות טרור ואתם הייתם שם בשבילנו. וזו החובה שלנו להילחם בטרור ללא בלבול. אנחנו עומדים כתף לצד כתף, ונעשה כל מה שצריך כדי להשיב את השלום והיציבות לאזור. לכן העברנו מסרים גם לקבוצות טרור אחרות שרצו להצטרף להתקפה עליכם. מה שקרה לעולם לא יישכח, ואנחנו נהיה כאן היום מחר וביום שלמחרת עבור שלום ויציבות, כי האנשים האלה נהרגו רק כי היו יהודים ורצו לחיות בשלום".

נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לביקור בישראל ונועד עם יצחק הרצוג. בית הנשיא בירושלים. 24 באוקטובר 2023. אורן בן חקון, אתר רשמי
נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לביקור בישראל ונועד עם יצחק הרצוג. בית הנשיא בירושלים. 24 באוקטובר 2023/אתר רשמי, אורן בן חקון

בהמשך הביקור מקרון נועד גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ. בסיום ביקורו בישראל מקרון ימשיך לרמאללה לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בפתח דבריו אמר נתניהו למקרון כי "אנחנו מסרבים שדאעש יהיה בגבול שלנו, זה כמו שהוא יהיה בפריז". מקרון השיב לו ואמר כי יש להיזהר לא לפתוח דלת לעימות אזורי. "ביטחון ישראל לא מוטל בספק - צריך להילחם בלי פוליטיקה בטרוריסטים", הבהיר. "אתם לא לבד - נלחמנו נגד דאעש ונלחם גם נגד הטרור הזה. עם זאת יש לזכור את ההיבט ההומנטירי - הוא מאוד חשוב. צרפת בוכה על חיי הצעירים שנלקחו על ידי חמאס. המטרה שלנו היא להביא לשחרור כל החטופים".

נשיא צרפת מקרון בנתב"ג. רויטרס
נשיא צרפת מקרון בנתב"ג/רויטרס

מקרון הוא האחרון ברכבת אווירית של מנהיגים שהגיעה לישראל לביקורי תמיכה והזדהות מאז החלה המלחמה ובראשם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן שביקר כאן פעמיים ושר ההגנה לויד אוסטין. בנוסף הגיעו גם קנצלר גרמניה אולף שולץ, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס ונשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס.

"אני מברך על הביקור של נשיא צרפת מקרון בישראל", אמר אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל). "להזדהות של צרפת עם ישראל יש חשיבות גדולה, גם ברמה הבינלאומית, גם עבור עולי צרפת בישראל וגם עבור הקהילה היהודית בצרפת, שחווה לאחרונה התגברות מדאיגה באנטישמיות ובאירועי אלימות והסתה. במקביל, אני מצפה לכך שמקרון יסייע בסוגיית החטופים וגם יעזור כלכלית למפונים מהדרום והצפון שלא מעטים מהם עולים חדשים דוברי צרפתית או מחזיקים באזרחות צרפתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully