וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ביקר בישראל ונועד עם משפחות החטופים: "עם ישראל חי"

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 17:59

הנשיא האמריקני נחת לביקור בזק בישראל על רקע מלחמת עזה והתקבל בחיבוק על ידי הנשיא הרצוג וראש הממשלה נתניהו. "הגעתי לישראל עם מסר פשוט - אתם לא לבד", אמר הנשיא

בווידאו: הצהרת נשיא ארה"ב ביידן בישראל בה הוא מבהיר השבת החטופים היא בעדיפות עליונה/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת הבוקר (רביעי) לביקור בזק בישראל ברקע המלחמה בעזה. ביידן התקבל בנתב"ג בחיבוק על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו. משם המשיך ביידן למלון קמפינסקי בתל אביב, שם הוא נועד עם נתניהו. הרצוג בירך את ביידן עם נחיתתו ואמר לו: "ברוך הבא אדוני הנשיא. שהאל יברך אותך על הגנתך על מדינת ישראל".

בהצהרה משותפת, לפני הפגישה בבית המלון בתל אביב, בירך נתניהו את ביידן ואמר לו: "אני מודה לך שבאת, ועל תמיכתך הבלתי פוסקת בזמנים הקשים הללו. ראיתי את התמיכה שלך כל יום, במאמצים ובשיתוף הפעולה מאז תחילת המלחמה הזו".

נתניהו אמר לביידן: "חמאס חטף נשים, ילדים, ניצולי שואה. אני יודע שאתה מחויב כמונו להחזרתם ואני יודע שאתה שותף לעם שלנו ולנחישות שלנו להחזיר אותם. ב-7 באוקטובר רצח חמאס 1,400 ישראלים. אולי יותר. זה שווה ערך ל-50 אלף אמריקנים. זה כמו 20 פעם פיגועי ה-11 בספטמבר. אתה עצמך אמרת שחמאס גרוע מדאעש.. קנצלר גרמניה שביקר כאן אתמול אמר שחמאס זה הנאצים החדשים. שניכם צודקים - ובדיוק כמו שהעולם המתורבת התאחד כדי להביס את הנאצים ואת דעאש על העולם להתאחד להביס את חמאס. כוחות הציביליזציה ינצחו למעננו למענכם ולמען שלום באזור. בשביל העם בישראל יש רק דבר אחד טוב יותר מחבר כמוך שעומד לצד ישראל, ו זה שאתה עומד כאן בישראל. העובדה שאתה כאן בזמן מלחמה זה מרגש מאוד. זה מצביע על המחויבות שלך לישראל, לעם היהודי ולמדינה היהודית היחידה. אני יודע שאני מדבר בשם כל העם: תודה אדוני הנשיא. תודה שאתה עומד לצידנו היום, מחר ותמיד"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת בישראל, נתב"ג, 18 באוקטובר 2023. רויטרס
ביידן יורד מהמטוס בנתב"ג/רויטרס

ביידן: העם האמריקני אתכם ואני גאה להיות כאן

ביידן ענה לו ואמר: "אני כאן מסיבה מאוד פשוטה - מזכיר המדינה שלי היה כאן אבל רציתי להגיע בעצמי ולהגיד: ארגון הטרור חמאס טבח ביותר מ-1300 אנשים, כולל 31 אמריקנים. הם חטפו עשרות בני אדם, כולל ילדים. ציינת שהילדים הסתתרו מחמאס - אני לא יכול לדמיין מה הילדים חשבו לעצמם ברגעים הנוראיים האלה".

הוא המשיך ואמר: "חמאס גורם לדאעש להיראות טוב. זה לא קל לך לנווט מה שאתה צריך לעשות. ישראל הגיבה למתקפה הזו והיא חייבת להמשיך לעשות כל שניתן כדי להגן על עצמה ואנחנו נדאג לזה. אתה יודע שהעם האמריקני אתכם והאמריקנים מודאגים כי זה לא זירה קלה לניווט בה. צריך להבטיח שיש לכם מה שאתם צריכים להגן על עצמכם ואנחנו נדאג לזה שיקרה".

ביידן התייחס לפיצוץ שארע אתמול בבית החולים בעזה ואמר: " אני מאוד עצוב ומאוכזב מהמראות של בית החולים בעזה ואני מבין שזה קרה על ידי הצד השני ולא על ידי ישראל. אבל יש הרבה מאד אנשים שלא בטוחים בזה, אז עלינו להתגבר על הרבה קשיים וזה גם אומר שצריך לעודד מאמצים להצלת חיים כדי לעזור לפלסטינים חפים מפשע ושנתקעו באמצע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן  התקבל ע"י רה"מ בנימין נתניהו עם נחיתתו, נתב"ג, 18 באוקטובר 2023. רויטרס
ביידן התקבל בחיבוק על ידי רה"מ נתניהו והנשיא הרצוג/רויטרס

"עלינו לזכור גם שהחמאס לא מייצג את כל העם הפלסטיני והביא להם רק סבל. אנו צריכים לעזור גם לפלסטינים חפים מפשע. זה מי שאנחנו. לא רק אני, אלא ארה"ב כולה. לישראל יש ערכים כמו של ארה"ב וכמו שיש בדמוקרטיות אחרות".

הוא סיכם את דבריו בדברים: "אני רוצה לשבח את העם הישראלי. זה מהמם. אני מאוד גאה להיות כאן. אדוני רה"מ, אני שמח להיות כאן בישראל. תודה שאתה מארח אותי ואני מחכה לקחת חלק בשיחות".

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023/פלאש 90, מרים אלסטר

לאחר מכן נכנס ביידן לפגישה מצומצמת עם ראש הממשלה נתניהו - שנמשכה מעל לשעה, כפול מהזמן המתוכנן. בסיום הפגישה המשיך ביידן לדיון עם קבינט המלחמה המצומצם, לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ, השר גדי איזנקוט, השר רון דרמר וח"כ אריה דרעי.

לפני פגישת הקבינט אמר נתניהו: "אדוני הנשיא, זו הולכת להיות מלחמה אחרת כי חמאס הוא אויב אחר. בזמן שישראל מנסה להימנע מפגיעה באזרחים, חמאס רוצה מקסימום אזרחים הרוגים. חמאס רוצה לרצוח כמה שיותר ישראלים ולא אכפת להם מחיי פלסטינים. כל יום הם עושים פשע מלחמה כפול - התקפת האזרחים שלנו תוך התחבאות מאחורי האזרחים שלהם כמגן אנושי. ראינו את מחיר פשעי המלחמה האלה. ראינו את פשע המלחמה הנורא אתמול כשטיל כושל של הטרוריסטים פגע בבית חולים. הזעם צריך להיות מכוון לטרוריסטים ולא אלינו".

נתניהו הוסיף ואמר: "ישראל תוקפת טרוריסטים. חמאס אחראי וצריך לשאת באחריות לכל אזרח הרוג. ישראל תעשה הכול כדי למנוע פגיעה באזרחים. אנחנו ממשיכים לומר להם להתרחק מאזור המלחמה ונמשיך לעבוד איתך ביחד כדי לחלץ את החטופים שלנו. בסיכום דבריו הדגיש רה"מ: "הדרך לניצחון תהיה ארוכה. בתחושה של אחדות והרוח הבלתי נשברת של חיילינו ואזרחינו - ישראל תנצח. תודה אדוני הנשיא".

לאחריו דיבר הנשיא ביידן ואמר: "לאור המעשים הנוראיים של חמאס, מעשים אכזריים ולא אנושיים שקשה להאמין שקרו, הקבינט הזה הוקם. הוא קם והוא מאוחד וחזק. אתם לא לבד. אנחנו נמשיך לתמוך בישראל. נמשיך לעבוד איתכם ועם שותפים באזור כדי למנוע עוד טרגדיות. לפני 75 שנים הוקמה מדינת ישראל על עקרונות של חירות, צדק ושלום. ארה"ב עומדת איתכם בהגנה על החירות שלכם והמרדף אחר הצדק והתמיכה בשלום. היום, מחר ותמיד".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקבל נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נחיתתו עם נחיתתו, נתב"ג, 18 באוקטובר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקבל נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נחיתתו עם נחיתתו, נתב"ג, 18 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בהמשך, ביידן נועד עם משפחות של ישראלים שנרצחו במתקפת הטרור ומשפחות של נעדרים ושל בני ערובה. הוא הביע תמיכה במשפחות החטופים והנעדרים, והודיע כי ארצות הברית תומכת באופן מוחלט בישראל ופועלת למען שחרור החטופים, ושהיא תתרום ממשאביה ככל שיידרש לביצוע מטרה זו. "אתה לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני", אמר ביידן למשפחות. נציגי המשפחות הודו לנשיא על תמיכתו וביקשו את סיועה של ארצות הברית בהפעלת לחץ בינלאומי על חמאס, בכדי להוביל לשחרור מיידי של כלל החטופים והנעדרים.

בהמשך נפגש עם אזרחים נוספים שמשפחותיהם נפגעו במתקפה, לרבות רחל מאופקים שבעדותה סיפרה כי העניקה עוגיות למחבלים בביתה - תוך שהיא מסמנת לכוחות הביטחון אותות דרך החלון, וכן עם האלוף במילואים נועם תיבון שחילץ את בנו אמיר ומשפחתו מנחל עוז.

נשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן בחיבוק עם רחל אדרי מאופקים שמחבלים היו בביתה. 18 באוקטובר 2023. רויטרס
ביידן מתחבק עם רחל מאופקים, היום/רויטרס
רחל אדרי מאופקים בביתה עם אחד המחבלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רחל אדרי מאופקים בביתה עם אחד המחבלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ביידן נשא דברים בסיום פגישותיו. "הגעתי לישראל עם מסר פשוט - אתם לא לבד", אמר הנשיא. "אנחנו פועלים עם שותפינו בעולם כדי להחזיר את החטופים הביתה. עבורי כנשיא ארה"ב אין עדיפות גבוהה יותר מאשר החזרת החטופים. ישראל הוקמה כמקום בטוח ליהודים. אם ישראל לא היתה קיימת היינו צריכים להמציא אותה. למרות שזה אולי לא מרגיש ככה היום, ישראל חייבת להיות מקום בטוח ליהודים ואנחנו נעשה הכול כדי שזה יקרה. השבוע אבקש מהקונגרס חבילת סיוע ביטחוני חסרת תקדים עבור ישראל. נוודא שלכיפת ברזל לא יהיו חסרים מיירטים. המסר שלי לכל גורם ששוקל לתקוף את ישראל עכשיו - אל תעשו זאת".

"אחרי פיגועי 11 בספטמבר אנחנו זעמנו ולכן גם עשינו טעויות (ביציאה למלחמה באפגניסטן ועיראק - ב"ר). צריך לשאול שאלות קשות ולהגדיר בבירור את המטרות ולהעריך בדיוק האם הצעדים בהם נוקטים ישיגו את המטרות האלה", אמר ביידן והתייחס לצורך להכניס סיוע הומניטרי לרצועה. "לפי המידע שלנו, הפיצוץ בבית החולים היה תוצאה של ירי טיל של אחד מארגוני הטרור. ביקשתי מקבינט המלחמה הישראלי לאשר הכנסת סיוע הומניטרי לעזה. יהיו בדיקות והסיוע ילך לאכולוסיה ולא לחמאס. ישראל הסכימה לאפשר הכנסת סיוע ממצרים. אם חמאס יגנוב את הסיוע, הם יוכיחו שוב שלא אכפת להם מהפלסטינים. אם זה יקרה, הקהילה הבינלאומית לא תוכל להמשיך לשלוח סיוע לעזה. נעבוד עם מצרים כדי שהסיוע יתחיל לזרום בהקדם האפשרי. הצלב האדום צריך לבקר את בני הערובה. אני מודיע היום על הקצבת 100 מיליון דולר לסיוע לפלסטינים בעזה ובגדה המערבית".

"כדמוקרטיות אנחנו מאמינים בקדושת החיים. אסור לוותר על זה הטרוריסטים מנצחים. אסור לתת להם לנצח", הדגיש ביידן. "ההתקפות האלה לא הפחיתו מהנחישות שלי לקדם נורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערב".

"עם ישראל חי", אמר לקראת סוף דבריו.

לאחר דבריו, קבינט המלחמה הודיע על אישור העברת סיוע הומניטרי לדרום רצועת עזה דרך מצרים. "לאור דרישת הנשיא ביידן, ישראל לא תסכל אספקה הומניטרית ממצרים כל עוד מדובר רק במזון, מים ותרופות לאוכלוסייה אזרחית שנמצאת בדרום רצועת עזה או מתפנית לשם, וכל עוד שאספקה זו לא תגיע לחמאס. כל אספקה שתגיע לחמאס - תסוכל", הודיעה לשכת ראש הממשלה.

נשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן יוצא מתל אביב לכיוון נתב"ג, ישראל. 18 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
ביידן בדרכו חזרה אל שדה התעופה, היום/ראובן קסטרו

לקראת ביקורו של ביידן, יותר מ-1,500 שוטרים נפרסו ברחבי הארץ, בהם לוחמי מג"ב וכן מתנדבים, בין היתר בנתב"ג ובצירים הראשיים המובילים לתל אביב. זאת, תוך כוונה להסדרה והכוונת התנועה, תוך פגיעה מינימלית בציבור במהלך הביקור הממלכתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully