וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "אין מה שיעצור את צה"ל, אחרי התמרון הזה - לא יהיה יותר חמאס"

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 23:50

עצרת ענק בלונדון למען שחרור החטופים: "עמדו לצד ישראל והאנושיות" • צה"ל תקף תשתית של ארגון הטרור חיזבאללה • טיל הנ"ט ששוגר באזור כיסופים כוון לכוח צה"ל שנכנס לרצועה כדי לאסוף גופות ישראלים | עדכונים שוטפים

תיעוד: השיגורים הכושלים של חמאס שנפלו בשטח הרצועה/דובר צה"ל

דובר צה"ל עדכן כי 212 משפחות חטופים עודכנו, וכי הכוחות מתכוננים לשלב הבא בלחימה. מתחילת המלחמה, נרצחו ונפלו כ-1,400 חיילים ואזרחים, מניין הפצועים עומד על כ-5,100.

17 משאיות סיוע נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. אילת נערכת להקמת "עיר אוהלים" שתקלוט תושבים מפונים. מחבל נתפס "מותש" בעוטף בניסיון לחזור לרצועה. שר הביטחון הודיע על פינוי 14 יישובים נוספים בצפון. צה"ל חיסל ביהודה ושומרון חוליית מחבלים שתכננה "פיגוע תופת", זאת, באופן חריג לגזרה, על ידי מטוס קרב - מתוך כוונה להרוג את החוליה לאלתר. במהלך הלילה, כך לפי דיווח, ישראל תקפה בדמשק וחאלב.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-15 למלחמה
לאירועי היום ה-17 למלחמה

23:20 - צה"ל חיסל שתי חוליות מחבלי חיזבאללה בגבול לבנון

צה"ל חיסל שתי חוליות מחבלי חיזבאללה בגבול לבנון שתכננו לשגר רקטות וטילי נ"ט לעבר יישובי הצפון.

22:39 - קבינט המלחמה ערך הערכת מצב בבסיס הקרייה

קבינט המלחמה ובכירי מערכת הביטחון ערכו הערכת מצב בבסיס הקרייה שבתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב בקריה בתל אביב, יחד עם חברי קבינט המלחמה ובכירי מערכת הביטחון/רועי אברהם / לע״מ

22:41 - חיל האוויר תוקף מטרות ברצועת עזה

חיל האוויר החל לפני זמן קצר לתקוף מטרות ברצועת עזה.

22:00 - הרצוג הציג את המסמכים שמוכיחים כי חמאס התכוון להשתמש בנשק כימי נגד אזרחים

נשיא המדינה יצחק הרצוג התראיין הערב (ראשון) לרשת sky news, וחשף חומרים שנמצאו על גופותיהם של מחבלי החמאס, בהם תכני הדרכה לשימוש בחומרי לחימה כימיים, שמטרתם לשמש את ארגון הטרור בפעולותיו הרצחניות נגד חפים מפשע - כפי שפורסם אתמול בוואלה! ובאתר Axios.

נשיא המדינה: ״חמאס תכנן להשתמש בציאניד כנגד אוכלוסיה אזרחית. SKY NEWS, אתר רשמי
נשיא המדינה: ״חמאס תכנן להשתמש בציאניד כנגד אוכלוסיה אזרחית/אתר רשמי, SKY NEWS

21:50 - המשטרה מקימה כיתות כוננות בערים נוספות בארץ

בעקבות המצב הביטחוני, המשטרה והמשרד לביטחון לאומי פועלים להקמת 50 כיתות כוננות בערים נוספות ברחבי הארץ, בהן קריית מוצקין, נהריה, ראש פינה, וערד.

21:15 - הרצוג למשפחות החטופים: אני מתחייב לכם לעשות הכל כדי להביא את יקירכם הביתה

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם נציגי משפחות החטופים והצהיר בפניהם כי הוא "מתחייב אעשה הכל להביא את יקיריכם הביתה". "אנחנו נמצאים בסיטואציה לאומית נוראה. גודל הכאב בה נורא. יש לנו אתגר לאומי, והוא אתגר עצום. הוא מחייב אותנו לפעול בקור רוח ובאחריות. אנחנו רוצים להחזיר את היקירים הביתה ומהר, זה האתגר", אמר הרצוג.

21:09 - נציג משפחות החטופים: "חלק מהמשפחות יצאו מעודדות ממידע חדש שקיבלו"

נציג המטה למשפחות החטופים והנעדרים אייל אשל הודיע היום בתום פגישת המשפחות עם נשיא המדינה יצחק הרצוג כי במהלכה "חלק מהמשפחות יצאו מעודדות ממידע חדש שקיבלו". אשל הפציר בראש הממשלה בנימין נתניהו והטיל עליו את האחריות להשבת החטופים: "אני פונה לאדם היחיד, אדוני ראש הממשלה, גייסת את הבנות, שלחת אותן לצבא - הדרישה היא אליך ואתה תחזיר אותן הביתה. את כולן. אני כאבא של רוני אשל רוצה את הבת בחזרה".

21:00 - אזעקות הופעלו בנתיבות

אזעקות הופעלו בנתיבות עקב מטח רקטות ששוגר מרצועת עזה.

20:37 - צה"ל תקף חוליית מחבלים באזור הר דוב

כוחות צה"ל תקפו הערב חוליית מחבלים שזוהתה על ידי תצפיות בשטח לבנון, ועל פי החשד תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב הר דב.

בווידאו: צה”ל תקף חוליית מחבלים במרחב הר דב/צילום: דובר צה"ל

לוחם צה"ל נהרג, ושלושה נפצעו, בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה

לוחם צה"ל נהרג היום (ראשון) ושלושה נוספים נפצעו בחילופי אש קשים בין מחבלים לכוחות צה"ל שפעלו בשטח רצועת עזה. טנק של צה"ל תקף את החולייה, שירתה טיל נ"ט לעבר הכוחות שנכנסו לשטח הרצועה כדי לאסוף מידע על חטופים ונעדרים.

20:18 - צעיר ממזרח ירושלים נעצר בחשד לתמיכה בטרור

צעיר תושב מזרח ירושלים נעצר היום בחשד לתמיכה בטרור לאחר שבמכשיר הטלפון הנייד שברשותו נמצאו תכני הסתה ותמיכה בפיגועי טרור. לאחר מעצרו, הצעיר הועבר לחקירה בתחנת המשטרה.

20:08 - ילקוט נפץ אותר ליד כיסופים

לוחמי יחידת יהל"ם איתרו היום (ראשון) באזור כיסופים ילקוט קטן, אשר התברר כתיק ממולכד המכיל אמצעי נפץ להפעלה מרחוק, ומטען במשקל של שבעה קילוגרמים של חומר נפץ - כל זאת במסווה של ילקוט בית ספר תמים.

ילקוט בית ספר ממולכד שנמצא במרחב עוטף עזה
22.10.23. דובר צה"ל
ילקוט בית ספר ממולכד שנמצא במרחב עוטף עזה 22.10.23/דובר צה"ל

19:48 - חילופי אש פרצו בין כוחות צה"ל למחבלים בשכם. דיווח פלסטיני: 2 חוסלו

חילופי אש פרצו בין כוחות צה"ל למחבלים בשכם. על פי דיווח פלסטיני, כוחות צה"ל חיסלו שניים מהמחבלים, בזמן שהעימותים במקום נמשכים.

19:29 - גלנט: "אין מה שיעצור את צה"ל, אחרי התמרון הזה - לא יהיה יותר חמאס"

שר הביטחון סיים דיון מבצעי יחד עם מפקד חיל האוויר תומר בר, והצהיר: "אין מה שיעצור את צה"ל. זה צריך להיות התמרון האחרון בעזה, מהסיבה הפשוטה שאחריו לא יהיה חמאס".

גלנט הוסיף: "ייקח חודש, חודשיים, שלושה, אבל בסוף לא יהיה חמאס. לפני שהאויב יפגוש את כוחות השריון והחי"ר, הוא פוגש את הפצצות של חיל האוויר. מהתרשמותי אתם יודעים לעשות את זה בצורה קטלנית, מדויקת, ומאוד איכותית כפי שזה הוכח עד עכשיו".

19:27 - הרצוג נפגש עם משפחות החטופים והנעדרים במשכנו שבירושלים

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש בשעה זו עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים במשכנו שבירושלים. במפגש משתתפים כ-100 בני משפחות של 50 חטופים ונעדרים. בימים הקרובים צפוי הנשיא להיפגש עם נציגים נוספים ממשפחות החטופים והנעדרים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג. 8 באוקטובר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית

19:22 - משרד החינוך: גרטה תונברג תוסר מספרי הלימוד בעקבות פרסומים נגד ישראל

משרד החינוך הודיע כי יסיר את האזכורים לפעילת האקלים גרטה תונברג מספרי החינוך, וזאת עקב עמדות פרו-פלסטיניות שהביעה ברשתות החברתיות לאחר תקיפת חמאס. "החמאס הוא ארגון טרור שטבח ורצח 1,400 ישראלים חפים מפשע ובהם ילדים, נשים וקשישים וחטף מעל 200 לעזה. עמדה זו פוסלת אותה מלהיות מודל חינוכי וערכי והיא איננה זכאית יותר לשמש כמודל להשראה וחינוך לתלמידי ישראל", נמסר ממשרד החינוך.

19:18 - דיווח בבריטניה: סין שלחה 6 אוניות קרב למזרח התיכון

עיתון הסאן הבריטי טען היום כי סין שלחה שש אוניות קרב לאזור המזרח התיכון. על פי הדיווח, הצי הסיני, שכלל על סיפונו מיירטי טילים, עגן בשבוע שעבר בחופי עומאן ויצא בימים האחרונים לעבר יעד לא ידוע.

19:00 - אזעקות הופעלו בבאר שבע וערי הדרום

אזעקות הופעלו בבאר שבע וערים נוספות בדרום עקב מטח רקטות שנורה לישראל מרצועת עזה.

18:56 - עצרת ענק בלונדון למען שחרור החטופים: "עמדו לצד ישראל והאנושיות"

בני משפחות החטופים עמדו בפני אלפי מפגינים בעצרת פרו-ישראלית שנערכה בכיכר טרפלגר שבלונדון, וקראו לשחרור בני הערובה המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. איילת סטויצקי, שאחיה נרצח ואמא ואח נוסף נחטפו, קראה בפני המשתתפים: "הפשעים שחמאס ביצע נגד העם היהודי, נגד האנושות, נועדו לשבור את הרוח היהודית. במקום זה הם איחדו אותנו".

18:41 - צה"ל תקף תשתיות חיזבאללה בלבנון בתגובה לירי נ"ט לישראל

כוחות צה"ל תקפו תשתית של ארגון חיזבאללה בלבנון, בתגובה לניסיון ירי נ"ט מהמקום לעבר שטח ישראל. בד בבד, מחבלים בלבנון שיגרו טילי נ"ט לעבר שטח פתוח סמוך לגבול, שלא הביאו לפגיעה בבני אדם או נזק במקום.

18:30 - טיל הנ"ט שנורה בכיסופים - לעבר כוח צה"ל שאסף גופות חטופים

טיל הנ"ט ששוגר באזור כיסופים נורה לעבר כוח צה"ל שנכנס לשטח הרצועה כדי לאסוף גופות של חטופים ונעדרים.

18:26 - בלינקן ל-CBS: השיחות על פעולה קרקעית מתמקדות במזעור הפגיעה באזרחים

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר בראיון לרשת CBS כי השיחות של ארה"ב עם ישראל בנוגע לפעולה קרקעית בעזה מתמקדות בצורך למזער פגיעה באזרחים פלסטינים בעזה ולא בסוגיית החטופים.
"דיברנו עם ישראל לגבי התכניות שלהם ונתנו להם עצות. אמרנו להם שמה שחשוב זה לא רק מה הם הולכים לעשות אלא איך הם עושים את זה - במיוחד בכל הקשור לשמירה על חיי אזרחים ככל האפשר", אמר בלינקן.

בלינקן ציין כי סוגיית הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה חשובה מאוד עבור ממשל ביידן והדגיש שגם לישראל וגם לארה"ב אכפת מאוד מנושא החטופים והן מנסות לחלץ אותם.
"אבל בכל הנוגע לשיח שלנו עם ישראל בעניין הפעולה הצבאית זה ממוקד בדרך שבה הם מתכוונים לבצע אותה ומה הדרך הטובה ביותר להשיג את התוצאה שהם רוצים", אמר בלינקן.

18:21 - טנק צה"ל ירה בשוגג על עמדה צבאית מצרית בכרם שלום. האירוע בבדיקה

מצה"ל נמסר כי טנק ישראלי ירה בשוגג על עמדת צבע מצרים בגבול בין שתי המדינות, סמוך לכרם שלום. בתוך כך, נפתחה חקירת נסיבות האירוע.

18:07 - ראש הממשלה הזמני בצנעא: "אם תימשך התוקפנות בעזה, יותקפו ספינות ציוניות בים האדום"

ראש הממשלה הזמנית בצנעא הנשלטת בידי המורדים החות'ים, עבד אל-עזיז בן חבתור, אמר כי האמריקנים יירטו טילים ומל"טים שהיו מכוונים לישראל - אך אחרים הצליחו להגיע ליעדיהם. זאת למרות שלא אומתו פגיעות טילים לעבר ישראל. לדבריו של בן חבתור, "אם תימשך התוקפנות בעזה, יותקפו ספינות ציוניות בים האדום".

17:36 - שלוש רקטות נפלו בנתיבות, ורביעית נפלה בכביש הכניסה לעיר

עיריית נתיבות מסרה כי שלוש רקטות נפלו בשטחה, ורקטה רביעית נפלה בכביש הכניסה לעיר.

17:30 - דיווח: פיצוץ נשמע סמוך למעבר רפיח שבעזה

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי על פי תושבים עזתיים העידו כי שמעו פיצוץ סמוך למעבר רפיח שבין מצרים לרצועת עזה, זמן קצר לאחר כניסת שיירת הסיוע השנייה לשטח הרצועה. נכון לשעה זו, מקור הפיצוץ לא ידוע.

17:13 - בן 60 נפצע קשה מנפילת רקטה בנתיבות

גבר בן 60 נפצע קשה מנפילת רקטה בנתיבות. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לבן ה-60, שנפגע בגפיו, טיפול ראשוני, ופתח בסריקות לאיתור פגועים נוספים במקום.

בווידאו: תיעוד נזקי פגיעות ישירות בנתיבות/צילום: יניר יגנה וישראל חניה

17:08 - מבקר המדינה: פעולות הממשלה לא מתמודדות עם הטיפול בעורף - זו קריאת השכמה להנהגה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקר בקריית שמונה ובמהלך מפגש עם ראשי המועצות המקומיות שמע על "פערים ביישום התוכניות לפינוי אזרחים". במהלך המפגש מתח אנגלמן ביקורת על תפקוד הממשלה וקרא להקים חמ"ל אזרחי-ממשלתי לטיפול במצב: "אין די בפעולות הממשלה לטיפול בעורף ואין סנכרון מספק בין משרדי הממשלה; זוהי קריאת השכמה לראש הממשלה ולממשלה".

17:01 - שר ההגנה האמריקני ל-ABC: פעולה קרקעית תהיה קשה מהרגיל בגלל רשת המנהרות של חמאס

שר ההגנה האמריקני אוסטין התייחס בראיון ל-ABC לפעולה קרקעית ישראלית בעזה: "לחימה בשטח בנוי קשה מאוד ואיטית מאוד. זה יהיה קשה יותר בגלל רשת המנהרות התת קרקעיות שחמאס בנה והזמן הרב שהיה לחמאס להתכונן ללחימה. נראה לחימה עם הרבה מטעני צד".

בווידאו: שיירה שנייה של סיוע הומינטרי נכנסה דרך מעבר רפיח לעזה/צילום: רויטרס

17:00 - אזעקות הופעלו בנתיבות ויישובי העוטף עקב מטח רקטות כבד

אזעקות הופעלו בנתיבות ויישובי עוטף עזה עקב מטח רקטות כבד משטח הרצועה.

16:58 - מחבלים פתחו באש לעבר כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה

מחבלים פתחו באש לעבר כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, סמוך ליישוב כיסופים. בתגובה, טנק צה"ל תקף את חוליית המחבלים שפתחה בירי.

16:48 - משרד הרווחה: מתקפת חמאס הותירה 21 ילדים ללא הוריהם - מרביתם יתומים

משרד הרווחה עדכן כי מתקפת הטרור של חמאס על יישובי עוטף עזה הותירה 21 ילדים ללא הוריהם - לאחר שנחטפו, נעדרו או נרצחו על ידי מחבלים. בהם, יתומה בת 4 שנחטפה. מהמשרד נמסר כי עובדים סוציאליים יצרו קשר עם כל המשפחות המארחות את 20 הילדים שבארץ, ומעניקים להם סיוע.

16:43 - טיל נ"ט שוגר לעבר עוטף עזה

טיל נ"ט שוגר לעבר כיסופים שבעוטף עזה.

16:25 - הרש נחטף מהמסיבה ברעים לאחר שנפצע קשה. משפחתו דורשת: "אל תוותרו על החטופים"

משפחתו של הרש גולדברג-פולין, הצעיר בן ה-23 שהשתתף במסיבה ברעים ונשבה בידי חמאס לאחר שנפצע קשה מפגיעת רימון, ערכה מסיבת עיתונאים והפצירה בממשלה לפעול באופן נחוש להשבת החטופים. "אל תוותרו על החטופים ואל תשכחו אותם. זה לא או מלחמה או חטופים - זה גם וגם במקביל", אמר אביו של הרש, גון.

16:18 - ניסיון פיגוע דריסה בעציון: המחבל נוטרל, אין נפגעים

מחבל ניסה לדרוס לפני זמן קצר חיילים מחוץ למחנה הפליטים אל-ערוב הסמוך לכפר עציון. המחבל המשיך בנסיעה, ולאחר זמן קצר יצא מרכבו ונוטרל על ידי כוחות צה"ל שפתחו לעברו באש. לא היו נפגעים באירוע.

15:45 - משרד החינוך הציג מתווה לימודים חדש והקמת בתי ספר באילת

משרד החינוך הציג היום מתווה לימודים חדש בבתי הספר ברחבי הארץ שיפעל באופן אזורי ולפי הנחיות פיקוד העורף. על פי המתווה, ביישובי העוטף, מרכז הנגב ובגולן לא תתקיים פעילות לימודית, ובמרכז הארץ תוכל להתקיים לימודים רק במבנים בהם יש גישה למרחב מוגן. בדרום הנגב ובגליל התחתון הלימודים יתקיימו כסדרם.

כמו כן, הודיע שר החינוך יואב קיש כי יוקמו שלושה בתי ספר לתלמידים שפונו מיישובי העוטף, באילת ובאזור ים המלח.

15:30 - מכליות דלק נצפו סמוך למעבר רפיח ברצועת עזה; צה"ל - לא הוכנס דלק לשטח הרצועה

משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

15:15 - רה"מ ללוחמים בצפון: "אם חיזבאללה יכנס למלחמה, הוא יתגעגע למלחמת לבנון השנייה"

את הדברים נשא נתניהו לפני זמן קצר (ראשון) במהלך ביקור שערך בעוצבת הקומנדו בצפון, שם קיבל סקירה על הקרבות שקיימו הלוחמים - במהלכם חיסלו מאות מחבלים והצילו עשרות אזרחים עד להשגת שליטה מבצעית בעוטף ביממות הראשונות ללחימה. "הוא יעשה את טעות חייו", המשיך נתניהו", "אנחנו נכה בו בעוצמה שהוא לא יכול אפילו לדמיין והמשמעות עבורו ועבור לבנון תהיה הרסנית".

14:38 - צה"ל תקף עמדת חיזבאללה

זאת, בתגובה לשיגור טילי נ"ט לעבר ישראל.

14:36 - ירי בוצע לעבר מוצב שושן ותורמוס שבגבול לבנון

צה"ל מגיב בירי ארטילרי.

14:30 - אילת נערכת להקמת "עיר אוהלים"

לפי דוברות העירייה, מאז פרוץ המלחמה פונו והתפנו לעיר 60 אלף תושבים מרחבי הארץ. בשל המצב, הוחלט על היערכות לקליטתם של נוספים במתחמי אוהלים ייעודיים שיוקמו כמענה ליישובים המפונים.

משאיות סיוע ראשונות נכנסות ממצרים אל רצועת עזה, 21 באוקטובר 2023. רויטרס
משאיות סיוע ראשונות נכנסות ממצרים אל רצועת עזה, 21 באוקטובר 2023/רויטרס

14:26 - 17 משאיות סיוע עוברות לרצועת עזה דרך מעבר רפיח

כך, לפי ערוץ אל-ערביה הסעודי. אתמול נכנסו 20 משאיות סיוע לרצועה, הראשונות מאז פרוץ המלחמה.

14:02 - אזעקות הופעלו ביפתח שבגליל העליון

13:41 - מפכ"ל המשטרה: "יש פאניקה סביב אפודים קרמיים. הציבור יכול לסמוך על ממשלת ישראל"

במהלך הוועדה לביטחון לאומי, התייחס המפכ"ל שבתאי ל"בעיית" האפודים הקרמיים, ופנה לציבור. "מבקש להרגיע", אמר. "אנחנו במצב מתוח אחרי מה שעברנו, אבל אני מבקש מהתושבים ומהמנהיגים: אם נתקלים בהודעה רשתית - לא להפיץ אותה, ולבדוק אותה קודם מולנו. הציבור יכול לסמוך על משטרת ישראל".

13:13 - ראשי מועצות בעוטף לראשי מנהלת תקומה: "האמון לא קיים"

"בשבועיים האחרונים לא הייתה פה מדינת ישראל, אלא רק עם ישראל", טענו ראשי המועצות בישיבה הראשונה שקיימו עם המנהלת. "עד שלא יהיה מענה ביטחוני אמיתי ומוחלט, לא צריכים להיות בממדים בעוטף עזה. זה המבחן. איו מה להתחיל לדבר על חזרה לישובים עד שיהיה ביטחון אמיתי ולא מדומה. לא נקבל שום שיח על הפסקת אש וסיוע הומוניטרי - הדבר היחיד שיהיה זאת אש בלי הפסקה".

13:00 - מטח כבד לאזור שפלת יהודה, קריית גת ובית שמש

12:37 - מחבל נתפס בעוטף בניסיון לחזור לרצועה

לפי הדיווח, המחבל נתפס כשהוא מותש, שבועיים לאחר פרוץ המלחמה. הוא הועבר לחקירת שב"כ.

11:51 - נפתחה האפשרות להגשת בקשה לפיצויים לעסקים בשל המלחמה

רשות המיסים פתחה את האפשרות להגשת בקשה למקדמה לפיצויים עבור הנזק הכלכלי שנגרם בשל המלחמה - בטרם הגשת תביעה. זאת, עבור עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון.

11:45 - צה"ל: הותקפה חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי על גבול לבנון, כטב"מ שהתקרב לשטח ישראל מלבנון - יורט

מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי נפגש עם לוחמי צה"ל בהיערכות לתמרון קרקעי בעזה. 22 אוקטובר 2023. דובר צה"ל
מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי נפגש עם לוחמי צה"ל בהיערכות לתמרון קרקעי בעזה. 22 אוקטובר 2023/דובר צה"ל

11:33 - צה"ל: 7 חוליות נ"ט סוכלו בגבול לבנון ביממה האחרונה

11:12 - צה"ל תקף חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"ט בהר דב

אין נפגעים לכוחותינו.

עזה. רויטרס
עזה/רויטרס
עזה מהאוויר. רויטרס
עזה מהאוויר/רויטרס

10:57 - דובר צה"ל: סגן מפקד המערך הרקטי של חמאס חוסל ברצועה, 212 משפחות חטופים עודכנו

תת אלוף דניאל הגרי נשא היום (ראשון) הצהרה לתקשורת, בו אמר כי צה"ל מתכונן לשלב הבא המלחמה. עוד נמסר כי נמשכות תקיפות מטרות חיזבאללה לאורך הגבול עם לבנון.

מוחמד קטאמש, בכיר במערך הרקטי של חמאס. דובר צה"ל
מוחמד קטאמש, בכיר במערך הרקטי של חמאס/דובר צה"ל

10:41 - צה"ל אטם בית דפוס ששימש ארגוני טרור בחברון

הפעולה התבצעה הלילה במהלך פעילות הכוחות בגזרה.

10:17 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

דובר צה"ל: "עשרות אלפי לוחמים ממשיכים בהיערכות לתמרון בעזה". דובר צה"ל, דובר צה"ל
"מתכוננים לשלב הבא בלחימה". תא"ל דניאל הגרי/דובר צה"ל, דובר צה"ל

10:04 - לפחות שני עובדי שדה התעופה בדמשק נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל

כך, לפי גורם סורי רשמי.

09:22 - 730 מבוקשים נעצרו ביהודה ושומרון מתחילת הלחימה, בהם 280 פעילי חמאס

09:03 - אזעקות בגוש דן ובשפלה

אזעקות נשמעו בבת ים, ראשון לציון וחולון.

08:56 - משרד הבריאות ברמאללה: 5 פלסטינים נהרגו ביממה האחרונה בעימותים עם כוחות צה"ל בגדה

בסך הכול, 90 פלסטינים נהרגו בגדה מאז פרוץ המלחמה מול חמאס לפני כשבועיים.

תקיפה של עמדת צה"ל בגבול לבנון על ידי חיזבאללה, 19 באוקטובר 2023. רויטרס
תקיפה של עמדת צה"ל בגבול לבנון על ידי חיזבאללה, 19 באוקטובר 2023/רויטרס

08:45 - צה"ל תקף עשרות תשתיות חמאס ברצועה, וחיסל שני פעילים

במהלך היממה האחרונה, חיסל צה"ל תשתיות ופעילים של ארגון הטרור חמא,ס והשתמש במעל ל-300 חימושים.

צה"ל חיסל שני מחבלים, פעילי כוח הנח'בה, סמוך לגדר רצועת עזה. כמו כן, מטוסי קרב של צה"ל תקפו עשרות מטרות של החמאס, חלקן בבניינים חרבי קומות. לאורך היום הושמדו עשרות פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה, מפקדות וחמ"ליים מבצעיים. בין מטרות הטרור שהותקפו, נהרסו מסגדים ששימשו את פעילי ארגון הטרור חמאס.

08:23 - משרד הבריאות: 299 מאושפזים בבתי החולים, בהם 47 במצב קשה

עד כה פונו לבתי החולים 5,132 פצועים במהלך המלחמה.

08:18 - צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט מלבנון

כוחותינו תקפו את החוליה שפעלה במרחב אביבים שבגבול בטרם בוצע שיגור.

יירוט של כיפת ברזל ליד גבול לבנון, 19 באוקטובר 2023. רויטרס
יירוט של כיפת ברזל ליד גבול לבנון, 19 באוקטובר 2023/רויטרס

07:56 - ראש העיר אל בירה המזוהה עם חמאס נעצר על ידי כוחות הביטחון

07:32 - 14 ישובים נוספים מהצפון יתפנו

משרד הביטחון הודיע כי 14 ישובים חדשים מאזור הצפון יתפנו. היישובים שנוספו לתכנית הם: שניר, דן, בית הלל, שאר ישוב, הגושרים, לימן, מצובה, אילון, גורן, גרנות הגליל, אבן מנחם, סאסא, צבעון ורמות נפתלי.

ירי רקטות מרצועת עזה לישראל. רויטרס
ירי רקטות מרצועת עזה לישראל/רויטרס

6:44 - חילופי אש פרצו בית כוחות צה"ל למחבלים במחנה פליטים בשכם

חילופי אש פרצו הבוקר בית כוחות צה"ל למחבלים במחנה הפליטים עסכר שבשכם.

תיעוד: מטוס קרב של צה"ל תקף מסגד בג'נין - וסיכל חוליית מחבלים שתכננה "פיגוע תופת"

מטוס קרב סיכל חוליית מחבלים שהסתתרה במסגד בג'נין/דובר צה"ל

6:14 - דיווחים בסוריה: ישראל תקפה נמלי תעופה בדמשק ובחאלב

ישראל תקפה נמלי תעופה בדמשק ובחאלב שבסוריה, כך מדווחים כלי תקשורת במדינה.

6:00 - מפקד זרוע היבשה ללוחמים: "אתם חזקים מאי פעם, זוהי מלחמה ואנחנו ננצח"

מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי נפגש בימים האחרונים עם מפקדי ולוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים, במהלך אימונים ובהיערכות לקראת כניסה קרקעית. מדברי מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי: "אני פוגש אתכם באימונים ובהכנות, אתם חזקים מאי פעם, זוהי מלחמה ואנחנו ננצח. את המלחמה הזאת ינצחו הלוחמים והמפקדים, תנצח רוח הלחימה, מידת הלכידות והאמונה בצדקת הדרך".

הרמטכ״ל למפקדי חטיבת גולני: ״עזה צפופה, האויב מכין בה הרבה מאוד דברים - אבל אנחנו מכינים לו גם״. דובר צה"ל, אתר רשמי
הרמטכ״ל למפקדי חטיבת גולני: ״עזה צפופה, האויב מכין בה הרבה מאוד דברים - אבל אנחנו מכינים לו גם״/אתר רשמי, דובר צה"ל

5:43 - שר ההגנה האמריקני הורה על שליחת מערכות הגנה אוויריות למזרח התיכון

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הודיע הלילה כי הורה על שליחת מערכות הגנה אוויריות נוספות למזרח התיכון וזאת על מנת לחזק את כוח ההרתעה הצבאי נגד הסלמה מצד איראן ושלוחותיה האזוריות. "אמשיך להעריך את דרישות כוחותינו באזור ואשקול לפי הצורך פריסת כוחות נוספים", הוסיף לויד.

4:52 - קנדה: מחר תצא טיסת החילוץ האחרונה המתוכננת מישראל

ממשלת קנדה הודיעה כי ביום שני תמריא טיסת חילוץ האזרחים האחרונה שתוכננה לצאת מישראל.

3:46 - ארה"ב מקדמת במועצת הביטחון החלטה התומכת בזכות ישראל להגנה עצמית

ארה"ב הפיצה הלילה לחברות מועצת הביטחון של האו"ם טיוטת הצעת החלטה שמגנה את חמאס ומדגישה את זכותה של ישראל להגנה עצמית. טיוטת הצעת ההחלטה האמריקנית לא מקדמת הפסקת אש בעזה, אך קוראת לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס ולהעברת סיוע הומניטארי לאוכלוסיה האזרחית בעזה. על פי ההערכות, שרוסיה תטיל וטו על הצעת ההחלטה האמריקנית.

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדיון על עליית בן גביר להר הבית, 5 בינואר 2022. Mike Segar, עיבוד תמונה
מועצת הביטחון של האו"ם, ארכיון/עיבוד תמונה, Mike Segar

3:14 - דיווח פלסטיני: 2 הרוגים בתקיפת המסגד בג'נין

גורמי רפואה פלסטיניים מסרו כי שני בני אדם נהרגו בתקיפות כוחות הביטחון במסגד "אל אנאצרי" שבג'נין.

2:56 - צה"ל ושב"כ תקפו בסיס טרור במסגד שבג'נין - וסיכלו חוליית מחבלים שתכננה פיגוע

צה"ל ושב"כ תקפו הלילה בסיס תת-קרקעי של חמאס והג'יהאד האיסלאמי במסגד "אל אנאצרי" שבג'נין. במהלך התקיפה, מטוס קרב הפציץ את המסגד, וסיכל חוליית מחבלים שעל פי ההערכות תכננה להוציא לפועל פיגוע נרחב בזמן הקרוב.

צה"ל ושב"כ תקפו בסיס טרור במסגד שבג'נין - וחיסלו חוליית מחבלים שתכננה פיגוע. 22 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
תוואי מתקפת כוחות הביטחון על המסגד בג'נין/דובר צה"ל

1:21 - דיווח CNN: יותר מ-235 אזרחים זרים נרצחו במתקפת חמאס, 74 נעדרים

רשת CNN דיווחה כי יותר מ-235 אזרחים זרים מ-41 מדינות שונות נהרגו במתקפת חמאס על יישובי הדרום, ו-74 הוכרזו כנעדרים.

1:11 - אזעקות צבע אדום הופעלו ביישובי עוטף עזה

אזעקות צבע אדום הופעלו ביישובי עוטף עזה, בהם חולית וסופה.

1:07 - בלינקן שוחח עם ראש ממשלת קטאר על המאמצים לשחרור החטופים

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל תאני. השניים דנו במאמצים לשחרור החטופים שנלקחו בשבי חמאס.

1:00 - דיווח: בחיזבאללה טוענים כי 6 לוחמיהם נהרגו אתמול בתקיפות צה"ל

בחיזבאללה טוענים כי שישה לוחמיהם נהרגו אתמול בתקיפות צה"ל בלבנון - כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. על פי מניין חיזבאללה, 19 לוחמי הארגון נהרגו בתקיפות ישראליות מתחילת המלחמה.

0:17 - לוחם נפצע קשה מפגיעת טיל באזור ברעם, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

צה"ל התיר לפרסום כי לוחם נפצע אתמול קשה מפגיעת טיל נ"ט באזור ברעם. בתגובה לירי הטילים שבוצעו היום לעבר ישראל, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון, בהן מתחם שיגור ממנו נורה טיל לעבר כלי טיס ישראלי, שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

0:08 - הרצוג נועד עם נשיא קפריסין, שמבקר בארץ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד אמש (שבת) עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס, שהגיע לביקור בישראל. השניים דנו על מתקפת חמאס וחובת השבת הישראלים שנחטפו לרצועת עזה. "השחרור ללא תנאי של החטופים צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר נשיא קפריסין, והוסיף: "אנחנו כאן גם כמדינה חברה באיחוד האירופי הקרובה ביותר לאזור הזה, ואנחנו שולחים מסר חזק בדבר הצורך של האיחוד האירופי להיות נוכח בתקופה מאוד מאוד קשה עבור האזור שלנו. אני כאן במטרה למצוא איתך את הפתרון למשבר הזה. משבר, שבסופו של יום הוא כאב אנושי".

23:38 - שר הכלכלה נועד עם בכירים במגזר העסקי

שר הכלכלה ניר ברקת נפגש הערב עם ראשי המגזר העסקי כדי לגבש מתווה לסיוע לעסקים בתקופת המלחמה. בין העקרונות שהוסכמו: הגדלת הפיצוי לעסקים כך שהפגיעה בעסק לא תעלה על 20% מהמחזור החודשי.

23:36 - צה"ל תוקף כעת במרכז רצועת עזה

23:28 - צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט במרחב שלומי

מוצב חיזבאללה מול מוצב ציפורן של צה"ל. 20 באוקטובר 2023. אמיר בוחבוט
מוצב חיזבאללה/אמיר בוחבוט

23:13 - דיווחים מעזה: צה"ל יורה פצצות תאורה ממטוסי קרב

22:52 - ראש ממשלת קנדה הודיע כי ימשיך את עבודתו עם קטאר ובעלי ברית נוספים על מנת לשחרר את כל החטופים שבידי חמאס

22:43 - המתפ"ש: "הציוד נבדק טרם כניסתו לעזה, לישראל יש יכולת לוודא זאת"

עיתון הניו יורק טיימס פירסם מוקדם יותר היום כי ישנו חשד כי משאיות הסיוע ההומניטרי שמגיעות לעזה לא נבדקות טרם כניסתן ועלולות להכיל נשק. מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם תגובה שלשונה: "לבקשת הממשל האמריקאי, הוכנס היום לדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח שבמצרים, סיוע הומניטארי המכיל מים, מזון וציוד רפואי בלבד. כלל הציוד נבדק טרם כניסתו לעזה. נדגיש כי בידי ישראל היכולת לוודא שלא הוכנס או הוצא שום דבר אחר מלבד האמור לעיל".

משאיות הנושאות סיוע הומניטרי לפלסטינים בעיר אל-עריש שבחצי האי סיני ממתינות לפתיחתו מחדש של מעבר הגבול ברפיח כדי להיכנס לעזה. Stringer, רויטרס
משאיות הנושאות סיוע הומניטרי לעזה/רויטרס, Stringer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully