וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביידן ושולץ: הנשיא מקרון יגיע לישראל בקרוב

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 14:33

נשיא צרפת מצטרף לשורת מנהיגים שהתייצבו לימין ישראל מאז מתקפת הטרור של חמאס על הדרום ב-7 באוקטובר. היום יגיע לביקור גם קנצלר גרמניה

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי מתכנן להגיע בקרוב לישראל - כך דווח היום (שלישי) בתקשורת הצרפתית. הוא אמר כי צרפת תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אך זה חייב להיות בהתאם לחוק הבינלאומי ולחוק ההומניטרי. בכך מצטרף מקרון לשורת מנהיגים שהתייצבו לימין ישראל מאז מתקפת הטרור של חמאס על הדרום ב-7 באוקטובר.

מוקדם יותר הגיב מקרון לסרטון של מייה שם, ישראלית בעלת אזרחות צרפתית, שנחטפה מישראל לרצועת עזה, שאמש חמאס פרסם תיעוד שלה. "הובא לידיעת נשיא הרפובליקה דבר הסרטון של מיה שם, אזרחית צרפתייה-ישראלית, שהפיץ ארגון הטרור חמאס. הנשיא מוקיע את החרפה שבחטיפת חפים מפשע ובבימוי הנתעב שלהם. הוא קורא לשחרורה המיידי וללא תנאי", נמסר מארמון האליזה. "צרפת מגויסת באופן מוחלט, ופועלת יחד עם שותפותיה, לשחרור בני הערובה הצרפתים המוחזקים בידי חמאס. השרה לענייני אירופה והחוץ נפגשה ביום ראשון עם המשפחות שיקיריהם נרצחו או נחטפו, וביניהן עם משפחתה של מיה שם".

נשיא צרפת עמנואל מקרון ממתין לפגישה עם האפיפיור פרנציסקוס במארסיי, צרפת, 23 בספטמבר 2023. רויטרס
יגיע לישראל. מקרון/רויטרס

היום יגיע לישראל גם קנצלר גרמניה, אולף שולץ. הוא צפוי להיפגש, בין היתר, עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בבסיס הקרייה בתל אביב.

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אישר הלילה כי גם הנשיא ג'ו ביידן ינחת מחר בישראל. הודעתו של בלינקן מגיעה בעקבות הזמנת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר שבבית הלבן מסרו כי ביידן שוקל לקיים ביקור במזרח התיכון השבוע.

את הדברים אמר בלינקן בתום למעלה משבע שעות של שיחות עם בכירים בישראל ולאחר שהשתתף בישיבת קבינט המלחמה בבסיס הקרייה שבתל אביב. הישיבה הופסקה במהלכה בעקבות אזעקות שהושמעו ברחבי גוש דן, ואילצה את משתתפיה להתפנות למרחב מוגן.

ביקורו של הנשיא ביידן יהיה חסר תקדים. שום נשיא אמריקני לא ביקר בישראל בזמן מלחמה, כשמעבר להפגנת הסולידריות, ביקורו של ביידן יהיה גם מסר הרתעה לאיראן וחיזבאללה. אחרי הביקור בישראל, ביידן יבקר גם בירדן וייפגש עם המלך עבדאללה, עם נשיא מצרים א-סיסי ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully