וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה בקבינט: "נתניהו בולם כל רעיון התקפי. הוא פשוט פחדן"

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 16:14

אחד משרי הממשלה החברים בקבינט טען כי ראש הממשלה הביע במהלך הדיונים התנגדות למהלכים התקפיים. לשכת נתניהו: "פרסום שקרי ומשולל כל יסוד"

נתניהו לחיילי גולני בשטח כינוס ליד עזה: "הולכים לנצח, כל עם ישראל מאחוריכם"/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

שר וחבר בקבינט המדיני ביטחוני מתח היום (ראשון) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הוא מתנגד למהלכים התקפיים בלחימה ברצועת עזה. "נתניהו בולם כל רעיון התקפי. הוא פשוט פחדן", אמר השר שנותר בעילום שם. מלשכתו של נתניהו נמסר: "הפרסום שקרי ומשולל כל יסוד. ראש הממשלה נתניהו הוא זה שמוביל את הקבינט לניצחון מוחלט על חמאס. מעבר לכך, לא נתייחס לפרטים נוספים שרק פוגעים בביטחון חיילינו".

כל העדכונים על המלחמה

לפני שלושה ימים דווח בוואלה! כי קבינט המלחמה ממשיך לעכב את התמרון הקרקעי הרחב לרצועת עזה ממגוון שיקולים. השיקול הראשון היה טיהור היישובים והמוצבים ממחבלים, ייצוב קו הגבול ושיפור ההגנה, וכן כשירות כוחות הסדיר ליציאה להתקפה אחר רצח מאות החיילים ופציעתם של יותר מ-1,000 מהם.

חרף ההתמהמהות בשלבים הראשונים הוחלט על גיוס כללי של מערך המילואים באוויר, ביבשה ובים ותחילת חלוקת ציוד, רענון הכוחות, והעברת כלים (טנקים, נגמ"שים, סוללות ארטילריה ועוד) לגזרות הפעולה השונות בדרום בצפון ובמרכז. לאחר מכן, התקבלה החלטה בממשלה, תחת לחץ אמריקאי, להסדיר את הסוגיות ההומניטריות ברצועת עזה ורק לאחר מכן להתחיל בפעולה הקרקעית.

ישיבת הקבינט המדיני בטחוני בתל אביב, 6 באפריל 2023. עמוס בן גרשום - לע"מ, אתר רשמי
ישיבת הקבינט המדיני בטחוני, שבוע שעבר/אתר רשמי, עמוס בן גרשום - לע"מ

מועד תחילת התמרון הקרקעי מתעכב - ממגוון רחב של שיקולים נוספים. בתחילה בגלל תכנון התוכניות המבצעיות בהתאם למטרות המלחמה עליהן החליט הקבינט, צבירת לגיטימציה בזירה הבינלאומית לפעולה רחבה בשטחים אורבניים רווי אוכלוסייה, ולבסוף ההחלטה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להגיע לישראל. הלחץ של ביידן לדאוג לאוכלוסייה הפלסטינית חרף ההודעות של צה"ל על פינוי אזרחים פלסטינים מצפון רצועת עזה לדרום הרצועה, הוביל לדחייה נוספת.

שיקול נוסף בתהליך קבלת ההחלטות של הדרג המדיני כולל את הלחץ שמפעיל חיזבאלללה בגבול הצפון. בצה"ל רצו להשלים את ההיערכות לאפשרות של הידרדרות הרבה יותר רחבה מול חיזבאללה ורק אז להכריע בשאלת התמרון. משהושלמה ההיערכות בגבול הצפון האופציות פתוחות לדרג המדיני לקבל כל החלטה על תמרון.

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי צה"ל ערוך לתמרון - אך ייתכן כי ההחלטה של ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק להגיע לישראל התערבבה בשיקולים לקבלת ההחלטה. ללגיטימציה הבינלאומית על ביטחונה של ישראל והיציאה לפעולה רחבה יש השפעה לא רק על עצם התמרון, אלא על מדינות האזור בפרט והעולם הערבי בכלל.

גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! שלצה"ל יש יתרון משמעותי כעת, במיוחד עם הפעלת אש אווירית וקרקעית מדויקת לעבר מטרות ברצועת עזה. "כל שעה שעוברת נהרגים עוד פעילי נוח'בה, מושמדות עוד תשתיות, ועוד בכירים עושים טעויות ומחוסלים. אנחנו שוחקים אותם ובמקביל נערכים לתמרון. הפעולות שאנחנו מבצעים כעת יקלו על התמרון הקרקעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully