וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במערכת הביטחון: אם נתניהו ימנע את התמרון - הוא ייתן לחמאס ניצחון

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 18:19

במערכת הביטחון מותחים ביקורת על ראש הממשלה בשל דחיית הכניסה הקרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "חרבות ברזל": "העיכובים בתמרון מצד נתניהו מוכיחים שהוא לא מסוגל לקבל החלטות. ייתכן שאין לו יכולת לנהל את המערכה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בקריה בתל אביב, יחד עם חברי קבינט המלחמה ובכירי מערכת הביטחון/רועי אברהם / לע״מ

בכיר במערכת הביטחון דוחק היום (שני) בראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לעכב עוד את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "חרבות ברזל", ואומרים כי "אם נתניהו ימנע תמרון - הוא ייתן לחמאס ניצחון. העיכובים בתמרון מצד נתניהו מוכיחים שהוא לא מסוגל לקבל החלטות. ייתכן שאין לו יכולת לנהל את המערכה", הוסיף הבכיר, שנמנע מלהזדהות בשמו.

בעקבות הפרסום, נמסרה הודעה משותפת מלשכת ראש הממשלה, לשכת שר הביטחון ודובר צה"ל: "ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, עובדים בשיתוף פעולה הדוק ומלא, סביב השעון, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון מוחלט על חמאס. בין ראש הממשלה נתניהו לבין שר הביטחון והרמטכ"ל יש אמון מלא והדדי ואחדות מטרה ברורה. אנו מבקשים מכלי התקשורת לגלות אחריות ולהימנע מפרסומים כוזבים שרק פוגעים באחדותנו ובכוחנו".

אתמול מתח שר וחבר בקבינט המדיני-ביטחוני גם הוא ביקורת על ראש הממשלה וטען כי הוא מתנגד למהלכים התקפיים בלחימה ברצועת עזה. "נתניהו בולם כל רעיון התקפי. הוא פשוט פחדן", אמר השר שנותר בעילום שם. מלשכתו של נתניהו נמסר: "הפרסום שקרי ומשולל כל יסוד. ראש הממשלה נתניהו הוא זה שמוביל את הקבינט לניצחון מוחלט על חמאס. מעבר לכך, לא נתייחס לפרטים נוספים שרק פוגעים בביטחון חיילינו".

לפני כמה ימים דווח בוואלה! כי קבינט המלחמה ממשיך לעכב את התמרון הקרקעי הרחב לרצועת עזה ממגוון שיקולים. השיקול הראשון היה טיהור היישובים והמוצבים ממחבלים, ייצוב קו הגבול ושיפור ההגנה, וכן כשירות כוחות הסדיר ליציאה להתקפה אחר רצח מאות החיילים ופציעתם של יותר מ-1,000 מהם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בפתיחת המושב השני של הכנסת ה-25.  באוקטובר 2023.. נועם רבקין פנטון, פלאש 90
"לא מסוגל לקבל החלטות". נתניהו/פלאש 90, נועם רבקין פנטון

חרף ההתמהמהות בשלבים הראשונים הוחלט על גיוס כללי של מערך המילואים באוויר, ביבשה ובים ותחילת חלוקת ציוד, רענון הכוחות, והעברת כלים (טנקים, נגמ"שים, סוללות ארטילריה ועוד) לגזרות הפעולה השונות בדרום בצפון ובמרכז. לאחר מכן, התקבלה החלטה בממשלה, תחת לחץ אמריקני, להסדיר את הסוגיות ההומניטריות ברצועת עזה ורק לאחר מכן להתחיל בפעולה הקרקעית.

מועד תחילת התמרון הקרקעי מתעכב ממגוון רחב של שיקולים נוספים. בתחילה בגלל תכנון התוכניות המבצעיות בהתאם למטרות המלחמה עליהן החליט הקבינט, צבירת לגיטימציה בזירה הבינלאומית לפעולה רחבה בשטחים אורבניים רווי אוכלוסייה, ולבסוף ההחלטה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להגיע לישראל. הלחץ של ביידן לדאוג לאוכלוסייה הפלסטינית חרף ההודעות של צה"ל על פינוי אזרחים פלסטינים מצפון רצועת עזה לדרום הרצועה, הוביל לדחייה נוספת.

שיקול נוסף בתהליך קבלת ההחלטות של הדרג המדיני כולל את הלחץ שמפעיל חיזבאלללה בגבול הצפון. בצה"ל רצו להשלים את ההיערכות לאפשרות של הידרדרות הרבה יותר רחבה מול חיזבאללה ורק אז להכריע בשאלת התמרון. משהושלמה ההיערכות בגבול הצפון האופציות פתוחות לדרג המדיני לקבל כל החלטה על תמרון.

עוד בוואלה!

הקמפיין של היועץ לשעבר של נתניהו: "קודם מפציצים - אחרי זה נכנסים"

לכתבה המלאה

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי צה"ל ערוך לתמרון - אך ייתכן כי ההחלטה של ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק להגיע לישראל התערבבה בשיקולים לקבלת ההחלטה. ללגיטימציה הבינלאומית על ביטחונה של ישראל והיציאה לפעולה רחבה יש השפעה לא רק על עצם התמרון, אלא על מדינות האזור בפרט והעולם הערבי בכלל.

גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! שלצה"ל יש יתרון משמעותי כעת, במיוחד עם הפעלת אש אווירית וקרקעית מדויקת לעבר מטרות ברצועת עזה. "כל שעה שעוברת נהרגים עוד פעילי נוח'בה, מושמדות עוד תשתיות, ועוד בכירים עושים טעויות ומחוסלים. אנחנו שוחקים אותם ובמקביל נערכים לתמרון. הפעולות שאנחנו מבצעים כעת יקלו על התמרון הקרקעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully